PRACA - nabór na stanowisko Głównego Księgowego
DYREKTOR POWIATOWEGO CENTRUM OPIEKI I WYCHOWANIA
W PIESZYCACH, OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO
GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO
I. Informacje o ofercie:
- Wymiar czasu pracy: pełny etat.
- Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Opieki i Wychowania w Pieszycach, 58-250 Pieszyce, ul. Ogrodowa 81
- Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w ustawie o pracownikach samorządowych. Pierwsza umowa na okres próbny 3 miesięcy, druga umowa na czas określony 1 roku, trzecia umowa na czas nieokreślony.
- Normy czasu pracy: przeciętnie 8 godzinna norma dobowa czasu pracy i przeciętnie 40 godzinna norma tygodniowa czasu pracy w 1 miesięcznym okresie rozliczeniowym.
- Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- Praca na stanowisku wymagająca umiejętności współdziałania ze współpracownikami na stanowiskach urzędniczych, oraz z innymi osobami i instytucjami. Pracownik wykonuje zadania przydzielone przez przełożonego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami bhp.
- Praca wiąże się z przemieszczaniem się w budynku nieprzystosowanym dla osób niepełnosprawnych.
- Gotowość do podjęcia pracy od 15.11.2024 roku z możliwością przesunięcia terminu z uwagi na potrzeby pracodawcy.
II. Wymagania
Wymagania niezbędne:
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.
- Niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym.
- Brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
- Nieposzlakowana opinia.
- Spełnienie przynajmniej jednego z poniższych punktów dotyczących wykształcenia:
- ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3 - letniej praktyki w księgowości,
- ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6 – letniej praktyki w księgowości,
- wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
Wymagania dodatkowe:
- Posiadanie doświadczenia w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i księgowości w jednostkach organizacyjnych sektora finansów publicznych
- Znajomość przepisów:
- ustawy o pracownikach samorządowych z aktami wykonawczymi do tej ustawy,
- ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy,
- znajomość regulacji prawnych w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej,
- znajomość przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych,
- znajomość prawa samorządowego, prawa administracyjnego, prawa z zakresu zamówień publicznych i prawa pracy
- Posiadanie umiejętności sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
- Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych.
- Biegła obsługa komputera, arkusza kalkulacyjnego, programów księgowych oraz urządzeń biurowych. Umiejętność obsługi programów finansowo – księgowych RADIX oraz BESTIA (program sprawozdawczy).
- Dyspozycyjność.
Zakres obowiązków
- Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Opracowywanie planów finansowych oraz bieżąca kontrola ich wykonania.
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych
- Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków.
- Prowadzenie bieżącego nadzoru nad ewidencją magazynową oraz ewidencją środków trwałych.
- Kontrola prawidłowości inwentaryzacji (rozliczenie inwentaryzacji rocznej).
- Prowadzenie ewidencji księgowej podatku od towarów i usług VAT, sporządzenie i wysyłanie deklaracji VAT, JPK.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku bankowego.
- Nadzorowanie nad prawidłowym naliczeniem płac oraz prowadzenie rozliczeń z ZUS i US.
- Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych i zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Powiatowe Centrum Opieki i Wychowania w Pieszycach.
- Nadzorowanie prawidłowego stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Nadzorowanie nad prawidłowym funkcjonowaniem Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych zgodnie z regulaminem i przepisami prawa.
- Rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji.
- Zapewnienie terminowego ściągania należności.
- Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem kasy.
- Współpraca ze Skarbnikiem Powiatu Dzierżoniowskiego.
- Prowadzenie rejestru dokumentów w obrębie prowadzonych spraw.
- Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą.
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych oraz tajemnicy służbowej.
- Wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora placówki, nie ujętych w powyższych zadaniach, a wynikających ze specyfiki pracy głównego księgowego.
IV. Wymagane dokumenty
- Curriculum Vitae
- Kwestionariusz osobowy
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
- Kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia lub podleganiu ubezpieczeniom społecznym.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji.
- Zaświadczenie o niekaralności.
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, oraz do korzystania w pełni z praw publicznych.
- Podpisana klauzula informacyjna RODO
- Osoby, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych są obowiązane do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Dokumenty do pobrania na stronie BIP: https://bip.pow.dzierzoniow.pl/artykul/956/5968/glowny-ksiegowy
V. Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty należy składać osobiście lub drogą pocztową w Powiatowym Centrum Opieki i Wychowania w Pieszycach – sekretariat ( parter) ul. Ogrodowa 81, 58-250 Pieszyce - w terminie do dnia 8 listopada 2024 r., do godz. 15:00 z dopiskiem na kopercie „Nabór na stanowisko Głównego Księgowego w Powiatowym Centrum Opieki i Wychowania w Pieszycach”.
- Terminem wiążącym jest data wpływu do Centrum, a nie data nadania.
- Dokumenty kandydatów którzy nie spełnili wymogów formalnych i nie zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostaną odesłane pocztą.
- Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani o terminie i miejscu postępowania sprawdzającego drogą e-mailową lub telefonicznie.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Opieki i Wychowania w Pieszycach oraz na tablicy informacyjnej placówki.
- Wybrany w wyniku rekrutacji kandydat będzie sprawdzony w Krajowym Rejestrze Karnym – Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
- RODO – Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Powiatowym Centrum Opieki i Wychowania w Pieszycach dostępna jest na stronie internetowej BIP placówki
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Osoba kontaktowa: Agnieszka Czerkawska
- Telefon: 74 8365 223 / 74 8365 221
- e-mail: i.bugaj@wp.pl
- Adres: 58-250 Pieszyce, ul. Ogrodowa 81