Rozmowa z Gabrielem Chmurą, kandydatem na burmistrza Szczytnej

wtorek, 30.11.2021 12:36 48847 117

Przyjazny i dobrze pracujący urząd, wprowadzenie przejrzystości  w działaniach samorządu oraz zrównoważony rozwój gminy - to tylko niektóre cele wyznaczone przez kandydata na burmistrza Szczytnej, Gabriela Chmurę. W rozmowie z portalem Doba.pl opowiada, dlaczego zdecydował się kandydować, jak ocenia swoje szanse oraz jakie ma pomysły na inwestycje w gminie.

Paulina Schulz: Dlaczego zdecydował się Pan kandydować?

Gabriel Chmura: Zdecydowałem się kandydować, bo przeszkadza mi stagnacja w naszej gminie. To, że tak naprawdę nic się nie dzieje i zostaliśmy, patrząc na inne gminy dookoła, daleko, daleko w tyle. Wystarczyć przejechać się do Radkowa, Kłodzka czy Dusznik i widać, że tam się coś dzieje. My stoimy w miejscu. Nie chodzi tutaj o budżet, bo wiadomo, że jest on cały czas ucinany, ale o to, że jest masa środków zewnętrznych, które można pozyskiwać. Nasza gmina nie kwapi się do tego.

Paulina Schulz: Jak ocenia Pan obecny stan gminy?

Gabriel Chmura: Zależy pod jakim względem. Na pewno przeszkadza mi to, że nie mamy żadnego planu na przyszłość. Nie wiemy tak naprawdę, w którym kierunku gmina chce iść. Zburzyliśmy wszystko, co było do tej pory. Nie mamy przemysłu, więc jedyne co nam zostaje, to turystyka i rekreacja. 

Paulina Schulz: Z czym według Pana największy problem mają teraz mieszkańcy?

Gabriel Chmura: Największym problemem mieszkańców jest brak komunikacji. Przykład lockdownu, kiedy wszystkie gminy były pootwierane, a jedynie nasz urząd był zamknięty. Mieszkańcy są strasznie niezadowoleni z tego, jak działa urząd i burmistrz, którego nie widać. Nasz burmistrz nie był widoczny odkąd pamiętam i mówimy tu zarówno o tej kadencji, która była, jak i o poprzedniej. Moim zdaniem urząd i burmistrz jest dla mieszkańców i to powinien być priorytet.

Paulina Schulz: Jaki ma Pan plan na gminę? Na czym należy się teraz skoncentrować?

Gabriel Chmura: Przede wszystkim na tym, żeby i urząd, i burmistrz byli dla mieszkańców. Należy z nimi rozmawiać i wsłuchiwać się w to, w jakim kierunku oni chcą iść. Nasz budżet jest w opłakanym stanie, a podejrzewam, że 2022 rok skończy się tylko na pensjach urzędników i nie będzie nic więcej. Trzeba będzie szukać pieniędzy z zewnątrz, a są takie możliwości i to dość spore. Trzeba się na tym skoncentrować i utrzymać kilka lat, żeby to opracować, aby było co raz lepiej.

Paulina Schulz: Jak ocenia Pan obecne funkcjonowanie urzędu?
Gabriel Chmura: Moim zdaniem pracownicy, którzy są zatrudnieni w urzędzie, nie są dostrzegani. Dlatego uważam, że wykonują swoją pracę z minimalnym zaangażowaniem.

Paulina Schulz: Dostrzegani czy może kontrolowani?
Gabriel Chmura: Nie uważam, że forma kontrolowania kogokolwiek jest dobra i skuteczna. Jeśli kogoś zatrudniam, to wydaje mi się, że ta osoba będzie na tyle odpowiedzialna, że będzie tę pracę wykonywała sumiennie. Być może chodzi o niedostateczny sposób wynagradzania albo o złe nadawanie kompetencji. Ciężko to określić, bo tak naprawdę nie ma z tymi ludźmi kontaktu. A to jest właśnie to, o czym mówię, że największym problemem między mieszkańcami a urzędem jest brak komunikacji. I to działa w obie strony. Urząd coś robi, a mieszkańcy nie mają o tym pojęcia. Jest strona internetowa, ale znaleźć tam jakiekolwiek informacje, to graniczy z cudem. Podobnie jeśli ja, jako mieszkaniec, zgłaszam się do urzędu i chcę się czegoś dowiedzieć, to jest to spychane, bo jedna osoba nie wie, drugiej nie ma, a trzecia może będzie za dwa tygodnie.

Paulina Schulz: Od czego zacząłby Pan swoją kadencję?

Gabriel Chmura: Na pewno byłaby to rozmowa z urzędnikami oraz ze wszystkimi podmiotami podległymi urzędowi. Chciałbym wprowadzić to, aby wszyscy zrozumieli, że urząd pracuje dla mieszkańców. To nie jest tak, że my tam sobie siedzimy i nic nie robimy, bo to jest ciężka praca, oczywiście, ale przede wszystkim trzeba się nastawić na mieszkańców. To powinno być najważniejszym procesem tworzenia dobrej gminy. Co do finansów, to ciężko cokolwiek powiedzieć, bo wiemy jaka jest sytuacja. Jest opłakana. 

