CZARNA DDZ **sobota, 09.07.2016 19:32
Ten złoty ?? :-D
grzywaczniedziela, 03.07.2016 21:44
I tak będzie to wszystko wyglądało jak przejazd kolejowy przy wjeździe do Dzierżoniowa - od lat nic nie zrobiono.....
Mareksobota, 02.07.2016 12:43
Proszę, aby autorzy pomysłu przedstawili dokument, w którym będą zawarte wyliczenia gwarantujące zwrot tej inwestycji. Chyba nie jest przygotowywane bez oszacowania zwrotu kosztów?
piątek, 01.07.2016 12:16
Ale będzie wypadków kazdy juz zapomniał rozglądac się czy pociąg jedzie przejeżdżając przez tory
autorczwartek, 30.06.2016 05:47
To jest głupota wyborcza. A jaka ekipa ? Wild zwolniony przez Dutkiewicza. Hałaszkiewicz ? Czyżby zbliżały się jakieś wybory ?
jannnczwartek, 30.06.2016 00:08
bardzo dobrze sama bede jezdzicc ibardzo sie ciesze
bielawa zachodniaśroda, 29.06.2016 17:27
Szum w mediach i scinanie krzakow na torowisku,zeby ludkom wydawalo się ze się dzieje!!!posprzątajcie sciete krzaki!!!!
Pawelwtorek, 28.06.2016 09:53
Brawo debile. Pks pada na ryj bo mało ludzi jeździ a oni pociąg robią przynajmniej wiadomo kto z tym durnym pomysłem wypalił
wtorek, 28.06.2016 18:40
Nie debile tylko cwaniaki. Debilami okażą się ci, którzy na nich zagłosują (tzw. ciemny lud).
środa, 29.06.2016 12:53
pks pada na ryj, bo nikt nie chce jeździć tymi przedwojennymi trupami
środa, 29.06.2016 12:53
pks pada na ryj, bo nikt nie chce jeździć tymi przedwojennymi trupami
środa, 29.06.2016 12:54
pks pada na ryj, bo nikt nie chce jeździć tymi przedwojennymi trupami
Sym-Demwtorek, 28.06.2016 18:06
Całodobowa i weekendowa pomoc medyczna jest Bielawie potrzebna a nie jakaś tam kolej. Pozdrawiam.
środa, 29.06.2016 12:48
z urazem będziesz mógł pojechać pociągiem do wrocławia
środa, 29.06.2016 11:34
* I na koniec o pieniądzach. Ile by kosztowało przywrócenie połączeń kolejowych z Bielawą?
– Tak naprawdę to dużo i mało, zależy jak na to spojrzeć. Linie kolejowe są zadaniem własnym samorządu województwa. Trzeba tak naprawdę właśnie dziś, właśnie teraz w najbliższych miesiącach naciskać i spotykać się władzami województwa by ta linia znalazła się w projektach infrastrukturalnych w ramach RPO na lata 2014-2021 (o co walczymy od jakiegoś czasu). Jeśli tak będzie to koszt modernizacji linii do Zbiornika Sudety (bo tu w Bielawie ma być końcowa stacja) to 6-10 MILIONÓ ZŁOTYCH, więc dla budżetu całego województwa to niewiele. Docelowo wakacyjnie linia mogłaby być przedłużona do Srebrnej Góry stanowić nie lada atrakcję turystyczną dla całego Regionu. Dla mnie istotne jest istotne to, że dziś tak wiele osób w Bielawie mówi o realnym przywróceniu połączenia kolejowego, bo pamiętam rok 2014 i głosy, że to pomysł z kapeluszu i że nie ma sensu. A w mojej opinii warto mieć takie marzenia a Bielawianie zasługują na taką szansę rozwojową jaką może przynieść kolej
hrvatskaśroda, 29.06.2016 12:33
Ok, samo uruchomienie to koszt 6-10 mln, a jak linia będzie nierentowna to kto do niej będzie dopłacał? Święty Mikołaj? A jak zapadnie decyzja, że jest nierentowna i zamykamy to co wtedy?
