Kolejne oszustwa na BLIK

wtorek, 10.8.2021 11:30 485 0

Wałbrzyscy policjanci kolejny raz ostrzegają przed oszustwami na BLIK. W ostatnich tygodniach kolejne osoby powiadomiły funkcjonariuszy o kilku przypadkach kradzieży pieniędzy z konta za pomocą wyłudzonych kodów płatności. Oszuści podszywają się na portalach społecznościowych pod naszych znajomych lub rodzinę, prosząc nas o pożyczkę pieniędzy, bo - jak twierdzą w korespondencji - sprawa jest bardzo pilna. Za pomocą wyłudzonego kodu do płatności mobilnej okradają konto osoby oszukanej. Apelujemy, aby nikomu nie udostępniać danych do kont bankowych.

Po raz kolejny policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu zostali w ostatnich dniach powiadomieni o oszustwach za pomocą popularnego komunikatora społecznościowego. Oszustwo polega na wyłudzeniu kodu do płatności przez telefon i w ten sposób okradzenia konta osoby oszukanej. Proceder robi się coraz bardziej popularny i odbywa się w całym kraju.

Jak działa ta metoda? Oszuści w mediach społecznościowych włamują się na konta znajomych czy bliskich i piszą, że pilnie potrzebują pieniędzy. Osoba podszywająca się pod naszego znajomego wysyłają nam wiadomość, że przydarzyła im się trudna sytuacja, np. zgubiony portfel, czy brak pieniędzy na powrót do domu, itp. Znajomy obiecuje, że odda pieniądze jeszcze tego samego dnia albo następnego.

Pożyczka jest „prosta”, a oszust nie prosi nigdy o dużą sumę. Musimy tylko zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”. To zajmuje kilka minut, a ten kod wystarczy, żeby oszust natychmiast wypłacił pieniądze z bankomatu.

Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Trzeba sprawdzić, czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Najlepiej więc do tej osoby zadzwonić.

Zasady ostrożności są zawsze takie same:

  • Nie przekazujmy pieniędzy obcym osobom.
  • Nie przesyłajmy pieniędzy na podane przez obce osoby numery kont
  • Nie podawajmy nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe
  • Nie przekazujmy obcym osobom kodów do płatności mobilnych

źródło: KMP w Wałbrzychu

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek