Nie będzie przerw w sprzątaniu klatek schodowych w bielawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej
O problemach ze sprzątaniem na klatkach schodowych w bielawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej pisaliśmy już w artykule Sprzątanie klatek i opłaty za tę usługę w bielawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Po publikacji otrzymaliśmy kolejny list mieszkanki zasobów spółdzielczych dotyczących tego samego problemu:
W odpowiedzi na oświadczenie SM w sprawie sprzątania klatek oraz związanymi z tym kosztami chciałabym sprostować niniejsze oświadczenie. Po pierwsze. Każda firma przystępującą do przetargu musi zapoznać się z Specifikacją Istotnych Warunków Zamówienia, podpisać oświadczenie, że się zapoznała z warunkami przetargu i że przyjmuje je bez zastrzeżeń. Jeżeli więc Firma sprzątająca wygrała przetarg zdawała sobie sprawę z tego, że będzie musiała wywiązać się ze swoich usług oraz w razie absencji pracowników zabezpieczyć ciągłość swoich prac. Skoro posiada braki kadrowe nie powinna w ogóle przystępować do przetargu na sprzątanie. Lokatorzy nie są w ogóle informowani o braku sprzątania, gdyż takich informacji nie ma na klatkach schodowych, (prezes zabronił wywieszania takich informacji). Lokatorzy muszą sami stać na klatkach i sprawdzać czy klatki są sprzątane czy też nie. Brak sprzątania zdarza się nagminnie nie tylko w sezonie 2024/2025, lecz powtarza się co roku w sezonie letnim, świątecznym, okresie chorób pracowników ostatnio cały miesiąc nie było sprzątane z powodu deratyzacji klatek schodowych.
Po drugie, rozliczenia czynszowe nie są wysyłane do lokatorów przez pocztę i opłaty pocztowe w postaci znaczka za 4,90 zł, lecz roznoszone są przez pracowników i wrzucane do skrzynek lokatorskich. Nie trzeba czynszu rozliczać co miesiąc, lecz można to zrobić na koniec roku przy rozliczeniu wody i centralnego ogrzewania.
Po trzecie opłata eksploatacyjna, którą płacimy do SM co miesiąc to nie tylko koszty energii elektrycznej, podatków, ubezpieczenia i terenów zielonych jest to również wynagrodzenie dla Zarządcy, czyli wypłaty dla wszystkich zatrudnionych osób w SM, w tym również osób zatrudnionych w Stowarzyszeniu Poloneziaki Tradycja i Współczesność. Jaki to jest procent pobierany z funduszu eksploatacyjnego. Po trzecie .Żaden lokator nigdy nie dostał ze SM rozliczenia konta eksploatacyjnego z danej nieruchomości w tym informacji jakie były na nim przychody i rozchody. Oraz chcielibyśmy wiedzieć co to są braki powstałe z innych tytułów niż wyżej wymienione, które pokrywane są z naszej opłaty eksploatacyjnej.
Spółdzielnia Mieszkaniowa w Bielawie ponownie odniosła się do kwestii związanych ze sprzątaniem klatek schodowych:
W zawiązku z pojawieniem się kolejnego oświadczenia w sprawie sprzątania klatek schodowych w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej w Bielawie wyjaśniamy:
Firma która obecnie sprząta zasoby Spółdzielni Mieszkaniowej w Bielawie w okresie letnim korzysta z 2 tygodniowej przerwy w sprzątaniu co zostało uzgodnione i zawarte w umowie. Za ten okres nie pobiera wynagrodzenia. Wyjątkowo na przełomie 2024/2025 z powodów losowych na kilka dni musiała zawiesić wykonywanie usług również nie pobierając za to wynagrodzenia. W sytuacji kiedy mieszkańcy zapłacą za sprzątanie w danym miesiącu, a nie jest ono wykonane w określonym czasie, powstała nadwyżka z Państwa opłat pozostaje na danej nieruchomości.
W związku ze zgłaszanym przez Państwa niezadowoleniem wynegocjowaliśmy z firma sprzątającą, wykonywanie prac bez przerw w sprzątaniu. Jeżeli mimo negocjacji firma sprzątająca nie będzie się wywiązywała z warunków umowy, zostanie ona rozwiązana a na sprzątanie zasobów zostanie ogłoszony przetarg.
Kolejnym zgłaszanym przez Państwa problemem jest zwrot części zaliczki dotyczącej sprzątania za okres przerwy.
Informowaliśmy, że każda zmiana opłat musi być mieszkańcom dostarczona na piśmie. Pismo musiałoby być wysłane dwukrotnie, w momencie zmniejszenia zaliczki i w kolejnym miesiącu w momencie zwiększenia zaliczki. Wszystkie zmiany opłat, które są Państwu dostarczane, związane są z dodatkowymi kosztami. Informujemy, że nie możemy przedstawiać rozliczenia czynszu na koniec roku, ponieważ Spółdzielnia Mieszkaniowa nie działa i nie rozlicza się jak Wspólnota Mieszkaniowa rozliczając poszczególne zaliczki. Mamy obowiązek rozliczania centralnego ogrzewania i wody, a wynik tego rozliczenia przedstawiamy Państwu po zakończeniu roku.
Informujemy również, że obowiązek prowadzenia przez Spółdzielnię Mieszkaniową odrębnie dla każdej nieruchomości ewidencji i rozliczenia przychodów oraz kosztów eksploatacji i utrzymania mienia Spółdzielni oraz wpływów i wydatków funduszu remontowego wynika z Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z 15 grudnia 2000 r. W związku z powyższym Spółdzielnia prowadząc ewidencje dla każdej nieruchomości, przedstawia to w sprawozdaniu finansowym, które jest dostępne i publikowane.
Opłaty eksploatacyjne pobierane są, aby pokryć wszystkie koszty generowane na danej nieruchomości oraz koszty ogólne osiedli i koszty zarządzania. Wszystkie środki zgromadzone na danej nieruchomości, pokrywają powstałe koszty, a wynik rozliczenia przenoszony jest na kolejny rok obrotowy.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)