Umowa podpisana – budujemy ostatni fragment Wschodniej Obwodnicy Wrocławia!

dzisiaj, 5 godz temu 134 0

Dzięki podpisanej dziś umowie już niebawem przejedziemy całą Wschodnią Obwodnica Wrocławia od Bielan Wrocławskich do Długołęki. Wykonawcą ostatniego fragmentu trasy będzie SKANSKA a umowę podpisano dziś w obecności marszałka Pawła Gancarza, wicemarszałka Michała Rado oraz Mateusza Masłowskiego – dyrektora DSDiK.
 
- Ostatni odcinek Wschodniej obwodnicy Wrocławia to niezwykle ważne zadanie. W sumie to aż 264 miliony złotych, a złożyły się na nie środki europejskie, pieniądze samorządu województwa dolnośląskiego, budżetu państwa oraz samorządu Wrocławia. Dzięki tej inwestycji domkniemy ciąg komunikacyjny od wschodniej strony miasta i dzięki temu wokół stolicy Dolnego Śląska powstanie pełny ring ułatwiający komunikację i transport – mówi marszałek Paweł Gancarz. – Przy tej okazji wyrazy podziękowań dla poprzedników, z marszałkiem Cezarym Przybylskim na czele, którzy konsekwentnie przeprowadzali kolejne etapy dla dokończenia tej inwestycji – dodaje marszałek.
 
Wschodnia Obwodnica Wrocławia to jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych na Dolnym Śląsku przez samorząd województwa i bardzo ważna arteria komunikacyjna powstająca w obszarze Wrocławia i aglomeracji wrocławskiej. Budowa całej trasy podzielona była na etapy. Obecnie kierowcy korzystają już z blisko 27 z 30 kilometrów całej WOW, przebiegającej od Długołęki przez Łany, Siechnice, Żerniki Wrocławskie do ul. Grota Roweckiego.
 
- To inwestycja istotna nie tylko dla Wrocławia, ale całej aglomeracji. Postępowanie przygotowawcze dla tej trasy trwało niezwykle długo - setki pytań, kilkunastu potencjalnych wykonawców z ofertami, późniejsza kontrola ze strony urzędu zamówień publicznych – dlatego tym bardziej cieszę się, że dziś podpisujemy umowę na wykonanie tej inwestycji i dziękuję wszystkim zaangażowanym w proces tych przygotowań – dodaje wicemarszałek Michał Rado. 
 
Budowa tej trasy to przede wszystkim poprawa dostępności komunikacyjnej terenów podmiejskich oraz lepsze połączenie z drogami krajowymi i autostradami (np. A4 i S8). W przyszłości będzie to sprzyjać lokowaniu w okolicy stolicy Dolnego Śląska kolejnych inwestycji przemysłowych i logistycznych, rozwojowi lokalnych firm oraz zwiększeniu atrakcyjności Wrocławia i okolic dla inwestorów.
 
Ostatni odcinek WOW będzie w większości trasą dwujezdniową, a w ramach inwestycji powstaną również kładki dla pieszych, półtunel z ekranami akustycznymi przechodzący przez miejscowość Wysoka, a także most nad Ślęzą i wiadukt nad linią kolejową nr 285 między Wrocławiem i Świdnicą. Wykonawcą inwestycji jest firma SKANSKA, która przeprowadzi prace budowlane w ciągu 30 miesięcy od momentu podpisania umowy.
 
- Dziękujemy za zaufanie i wybór firmy SKANSKA na wykonawcę tej inwestycji. Jestem przekonany, że zrealizujemy ją terminowo. Chciałbym podkreślić doskonałą współpracę podczas wszystkich etapów poprzedzających dzisiejsze podpisanie umowy – podsumowuje Piotr Subczak, członek zarządu SKANSKA.
 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)