Dzierżoniów: Straciłeś dowód? Zgłoś to!
Co dzieje się gdy stracimy dowód osobisty? Dlaczego należy to koniecznie zgłosić i co koniecznie trzeba zrobić, gdy po zgłoszeniu znajdziemy zgubiony dokument?
Najszybsze jak to możliwe zgłoszenie utraty dowodu jest niezwykle ważne dla naszego bezpieczeństwa. W większości o tym pamiętamy. Zdarza się jednak, że po dokonaniu takiego zgłoszenia uda nam się go odnaleźć. O takim przypadku należy również powiadomić. Dlaczego? Dowód osobisty zgłoszony jako utracony jest unieważniany w Rejestrze Dowodów Osobistych. Informacja o utracie i unieważnieniu dokumentu jest niezwłocznie przekazywana do wykazu unieważnionych dowodów osobistych i Systemu Informacyjnego Schengen.
Posługiwanie się dowodem osobistym zgłoszonym jako utracony może powodować negatywne konsekwencje dla jego posiadacza przy przekraczaniu granic lub dokonywaniu czynności prawnych. Utratę dowodu osobistego oraz fakt jego odnalezienia należy zgłaszać organowi dowolnej gminy, a w przypadku pobytu poza granicami kraju w dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej. Kradzież dokumentu należy zgłosić organowi dowolnej gminy oraz Policji. W przypadku pobytu poza granicami kraju w dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej.
Źródło: UM Dzierżoniów
Przeczytaj komentarze (7)
Komentarze (7)
Policji nie interesuje zagubienie dowodu bo nie jest to przestępstwo !!!
A Składając zawiadomienie wszyscy są pouczani o zawiadomieniu o niepopełnionym przestępstwie za co grozi 3 lata pozbawienia Wolności, Więc uderzcie się w pierś i zróbcie rachunek sumienia czy oby na pewno dowód nam skradziono czy mogliśmy go zgubić.
i nie zawracajcie nikomu głowy przez swoje zaniedbania i nieostrożność!!!
Jak nie wiemy co mamy zrobić do na Policję!!!