Dolnośląskie kosmetyki hitem na targach Pelene w Wilnie

wtorek, 15.4.2025 00:45 0

Dolnośląskie firmy promowały swoje produkty na targach kosmetycznych w Wilnie. Zdrowy miód, kremy z wody z lodowca, detergenty z nanotechnologią, naturalne peruki czy oleje tłoczone na zimno to tylko niektóre z produktów, którymi chwalili się nasi przedsiębiorcy.  Misja gospodarcza na targi do Wilna odbyła się w ramach programu "Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw”, a delegacji przewodniczył Damian Mrozek – Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.

W targach Pelene 2025 w Wilnie udział wzięły firmy m.in. z Jemielna, Środy Śląskiej, Wilczyc czy z Milicza, aby zaprezentować potencjał dolnośląskiej branży kosmetycznej. Ta międzynarodowa wystawa to największa impreza branży kosmetycznej w krajach bałtyckich. Na wystawie prezentowane są najnowsze trendy ze światowego rynku kosmetycznego, a także organizowane są mistrzostwa ekspertów w dziedzinie urody czy seminaria dotyczące najświeższych informacji branżowych. W wydarzeniu udział wzięło ponad 350 wystawców z całego świata oraz blisko 25 tys. zwiedzających, co dało dolnośląskim firmom ogromne możliwości na wypromowanie swoich produktów i znalezienie nowych rynków zbytu.

- Targi Pelene w Wilnie to pierwsza misja Dolnego Śląska na Litwę. Przyjeżdżają tu eksperci od zdrowia, urody, odnowy biologicznej z krajów bałtyckich. W tym roku obecni są także przedsiębiorcy z Dolnego Śląska, którzy prezentują swoje produkty wysokiej jakości i mogą poznać najnowsze trendy. Cieszymy się, że są ambasadorami nie tylko swoich marek, ale także naszego regionu – mówi Damian Mrozek, Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.

Jednym z uczestników targów była firma z 15-letnim doświadczeniem w branży kosmetycznej – Oleowita Oil, która specjalizuje się w produkcji olejów zimnotłoczonych oraz naturalnych kosmetyków.

- Jesteśmy producentem olejów zimnotłoczonych i zainteresowanie klientów jest spore, zwłaszcza tych zza granicy, ponieważ nasze produkty są unikatowe. W swojej ofercie mamy olej z pestek malin, z pestek truskawek, czarnego bzu czy jagód – tego nie da się zdobyć w innych krajach Europy – tłumaczy Anna Chmielowiec z firmy Oleowita Oli z Milicza.  – Braliśmy udział już wcześniej w innych misjach gospodarczych z tego projektu i te wyjazdy naprawdę przynoszą bardzo pozytywne i konkretne rezultaty, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy brać w nich udział – dodaje.

Firma Bijou Hair ze Środy Śląskiej produkuje systemy włosów naturalnych. Jak sami mówią, pomagają kobietom, które mają problem z wypadającymi włosami lub są w trakcie chemioterapii. Produkty marki wyróżniają się niezwykle cienką, niemal niewidoczną bazą oraz precyzyjną metodą implantacji włosów, co zapewnia maksymalnie naturalny efekt.

- Jesteśmy już po kilku spotkaniach z potencjalnymi inwestorami w Wilnie, także ta globalna ekspansja naprawdę działa i mamy nadzieję, że przerodzi się to w trwalszą współpracę. Bardzo polecamy wyjazdy w ramach Going Global zwłaszcza małym przedsiębiorcom, którzy jeszcze się nie odważyli, może boją się tej biurokracji, ale nie ma czego się bać. Efekty, które można uzyskać dzięki udziałowi w takich targach naprawdę są znaczące i są tego warte – mówią Agata Matuszewska i Bartłomiej Babiński z firmy Bijou Hair.

Firma Vaco działa w branży chemicznej oraz kosmetycznej, oferując innowacyjne produkty do dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacji.

- Z Urzędem Marszałkowskim na takiej misji gospodarczej jesteśmy po raz pierwszy. Jest to bardzo ciekawa inicjatywa, która pozwala naszym dolnośląskim przedsiębiorcom zaistnieć i pokazać się szerszemu gronu, a nie zawsze nasze budżety pozwalają na wizytację takich targów. Trzeba przyznać, że warto pokazywać się na takich branżowych wydarzeniach, ponieważ to buduje relacje i pozwala nawiązać nowe kontakty – podkreśla Aleksandra Dzik z firmy VACO Retail.

Ważnym punktem misji gospodarczej była wizyta dolnośląskiej delegacji w Ambasadzie RP w Wilnie i spotkanie z chargé d'affaires ad interim, ambasadorem Grzegorzem Poznańskim. Podczas spotkania omówiono m.in. możliwości rozwoju współpracy, w tym w obszarze promocji gospodarczej i turystycznej Województwa Dolnośląskiego na Litwie. Ambasador podkreślał również, że rynek litewski jest bardzo bliski polskim przedsiębiorcom i warto z tego korzystać poprzez promocję naszych przedsiębiorstw.

- Tu bardzo dużo osób zna język polski, około 180 – 200 tysięcy osób to populacja Polaków na Litwie. Mamy tu działającą infrastrukturę wspomagania naszego biznesu: zagraniczne biuro handlowe, ale też stowarzyszenie polskich przedsiębiorców na Litwie Corona. Jeżeli chodzi o branżę kosmetyczną, to polskie kosmetyki są tutaj bardzo popularne i pożądane – mówi Ambasador Grzegorz Poznański.

Misja gospodarcza na targi Pelene do Wilna odbyła się w ramach unijnego projektu „Going Global 4.0 - Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw”. W tym roku na przedsiębiorców czeka jeszcze co najmniej kilkanaście misji gospodarczych w tym m.in. Viva Technology w Paryżu, World Summit w Amsterdamie, Expand North Star w Dubaju, Cyber Tech w Rzymie czy TechCrunch w San Francisco.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)