Już prawie 100 firm – również z Wrocławia – świętuje członkostwo Polski w Unii Europejskiej

środa, 8.5.2024 11:13 137 0

Blisko setka organizacji, zarówno firm, jak i NGO już dołączyło do akcji #20latPlwUe. Wśród nich są największe polskie marki, m.in. Żabka, PZU, Maspex oraz Port Lotniczy Wrocław. Przez cały maj symbolicznie świętują okrągłą rocznicę członkostwa w Unii Europejskiej w wyjątkowy sposób. 

Od 20 lat jesteśmy częścią zachodniej demokracji, korzystamy ze wspólnego europejskiego rynku, członkostwo w Unii zwiększa nasze bezpieczeństwo, a brak granic pozwala nam i naszym dzieciom swobodnie podróżować, studiować i pracować.Łączy nas idea wspólnoty europejskiej, opartej na pokoju i uniwersalnych wartościach, stąd hasła towarzyszące kampanii: #20latPLwUE, #DobrzeŻeRazem i  #BezpieczniRazem.

Dołącz do akcji pobierając pin - wirtualny symbol 20 lat członkostwa Polski w UE. Można go zamieścić na stronach internetowych, w mediach społecznościowych, aplikacjach, stopkach maili lub wydrukować i przykleić np. na rower, motor czy samochód. Więcej pomysłów wykorzystania PINów na stronie www, która jest aktywna od 1 maja.

- Unia Europejska to gwarant stabilności i pokoju w niestabilnych politycznie i społecznie czasach. Kraje zawsze są silniejsze w grupie powiązanej siecią wspólnych wartości i interesów. Taka właśnie jest Unia Europejska, której jesteśmy  częścią. Wspólnie wzmacniamy się w wielu obszarach: edukacji, kultury, gospodarki, nauki, bezpieczeństwa.  Prowadząc naszą akcję chcemy pokazać, że Polska jest silna dzięki Unii, a Unia dzięki Polsce  – podkreśla Ewa Kulik-Bielińska, dyrektorka Fundacji im. Stefana Batorego.

- Unia to my. Jesteśmy obywatelkami i obywatelami Unii Europejskiej, a biorąc udział w wyborach do Parlamentu Europejskiego, mamy realny wpływ na jej przyszłość. W wielu sprawach się różnimy, ale jeśli chcemy coś w Unii zmienić, to wspólnie z innym krajami możemy to zrobić. Zależy nam, by idea akcji niosła się jak najszerzej, również za pośrednictwem organizacji społecznych czy biznesowych, które mają szerokie możliwości dotarcia do swoich partnerów, klientów czy pracowników - dodaje Małgorzata Durska, prezeska Fundacji Polskiej Rady Biznesu

Akcja wystartowała 1 maja – w dniu 20. rocznicy przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Prowadzona jest przez cały maj, tak by stał się on miesiącem europejskim w Polsce, i w tym czasie mogą do niej dołączyć wszystkie zainteresowane firmy i redakcje.

Inicjatorami kampanii są Fundacja Polskiej Rady Biznesu i Fundacja im. Stefana Batorego. Do tej pory do akcji dołączyli m.in. Port Lotniczy Wrocław, Instytut Spraw Publicznych, Komitet Obrony Demokracji, mBank, Grupa Żabka, Maspex, Grupa Pracuj.pl, Grupa Diagnostyka, AMICA.

Więcej informacji i materiały do pobrania na stronie 20latPLwUE.pl

Dodaj komentarz

Komentarze (0)