Nowe trasy autobusowe na Jagodno. Co się zmieniło i jak oceniają to pasażerowie?

wczoraj, 15 godz temu 146 0

Po pierwszych tygodniach funkcjonowania nie tylko nowej wydzielonej z ruchu samochodowego Trasy Autobusowej na Jagodno, i nowego przebiegu niektórych linii miasto zgodnie z zapowiedzią sprawdziło jak zmiany funkcjonują i jak są odbierane. Zmiany wprowadzone 5 maja miały na celu usprawnienie komunikacji, poprawę punktualności oraz zapewnienie lepszych połączeń z centrum miasta i innymi osiedlami. Jak pokazuje raport Wydziału Mobilności Miejskiej, wstępne efekty są pozytywne.

– Zmieniliśmy nie tylko przebieg tras, ale sposób myślenia o połączeniach z Jagodna. Zamiast jednego zatłoczonego autobusu – większy wybór linii, bezpośrednie połączenia z centrum i wyraźna poprawa komfortu podróży – podsumowuje prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. – To dopiero początek. W planach mamy kolejne inwestycje: budowę tramwaju na Jagodno, czy już trwająca budowa TAT między kościołem Św. Ducha Armii Krajowej.

Zmiany objęły m.in. wydłużenie linii N do pętli Jagodno P+R, nowe kursy linii 148 i 145, a także przedłużenie linii 112 i 113 do centrum – Galerii Dominikańskiej. Skorygowano także trasę szkolnej linii 310, aby ułatwić dojazd do szkoły przy ul. Asfaltowej.

– Wyniki są budujące – mówi Witold Woźny, prezes MPK. – Średnie napełnienia pojazdów sięgają 65%, co świadczy o racjonalnym wykorzystaniu floty. Nie obserwujemy tłoku ani przepełnień, a pasażerowie coraz częściej podkreślają wygodę i dostępność nowych rozwiązań.

Z danych wynika, że najwięcej pasażerów korzysta z węzłów przesiadkowych: Dworca Głównego, Autobusowego i Galerii Dominikańskiej. Popularnością cieszy się też bezpośrednie połączenie Jagodna z ul. Strzegomską – ważnym punktem edukacyjnym i biznesowym. Wśród uwag mieszkańców pojawiały się obawy o punktualność oraz ograniczenia w dostępie do niektórych przystanków, m.in. przy Aquaparku i Renomie. Część z nich została już uwzględniona, inne będą rozpatrywane w kolejnych miesiącach.

Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Wydziału Mobilności Miejskiej, zaznacza: – Na bieżąco analizujemy dane z pojazdów i sygnały od pasażerów. Tam, gdzie występują opóźnienia – np. w rejonie Dworców Autobusowego i Koloejowego czy ul. Brucknera – będziemy szukać rozwiązań, choć przede wszystkim pracujemy tak, by wykorzystać jeszcze potencjał miasta – czyli przyspieszyć autobusy tam gdzie jest jeszcze na to rezerwa – stąd przebudowa przy kościele Św. Ducha, czy plan budowy nowe pętli w Iwinach. Jednocześnie nie zapominamy o długofalowych inwestycjach, które pozwolą usprawnić cały układ komunikacyjny.

Jednym z takich projektów jest właśnie rozpoczęta budowa wydzielonej jezdni autobusowej między ul. Bardzką a Kamienną oraz planowana sygnalizacja świetlna przy Dworcu Autobusowym. Oba działania mają kluczowe znaczenie dla płynności przejazdu na trasie Jagodno – centrum.
Miasto zapowiada, że nadal będzie prowadzić monitoring linii autobusowych na Jagodno, zwłaszcza jesienią, kiedy zmienia się sposób przemieszczania się uczniów. Kolejne korekty tras i częstotliwości kursowania mają być uzależnione od zgromadzonych danych i potrzeb mieszkańców.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)