środa, 29.06.2016 15:43
porażka a jestem zatym aby wgl tego nie twierac zrobmy cos lepszego. Uparli się tego a nie widza lepszych rozwiazan tylko kolej
środa, 29.06.2016 11:35
z naszych podatków to mało. Wacha się od 6 do 10 milionów złotycha tu podaje tylko 6.
wtorek, 28.06.2016 22:15
Tytułem wyjaśnienia bo w komentarzach na rożnych portalach często pojawia się w negatywnym kontekście temat pieniędzy: 1. Linia kolejowa 341 Bielawa-Dzierżoniów Śląski ma zostać przejęta przez województwo dolnośląskie (proces w trakcie). 2. Modernizacja ze środków RPO, POIŚ. 3. Regionalny transport kolejowy jest w zadaniach własnych województwa więc utrzymanie linii będzie zadaniem województwa. 4. Bielawa jedynie co musi zrobić to dostosować transport publiczny do rozkładu pociągów.
hrvatskaśroda, 29.06.2016 08:25
A jak pieniądze będą przekazywane z województwo to z czyich pieniędzy to będzie? Co to za różnica, czy to będą pieniądze Bielawy, czy województwa? Publiczne to publiczne, można by za nie zrobić co innego, a nie tak bez sensu je marnować!!! Czy Wam po czytaniu tych komentarzy nie dynda w głowie, że mieszkańcy uważają, że to głupi i niepotrzebny pomysł?
Gall anonimwtorek, 28.06.2016 23:02
Nie 40 ale 15 lat ostatni raz pociag przejechał po tych torach towarowy
wtorek, 28.06.2016 22:18
Żałosna manifestacja głupoty i bufonady
wtorek, 28.06.2016 01:13
a w Pieszycach władza ŚPI i liczy swoją kasę
wtorek, 28.06.2016 20:35
zrozum, ta władza jest do bani, to są partyjniacy
M...kwtorek, 28.06.2016 14:52
Trafność tej inwestycji symbolizuje czarny kot na drugim planie pierwszej fotografii. Ludzie co wy wymyślacie? Chyba Wam się sufit na głowy zawalił.
Nauczcie się wydawać publiczne pieniądze a nie szastajcie nimi na prawo i lewo. Kto personalnie odpowiada za taką bezmyślność? I jeszcze "władza" firmuje taką głupotę. Żenada
wtorek, 28.06.2016 14:06
Elek Tronik
poniedziałek, 27.06.2016 23:22
Nowoczesna dziala w skladzie Grys,Elek i reszta najwniakow. Ktorzt mysla o korytach w urzedzie. A najbardziej szykuje sie Grys bo musi pokazac ze jest wielki. Na radnego nie zostal wybrany bo nadaje sie tylko do sprzedawania anten TV. bo pozatym nie ma zielonego pojecia.
Radnywtorek, 28.06.2016 07:58
Gryś to sobie tylko pomarzyć o korycie, jest za cienki w te klocki ha ha ha ha ha
wtorek, 28.06.2016 11:30
Gryś nadaje się tylko do pozowania z Gwiazdami na powiatowych imprezach sportowych. :)
wtorek, 28.06.2016 10:49
To już wiem dlaczego Bielawa przestała się rozwijać. Po komentarzach widać, że zostały tam same smutasy. Szkoda.
wtorek, 28.06.2016 11:12
Wesołek się znalazł. Szkoda że z gołą doopą.
wtorek, 28.06.2016 14:06
O, właśnie o takich piszę.
wtorek, 28.06.2016 18:38
Z tobą problem jest taki, że piszesz choć jeszcze niewiele przeczytałeś. Tak właśnie wygląda nalewanie z próżnego.
środa, 29.06.2016 12:46
Nie szkoda życia na takie czarnowidztwo?
wtorek, 28.06.2016 10:38
Patryk a czemu się nie pochwalisz że Pan Lentz z wywiadu to Twój najbliższy wujek....ustawka jak nic....matko kłamstwo goni kłamstwo....przykre to że niektórzy Ci ślepo wierzą w to co mówisz....
wtorek, 28.06.2016 10:46
Dlatego ze wujek to stoi za Payrykiem czemu nie chciał kolei jak jego dziadek żył bo by mu pokazał gdzie jegoiejsce jest tam we Wrocławiu .... I tam
wtorek, 28.06.2016 10:48
We Wrocławiu u*****miaj kolej jak dopuszcza Cie
Bielawaponiedziałek, 27.06.2016 21:25
Z jakiej racji wicemarszałek przyjeżdża z radnym i spotyka się z kolegą żeby rozmawiać o kolei??? To było prywatne spotkanie??? Niech jeszcze pan Michalak powie czy przyjechał służbowym samochodem??? to my podatnicy płacimy za wasze uprawianie polityki!!! sprawdzimy po co był ten dzisiejszy cyrk?
wtorek, 28.06.2016 10:09
Anka wyluzuj, idziemy po ciebie...
