Superpociągi na trasie Wrocław - Ziębice - Kamieniec Ząbkowicki - Bardo!

środa, 15.6.2016 08:48 6141 8

Jedenaście nowoczesnych pociągów wzmocni ofertę przewozową Kolei Dolnośląskich. Pierwsze pojazdy już w przyszłym roku wyruszą z pasażerami na dolnośląskie tory. Dzisiaj marszałek Cezary Przybylski i Jerzy Michalak, członek zarządu województwa, przedstawili plany zakupu nowego taboru podczas konferencji prasowej na wrocławskim Dworcu Głównym. Samorząd Województwa Dolnośląskiego przeznaczy na ten cel ponad 250 milionów złotych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Pociągi pełne udogodnień

Nowoczesny tabor będzie z pewnością odpowiadał potrzebom podróżujących po Dolnym Śląsku pasażerów. Przede wszystkim będą to pojazdy długie, pięcioczłonowe, mieszczące ponad pół tysiąca podróżnych, w tym posiadające od 220 do 260 miejsc siedzących. Nowe pociągi rozwiną prędkość nie mniejszej niż 160 km/h, maksymalnie wykorzystując zmodernizowane odcinki kolejowe. Pojazdy będą klimatyzowane i niskopodłogowe, ułatwiając korzystanie z nich osobom niepełnosprawnym. Nowe pojazdy będą klimatyzowane i dla bezpieczeństwa podróżnych wyposażone w monitoring oraz w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej, w tym systemy informujące o możliwych przesiadkach zarówno do innych pociągów regionalnych i międzywojewódzkich jak również o np. możliwości dojazdu z dworca w określone miejsce z wykorzystaniem komunikacji miejskiej.

- Dostawa pierwszych, nowych pociągów nastąpi pod koniec 2017 roku, natomiast przetarg rozpisany zostanie jeszcze w tym roku. Na zakup pociągów przeznaczymy ponad 250 mln zł z czego 80% wartości będzie stanowiło dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 – mówi marszałek Cezary Przybylski.

Dla regionu

Pojazdy zostaną skierowane do obsługi linii: Wrocław – Międzylesie (Lichkov) (przez Henryków - Ziębice - Starczów - Kamieniec Ząbkowicki - Suszka - Bardo), Wrocław – Węgliniec, Legnica – Lubin – Głogów, Wrocław – Rawicz, Wrocław – Jelcz Laskowice oraz innych zelektryfikowanych linii kolejowych na obszarze Dolnego Śląska. Nowe pociągi będą obsługiwały połączenia kolejowe w barwach Kolei Dolnośląskich – regionalnego przewoźnika realizującego przewozy kolejowe na zlecenie Samorządu Województwa. Obecnie Koleje Dolnośląskie dysponują ponad 40  nowymi i zmodernizowanymi pociągami obsługującymi ruch pasażerski na terenie Dolnego Śląska. Całe zamówienie na nowe składy zostanie zrealizowane w 2018 roku.

Dolnoślązacy wybierają kolej!

W województwie dolnośląskim eksploatowanych jest ponad 1,7 tys. kilometrów linii kolejowych, w tym na blisko 1,3 tys. kilometrów odbywa się ruch pasażerski. To czyni Dolny Śląsk jednym z regionów o najgęstszej sieci kolejowej kraju. W ubiegłym roku Koleje Dolnośląskie przewiozły ponad 5 milionów podróżnych. Koleje Dolnośląskie oferując rozbudowaną sieć połączeń regionalnych umożliwiają komunikację bezpieczną, szybką, omijającą zatłoczone w godzinach szczytu drogi i ulice miast.

- Nowoczesna, punktualna kolej, którą oferujemy jest alternatywą dla komunikacji samochodowej.  Doświadczenie pokazuje, że nasze połączenia cieszą się ogromnym zainteresowaniem podróżnych, dlatego zamawiamy pociągi 5-członowe, które przyjmą na pokład jeszcze więcej pasażerów – mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa odpowiedzialny za kolej.

Pojazdy będą wyposażone w:

  • klimatyzację;
  • wygodne fotele z dostępem do gniazd zasilania 230 V;
  • system informacji pasażerskiej;
  • monitoring wnętrza pojazdu;
  • automaty biletowe;
  • wi–fi;
  • dostosowanie do obsługi osób niepełnosprawnych;
  • liczbę miejsc – 520, w tym siedzących – około 260.
Przeczytaj komentarze (8)

Komentarze (8)

Marzec czwartek, 16.06.2016 08:00
A czyjej produkcji będą pociągi. Oby nie włoskie pier.....ino. Moze wreszcie polski pracownik będzie miał co robić.
piątek, 17.06.2016 06:33
Panie, a jechał Pan tym Pendolino, czy sam pierdolisz? Pociągi pewnie będą z Pesy albo Newagu, czyli rodzimej produkcji.
środa, 15.06.2016 21:34
" Nowe pociągi rozwiną prędkość nie mniejszej niż 160 km/h" - napisano w artykule. Może mi ktoś wytłumaczyć po co pociągi jeżdżące z prędkością nie mniejszą niż 160 km/h na linii kolejowej do Kłodzka, którą właśnie remontują, aby pociągi mogły tam jeździć z prędkością 100 km/h i nic nie wskazuje na to aby w dającej się przewidzieć przyszłości mogły po tej linii jeździć szybciej, a na całym Dolnym Śląsku jest jedna linia na której można jeździć z taką szybkością Opole - Wrocław - Legnica.
spieprzajdziadu czwartek, 16.06.2016 21:25
zapewne w twoim samochodzie , o ile go posiadasz, prędkość jest ograniczona do 140 km/h, bo tyle można w Polsce najwięcej ?!
piątek, 17.06.2016 12:59
Linia ma być zmodernizowana do prędkości 100 km/h http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/
komunikacja-zastepcza-na-linii-z-wroclaw
ia-do-klodzka-76731.html
Lepiej więc najpierw poczytać niż wypisywać bzdury.
slawek czwartek, 16.06.2016 20:19
Bardzo dobry pomysł, ale dlaczego tylko Bardo, taki krótki odcinek? Dlaczego nie Praga lub Wiedeń? Taka trasa toby klientów przyciągała, na zakupy do Pragi lub do pracy do Wiednia to byłaby frajda.
spieprzajdziadu czwartek, 16.06.2016 21:23
naprawdę ?
botyk środa, 15.06.2016 22:42
Jasne, a do Dzierżoniowa, Piławy z kamieńca w weekend to nie ma czym się dostać... jak zwykle od d**y strony, panie marszałku, czasem lepiej byle czym, żeby tylko jechało, likwidują lokalne połączenia bo nie ma kasy