Dolnośląscy przedsiębiorcy prezentują się na targach TechCrunch w San Francisco

dzisiaj, 5 godz temu 0

Dziesięciu dolnośląskich przedsiębiorców bierze udział w targach TechCrunch w San Francisco w ramach projektu „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja dolnośląskich przedsiębiorstw”. Dolnośląską delegację reprezentują także Wojciech Bochnak – Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego, Cezary Przybylski – Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, Renata Granowska – Wiceprezydent Wrocławia oraz radni sejmiku województwa dolnośląskiego.

Dolina Krzemowa to światowa stolica innowacji. Właśnie tutaj swoją siedzibę ma wiele amerykańskich firm technologicznych, m.in. Google, Apple, Facebook, Intel, HP, Netflix czy eBay. Targi TechCrunch w San Francisco to wiodące w USA wydarzenie targowo-konferencyjne dla startup’ów, a reprezentacja Dolnego Śląska wzięła w nich udział po raz pierwszy w historii. Impreza skupia się na technologiach oraz rozwoju i można podczas niej prezentować swoje produkty oraz szukać potencjalnych inwestorów. W 2023 roku w targach udział wzięło 200 startup’ów z całego świata.

- Dla nas najważniejsze jest, że nasi przedsiębiorcy mogą się tutaj zaprezentować. Nasze firmy mają bardzo ciekawą ofertę, która zapewne zainteresuje Amerykanów. To wszystko nie byłoby jednak możliwe gdyby nie projekt Going Global 4.0. To 28 misji gospodarczych dla naszych 288 przedsiębiorców, którzy dzięki temu projektowi mogą swoje produkty prezentować i skutecznie sprzedawać nie tylko na rynek amerykański, ale i na rynki światowe – mówi Wojciech Bochnak, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.

Dolny Śląsk nazywany jest polską Doliną Krzemową nie bez przyczyny - co trzeci polski start up pochodzi właśnie z naszego regionu. Wspierając rozwój przedsiębiorczości Samorząd Województwa Dolnośląskiego w ramach projektu Going Global zabiera przedsiębiorców na największe międzynarodowe targi, gdzie mogą prezentować swoje produkty znaleźć inwestorów czy nawiązać nowe kontakty biznesowe.

- Nie mamy żadnych kompleksów ani jako Polacy, ani Dolnoślązacy. Nasze firmy i ich produkty są naprawdę na najwyższym światowym poziomie, dlatego nie mogło zabraknąć naszej reprezentacji również na największych technologicznych targach w USA – mówi Cezary Przybylski, Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego. – Wspieramy naszych przedsiębiorców aby między innymi umożliwić komercjalizację tych pomysłów i produktów, które powstają  w tych firmach – dodaje.

Going Global 4.0 to już druga edycja jednego z pierwszych w kraju, regionalnych programów internacjonalizacji przedsiębiorstw skierowanych do sektora dolnośląskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Going Global 4.0 został opracowany w szerokiej konsultacji z dolnośląskimi przedsiębiorcami, na bazie ich potrzeb i oczekiwań. Podstawą nowego projektu była ankieta w której przedsiębiorcy określali swoje preferencje względem formy i kierunków misji gospodarczych.

- Bardzo mnie cieszy, że Wrocław i Dolny Śląsk uczestniczą wspólnie w projekcie Going Global 4.0. Targi są po to, żebyśmy pokazywali i chwalili się naszymi przedsiębiorcami na każdej misji, na jaką jeździmy. Są ciekawi, są warci uwagi, mają świetne pomysły i rozwiązania, to m.in. branża kosmiczna, technologie medyczne, drony czy nawet innowacyjne akcesoria sportowe – podsumowuje Renata Granowska, Wiceprezydent Wrocławia.

Projekt Going Global skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Realizowany jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego jako partner wiodący przy współpracy z Dolnośląską Agencją Współpracy Gospodarczej.

- Przyjechaliśmy na TechCrunch, żeby pokazać swoją technologię, żeby pokazać światu, że Wrocław nie jest gorszym miejscem. Nasze oprogramowanie "Gallio PRO", to oprogramowanie, które pozwala firmom zachować prywatność danych. To jest bardzo ważne z powodu obowiązujących zasad RODO. Przyjechaliśmy udowodnić, że też jesteśmy pionierami jeśli chodzi o różne aspekty sztucznej inteligencji – mówi Bartłomiej Kurzeja z firmy Trasee.

- Przyjechałem na targi z zamiarem znalezienia inwestora, dzięki któremu moglibyśmy wejść na rynek amerykański. Głównym naszym atutem jest oferowanie rozwiązań cyfrowych, które mają pomóc radiologom i patologom w wykrywaniu i klasyfikacji zmian nowotworowych – tłumaczy Wojciech Kępa, reprezentujący firmę Cancer Center.

Projekt Going Global został dofinansowany w 70% ze środków UE. W jego ramach samorząd województwa zorganizuje łącznie 28 misji gospodarczych na zagraniczne rynki i pokryje koszty udziału w misjach dla dolnośląskich przedsiębiorstw.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)