Lekcja sztuki od artysty z Pakistanu. Ekscytująca wystawa w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju [FOTO]
– Piękno na całym świecie zaczyna się od kobiet – tak Hesham Malik, artysta pochodzący z Pakistanu, odpowiedział w Dusznikach-Zdroju na pytanie, dlaczego w swoich pracach uwiecznia przede wszystkim kobiety. Czyż może być lepszy dowód na uniwersalizm kultury? Sam Hesham Malik łączy sztukę, ekologię i społeczne zaangażowanie.
Wystawa „Life of a Box", którą możemy oglądać w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju, to jedna z najbardziej kolorowych ekspozycji, z którymi mieliśmy okazję się spotkać w tym renomowanym miejscu. I tak trzeba ją odbierać: wzrokiem, sercem, potem dopiero rozumem. Nie ma się co dziwić, bo przygotowały ją mądre kobiety – Aleksandra Reszkowska-Romach i Dagmara Kacperowska. To sama poezja!
Co w niej jest takiego nadzwyczajnego? Obrazy powstały na starych pudełka, a tworzone były nie pędzlem, ale dłonią artysty. I to może jest najważniejsza lekcja. Artysta musi mieć talent i... to wystarczy! Nie może narzekać, że nie ma za co tworzyć. Jeśli ma w sobie piękno, będzie potrafił je przekazać, choćby na makulaturze. Dyrektor Maciej Szymczyk zawsze podkreśla, że papier ma swoją moc. Ten ze śmietnika też.
Zanim więc spotkamy się w Dusznikach-Zdroju na XXIV Święcie Papieru [ostatni weekend lipca, czyli 26 i 27 – szczegółowy program TUTAJ], obejrzyjmy wystawę Hashema Malika i pracę wykonaną przez artystę specjalnie dla Muzeum Papiernictwa. Jej fragment znajdziecie na plakacie wystawy, całość już na ścianie i okładce cudnego katalogu. To mówicie, że artyści „stamtąd” nie mogą nas ubogacić? [kot]
PS – Czy podąża pan drogą Klimta? – spytała Hashema Malika jedna z uczestniczek wernisażu, który przybrał formę publicznej dyskusji. – Nie, swoją – odparł z uśmiechem artysta. Gustav Klimt (1862-1918) był austriackim malarzem i grafikiem, jednym z najwybitniejszych przedstawicieli secesji. Jego prace i dziś wzbudzają powszechny zachwyt. Podobnie jak nasz detale prac gościa Muzeum Papiernictwa.
Przeczytaj komentarze (2)
Komentarze (2)