Robale na kartach! – karciana wersja uwielbianej gry „Polowanie na robale”
Świat kur znowu staje na głowie – i to dosłownie! Kogut Karol właśnie otworzył nowy bufet, pełen wijących się robali, a grzęda aż trzeszczy od emocji. Do bestsellerowej serii „Gry do plecaka” dołącza dynamiczna i pełna humoru karciana wersja kultowej gry familijnej: „Polowanie na Robale – gra karciana”. To idealna propozycja dla wszystkich fanów oryginału, ale też świetny punkt startowy dla tych, którzy dopiero chcą poznać ten szalony, kurzy świat. Zasady są proste, tempo szybkie, a emocje... wysokie niczym grzęda Koguta Karola.
W grze karcianej „Polowanie na robale” ścigamy się o smakowite robaki za pomocą talii kart – każda runda to prawdziwa walka dzioba z dziobem. Gracze wcielają się w opiekunów kurzej drużyny i przez 9 rund wysyłają swoje najdzielniejsze (albo najsprytniejsze) kurczaki na polowanie. Cel? Zgarnąć jak najwięcej robali przed innymi.
Na początku każdej rundy odkrywana jest karta z pulą robali do zdobycia – czasem więcej, czasem mniej, ale zawsze smakowicie. Gracze równocześnie wybierają i zagrywają jedną kartę kurczaka z ręki. Najwyższa wartość? Pierwszeństwo wyboru robala. Ale uwaga – nie zawsze warto od razu grać najsilniejszą kartą. Taktyka, blef i przewidywanie ruchów przeciwników to klucz do sukcesu.
Co więcej, zdobyte wcześniej karty robali można wykorzystać jako przynętę, by przechytrzyć innych graczy. Użyj robala we właściwym momencie, a nawet najmniejszy kurczak może zdominować stado i przejąć kontrolę nad grą.
„Polowanie na Robale – gra karciana” to nie tylko prosta i szybka rozgrywka – to pełna zabawnych decyzji gra, w której dzieci, dorośli i kurczaki mają równe szanse. Żeby wygrać – trzeba wykazać się sprytem, taktyką i odrobiną przebiegłości. Gra nie tylko bawi, ale też angażuje – każda decyzja ma znaczenie, a każde zagranie może zmienić układ sił na grzędzie. Dzięki kompaktowemu formatowi z serii „Gry do plecaka” możesz ją zabrać wszędzie – na wakacje, piknik, czy do szkolnego plecaka.
Autorem gry jest Robert Brouwer, a ilustracje stworzyła Doris Mattheus. Elementy gry to 36 kart robali, 25 kart kurczaków, 9 kart Matki Kwoki i 1 karta traktora. Gra kosztuje 39,99 zł i jest dostępna na https://egmont.pl/Polowanie-na-Robale-gra-karciana.-Gry-do-plecaka,91470865,p.html w sklepach z planszówkami oraz w księgarniach, salonach sieci Empik i marketach prowadzących sprzedaż gier planszowych. Gra „Polowanie na robale-gra karciana” jest przeznaczona do rozgrywek w gronie 2-5 osób powyżej 8 roku życia, a średni czas rozgrywki to 20 minut.
Karciane wersje bestsellerów i gry rodzinne
Egmont rozpoczął wydawanie „Gier do plecaka” w 2019 roku. W ramach serii ukazały się dotychczas karciane wersje takich hitów, jak „Ubongo”, „Pędzące żółwie” czy „Łap za słówka” i zupełnie nowe gry dla całej rodziny: „Zupa z trupa”, „Ding!...i pozamiatane”, „Archimedes”, „7 rund”, „Criss Cross” i „Lato z komarami”. W serii ukazała się też gra karcianka „Kajko i Kokosz – Szkoła latania” nawiązująca do najpopularniejszej polskiej serii komiksowej o słowiańskich wojach. ”Gry do plecaka” mieszczą się w małych pudełkach – idealnych do wzięcia na wyjazd, spotkanie ze znajomymi czy do szkoły. Mogą być ekonomiczną alternatywą pełnowymiarowych gier, zapewniając rozrywkę na równie wysokim poziomie.