środa, 29.06.2016 20:25
takiś mądry do kobiety! chodź do mnie cwaniaczku pogadamy!!!
wtorek, 28.06.2016 10:02
SIEDMIU WSPANIAŁYCH . PRZEKRĘCIARZY.
poniedziałek, 27.06.2016 15:10
na stacji kolejowej Bielawa Wschodnia przy ul. Żeromskiego ???
jakiej stacji od ponad 20 lat to budynek mieszkalny wykupiony na wlasnosc .
mimiwtorek, 28.06.2016 08:39
Uwaga cytat "Przystanki będą znajdować się przy byłych dworcach PKP" - kluczem do poprawnego zrozumienia tego fragmentu jest słowo "przy". Oznacza to, że przystanki będą obok tych obiektów a nie w nich.
Bielawianinwtorek, 28.06.2016 07:55
Co to za GŁUPOTA????!!! Znów będzie stało 40 samochodów na przejeździe kolejowym dla 3 osób w szynobusie... To jest jakaś PARANOJA!!!!!
poniedziałek, 27.06.2016 15:33
Ludzie to sa brednie zlikwidowano pociągi towarowe które nie mogły jeździć 30 km / h a puszcza pociąg osobowy . Nie wierzcie w takie cuda jakie to koszty kolej nie ma na remont dachu a na nowe szyny kolejowe będzie mieć hahaha
wtorek, 28.06.2016 07:24
Ta będzie mieć, śniło im się, niech powiedzą że już 2 lata temu kolej odmówiła reaktywacji...i nagle kolej zmieni zdanie, bo Ci panowie chcą....
wtorek, 28.06.2016 18:45
PKP to przedsiębiorstwo i kasę potrafią tam liczyć, dlatego tematu nie podjęli. Teraz tor ma przejąć władza (samorząd województwa) i to władza ma robić te przewozy. A władza, jak wiadomo, z liczeniem pieniędzy ma problemy (chyba że chodzi o własną kieszeń). A jak już rachunek nie będzie się domykał to za ich szaleństwo zapłacą obywatele.
abcponiedziałek, 27.06.2016 21:49
niech lepiej powiedzą ile rocznie będzie kosztować utrzymanie tej nierentownej linii, wydadzą 6 mln na kolej, a komunikacja miejsca w opłakanym stanie
Kolejarz z Dzowawtorek, 28.06.2016 06:30
Zajmij się lepiej swoją edukacją, zawistny i perfidny katotalibie i odp...... się od tematu o którym nie masz zielonego pojęcia!
wtorek, 28.06.2016 10:47
Prawdę napisał tępy jaglaku. Skąd wiesz ze to katolik ateuszowy podludziu. Podwykonawcy ZKM Bielawa mają trupy na zajezdni. Wojewodztwo te 6 mln mogłoby przekazać na autobusy.
wtorek, 28.06.2016 05:48
Ten pociąg jest tak potrzebny jak umarłemu kadzidło. Temat spóźniony o dziesiątki lat i nie przemyślany. Lepiej by drogi poprawili bo same dziury. Jest wiele potrzeb pilniejszych a oni wiecznie z tym pociągiem nieszczęsnym.
poniedziałek, 27.06.2016 23:51
siedem ,który to brat pit
Bielawianinponiedziałek, 27.06.2016 23:51
Pomysł jak najbardziej poroniony. Jakby władza nie miała na co wydać pieniędzy. Osobiście będę starał się aby planowana "kolejka" nigdy nie wjechała na teren miasta.
