Migracja sklepu internetowego do Shopify

czwartek, 26.9.2024 09:36

Migracja sklepu internetowego na nową platformę jest procesem przeniesienia działalności e-commerce. W przypadku Shopify migracja sklepu jest coraz częściej zauważana, a główną zaletą jest uzyskanie intuicyjnych narzędzi oraz wsparcia technicznego. Firmy mogą w ten sposób zyskać całkiem nowe możliwości, czyli skuteczniejszą optymalizację, wydajność, ale także wiele różnorodność szablonów.

Shopify - platforma na fali wzrostowej

Nie bez powodu w przypadku sklepów internetowych platformę Shopify wybiera coraz więcej firm. Głównym atutem jest ułatwienie obsługi sprzedaży online. Należy jednak pamiętać, aby migracja była zrealizowana sprawnie. W ten sposób unikniesz utraty danych i przestojów w działalności sklepu.

Jak przeprowadzić migrację sklepu online? 

Aby migracja do Shopify jako proces się powiodła, trzeba wykonać kilka ważnych działań. Pamiętaj, że niezbędne będzie przygotowanie na platformie nowego sklepu. Chodzi tu o strukturę, linki, a także wszystkie dane sklepu. Eksport danych z działających już witryny e commerce obejmować musi więc produkty, dane klientów i zamówienia. 

Shopify jest na tyle wygodne, że można wykorzystać przykładowy plik, aby zaimportować te dane. W przypadku migracji należy pamiętać o dopasowaniu wspomnianej struktury linków, ale również samego wyglądu. Dla klientów sklepu istotne będzie, aby witryna była podobna do oryginalnej. Końcowy etap migracji sklepu to jego uruchomienie, a następnie przetestowanie w Shopify.

Testowanie migracji sklepu na Shopify 

Gdy proces migracji sklepu online do Shopify został już zakończony, należy wykonać testowanie. Dzięki niemu zorientujesz się, czy wszystko funkcjonuje poprawnie. Najpierw sprawdź, czy adresy url przeniosły się prawidłowo. Sprawdź także, czy bez żadnych błędów działa nawigacja. Sprawdzenie importowanych danych produktów to kolejny istotny krok. 

Sprawdź działanie nowego sklepu Shopify 

Kluczowym testem jest przekonanie się, czy proces zakupowy przebiega bezproblemowo. Chodzi o takie działania jak: 

·         dodawanie produktów do koszyka 

·         finalizowanie zamówień 

·         płatności 

Kolejna ważna kwestia to poprawność importu danych klientów. Nie zapomnij także o tym, aby przetestować różne urządzenia. To pozwoli przekonać się, czy nowy sklep Shopify jest responsywny, a więc, czy nowa wersja będzie przyjazna dla użytkowników.

Migracja sklepu internetowego do shopify coraz chętniej wybierana w Polsce

Statystyki wyraźnie pokazują, że jeżeli chodzi o Shopify Polska coraz bardziej się otwiera. Przedsiębiorca, który posiada sklep online, zauważa, że migracja do Shopify to korzystanie z technologii skuteczniejszej. Jeżeli sklep ma być coraz bardziej konkurencyjny, niezbędne jest weryfikowanie i ulepszanie funkcji korzystnych zarówno dla klientów jak też firm działających w e commerce.