Wznowiono prace przy moście w Kamieńcu. Koszt przebudowy wzrósł o kilka milionów złotych!
Na miejscu przebudowy mostu ponownie pojawiła się ekipa firmy budowlanej, która zadeklarowała, że most będzie przejezdny do końca tego roku. Dodatkowe prace podniosły koszt kompleksowej modernizacji obiektu o kilka milionów złotych!
Kompleksowa przebudowa obiektu, miała kosztować około 5 milionów złotych i rozpoczęła się na początku grudnia 2016 roku, wtedy zamknięto most dla ruchu, a następnie rozebrano płytę pomostową. Remont miał zakończyć się do końca czerwca 2017 roku. Już w lutym okazało się, że niezbędne będą dodatkowe prace, na całej powierzchni fundamentów wystąpiło podmycie podpór oraz korozja biologiczna pali drewnianych, na których obiekt był posadowiony.
Przystąpiono do wykonywania ekspertyz, o ile należy zwiększyć zakres robót. Wiadomo już było, że most będzie zamknięty dla ruchu przynajmniej pół roku dłużej. Samorządowcy zintensyfikowali działania, by postawiono przeprawę tymczasową. W sprawę zaangażował się wiceminister obrony Michał Dworczyk, który na prośbę burmistrz Złotego Stoku i wójta Kamieńca podjął działania zarówno w MON jak i Agencji Rezerw Materiałowych, która dysponuje odpowiednim mostem.
- Pismem z dnia 28 kwietnia 2017 r. Minister Energii wyraził zgodę na użyczenie mostu tymczasowego z zasobów rezerw strategicznych Ministerstwa Energii. Wiceminister Obrony Narodowej Michał Dworczyk był osobą, która zajmowała się dokonywaniem uzgodnień z Ministrem Energii w sprawie użyczenia przeprawy. Natomiast pracownicy biura poselskiego zajmowali się koordynacją prac związanych z dokonywaniem ustaleń na poziomie samorządów. Wiceminister Michał Dworczyk czynił także starania, aby montażem i ustawieniem przeprawy tymczasowej zajęli się żołnierze z 1. Brzeskiego Puku Saperów w Brzegu – informował Tomasz Krzeszowiec, asystent Michała Dworczyka.
Jednak Dolnośląska Służba Dróg i Kolei nie widziała potrzeby, aby most tymczasowy miał powstać, wyznaczone objazdy spełniają swoją rolę, ponadto zapewniono, że most będzie przejezdny do końca 2017 roku.
Dyrektor DSDiK we Wrocławiu, Leszek Loch, w wypowiedzi dla Doba.pl, podtrzymuje te deklaracje.
- Wykonawcą nadal jest firma BANIMEX SA z Będzina. Termin udostępnienia do ruchu obiektu w 2017 roku był jednym z kluczowych tematów prowadzonych negocjacji. Firma BANIMEX SA deklaruje zachowanie tego terminu - mówi.
Informuje także, że prace wznowiono, a obecnie prowadzone są roboty rozbiórkowe starych podpór. W ramach zadania zostaną wykonane nowe podpory mostu.
- Dodatkowe prace zwiększyły koszt całej realizacji o około 6,6 mln zł – dodaje rzeczniczka DSDIK, Natalia Kita.
Przeczytaj komentarze (19)
Komentarze (19)