Polecane gry z serii „Gry do plecaka”:
„Ding!...i pozamiatane”
Celem gry jest jak najszybsze pozbycie się kart z ręki. W kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara gracze odrzucają swoje karty, dopasowując je kolorem lub wartością do karty poprzednika. Jednak można zaburzyć porządek gry, bowiem na każdej karcie znajduje się dodatkowa reguła, która pozwoli pozbyć się kart poza kolejnością! Musimy przy tym nieustannie obserwować zachowania innych, aby z tych reguł skorzystać! To wcale nie jest takie proste! Przykładowe hasła: „Jeden z graczy się zaśmiał”, „Ktoś zapytał o reguły gry”, „Ktoś spojrzał na telefon”.
„Zupa z trupa”
Na początku gry każdy dostaje na rękę 12 kart. Zadaniem graczy jest odrzucanie kart zgodnych z kartą warunku (ten sam kolor karty lub taka sama wartość). Ale możemy również w odpowiednim momencie zebrać ze stołu kartę warunku oraz cały stos kart odrzuconych. Wówczas zmienimy tę kartę po to, żeby pozbywać się np. czerwonego koloru kart, których wartości liczą się podwójnie do punktów karnych. Celem gry jest zebranie jak najmniejszej liczby punktów ujemnych.
„7 rund”
W grze „7 rund” starasz się zebrać cztery karty zapewniające najwięcej punktów. W trakcie rozgrywki do czterech kart na ręku dociągasz piątą kartę, potem zarywasz jedną z nich i rozpatrujesz efekt zagranej karty. Na końcu gry zliczasz punkty z kart, które zostały ci na ręku. „7 rund” to szybka gra ciągłej interakcji, czujności i sprytu!
„Archimedes”
Wesoła, szybka i edukacyjna gra, w której gracze tworzą równania matematyczne, starając się jak najszybciej pozbyć wszystkich swoich kart z ręki. Gra „Archimedes” wspiera naukę matematyki oraz myślenia taktycznego. Poprzez dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie młodzi gracze rozwijają swoje kompetencje matematyczne, doskonale się przy tym bawiąc. Na kartach w grze pojawiają się najwięksi matematycy w dziejach.
„Criss Cross” - wykreślanka dla całej rodziny
Gra Reinera Knizi, która rozgrzewa do czerwoności szare komórki. Dzięki prostym zasadom jest idealna, by zagrać zarówno z dziećmi, jak i z seniorami. Rzuć kostkami, wpisz symbole do diagramu i zdobądź jak najwięcej punktów z każdej linii. Jeśli lubisz wyzwania to spodobają ci się także reguły dla zaawansowanych graczy.
„Szkoła latania. Kajko i Kokosz” – gra z bohaterami kultowego komiksu
Przygody Kajka i Kokosza w wersji karcianej to frajda nie tylko dla fanów komiksu. Gra ma dwa warianty zasad, dzięki czemu świetnie sprawdzi się zarówno w gronie 7-latkow, jak i starszych graczy. By pokonać rywali, wystarczy wykorzystać siłę swoich postaci. Wygra gracz, który na koniec gry będzie mieć najmniej punktów karnych. Autorem gry jest Reiner Knizia.
„Pędzące żółwie” - karciany wyścig do sałaty
Gracze zagrywają karty, starając się przemieścić swoje żółwie jak najbliżej pysznej sałaty. Do końca gry nie wiadomo, którymi żółwiami grają przeciwnicy, co zapewnia wyśmienitą zabawę. Nowe karciane zasady spodobają się wszystkim fanom „Pędzących żółwi”.
„Ubongo” - karciana wersja przebojowej gry
Każdy gracz otrzymuje 9 kart z różnymi kształtami. Gracze jednocześnie i jak najszybciej wykładają karty na stół, dopasowując pokazane na nich kształty. Kto najszybciej ułoży swoją łamigłówkę, woła „Ubongo”! i zdobywa punkty.
„Łap za słówka” - wytęż umysł, popuść wodze fantazji i łap za słówka!
„Łap za słówka” to karciana wersja wesołej gry słownej pod tym samym tytułem. Ta karcianka świetnie sprawdzi się zarówno podczas imprez ze znajomymi, jak i na wyjazdach integracyjnych czy spotkaniach rodzinnych.
„Lato z komarami” - wyślij komary na wakacje!
Niech kąpią się w Bałtyku lub zbierają grzyby, aby tylko nie bzyczały już nad uchem. Gracze zagrywają karty na wspólny stos, pozbywając się komarów z ręki. Muszą decydować jaką kartę zagrać i kiedy spasować, by na koniec rundy mieć jak najmniej karnych punktów. Gra toczy się w szybkim tempie, a jednym sprytnym ruchem można zaskoczyć swoich rywali.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)