Paulina Schulz: A czy Pana zdaniem sytuacja polepszy się, biorąc pod uwagę „Polski Ład”? Czy gminy słusznie się tego obawiają?

Gabriel Chmura: Moim zdaniem nie. Jest to dobry pomysł i należy wykorzystać go na ile tylko można. Nie mamy tak naprawdę innego wyjścia, bo jeśli my powiemy, że nie bierzemy, bo to jest złe, to będziemy w jeszcze gorszym stanie. Moim zdaniem powinniśmy wykorzystywać każdy moment, żeby złapać jakiekolwiek finanse, aby wzmocnić naszą siłę.

Paulina Schulz: Jaki ma Pan pomysł na inwestycje w gminie, które przyciągnęłyby ludzi?

Gabriel Chmura: O tym musimy porozmawiać z mieszkańcami. Marzy mi się, żeby nasza gmina była gminą turystyczną. Pod tym względem podejrzewam, że koszty utworzenia tego są minimalne, bo potencjał mamy niesamowity. Krajobrazy, Zamek Leśna Skała, góry, Skalne Grzyby, Batorówek – to wszystko mamy podane na tacy. Wystarczy o to zadbać. Jeśli nastawimy się na turystykę, przyjedzie tutaj dużo ludzi, turystów będą powstawały nowe miejsca pracy, bo ci ludzie muszą się gdzieś zatrzymać, gdzieś spać, zjeść i to wszystko ruszy. Będzie tętnić życiem, tylko należy o to zadbać.

Paulina Schulz: Konkuruje Pan z wieloletnim burmistrzem. Jak ocenia Pan swoje szanse?
Gabriel Chmura: Wieloletni burmistrz kontra coś nowego. Szanse są 50 na 50. Jest dwóch kandydatów i podejrzewam, że będzie to niewielka różnica głosów.

Paulina Schulz: Jednym z "zarzutów" wobec pana jest to, że krótko mieszka pan w Chocieszowie i może przez to nie do końca zna Pan problemy mieszkańców gminy.
Gabriel Chmura: Myślę, że jest to właśnie dobra strona. Wcześniej wraz z rodziną mieszkaliśmy w Anglii. Nie pochodzę też z tych stron, a z województwa lubuskiego i mam porównanie. Nie jest tak, że znam tylko problemy czy pozytywne strony naszej gminy, ale widzę też inne. Jak to działa w innym miejscu, jak powinno i jak może działać. To jest ta różnica. Będąc 13 lat w Anglii poznałem też bardzo dobrze system administracyjny, który działa tam. Wiem, że można ułatwić tę pracę urzędnikom i polepszyć ich kontakt z mieszkańcami. Nie sądzę, że jest to moim minusem, bo 3,5 roku, które tutaj mieszkam są bardzo intensywne. Prowadząc sklep, działając w straży, szkole, kościele, świetlicy i teraz pełniąc funkcję sołtysa poznałem tych ludzi bardzo dobrze. Jeśli teraz zapytać by kogoś, jak długo tu mieszkam, to nikt by nie powiedział, że 3,5 roku, bo jest bardzo mocno zaangażowany.

Paulina Schulz: Dziękuję za rozmowę.

Gabriel Chmura: Dziękuję bardzo.

Termin przedterminowych wyborów burmistrza Szczytnej wyznaczony został na niedzielę, 5 grudnia. Zgłoszonych zostało dwóch kandydatów: Marek Szpanier oraz Gabriel Chmura.

Czytaj także: 
"Największym problemem gminy jest obecnie urząd" - rozmowa z Markiem Szpanierem, kandydatem na burmistrza Szczytnej



Przeczytaj komentarze (117)