Ciekawskiponiedziałek, 27.06.2016 19:16
Po kiego grzyba ten jeden koleś zafarbował sobie grzywkę na siwo?
poniedziałek, 27.06.2016 23:25
hałka ma to od urodzenia:)
poniedziałek, 27.06.2016 23:03
Uwaga naiwni - to przygotowania do przekrętu.
yankesponiedziałek, 27.06.2016 22:28
Jak myślicie głąby (ze zdjęcia) czemu 40 lat temu przejechał ostatni pociąg.Fajnie wydawać kasę zwłaszcza nie swoją.
poniedziałek, 27.06.2016 21:31
czy Nowak został już dyrektorem ZDPowiatowych ?
poniedziałek, 27.06.2016 21:27
a bilety będzie sprzedawała pani z okna na pięterku hihihihihi
poniedziałek, 27.06.2016 21:06
sorry ale halka elek grys koniec sami odpowiedzcie sobie co oni z soba reprezentuja..
poniedziałek, 27.06.2016 21:18
pewnie więcej niż ty pajacu, co osiągnołeś pochwal się!
poniedziałek, 27.06.2016 21:30
panowie wiecznie drudzy jestescie prawie jak mario przy iwonce
poniedziałek, 27.06.2016 21:17
Piotruś nie wierzyłem a doszliście do tego, gratulacje!!! miło patrzeć jak przyjaciel odnosi sukcesy. Pozdrawiam. Paweł. To nie Koniec :-)
Bielawianinponiedziałek, 27.06.2016 20:46
Bardzo się cieszymy z tej wiadomości i Dziękujemy wszystkim za angażowanym w ten projekt ludziom
poniedziałek, 27.06.2016 21:02
chyba projekt dorwania się do stołka hehehe
poniedziałek, 27.06.2016 20:21
W głowach im się popier.....o!!! Elek z Hałaczkiewiczem naprawdę myślą że tym pociągiem wjadą do urzędu na stołki burmistrzów
poniedziałek, 27.06.2016 20:09
Pan Patryk powinien ustalić sobie wersje zgodna co do kwoty bo tu podaje 6 mln a na fb prywatnym napisal 10 mln. Tak jak podaje ze w przyszlym roku ruszy pierwszy pociag a na fb pisze inaczej. Klamstwo na klamstwie. Tylko chce zrobienia dla siebie dobrego wizerunku przed wyborami. Ściema..
poniedziałek, 27.06.2016 20:13
Szczera prawda ludzie przecież to jest pod stołek dla siebie pewnie Patrykowi znudził się ten samochod
poniedziałek, 27.06.2016 17:17
Niedawno panczenista bajerował, że pierwsze pociągi pojadą w sierpniu tego roku. Teraz mamy wersję, że pierwsze prace zaczną się w przyszłym. I tak będą gonić króliczka aż do następnych wyborów. Kolej nie powstanie, ale już wiemy że przynajmniej sześć baniek przepadnie. Ciekawe czyja kieszeń je przytuli.
Kokonponiedziałek, 27.06.2016 19:33
Na regalowisko bedzie
poniedziałek, 27.06.2016 19:09
Sprawdźmy czy któryś z panów nie startuje gdzieś na wyższy stołek a później wyrażajmy swą opinie.
poniedziałek, 27.06.2016 19:08
Co za durny pomysł! Oderwany od rzeczywistości, zero wyliczeń!
I.L.poniedziałek, 27.06.2016 16:34
Super inicjatywa, a Wy wszyscy pieniacze i małogłowi zapamiętajcie raz a dobrze : bez rozwoju komunikacji i transportu gospodarka każdego państwa nigdy nic nie osiągnie, nie będzie się rozwijała. To było wiadomo już w średniowieczu i robią to państwa dobrze rozwinięte gospodarczo. I tak już w Polsce jest stagnacja, a żeby coś ruszyć i mieć trzeba w to zainwestować. Przedsięwzięciu życzę powodzenia.
lolponiedziałek, 27.06.2016 18:59
No to pochwal się, jak to gospodarka Dzierżoniowa się rozwija dzięki naszemu dworcowi? Do tej drezyny która raz na jakiś czas przejedzie, nawet nie ma komu wsiąść. Bocznice kolejowe rdzewieją i zarastają, bo transport towarów odbywa się TIRami, a nie koleją.
Żaden zakład nie ma własnej bocznicy kolejowej, żeby wysyłać towar bezpośrednio torami. Kiedyś nasz młyn miał takie połączenie, a jeszcze dawniej miejska gazownia, ale to zamierzchłe czasy.
Wiesz jaki wysiłek logistyczny jest potrzebny, żeby przetransportować coś na bocznicę kolejową oddaloną od zakładu? Niby blisko, ale TIRa na to potrzeba, bo taczką towaru nie zawieziesz. A komu opłaca się brać takie krótkie połączenia zakład, dworzec o długości paru km? Poza tym po dostarczeniu do docelowego miasta(a mniejsze miejscowości kolei nie mają), trzeba ten towar znowu przenosić na TIRa, bo pociągiem pod zakład czy sklep nie podjedziesz. Dodaj sobie do kosztu transportu utrzymanie ludzi pracujących na tej kolei, dworcach, bocznicach. Ile towaru/wagonów musiałbyś zebrać, żeby opłacało się wogóle pociągnąć to lokomotywą? Pomyślałeś o tym? Kto zapłaci za transport jednego czy dwóch wagonów?
