Kontrole stanu licznika - kolejne dwa przypadki rozbieżności!
Dzierżoniowscy funkcjonariusze Wydziału Ruchu Drogowego, ujawnili kolejne dwa przypadki rozbieżności pomiędzy wskazaniami drogomierza, a wpisami diagnosty podczas badania technicznego.
Od pierwszego stycznia 2020 roku funkcjonariusze realizując nowe zasady kontroli drogowych, weryfikują przebieg drogomierza z wpisem w Centralnej Ewidencji Pojazdów. 27 stycznia policjanci powiatu dzierżoniowskiego ujawnili kolejne przypadki, aby wskazanie z licznika wskazywało niższą wartość niż podczas badania technicznego.
Wraz z rozpoczęciem nowego roku policjanci w trakcie prowadzonych kontroli drogowych mają obowiązek sprawdzania przebiegu kontrolowanego pojazdu. W miniony poniedziałek w naszym powiecie ujawniono dwa pojazdy, na których licznikach liczba przebytych kilometrów, była niższa niż podczas wpisu, którego dokonał diagnosta podczas badania technicznego.
Rozbieżności ujawniono:
* około, 10:00 w pojeździe bmw, którego kierowcą był 21-letni mężczyzna,
* około 14:30 w pojeździe volkswagen, którego kierowcą był 30-letni mężczyzna
Postępowanie mające na celu wyjaśnienie okoliczności powstania różnic we wskazaniach licznika pomiaru przebytych kilometrów, prowadzić będą funkcjonariusze Referatu do Walki z Przestępczością Gospodarczą.
Warto pamiętać, że w myśl aktualnie obowiązujących przepisów jakakolwiek ingerencja we wskazania drogomierza w pojeździe stanowi przestępstwo zagrożone karą pozbawienia wolności do 5 lat.
kom. Marcin Ząbek
KPP Dzierżoniów
Komentarze (36)
Sprawdz sobie swoje auto w systemie i bedziesz tam mial stany z kazdego przegladu z ostatnich kilku lat.Chodzi o to, żebyś podczas kontroli nie miał niższego stanu niz miales na przegladzie,bo tak ludzie robia,ze co rok cofaja licznik,zeby do przegladu wykazac mniej kilometrow.
A kazda zmiane licznika w aucie masz obowiazek zglosic diagnoscie w jakims tam terminie ale to musisz doczytac ile masz na to dni, bo nie pamietam.
Ogolnie mowiac super, ze sie ktos za to w koncu wzial.
System nie jest idealny ale to krok w dobra strone
Właścicielowi nic nie może zrobić, a handlarza nie znajdzie, bo przecież umowa była "na Niemca"
Taka jest prawda
5 lat jest za Mazdy i Ople
Duże fury z silnikami większymi jak 2L na ropę juz tak na prawdę 3 latki zbliżają się do 200 tys km ale ludzie lubią być oszukiwani. Polska myśl typowego Janusza: Lepiej kupić w ciemno diesla z niskim przebiegiem (np 150 tys km) niż w super stanie na bieżąco serwisowanego z przebiegiem 250 tys km :)
Kupujemy auto na polkich blachach sprawdzić na https://historiapojazdu.gov.pl/ stan licznika przeglądów