Komentarze (117)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
A ty kim jesteś gnido
Chocieszowianka niedziela, 05.12.2021 19:07
W imię Ojca i syna i ducha Świętego!!! Ludzie wy naprawdę się ogarniajcie z tym hamstwem! Tą nienawiścią Ludzką!!! Na tej wsi już nie idzie żyć!!!! Przez wasze jakieś nie wyjaśnione sprawy wszyscy musimy was wysuchiwac!!! To jest ten wasz przykład !!!! Spotkajcie się porozmawiajcie a nie publicznie takie hamstwa!!! Dziecinne zachowanie i to kto!!!? Ludzie którzy reprezentują wieś gminę... Trochę nie na miejscu wasze zachowanie
Damian środa, 01.12.2021 02:44
Pan Szpanier juz mial swoje 5 min i co? Poza Szczytna na wioskach nie dzialo sie NIC pozytywnego! Byl niedostepny dla mieszkancow. Trzeba wlasnie dac szanse komus nowemu,
Aa środa, 01.12.2021 07:45
A co w obejściu ma posprzątać?
mieszkaniec gminy czwartek, 02.12.2021 09:55
Układy układziki firmy miały wyłączność na robote ciekawe ile to ich kosztowało,kolesiostwo do potęgi.
mieszkaniec gminy niedziela, 05.12.2021 12:21
Działke sprzedał firmie ze szczytnej ata zakopuje tam odpady szkodliwe dla ludzi i środowiska.
J. czwartek, 02.12.2021 17:06
Pan Chmura i Szpanier to złe kandydatury.Pierwszy chce rozmawiać z urzędnikami aby wkupić sie w ich łaski bo będą nie będą wspólpracować jak z byłym burmistrzem.Chmura chce gadać z mieszkańcami aby pomysły mu podsyłali.To on ma mieć wizję dla miasta a nie zasłaniać się innymi.Jak dziecko we mgle.Brak doświadczenia z innych gmin i kontaktów. Drugi kandydat powracajacy "rycerz" sprzedał wszystko co nie udalo się jego poprzednikowi.Żadnego zakładu nie ściągnął,zero przedsiębiorczości dla miasta.Chce robić konkurencję dla turystyki z tradycjami dla Dusznik czy Polanicy.To chory pomysł.Niezapominajmy że cyrk z były burmistrzem był również przy jego udział i w jakim zadłużeniem zostawił Gminę....bije rankingi zadłużonych w woj.dolnośląskim.
mieszkaniec gminy niedziela, 05.12.2021 12:16
Jako nowy przyszedł do Polanicy idziała mowa o burmistrzu młody ma inne spojrzenie na działalność n niż emeryt świat sięzmienia a ludzie nie.
Mieszkanka czwartek, 02.12.2021 17:39
Jak jesteś taki mądry to dlaczego nie wystartowałeś w tych wyborach tylko stać Cię na anonimowe wypociny. Najprościej jest wszystko negować i do tego anonimowo. Prawda jest taka że mamy w tych wyborach wybór pomiędzy wieloletnim doświadczeniem w samorządzie a ogrodnikiem z Anglii któremu wszystko się marzy a konkretów zero. A te rankingi to wyjęte albo z dupy albo od byłych i sfrustrowanych pracownic referatu finansowego urzędu.
R07 czwartek, 02.12.2021 18:16
Co wy macie z tymi tekstami typu „ jak jesteś taki mądry to, dlaczego nie startowałeś w wyborach?. Jest mieszkańcem i ma prawo przedstawić swój punkt widzenia a wszyscy krytykujący jego prawo do wypowiedzi sami potrafią tylko obrażać innych swoimi agresywnymi wpisami, może czas nauczyć się rozmawiać merytorycznie.
R07 czwartek, 02.12.2021 18:08
Bardzo trafnie to opisałeś, niestety nie mamy szczęścia do ludzi pretendujących na to stanowisko.
Mieszkaniec Chocieszowa wtorek, 30.11.2021 21:21
Co ma Pan na myśli mówiąc że działa Pan przy kościele? Zbieranie na tace to są działania? Działała i wspierał parafię p. Sobczak wcześniejszy Sołtys. Szumnie Pan mówi o swoich poczynaniach a tak naprawdę to nic Pan nie robi tylko dużo mówi....... Pana atutem wg. Pana jest prowadzenie działalności. Beznadziejny poziom sklepu i baru właśnie świadczy o tym że nie ma Pan pojęcia o zarządzaniu.....
You środa, 01.12.2021 08:16
Jakbyś był mieszkańcem Chocieszowa,to byś wiedział ile zrobił,a najwidoczniej jesteś pajacem siedzącym przed tv,lub napuszczonym przez pana L.
Mieszkaniec środa, 01.12.2021 18:01
A ja jestem mieszkańcem i tez pytam - ile zrobił ? Imprezkę w barze? Jedna, druga? Konkretnie- ile zrobił bez zarobku, bez sprzedaży piwka ?! Ile- ????Kilian Soltys Niwy wiecej zrobił dla szkoły bo bezinteresownie wiec nie pitol ze taki bohater pracy społecznej.
czwartek, 02.12.2021 18:27
Weź nie pierd..l widocznie tylko na imprezkach bywałeś,a oczy masz w dupie
Chocieszow środa, 01.12.2021 20:58
Jestem mieszkaniem Chocieszowa i wiem ze wszystkie zmiany jakie zostały zrobione są zasługa byłej pani sołtys M.W. pisała nawet wnioski dla OSP Chocieszow bo sami by nic nie pozyskali.
czwartek, 02.12.2021 09:49
Była to współpraca pani sołtys i OSP bo na tym ma to polegać. a pan L. ją i tak załatwił ma teraz co niszczyć .
Niwianka piątek, 03.12.2021 07:29
O jakiej współpracy OSP jest mowa. Banda CIEMNIAKÓW I leserow .kierowana przez BAJKOPISARZA
Chocieszowianka sobota, 04.12.2021 15:51
Karolina L. weź już skończ bronić tatusia i tak ci to nie wychodzi .. prostak jak tatuś.
mieszkaniec niedziela, 05.12.2021 11:56
Atwoj tatuś to psuj kapuś donosiciel leser cham niszczy wszystko co dobre dla wsii mieszkanców,ale to wina też mieszkanców że takiego chama wybrali na radnego widziały gały kogo wybierały.
sobota, 04.12.2021 18:33
W końcu dodam tu pierwszy komentarz, proszę podać swoje imię i nazwisko ,a nie jak kretynka się podpisywać.
Wyjaśnimy sobie w cztery oczy ten komentarz, ja sobie nie pozwolę aby mnie mieszać w ten cyrk.
Someone piątek, 03.12.2021 10:38
Mam nadzieję, że Pani lub Pani rodzina nigdy nie będzie potrzebowała ich pomocy....skoro to taka banda ciemniaków jak Pani napisała :) Człowiek nie docenia tego co ma i pragnie coraz więcej. Dopiero gdy straci to co miał zaczyna żałować, że tego nie doceniał.