To nie węgiel z kopalni, że można sobie zaplanować miesięcznie wywózkę kilkudziesięciu wagonów dziennie.
Poza tym dla przedsiębiorców liczy się CZAS, od wysyłki do dotarcia transportu do klienta. Nie wyobrażam sobie żeby kolej była zdolna konkurować choćby w połowie tak szybkim transportem jaki zapewniają TIRy. Gdyby to było możliwe i opłacalne, to każdy by z tego korzystał.
I co nadal myślisz, że kolej ma przyszłość w transporcie takiej drobnicy?
MHwtorek, 28.06.2016 02:12
Tiry na tory!
poniedziałek, 27.06.2016 17:07
Tak, transport to podstawa. Trzeba z Bielawicy zrobić szlak żeglowny.
poniedziałek, 27.06.2016 17:37
No i co z tego będzie ? Na początku będzie duże zainteresowanie, bo ŁAŁ POCIĄG W BIELAWIE !!!!! A potem będzie małe zainteresowanie. W wakacje może co najwyżej jakiś ruch będzie się odbywał. A w zimę ??
Kolejarzponiedziałek, 27.06.2016 18:37
Ale ty naiwny jesteś!
poniedziałek, 27.06.2016 18:58
Co za durny pomysł! Oderwany od rzeczywistości, zero wyliczeń!
poniedziałek, 27.06.2016 18:08
Czy oni wszyscy są z tzw "Nowoczesnej"???
poniedziałek, 27.06.2016 15:08
Fajnie! Trzeba podkreślić rolę pana Ireneusza Rogalskiego który właśnie na turystyczny charakter tego połączenia i jego rolę na promocję Jeziora Bielawskiego, Bielawy jako bramy do Gór Sowich stawia i dąży.
243324poniedziałek, 27.06.2016 15:19
Nie ma czegoś takiego jak Jezioro Bielawskie, to jest Zbiornik Sudety albo jezioro
Sudety.
poniedziałek, 27.06.2016 17:06
Wyłącznie zbiornik, w żadnym przypadku nie jezioro.
poniedziałek, 27.06.2016 16:52
Rogalski, daj już spokój. Nie będę złośliwy i nie przytoczę powiedzenia z okrętem w treści. Jakiego jeziora bielawskiego, nie ma takiej nazwy geograficznej.
poniedziałek, 27.06.2016 16:51
a parafie też zrobią zrzutę ?
poniedziałek, 27.06.2016 16:50
To, że spotykają się i klepią ,,trzy po trzy para piętnaście" o niczym jeszcze nie świadczy. Poczekamy, pożyjemy i zobaczymy co z tego ględzenia wyjdzie.
KOLEJARZ ha ha ha ha haponiedziałek, 27.06.2016 16:22
czyżby znowu się zbliżały wybory na Burmistrza w Bielawie ? SAMA ELITA ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha DO ROBOTY, ale UCZCIWEJ !!!!!!!!!!!!
bielawianka1111111111poniedziałek, 27.06.2016 15:51
Dla takich malkontentów jak wy, to najlepszy byłby szpital psychiatryczny.
hggjkhponiedziałek, 27.06.2016 16:00
Płać na tą kolej ze swoich pieniędzy, a od naszego "psychiatryka" się odwal!
poniedziałek, 27.06.2016 15:59
Do jakiej władzy chcą znów się dostać ze mydła ludziom oczy
poniedziałek, 27.06.2016 15:32
A drezyna też będzie ?
poniedziałek, 27.06.2016 15:29
na stacji kolejowej Bielawa Wschodnia przy ul. Żeromskiego ???
jakiej stacji od ponad 20 lat to budynek mieszkalny wykupiony na wlasnosc .
