Dolny Śląsk po powodzi – poruszający spot wśród najlepszych na świecie
Film promujący Dolny Śląsk po powodzi został wyróżniony w Stanach Zjednoczonych. Spot pt. „Support Lower Silesia” wyprodukowany przez Wydział Promocji Województwa Dolnośląskiego został finalistą prestiżowego konkursu US International Awards 2025 w kategorii Corporate Videos – Tourism: Region/Island Promotion.
- Po ubiegłorocznej powodzi chcieliśmy nie tylko pokazać piękno Dolnego Śląska, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na dramat mieszkańców dotkniętych żywiołem i zachęcić do wspólnego działania. Dzisiejsze wyróżnienie to dowód na to, że szczere emocje i solidarność są uniwersalnym językiem – mówi Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
Wyniki ogłoszono 25 czerwca podczas oficjalnej transmisji online. Jury konkursu nagrodziło łącznie 35 produkcji z 13 krajów, wyróżniając najciekawsze treści turystyczne promujące regiony na całym świecie.
- Produkcja powstała jako element kampanii promującej region po ubiegłorocznej powodzi, która dotknęła południową część Dolnego Śląska. Hasło „Wspieraj Dolny Śląsk” stało się symbolem solidarności i mobilizacji wokół odbudowy regionu, a film zyskał uznanie międzynarodowego jury za oryginalność i skuteczność w przekazywaniu lokalnej tożsamości – mówi Michał Rado, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.
US International Awards to międzynarodowy konkurs honorujący najlepsze produkcje filmowe i multimedialne w kategoriach takich jak: filmy korporacyjne, promocyjne, dokumentalne i treści cyfrowe. Konkurs ma swoją siedzibę w Stanach Zjednoczonych i od lat przyciąga twórców z całego świata.
Jury składa się z ekspertów branży kreatywnej – reprezentantów wiodących agencji reklamowych, domów produkcyjnych, telewizji i platform streamingowych. Oceniają oni jakość realizacji, siłę przekazu, oryginalność oraz skuteczność komunikacyjną. Wyróżnienie w konkursie jest potwierdzeniem wysokiego poziomu artystycznego i promocyjnego danego materiału.
Komentarze (0)