To już pewne! Linia kolejowa na trasie Świdnica-Jedlina Zdrój z opóźnieniem

wtorek, 10.11.2020 08:59 5284 0

Do co najmniej końca 2022 roku wydłuży się remont linii kolejowej na trasie Świdnica-Jedlina Zdrój. Od pół roku prace zostały bardzo spowolnione. 

Przypomnijmy:

Ruch pasażerski na linii nr 285 zawieszono w 2000 roku ze względu na zły stan techniczny infrastruktury.  Na linii długości 21,41 km znajdują się 23 mosty i wiadukty, w tym 5 bardzo okazałych. Linia nr 285 to jedna z najbardziej atrakcyjnych turystycznie i krajobrazowo tras Dolnego Śląska. Na trasie znajduje się zapora i elektrownia wodna w Lubachowie, zamek Grodno, sztolnie w Walimiu oraz tunele w uzdrowiskowej gminie Jedlina-Zdrój.  Rewitalizowana linia kolejowa będzie doprowadzała ruch do tras Wrocław-Zgorzelec oraz Jelenia Góra -Wrocław, dzięki temu umożliwiony zostanie szybki dostęp do zakładów pracy, instytucji kultury, szkół, zakładów opieki zdrowotnej na terenie Aglomeracji Wałbrzyskiej.

Projekt „Przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice- Jedlina Zdrój” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, Oś Priorytetowa 5 Transport, Działanie 5.2 System transportu kolejowego, Poddziałanie 5.2.4 System transportu kolejowego – ZIT AW. Na realizację projektu zaplanowano 136 481 820,67 PLN złotych, natomiast w ramach instrumentu ZIT AW projekt uzyskał dofinansowanie w wysokości 94 295 132,33 PLN złotych.

Konferencja prasowa z włodarzami i przedstawicielami PKP PLK w grudniu 2019. Wówczas zakończono prace na 1 km trasy

Pociągi mają osiągać maksymalną prędkość do 80 km/h, a czas przejazdu ze Świdnicy Kraszowic do Jedliny-Zdrój powinien wynieść około 35 minut. Odtworzonych zostanie 5 przystanków. Powstaną dwa nowe: Burkatów i Jedlina Centrum. Atrakcyjność i funkcjonalność tej trasy Świdnica – Jedlina Zdrój zwiększy rewitalizacja linii Wrocław – Świdnica przez Sobótkę Zachodnią. Zapewni to bezpośrednie połączenia kolejowe z Wrocławia do miejscowości położonych w sąsiedztwie nie tylko masywu Ślęży, ale i Gór Sowich.

Niestety data oddania inwestycji, którą wskazywano pod koniec 2019 roku a przypadająca na grudzień 2020 roku jest już nieaktualna.

- Ze względu na dodatkowe prace, które można było dopiero określić, gdy wykonawca je rozpoczął i oglądał obiekty z bliska, można było określić realny termin. I jest to 2022 rok. Finalnie efektem inwestycji będzie bezpieczna podróż - tłumaczy Mirosław Siemieniec rzecznik PKP PLK.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)