Oszuści internetowi w akcji. Kolejna osoba straciła pieniądze
Chwila nieuwagi oraz chęć szybkiej sprzedaży swoich rzeczy, może skończyć się utratą oszczędności na rachunku bankowym. Do świdnickiej komendy zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana w trakcie transakcji internetowej. Zamiast otrzymać wpłatę 650zł na swoje konto, straciła 1 tys. 800 złotych.
Do świdnickiej komendy zgłosiła się 26-latka, który została oszukana w trakcie transakcji internetowej. Kobieta wystawiła do sprzedaży na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych telefon komórkowy za kwotę 650 zł.
Na odzew zainteresowanego nie trzeba było długo czekać, bo już po godzinie odezwała się osoba chętna, by zakupić wystawiony telefon. Osoba sprawiała wrażenie bardzo zainteresowanej i dlatego by wszystko trwało jak najszybciej wysłała link, żeby 26-latka mogła odebrać pieniądze za towar.
- Link wydawał się na tyle wiarygodny, że sprzedająca otworzył go. Pojawiły się ikony banków, wiec 26-latka nieświadoma oszustwa wybrała swój bank. Następnie uzupełniła formularz - wpisując tam login i hasło do bankowości elektronicznej, niestety spowodowało to, że przestępcy uzyskali dostęp do konta bankowego kobiety oraz zgromadzonych tam środków. Przestępcy bez żadnej zwłoki zalogowali się na koncie kobiety i wygenerowali 2 kody BLIK, a następnie wypłacili pieniądze z jej konta. Gdy 26-latka zalogowała się na swoje konto, okazało się, że ktoś dokonał wypłaty z jej konta łącznie na kwotę 1 tys. 800 złotych - informuje Oficer Prasowy KPP Świdnica mł. asp. Magdalena Ząbek.
Przeczytaj komentarze (1)
Komentarze (1)