Nie pozdrawiam
Mieszkaniec piątek, 03.12.2021 11:49
Trafione w punt!
Jadwiga piątek, 03.12.2021 15:35
Droga Niwianko, nieładnie obrażać ludzi nie podpisujac się z imienia i nazwiska to zwykle tchórzostwo - nasi strażacy nie są jak napisałaś ani bandą - nie grabią ludzi , ani leserami- leserzy leżą pępkiem do góry i bawią się w wypisywanie bzdur, ani ciemniakami - sami potrafią pisac wnioski. Obyś kiedyś nie musiała liczyć na pomoc bajkopisarza i jego bandy - paskudny charakter pani podpowiada mi również ,że z Niwa to wiele wspólnego pani nie ma.
Ja czwartek, 02.12.2021 16:31
A jak myślisz człowieku ,kto realizował wszystkie projekty???napewno nie sama pani Sołtys
Wieśniak z Niwy czwartek, 02.12.2021 21:43
No na pewno nie Chmura!!!radny i Chrobot przy projektach z soltysową zasuwał tylko mu się postawiła i koniec współpracy. Szkoda, tak ładnie żarło i zdechło ….Od chwały do powały. Każdy zazdrościł takiego sołtysa to go zgnoili.
Marcin L piątek, 03.12.2021 16:38
Jeżeli jesteś mieszkańcem Chocieszowa ,to się podpisz.
Bo była Pani sołtys ,dla OSP Chocieszow napisała maksymalnie 3 wnioski ,w tym jeden trzeba było zwrócić.
A przykro mi czytać ,ze wszyscy zawdzięczają Pani sołtys postępy tej strazy, a zapomnieli o tym ile ja poświęciłem swojego czasu. I dopóki ja byłem ,to żadna firma ,która pomagała w budowie nie dostała żadnego wynagrodzenia, oprócz kierownika budowy, co mu gmina zapłaciła.
A po moim odejściu, pracowały firmy, za bardzo wysoką stawkę.
Nie ja „zniszczyłem” Panią sołtys, tylko sama zrezygnowała ,a zakończyłem z nią współpracę tylko dlatego, ze nie chciała uczciwie pokazać rozliczenia wniosków, pokazując faktury.
Na zebraniu tłumaczyła ,ze nie może pokazać ,ponieważ jest RODO. (Lecz z tego co mi wiadomo ,to faktury nie obejmuje RODO)
Ci co byli na zebraniu ,to wiedza co jeszcze było zarzucane.
Dorota piątek, 03.12.2021 20:12
Ze nie może pokazać wniosków bo tam są dane ludzi i podpisywała klauzule RODO - faktury pokazywała sam oglądałeś były 4 segregatory i był wtedy burmistrz na zebraniu i fakturę Darka poprosiłeś i ja pokazała
awanturnica piątek, 03.12.2021 20:33
Marcin ,jesteś oszczercą, byłam na każdym zebrani u.A Mirona była najlepszym sołtysem . Szkoda,że była...
KGW piątek, 03.12.2021 21:01
Mistrz manipulacji - antyreklama M.Sz
Dorota piątek, 03.12.2021 22:03
Za twoich czasów?? Za twoich czasów to były tylko przekręty, kradzieże, manipulacja podwładnych, oszustwa , itd. I wcale dobrowolnie nie odeszłeś podpalaczu ... Musiałaś.!!! Więc nie wytykaj błędu komuś kto do pięt ci nie dorasta bo zaaa twoich czasów ****** zrobiłeś .. zerem byłaś i zerem zostaniesz .
mieszkaniec niedziela, 05.12.2021 12:02
Drzewo sprzedał do ogrzewania świetlicy poszło do Niwy a mieszkańcow posądził o kradzierz i nasłał policję wstyd buraku brak kultury iwychowania.
piątek, 03.12.2021 22:23
urażone EGO
mieszkaniec gminy czwartek, 02.12.2021 09:43
Żeby coś konkretnego powiedzieć to trzeba troche wiedzieć anie pieprzyć farmazony.
mieszkaniec gminy czwartek, 02.12.2021 10:42
Poziom sklepu i baru jest okey tylko niech dłużnicy kase oddadzą ,sąsiadka ok 3 tys, słynny działacz 1,5 tys. cieszmy się że jest taki obiekt i chwała tym co go prowadzą bo można zrobić zakupy usiąść wypic co nieco porozmawiaćitp itd.
Gmina czwartek, 02.12.2021 11:38
To po co dawał na kreskę ? Czy to jest miejsce żeby pisać kto ile ma długu ? Pozatym wydaje mi sie ze dłużników jest więcej ale wymieniona została tylko dwójka która jest nie lubiana przez kandydata. Wstyd
mieszkanka czwartek, 02.12.2021 16:51
ten sklep nigdy takich pieniędzy w towarze nie miał, więc o czym ty piszesz. Zastanów się 2 razy zanim napiszesz takie pomówienia na inne osoby
mieszkaniec niedziela, 05.12.2021 12:10
Pisze drugi raz to dług za imprezy organizowane inie zaplacone.
Aska piątek, 03.12.2021 18:59
No tak prawda de...l nie będzie rządził nami my mieszkamy tu 40 lat a pa...t przyjechał h.. z kad i będzie rządził niech się zajmie swoimi brudami niektóre słowa piszę w skrócie ponieważ
