Kopalnia Złota Najlepszym Produktem Turystycznym 2015 w Polsce!
Jedna z najchętniej odwiedzanych atrakcji turystycznych powiatu, Kopalnia Złota oraz Średniowieczny Park Techniki w Złotym Stoku została uhonorowana prestiżowym Złotym Certyfikatem za Najlepszy Produkt Turystyczny 2015 w Polsce.
16 października na gali podczas targów Tour Salon rozstrzygnięto konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny w Polsce organizowany przez Polską Organizację Turystyczną.
Do konkursu zostało zgłoszonych przez Regionalne Organizacje Turystyczne 46 produktów turystycznych oraz 9 kandydatów do Złotego Certyfikatu. W głosowaniu jawnym Kapituła wybrała 10 najlepszych produktów turystycznych, które wyróżniono Certyfikatem POT i przyznała 1 wyróżnienie. Na podstawie punktowego rankingu zgłoszeń zakwalifikowano do finału 3 zgłoszenia do nagrody głównej – Złotego Certyfikatu POT. Spośród 3 nominowanych produktów turystycznych wybrano jeden produkt turystyczny, któremu przyznano Złoty Certyfikat POT, to właśnie KOPALNIA ZŁOTA I ŚREDNIOWIECZNY PARK TECHNIKI W ZŁOTYM STOKU!
- KOPALNIA ZŁOTA I ŚREDNIOWIECZNY PARK TECHNIKI W ZŁOTYM STOKU - jedyne miejsce w Europie z takimi atrakcjami. Właścicielka Elżbieta Szumska podjęła się odtworzenia wiernej repliki średniowiecznej wioski górniczej. Na turystów czeka wiele niespodzianek, a wśród nich pływanie łodzią podziemnym korytarzem, płukanie złota, wybijanie złotej monety, skarbiec ze sztabami złota czy jedyny w Polsce podziemny wodospad. Turyści mogą także przejechać się repliką czołgu Leonarda da Vinci, obejrzeć wystawę minerałów czy samodzielnie wykonać złoty papier czerpany – mówią organizatorzy gali.
Dla właścicielki to docenienie jej 20- letnich starań i ogromu pracy, jaki włożyła w kopalnię, by uczynić z niej turystyczną perełkę.
- Zauważono, że dbamy o turystę i staramy się urozmaicać naszą ofertę, tak, by turysta mógł do nas wracać i za każdym razem odkrywać coś nowego – mówi Doba.pl Elżbieta Szumska, właścicielka Kopalni Złota.
Pani Ela podkreśla, że dla kopalni taki certyfikat to przede wszystkim prestiż – nieprzerwanie dzwonią do niej dziennikarze, prosząc o rozmowę. Dodatkowo kopalnia otrzymała w nagrodę 100 000 zł na kampanię reklamową.
Tylko od początku roku Kopalnię Złota odwiedziło już prawie 200 tysięcy turystów.
Przeczytaj komentarze (11)
Komentarze (11)
Np. jest jeszcze jeden wodospad pod ziemią, w jednej z kopalń miedzi na Dolnym Śląsku. Ale on do zwiedzania nie jest niestety...
Dziękuję przewodnikom z Kopalni Złota za ciekawy pomysł na oprowadzanie grup. Tam turysta czuje się ważny.