poniedziałek, 27.06.2016 15:18
Po ch.... w bielawie kolej odrazu lotnisko
poniedziałek, 27.06.2016 15:08
NIE DOŁOŻĘ ANI GROSZA
hrvatskaponiedziałek, 27.06.2016 15:05
Zacznijcie coś robić dla ludzi, a nie zajmujecie się głupotami. To nie ma przyszłości, jest zupełnie oderwane od rzeczywistości i nierentowne. Ile do tego będziemy dopłacać? Są jakieś stosowne wyliczenia, czy tylko puste hasła? PKS upadł w naszym powiecie, a koleje będą dochodowe? Czy Wy nie widzicie, że prawie każdy ma samochód??? To teraz jest tańsze niż rower. Zróbcie referendum w tej sprawie, a bielawianie Wam odpowiedzą co myślą o tym Waszym pomyśle? Widzę, że dla niektórych jedyny pomysł na to miasto to Kolej Dla Bielawy, a tu ludzie żyją innymi problemami, kolej mało tu kogo obchodzi, ludzie mają inne problemy.
uczennicaG1poniedziałek, 27.06.2016 14:25
strasznie mi sie podoba ten pomysł, w koncu mlodziez bedzie mogla jezdzic razem ze znajomymi do np. Swidnicy czy Wrocławia. Nareszcie nie bedzie trzeba kupowac dodatkowego biletu aby najpierw pojechac do ddz. Super pomoc
asddasponiedziałek, 27.06.2016 15:03
Powiedz mi kto jest takim masochistom żeby z za obwodnicy iść pół godziny na
pociąg kiedy może iść 5 min na przystanek PKS? Nawet za komuny było to
nierentowne a teraz to już całkiem. Gdyby rządzący odpowiadali finansowo
za swoje decyzje to nigdy by takie coś nie miało miejsca, ale nie odpowiadają
i oni będą się chwalili przywróceniem pociągów a my będziemy płacili dodatkowe
podatki za to że te pociągi wożą głównie powietrze.
poniedziałek, 27.06.2016 14:55
Co za pomysł. Tylko po to żeby było więcej kosztów, zero polotu. I oczywiście kolejne utrudnienia w ruchu dla samochodów, nie dość, że w Dzierżoniowie przejazd jest w tak tragicznym stanie że można kołą zgubic i resztę zawieszenia to jeszcze będzie na drodze z Bielawy na Pieszyce, a tam przejazd też pewnie będzie błyszczał równością. Jako kolej turystyczna ok, ale nie transportowa, strach będzie koło torów teraz mieszkac i chodzić. Co za głupi pomysł
poniedziałek, 27.06.2016 14:47
Pomysl kolei sam w sobie jest nie zły ale totalnie nie rentowny. Równie dobrze można by wybudować male lotnisko w bielawie. Jedno i drugie jest totalnie drogie i bez większej przyszłości
poniedziałek, 27.06.2016 14:44
Co za pomysł. Tylko po to żeby było więcej kosztów, zero polotu. I oczywiście kolejne utrudnienia w ruchu dla samochodów, nie dość, że w Dzierżoniowie przejazd jest w tak tragicznym stanie że można kołą zgubic i resztę zawieszenia to jeszcze będzie na drodze z Bielawy na Pieszyce, a tam przejazd też pewnie będzie błyszczał równością. Jako kolej turystyczna ok, ale nie transportowa, strach będzie koło torów teraz mieszkac i chodzić. Co za głupi pomysł
poniedziałek, 27.06.2016 14:43
wycieczki szkolne do wrocławia łatwiejszy dostep do gor sowich i naszego przepięknego jeziorka z całej polski
HJKponiedziałek, 27.06.2016 14:17
Piękna incjatywa ale NIE RENTOWNA !
W pierwszych miesiącach będzie wysoka frekwencja w pociągu bo każdy będzie chciał sie przejechać , potem nastąpi spadek uczestników kolei do minimum. Powód: dziś auto kupisz za grosze i to jest najwygodniejszy srodek transportu a szkoda... Dwa: Infrastrukura dworców u nas w powiecie są w opłakanym stanie wręcz odstraszają klientów. Obym się mylił ale Dolnoślaskie koleje będą sporo dopłacać do tej inwestycji co roku. Turystycznie taka kolej z Bielawy do Srebrnej Góry a jeszcze lepsza prowadząca ta przez Lubachów do Jedliny to fantastyczna sprawa.
poniedziałek, 27.06.2016 14:41
Władza lekką rączką wydaje pieniądze, w końcu one spadają z nieba i są niczyje.