Zniesmaczony nowy we wsi sobota, 04.12.2021 23:58
Ponieważ nie potrafisz nawet poprawnie napisać inwektyw- zasługujecie na takich rządzących jak pan ML- nie warto się dla was starać i poświęcać ani minuty- w tej gminie bagno sięgnęło dna -! Rządzą kryminaliści po odsiadce i patologiczni klamcy - uczciwy człowiek nie ma tutaj co szukać - zniszczą, zamkną działalność i oplują na oczach wielu obojętnych. Weźcie się ludzie obudźcie bo to tylko od was zależy czy dacie się terroryzować burakowi - czego wy się boicie??!!!burak jest jeden a was cała wies !!!!!!karmi się waszym strachem i niszczy wszystko co dobre i wartościowe- sądzi innych podłóg siebie i osiąga swoj wredny cel - obrzydliwość
Marcin L piątek, 03.12.2021 16:20
Chmura myśle ,ze trzeba w końcu zakończyć Twoje kłamstwa i wprowadzanie ludzi w błąd.
Za oszczerstwa na mój temat będziesz musiał ponieść konsekwencje. Chciałbym przypomnieć o tych wszyskich hydraulicznych usługach ,które Tobie świadczyłem za, które do tej pory nie rozliczyłeś się ze mną. Osoba, która startuje na burmistrza jest fałszywa i wprowadza ludzi w błąd(?)Do tej kwoty ,która podałeś (wyssaną z palca) ,to Ty powinieneś jeszcze mi sporo dopłacić!
Osoby ,które chcą mi coś zarzucić to prosiłbym o niebycie anonimowym.
Dorota piątek, 03.12.2021 22:06
Śmierdzi tu Radnym bez radnym i jego adwokatką
Jacek środa, 01.12.2021 22:34
A czy mógłby Pan rozważyć całkiem poważnie postawienie cantrali googlla albo facebooka przy drodze krajowej w Szczytnej? Tam pod kominem jest bardzo dobry internet i toby przyniosło tysiące miejsc pracy dla gminy. Tylko niech pan nie zwalnia takiego giganta z podatkow, tobylby jeszcze duży zysk do gminy.
staro kurnikowa środa, 01.12.2021 22:41
to i młode by nie ujechały z gminy jakby tako prace mieły
Bury środa, 01.12.2021 07:43
W Dusznikach to chyba się nie bywa jak się twierdzi że kwitnące
Szczytnianka wtorek, 30.11.2021 20:00
Mnie Pan nie przekonał. Chocieszów to ok. 300 osób, a cała gmina ponad 7 tys. Łatwiej jest działać w małej wsi. W Szczytnej nie jest Pan znany. Szkoda, że nie kandydował Pan wcześniej na radnego. Byłoby możliwe poznać Pana poglądy, zobaczyć decyzje, działania.
Aa wtorek, 30.11.2021 21:19
Sluszna uwaga.
Jurek Marek czwartek, 02.12.2021 20:37
Czy was już do reszty porąbało?? Do roboty się weźcie zamiast młócić bzdury w internecie. Wybory w niedzielę, wygra Szpanier, po co tracicie czas?
Patałach piątek, 03.12.2021 18:27
Ten co jest pracowity
hi,hi czwartek, 02.12.2021 20:59
Ewcia spakowała manatki sama, Anetce trzeba pomóc
Szwagier czwartek, 02.12.2021 21:59
I Kasi też, jeśli się sama nie zawinie
#7 wtorek, 30.11.2021 20:48
Fajnie,że pojawił się ktoś nowy,ale myślę,że w obecnej sytuacji jaka jest Gmina nie będzie Pan dobrym wyborem z racji braku doświadczenia rozeznania w działaniu a przede wszystkim braku obycia w samorządzie. Szkoda,że nie działał Pan na szerszą skalę-ja osobiście o Panu nie słyszałem nic. Startuje Pan w wyborach Burmistrza Szczytnej a nie pomyślał Pan żeby zorganizować np jakieś spotkanie z mieszkańcami miasta, przedstawić się,zaprezentować swój program. Gmina wymaga natychmiastowego działania a co za tym idzie nie ma czasu na naukę już Pan Król się uczył i wszyscy wiemy jak to się skończyło. Myślę,że Pan Szpanier,jeśli zdrowie pozwoli ma wystarczającą wiedzę i pomysł żeby to wszystko poukładać.
Gość czwartek, 02.12.2021 18:24
Co układać ,on już układał.Gdzie obiecany Orlik pod szkołą w Chocieszowie?gdzie pomoc dla OSP Chocieszów i te jego tandetne słowa,że straż nigdy nie dorówna Szczytnej .Szpanier spadaj na emeryturę ,już swoje zrobiłeś
czwartek, 02.12.2021 19:49
Pani Ł. Pani nie przegina wychowanie mniej niż zero na Facebooku i tutaj
Janek czwartek, 02.12.2021 09:07
A czyj to był pomysl aby Krol byl burmistrzem nie pan Marek To byla ewidentna ustawka
R07 czwartek, 02.12.2021 09:19
Bardzo trafne spostrzeżenie.
czwartek, 02.12.2021 09:32
