Uwaga! Kolejne oszustwo na popularnym portalu sprzedażowym

piątek, 29.3.2024 11:13 421 0

Internet to duża wygoda dla osób, które chcą kupić jak i sprzedać wystawione na aukcjach rzeczy. Niestety w wirtualnym świecie są również oszuści, którzy tylko czekają na okazję, aby nas okraść. Wczoraj do Komisariatu Policji II w Wałbrzychu zgłosiła się 23-letnia kobieta oszukana podczas sprzedaży ubrań za pośrednictwem aplikacji Vinted. W wyniku działania oszustów straciła 800 złotych. Po raz kolejny ostrzegamy i przypominamy - sprzedając w internecie również możesz stać się ofiarą oszustów.

Policjanci ostrzegają osoby sprzedające na rożnego rodzaju portalach internetowych. Oszuści, informując o otrzymaniu pieniędzy za wystawiony towar, wysyłają sprzedawcom linki do fałszywych stron bankowości internetowej. Logując się na nich tracimy dostęp do konta.

28 marca do drugiego komisariatu zgłosiła się kobieta, która straciła pieniądze w wyniku oszustwa na portalu Vinted. 23-latka wystawiła ogłoszenie o sprzedaży sukienki, otrzymała wiadomość o zakupie przedmiotu przez „użytkownika” portalu. Za pośrednictwem sms-a, w prywatnej wiadomości, otrzymała informację, że „użytkownik” ten dokonał zakupu przedmiotu i prosi o zatwierdzenie zamówienia, które to sprzedająca otrzymała w wiadomości e-mail. Po aktywowaniu linka, kobieta dostała kolejny komunikat dotyczący wyboru ikony banku, w którym posiada konto. Następnie wybrała fałszywą stronę internetową banku, aby „kupujący” mógł wpłacić na konto należną kwotę i jednocześnie potwierdzić, że ona sama jest użytkownikiem aplikacji. W tym czasie przestępcy, wykorzystując dostęp do konta, za pomocą kodów BLIK, wypłacili 800 złotych.

Policja apeluję o rozwagę!

Sprzedając w internecie również możesz stać się ofiarą oszustów. Nie klikaj w przesłane w wiadomości linki do płatności oraz czytaj uważnie SMS-y autoryzacyjne. Logując się na tych fałszywych stronach udostępniamy swoje dane i tracimy dostęp do konta.

Jeżeli niefortunnie staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie z swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej.

źródło: KMP w Wałbrzychu

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek