Ruszają kontrole segregacji śmieci. Jakie kary dla tych, którzy robią to nieprawidłowo?
Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich informuje, że rozpoczynają się kontrole w zakresie przestrzegania przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych gminy Ząbkowice Śląskie zasad segregacji odpadów komunalnych.
Pracownicy firmy odbierającej odpady komunalne i Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich będą sprawdzać, czy w pojemnikach na odpady zmieszane, nie znajdują się odpady, które podlegają selektywnej zbiórce tj. papier, plastik, szkło, metal, przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie, zużyty sprzęt RTV i AGD, odpady budowlane, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady ulegające biodegradacji. Kontrolowane będą również pojemniki i worki do selektywnej zbiórki pod kątem gromadzenia w nich odpadów zgodnie z ich przeznaczeniem.
Przypominamy, że selektywna zbiórka odpadów komunalnych dotyczy wszystkich właścicieli nieruchomości i jest obecnie obowiązkowa.
W przypadku stwierdzenia, że odpady zbierane są w sposób niezgodny z zasadami segregacji i nie będą podlegać odbiorowi. Pojemniki zostaną oznaczone specjalną naklejką, koloru żółtego –Popraw swoją segregację!
Ponowne stwierdzenie braku segregacji lub nieprawidłowego jej prowadzenia skutkować będzie otrzymaniem naklejki koloru czerwonego – Nie poprawiłeś segregacji. Musisz liczyć się z wszczęciem postępowania i wszczęte zostanie postępowanie administracyjne w celu naliczenia wyższej opłaty – za nieprawidłową segregację.
Podwyższona stawka opłaty w przypadku stwierdzenia braku segregacji odpadów komunalnych wynosi:
- dla nieruchomości zamieszkałych - 56,00 zł od osoba za miesiąc,
- dla nieruchomości niezamieszkałych – 2-krotność stawki za odpady zmieszane
w zależności od wielkości pojemnika, określonego w umowie na odbiór odpadów komunalnych.
Komentarze (6)