Człowieku skończ z tymi pomówieniami i się zajmij pracą bo pojęcia nie masz o czym mówisz , poza tym jeśli sądzicie że Gminę stać w tej sytuacji na kolejny eksperyment to gratuluję i będzie tak jak Pan Chmura stwierdził w wywiadzie cały rok tylko na pensje dla urzędników którzy bardzo się ucieszą z jego wygranej bo dalej nie będą nic robić tylko brać wypłatę a Gmina jak niszczała tak dalej będzie niszczeć. Pan Król wykorzystał chorobę Pana Marka żeby wskoczyć na stołek i jechał na jego nazwisku i tyle na ten temat. Pokażcie chociaż jedną wypowiedź Pana Marka że popierał Króla . Nigdy i nigdzie tego nie zrobił i tyle na ten temat.
mieszkaniec czwartek, 02.12.2021 16:47
Na spotkaniu w urzędzie gminy z kandydatami na radnych p Król otym mówił że startuje z poparciem Szpaniera. kto widział ulotki Szpaniera przed wyborami że nie może startować na burmistrza w ilości około 1000 szt kolejne jego kłamstwo i wybielenie swojej osoby.
czwartek, 02.12.2021 20:16
Ciekawe co jeszcze wymyślisz weź na wątrobę bo Ci zgnije z tego jadu.
R07 czwartek, 02.12.2021 12:42
Niestety nie masz pojęcia, o czym piszesz, pan Szpanier wycofał się z kandydowania wybierając taki moment żeby nikt nie mógł zgłosić innej kandydatury, jednocześnie namaścił Króla na to stanowisko a więc była to ewidentna ustawka. Król nic nie wykorzystał, pan Szpak nie zachorował tydzień przed wyborami, to nie grypa a jego wycofanie się z kandydowania było dobrze przemyślane.
czwartek, 02.12.2021 13:46
sam się namaść i to olejkiem eterycznym to może otworzysz oczy trzeba było zagłosować przeciw królowi i nie został by burmistrzem więc teraz przestań pieprzyć
R07 czwartek, 02.12.2021 14:19
Ktoś, kto reaguje tak nerwowo jak Ty i zaczyna obrażać ludzi potwierdza, że mam rację.
rysiu 67 czwartek, 02.12.2021 14:57
ja wole pogodne niebo niz chmury nad szczytna zeby rzadzic gmina trzeba miec doswiadczenie beda wybory na radnego niech wystartuje pan chmura zobaczymy co potrafi to wtedy damy mu szanse odmnie glosu nie dostanie
R07 środa, 01.12.2021 19:53
Czytam te wasze komentarze i dochodzę do wniosku, że większość z was nie ma pojęcia, o co chodzi i pisze, aby pisać. Nie znam pana Chmury, więc nie będę się o nim wypowiadał, ale znam pana Szpaniera i jakoś nie mogę dopatrzeć się jego wielkich sukcesów. Pan Szpanier był Burmistrzem Naszego miasta od 2006 do 2018 roku, czyli 22 lata i bardziej kojarzy mi się ze zniszczeniami niż osiągnięciami. Biorąc pod uwagę fakt, że w czasie, gdy pan Szpanier był Burmistrzem zniknęły duże i znane zakłady pracy ( dwie Huty w Szczytnej i Batorowie, fabryka wózków, znana w okolicy masarnia i piekarnia, wełniarka, szkoła szklarska z warsztatami, szpital i cała sieć sklepów GS) natomiast osiągnięcia są raczej mizerne (deptak, skatepark, dwa markety przy osiedlu, szkoła i trochę sprzedanych bez sensu działek w tym działka przy drodze krajowej nr8, na której jej obecny właściciel zakopuje śmieci i odpady budowlane). Wielu z Was pisze, że pan Szpanier był kontaktowy z każdym porozmawiał, ale odpowiedzcie sobie na pytanie ile po tych rozmowach zostało załatwionych spraw i gdyby popędził do pracy swoich zatrudnionych kolesi to byłoby w Szczytnej o wiele lepiej. Może właśnie czas na radykalne zmiany na stanowisku Burmistrza?
środa, 01.12.2021 21:26
To startuj cwaniaczku i pokaż na co Cię stać bo widać że nawet rachować nikt Cię nie nauczył a za sprawy Szczytnej chcesz się brać pajacu
R07 czwartek, 02.12.2021 07:52
Twój wpis świadczy tylko o poziomie Twojej inteligencji, inwektywy zamiast argumentów.
środa, 01.12.2021 21:23
Widać że wątroba bardzo gnije jak się wypisuje takie brednie. Skoro jesteś taki obeznany czy obeznana w sprawach Szczytnej to trzeba było startować i pokazać co potrafisz a nie tylko anonimowo się popisywać. Właśnie Widać że wam choćby dupe miodem posmarować to i tak powiecie że śmierdzi.
R07 czwartek, 02.12.2021 07:49
Po pierwsze jeśl,i twierdzisz, że napisałem brednie to podaj jakieś kontrargumenty, po drugie jesteś tak samo anonimowy jak wszyscy tu piszący a jeśli nie masz konkretnych argumentów to znaczy, że Szczytną znasz tylko z perspektywy zakupów w Biedronce.
Matematyk środa, 01.12.2021 21:21
Seeerio? Wyszło ci 22 lata? Nie umiesz do 10 zliczyć a za politykowanie się bierzesz??
Jak takie zaplecze ma Pan Chmura to broń nas Panie Boże przed taką karą.
R07 czwartek, 02.12.2021 06:29
Jeśli już, to 12 nie 10. Ty jesteś takim ideałem, który pisząc nigdy nie pomylił klawisza klawiatury w komputerze. Czy poza głupim wyśmiewaniem się z kogoś masz jakieś argumenty zaprzeczające temu co napisałem i jeszcze jedno polecam czytanie ze zrozumieniem, nie znam pana Chmury więc nie jestem jego "zapleczem".
Soltys czwartek, 02.12.2021 00:15
Kazdy wybuduje hotel, pensjonat i turystyka ruszy cala para Gabriel znajdzie fundusze w Brukseli.
Rozsądna czwartek, 02.12.2021 00:01
Moim zdaniem ta zmiana będzie przełomowa dla Szczytnej, pan biznesmen nie miałby szans nawet z obecnym komisarzem, już widać jakiś ruch w interesie. I dobrze. Wybór Pana Szpaniera, doświadczonego w zarządzaniu ludźmi i mającego posłuch u pracowników to gwarancja, że ta kadencja nie będzie całkiem na marne. Nie spieprzmy tego i nie dajmy się zwieść obietnicom świeżości. Ten wywiad powyżej to bełkot bez konkretu. Wybieram Szpaniera.
Rozsądna czwartek, 02.12.2021 00:09
I jeszcze dodam, że przed Panem Markiem szereg trudnych decyzji kadrowych. Trudnych, ale koniecznych. Niestety, towarzystwo bez bata nad głową się rozlazło w magistracie i Pan Król na tym poległ, że nie posprzątał we właściwym czasie. Skarbnik sam się wyeliminował, zastępca skarbnika również, z pozostałym kierownictwem ten wóz daleko nie zajedzie. Mieli czas na podejmowanie decyzji, pokazali, że wolą się nie wychylać. Komisarz? Nie wiem. Panie Marku, trzymam kciuki, da Pan radę, niech Pan sprząta, oczekujemy tego od Pana. W niektórych jednostkach również. O zapyziałej spółce nie wspominając. Tylko Pan może to naprawić. Wybieram Szpaniera.
Aneta środa, 01.12.2021 21:42
Dokładnie, kto będzie nowym skarbnikiem w gminie u Chmury?
Jan środa, 01.12.2021 23:42
Zona
Olga środa, 01.12.2021 23:46
Placmy podatki na nauke nowego burmistrza, musi zdobyc jakiej doswiadczenie I wykrztaucenie potrzebne do piastowania posada. Otworzcie oczy.
Lots środa, 01.12.2021 23:40
Zapomnial Pan dodac , ze przez 13 lat w UK nie miales stycznosci z samozadem moze slyszales w mediach . Chyba, ze 13 lat koszenia traw i podcinania krzakow to praca na stolku w urzedzie. Gdzie sie pojawisz tam robisz tylko nielad i balagan , skup sie lepiej na sklepie i nie rob ludziom mentliku w glowach
icek lodziarz środa, 01.12.2021 22:19
idzie ktoś z kimś dzisiaj jeszcze po coś gdzieś? bo zimno jest i samemu mi sie nie kce. miby sie 0,7 przydalo, popite mam, herbate i cukier tesz,zapraszam do siebie
Trwoga środa, 01.12.2021 20:41
Niestety, ciężki wybór.
Szczytna rulez środa, 01.12.2021 21:46
Między doświadczeniem a amatorszczyzną, między planowaniem a bujaniem w obłokach, dla mnie prosty. Myślę, że tak jak dla większości. Panie Marku, liczymy na Pana i zagłosujemy na Pana, rzecz jasna!
Łężyk środa, 01.12.2021 21:39
Jakie pan, panie Chmura zgłosi zadania i ile do Polskiego Ładu i na jakie wartości? Jak pan jest organizacyjnie przygotowany do obsługi tych inwestycji? Wie pan kiedy rusza nabór i na jakich warunkach? Czy uwzględnił pan nasze potrzeby w tym zakresie (Złotno, Łężyce) skoro nawet się pan z nami nie spotkał? Czy wyemituje pan obligacje, żeby zapewnić finansowanie deficytu? Czy może obsłuży pan to ze sprzedaży nieruchomości? Kogo pan powoła na zastępcę? Kogo na skarbnika? Kogo na sekretarza? Czy będzie pan dalej karmił darmozjadów w urzędzie? Skąd pan weźmie kadrę?
Lokatorka środa, 01.12.2021 21:30
W Nysie zlikwidowano FSO, w Krosnowicach przędzalnię, w Nowej Rudzie i Wałbrzychu pozamykano kopalnie i to, oczywiście idąc za rozumowaniem zwolennników pana Chmury działo się z inicjatywy lokalnych włodarzy - jak wy, ludzie macie w ogóle czelność wypowiadać się w kwestii gminy, skoro nie macie o tym kompletnie pojęcia? Szczytnej nie stać na to, żeby wasz kandydat uczył się na własnych błędach, za które nam wszystkim przyjdzie zapłacić.
