Kolejna osoba oszukana! Straciła blisko 7 tysięcy złotych
Do świdnickich policjantów zgłosiła się kolejna osoba, która padła ofiarą internetowego oszustwa. 35-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego wraz z mężem wystawiła na portalu ogłoszeniowym dwa rowery na sprzedaż. Miała zarobić, jednak zamiast tego straciła blisko 7 tysięcy złotych.
Jednym z przedmiotów transakcji był rower za 650 złotych. Rzekomy kupujący poprosił o podanie danych bankowych i adresowych do przelewu, a następnie poinformował, że zamówi kuriera, który odbierze rower bezpośrednio spod domu.
- Nieświadome zagrożenia małżeństwo przekazało swoje dane. Wkrótce otrzymali wiadomość e-mail z linkiem, przez który mieli się zalogować do swojego banku, aby odebrać rzekomo „zamrożone” środki. 35-latka kliknęła w link, wybrała swój bank i próbowała się zalogować, wpisując login oraz hasło. Po chwili pojawił się komunikat, że skontaktuje się z nią konsultant - mówi asp. Magdalena Ząbek Oficer Prasowy KPP Świdnica.
Niedługo potem kobieta zaczęła otrzymywać wiadomości SMS z kodami potwierdzającymi transakcje. Wtedy zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. Przestępcy przejęli dostęp do jej konta i w krótkim czasie wyprowadzili z niego blisko 7 tysięcy złotych.
Pamiętaj! Nigdy nie loguj się do banku przez linki otrzymane w wiadomościach e-mail lub SMS!
- Nie podawaj swoich danych osobowych i bankowych osobom trzecim.
- Nie klikaj w podejrzane linki – banki nigdy nie proszą o logowanie przez e-mail.
- Uważaj na oferty „wygodnego” odbioru przez kuriera – to częsty sposób działania oszustów.
Jeśli padłeś ofiarą oszustwa lub masz wątpliwości co do transakcji, skontaktuj się z policją i poinformuj swój bank!
Dodaj komentarz
Komentarze (0)