Komentarze (111)
– Tak naprawdę to dużo i mało, zależy jak na to spojrzeć. Linie kolejowe są zadaniem własnym samorządu województwa. Trzeba tak naprawdę właśnie dziś, właśnie teraz w najbliższych miesiącach naciskać i spotykać się władzami województwa by ta linia znalazła się w projektach infrastrukturalnych w ramach RPO na lata 2014-2021 (o co walczymy od jakiegoś czasu). Jeśli tak będzie to koszt modernizacji linii do Zbiornika Sudety (bo tu w Bielawie ma być końcowa stacja) to 6-10 MILIONÓ ZŁOTYCH, więc dla budżetu całego województwa to niewiele. Docelowo wakacyjnie linia mogłaby być przedłużona do Srebrnej Góry stanowić nie lada atrakcję turystyczną dla całego Regionu. Dla mnie istotne jest istotne to, że dziś tak wiele osób w Bielawie mówi o realnym przywróceniu połączenia kolejowego, bo pamiętam rok 2014 i głosy, że to pomysł z kapeluszu i że nie ma sensu. A w mojej opinii warto mieć takie marzenia a Bielawianie zasługują na taką szansę rozwojową jaką może przynieść kolej
Nauczcie się wydawać publiczne pieniądze a nie szastajcie nimi na prawo i lewo. Kto personalnie odpowiada za taką bezmyślność? I jeszcze "władza" firmuje taką głupotę. Żenada
jakiej stacji od ponad 20 lat to budynek mieszkalny wykupiony na wlasnosc .
Żaden zakład nie ma własnej bocznicy kolejowej, żeby wysyłać towar bezpośrednio torami. Kiedyś nasz młyn miał takie połączenie, a jeszcze dawniej miejska gazownia, ale to zamierzchłe czasy.
Wiesz jaki wysiłek logistyczny jest potrzebny, żeby przetransportować coś na bocznicę kolejową oddaloną od zakładu? Niby blisko, ale TIRa na to potrzeba, bo taczką towaru nie zawieziesz. A komu opłaca się brać takie krótkie połączenia zakład, dworzec o długości paru km? Poza tym po dostarczeniu do docelowego miasta(a mniejsze miejscowości kolei nie mają), trzeba ten towar znowu przenosić na TIRa, bo pociągiem pod zakład czy sklep nie podjedziesz. Dodaj sobie do kosztu transportu utrzymanie ludzi pracujących na tej kolei, dworcach, bocznicach. Ile towaru/wagonów musiałbyś zebrać, żeby opłacało się wogóle pociągnąć to lokomotywą? Pomyślałeś o tym? Kto zapłaci za transport jednego czy dwóch wagonów?
To nie węgiel z kopalni, że można sobie zaplanować miesięcznie wywózkę kilkudziesięciu wagonów dziennie.
Poza tym dla przedsiębiorców liczy się CZAS, od wysyłki do dotarcia transportu do klienta. Nie wyobrażam sobie żeby kolej była zdolna konkurować choćby w połowie tak szybkim transportem jaki zapewniają TIRy. Gdyby to było możliwe i opłacalne, to każdy by z tego korzystał.
I co nadal myślisz, że kolej ma przyszłość w transporcie takiej drobnicy?
Sudety.
jakiej stacji od ponad 20 lat to budynek mieszkalny wykupiony na wlasnosc .
pociąg kiedy może iść 5 min na przystanek PKS? Nawet za komuny było to
nierentowne a teraz to już całkiem. Gdyby rządzący odpowiadali finansowo
za swoje decyzje to nigdy by takie coś nie miało miejsca, ale nie odpowiadają
i oni będą się chwalili przywróceniem pociągów a my będziemy płacili dodatkowe
podatki za to że te pociągi wożą głównie powietrze.
W pierwszych miesiącach będzie wysoka frekwencja w pociągu bo każdy będzie chciał sie przejechać , potem nastąpi spadek uczestników kolei do minimum. Powód: dziś auto kupisz za grosze i to jest najwygodniejszy srodek transportu a szkoda... Dwa: Infrastrukura dworców u nas w powiecie są w opłakanym stanie wręcz odstraszają klientów. Obym się mylił ale Dolnoślaskie koleje będą sporo dopłacać do tej inwestycji co roku. Turystycznie taka kolej z Bielawy do Srebrnej Góry a jeszcze lepsza prowadząca ta przez Lubachów do Jedliny to fantastyczna sprawa.