Ząbkowice Śląskie biorą ponad 1 700 000 zł kredytu
30 września Rada Miejska Ząbkowic Śląskich podjęła uchwałę o zaciągnięciu jeszcze w 2015 roku kredytu długoterminowego, który gmina będzie spłacać do 2025 roku.
Postanowiono o zaciągnięciu kredytu w wysokości 1 723 500 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów.
5 listopada ogłoszono zamówienie publiczne w tej sprawie, którego realizacja ma nastąpić do końca 2015 roku.
Kredyt gmina będzie spłacała przez 10 lat, do 31 kwietnia 2025 roku w kwartalnych ratach. Radni uchwalili okres karencji w spłacie kredytu do 31 stycznia 2016 roku.
Zabezpieczeniem kredytu ma być weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, a źródłem pokrycia zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami przez cały okres spłaty będą dochody własne Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie uzyskane z podatków i opłat lokalnych, dochodów z majątku, udziału w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa.
Przeczytaj komentarze (36)
Komentarze (36)
1. Buduje domy i daje mieszkania.
2. Organizuje miejsca pracy, nawiązuje współprace z firmami, otwiera lokalny rynek na rozwój.
3. Zapewnia atrakcje, np. koncerty, wydarzenia społeczne, ale o mądrych kosztach, które nie przekraczają 100 do 300 tys zł!
POjawiają się pytania:
1. Ile mieszkań i ofert pracy można zorganizować za takie sumy?
2. Dlaczego w mieście rośnie bardzo szybko punktów tzw. domów gier/kasyn? Przecież powinno być wprowadzone prawo, które np. w miastach poniżej 50.000 osób zabrania otwierania takich punktów, które:
- powodują zadłużanie się prostych ludzi, kiedy przegrywają,
- wpadają w depresję,
- wpadają w problemy finansowe, alkoholowe
- swoje emocje przekładają na rodzinę i bliskich
- prowadzi to do sytuacji, gdy zwiększa się zagrożenie kradzieży, napadów
- zmniejsza się atrakcja miasta i rejonu
- zmniejsza się poczucie bezpieczeństwa osób, które wolą wyjechać
Tymczasem władze miasta zaczynają od końca.
Definitywnie wszyscy urzędujący w Urzędzie Miasta oraz w Starostwie na wyższych stanowiskach powinni podać się, jak najszybciej do dymisji.
zalatwic mieszkancom cos naprawde potrzebnego
Dlaczego?
1. Pracownik w UM zarabia min. na rękę = 1500 zł
2. Zatrudnienie pracownika w UM trwa min. jedną kadencję Burmistrza = 4 lata
3. Pracowników w UM jest min. 30 osób
Równanie:
30 osób x 1500 zł = 45.000 zł wynagrodzenie na miesiąc z 48 miesięcy [4 lata] = 2.160.000 zł do wydania.
Podsumowanie: to kasa dla nich, a nie dla miasta, aby mogli sobie posiedzieć, posłuchać, coś popisać, kilka razy w roku zorganizować imprezę za 200.000 zł, a czasem rozdać wyróżnienia dla tych, co chcą coś zmienić w mieście z "kopertami" wypełnionymi kalendarzami wartymi 15-30 zł] + fotka na stronę z big wydarzenia dla swojego ego!