GDDKiA przebuduje K8 w Bardzie ze względu na niebezpieczne osuwisko
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział we Wrocławiu wyłoniła właśnie wykonawcę dokumentacji projektowej dla zadania pod nazwą: Przebudowa drogi krajowej nr 8 na odcinku Bardo – Bardo Przyłęk.
źródło grafiki: GDDKiA (ekspertyza geologiczna PIG)
Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz trwałości obiektu budowlanego poprzez wykonanie przebudowy odcinka drogi krajowej 8 w km 47+380-48+370 w m. Bardo. Planowany termin realizacji przebudowy przypada na rok 2019. Jest to inwestycja jednoroczna.
Dokumentację przygotuje Biuro Projektów TRASA z Poznania za kwotę 356 700 zł.
Inwestycja zakłada przebudowę jezdni oraz chodników, a przede wszystkim likwidację czynnego osuwiska na zboczu korpusu drogowego od strony torowiska kolejowego. W planach jest także m.in. zatoka autobusowa i przejście dla pieszych oraz utwardzenie placu postojowego.
Jak planowana przebudowa ma się do deklaracji przedstawiciela GDDKiA z listopada 2017 roku, że przynajmniej do 2020 roku, a więc do czasu przygotowania koncepcji programowej modernizacji drogi krajowej nr 8 Wrocław-Kłodzko wstrzymane są wszelkie przebudowy „ósemki”? (więcej TUTAJ)
- Nawierzchnia jezdni jest silnie zdegradowana. Na przedmiotowym odcinku znajduje się zewidencjonowane, czynne osuwisko. Wykonanie robót mających na celu wykonanie nowej konstrukcji drogi, wymian gruntu oraz likwidacja osuwiska jest konieczna w celu utrzymania przejezdności drogi krajowej nr 8 na odcinku Kłodzko – Wrocław – tłumaczy Magda Szumiata z wrocławskiego oddziału GDDKiA.
Jak można przeczytać w ekspertyzie geologicznej osuwiska z lipca 2017 roku wykonanej przez Państwowy Instytut Geologiczny, inwestycja ma być wykonywana w celu zabezpieczenia korpusu drogi przed możliwością osunięcia się na niżej ległe torowisko uczęszczanej trasy kolejowej nr 276 Wrocław-Międzylesie oraz poprawienie jej własności jezdnych. Nawierzchnia drogi DK8 jest w sposób ciągły degradowana i występują w jej obrębie szczeliny, pęknięcia, zagłębienia, nabrzmienia oraz inne deformacje powierzchni, co negatywnie wpływa na komfort jazdy poruszających się po niej pojazdów. Pomimo stale przeprowadzanych remontów nie udało się zatrzymać tych negatywnych skutków ruchów masowych. Dotychczasowe obserwacje wskazują na możliwość utraty stateczności warstw konstrukcji drogi i zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia bardziej gwałtownych zjawisk geodynamicznych, aż do całkowitego zniszczenia tego odcinka drogi.
źródło grafiki: GDDKiA (ekspertyza geologiczna PIG)
Przeczytaj komentarze (12)
Komentarze (12)