Usługi merchandisingowe zwiększające atrakcyjność produktów w punktach sprzedaży
Usługi merchandisingowe skierowane są do sklepów stacjonarnych, które nie osiągają zamierzonej sprzedaży. Problemów takiego stanu rzeczy może być wiele. Nie zawsze osoby zarządzające punktami sprzedaży są w stanie określić, dlaczego oferowane produkty nie cieszą się zainteresowaniem klientów. W tym celu warto nawiązać współpracę z firmą z zakresu merchandisingu.
Usługi merchandisingowe – co to?
Wiele sklepów stacjonarnych zmaga się z problemami dotyczącymi sprzedaży. Zbyt małe zainteresowanie oferowanymi produktami sprawia, że firma osiąga zyski znacznie poniżej oczekiwanych. Niestety nie zawsze łatwo jest określić przyczyny takiego stanu rzeczy. Mogą one wynikać z wielu powodów, które na pierwszy rzut oka nie są widoczne. Najlepszym wówczas rozwiązaniem okazuje się współpraca z doświadczoną firmą, fachowo zajmującą się zwiększaniem atrakcyjności towarów w punktach sprzedaży.
Usługi merchandisingowe oferowane przez MS Services obejmują działania prowadzące do zwiększania sprzedaży w sklepach stacjonarnych. Zanim możliwe będzie wdrożenie określonych czynności, należy dokładnie przeanalizować potrzeby klientów. Pomocny w stworzeniu odpowiedniej strategii jest audyt, przeprowadzany w punktach sprzedaży. Głównym założeniem merchandiserów jest dbanie o stałą dostępność produktów. Dzięki profesjonalnemu wsparciu towary są zawsze doskonale widoczne na półkach oraz łatwo dostępne dla klientów. Co więcej, umieszczanie produktów w obrębie sklepu odbywa się zgodnie z zasadami visual merchandisingu, co znacząco zwiększa zauważalność, zachęcając tym samym do zakupu.
Korzyści współpracy z firmą zajmującą się merchandisingiem
Ważnym aspektem współpracy z firmami z dziedziny merchandisingu jest kontrola jakości ekspozycji. Regularne wizyty merchandiserów pozwalają utrzymać estetykę półek, właściwe oznakowania cenowe oraz zgodność wszystkich wymogów wytyczonych przez markę. Bieżąca analiza oraz raportowanie odgrywają kluczową rolę jeżeli chodzi o dostosowywanie stworzonej na początku strategii do aktualnych potrzeb rynkowych. Badania prowadzące na bieżąco umożliwiają bowiem szybką reakcję na dynamiczne zmiany na rynku. Ponadto MS Services pomaga również we wdrażaniu materiałów POS – m.in. standów reklamowych, wobblerów czy plakatów, które to wzmacniają działania marketingowe oraz przyciągają uwagę klientów.
Firmy zajmujące się merchandisingiem oferują także inne usługi, takie jak wynajem handlowców czy outsourcing przedstawicieli handlowych. Celem obu tych rozwiązań jest zwiększanie sprzedaży oraz dbanie o wzrost wyników.