Oszuści podawali się za pracowników banku, w efekcie rozmowy z nimi 56-latka straciła ponad 6 tysięcy złotych.

czwartek, 20.2.2025 08:35 814 2

Oszuści nie dają za wygraną i modyfikują dobrze znaną metodę oszustwa „na Blik”, w nowej wersji przestępcy podają się za pracowników banku i usiłują skłonić do wygenerowania kodów BLIK. W ten sposób 56-letnia mieszkanka naszego powiatu straciła ponad 6 tysięcy złotych.

Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. Wczoraj do świdnickiej komendy zgłosiła się 56-latka, która padła ofiarą oszustów.

 - 18 lutego br. do 56-letniej mieszkanki powiatu świdnickiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym kobieta ma założone konto. Rzekomy pracownik banku zwrócił się z pytaniem o konkretną osobę, która próbowała podjąć pieniądze z jej konta. Kiedy kobieta zaprzeczyła otrzymała wówczas wiadomość sms w której w nagłówku wpisany był jej bank. 56-latka wówczas zaczęła podejrzewać , że rozmawia z oszustami. Jednak w trakcie dalszej rozmowy uwierzyła, że rozmówcy chcą jej pomóc i zabezpieczyć jej pieniądze przed kradzieżą. Kobieta prowadziła rozmowę z rzekomymi pracownikami banku przez telefon, wiadomości sms oraz jeden z popularnych komunikatorów i to właśnie tu za namową rzekomych pracowników banku udostępniła swój ekran tym osobom. Zgodne z poleceniami zalogowała się też do banku gdzie przestępcy uzyskali dostęp do jej konta i za pomocą kodów BLIK wypłacili gotówkę - mówi asp. Magdalena Ząbek Oficer Prasowy KPP Świdnica.

Świdnicka policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, udostępnienia swojego ekranu urządzenia ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM.

Przeczytaj komentarze (2)

Komentarze (2)

Leśniczówka czwartek, 20.02.2025 14:56
Zgadzam się. Ja, kiedy dzwoni do mnie ktoś, kto mówi...
czwartek, 20.02.2025 11:35
W mordę, jakim trzeba być, napiszę tu delikatnie, nie rozważnym,...