mesi środa, 01.12.2021 21:52
ogarnijta sie w tej szczytnej, robercik znowu bez zlotego balona, hehehe
piaścik środa, 01.12.2021 22:47
weź, odejdź stąd
Ewa środa, 01.12.2021 22:09
czy planowane są zmiany na stanowisku sekretarza gminy?
środa, 01.12.2021 22:52
Dla Ciebie miejsca nie ma i nie będzie wystarczająco dałaś popalić
Maschinengewehrschütze środa, 01.12.2021 18:06
Co do Zamku to najpierw niech Pan zobaczy,jak obecnie wygląda.Dzięki komu?
mieszkaniec gminy środa, 01.12.2021 12:24
Mlody ,zdolny, zdrowy ,..wysportowany gotowy do pracy, Wyksztalcenie w tym kierunku czego chciec wiecej. Starszym czas na emeryture odpoczynek,co bedzie jak choroba powroci nigdy nie wiadomo a powtorki nie chcemy tak jak ip Szpanier a praca na tym stanowisku to stres czas nieograniczony ipraca 24 g na dobe.
Świadomi wyborcy środa, 01.12.2021 17:54
Wykształcenie w tym kierunku??????
wtorek, 30.11.2021 21:47
W Szczytnej nie potrzebny jest jest następny Stanisław Tymiński tylko ktoś kto opanuje sytuację i wyciągnie gminę z kłopotów. A Pan co chce się uczyć burmistrzowania na gminnych kłopotach czy podreperować domowy budżet? ŻADNYCH KONKRETÓW ANI PLANU NAPRAWCZEGO PAN NIE ZAPREZENTOWAŁ tylko puste hasła i slogany żeby ciemny lud kupił pod płaszczykiem zmian.
Marysia wtorek, 30.11.2021 23:55
Skoro poprzedni burmistrz tak wspaniale zarządzał gminą, to czemu potrzebny jest PLAN NAPRAWCZY? Może nie opluwaj człowieka, który ma dobre intencje i nie chwal poprzednika, który podczas wszystkich, swoich kadencji tak się nauczył burmistrzowania, że gmina leży i kwiczy jak zarzynana świnia.
Świadomi wyborcy środa, 01.12.2021 17:48
Dobrymi intencjami można piekło wybrukować - tutaj potrzebna jest wiedza, umiejętności i kompetencje - tego pan Chmura nie posiada. Nie potrzebny nam kolejny DJ Wituś. Pan Szpanier jest jedyną, najlepszą gwarancją przywrócenia względnej normalności w Urzędzie. Brednie o komunikacji świadczą o kompletnym braku pomysłu na program działań. Takie pitolenie i przelewanie z pustego w próżne nic nie wnosi w gminie, która jest turystyczną już od 10 lat w strategii rozwoju regionu. Ręce opadają - panie Marku ma Pan mój głos - za wiedzę, kompetencje, umiejętności i za pomoc zawsze gdy jej mieszkańcy potrzebowali. Życzę zdrowia i siły - tylko Pan jest w stanie posprzątać ten bajzel - liczymy na to .
środa, 01.12.2021 00:32
Po twojej wypowiedzi widać jakie masz pojęcie o sytuacji finansowej gminy żywcem Chyba wzięte od byłych pracowników urzędu którzy nie potrafią się pogodzić z tym że nie ma ludzi nie zastąpionych i dlatego opowiadają takie brednie.
DJ środa, 01.12.2021 16:53
zanim ukazał się ten wywiad, to może miał Pan jakieś szanse, ale jak ktoś uważnie przeczytał, to jest przerażony, że co drugie zdanie pojawiają się słowa "trudno powiedzieć" , "podejrzewam", "ciężko określić". jak ktoś bez wiedzy i doświadczenia może kandydować na najwyższe stanowisko w gminie? I to stawianie Kłodzka za przykład, podczas kiedy od dobrych kilku lat nie ma tam żadnych inwestycji, dosłownie ŻADNYCH, tylko coraz więcej dziur w drogach.
mieszkanka wtorek, 30.11.2021 21:48
Przyszly Panie Bursmistrzu, mam takie pytanie jakby mogl Pan powiedziec co takiego zdzialal Pan przy szkole w Chocieszowie. Nigdy nie widzialam ani nie slyszlalm aby Pan cos pomagal lub wspoldzialal, Nie ma jak to szczycic sie nie swoja praca
mieszkaniec gminy środa, 01.12.2021 12:29
Jak nie zawsze do dyspozycji ze swoim zoltem dostawczakiem okulary nos kobieto.
Kamila środa, 01.12.2021 11:48
To proszę wejść na stronę szkoły i zobaczyć,podaj swoje imię i nazwisko to odpowiem czy Ty byłaś i cokolwiek pomagałaś
środa, 01.12.2021 12:02
Hejterzy Szpaniera zmobilizowani i ciężko pracują.
środa, 01.12.2021 13:05
A ty kim jesteś gnido
Ee wtorek, 30.11.2021 21:18
Nigdy nie było problemu z kontaktem jak burmistrzem był p.Marek. Widać że Pana tu nie było.
wtorek, 30.11.2021 21:23
Potwierdzam
#7 wtorek, 30.11.2021 21:36
Dokładnie. Burmistrz Szpanier był zawsze dla ludzi. A Pan Chmura cały czas powtarza że najważniejsza jest komunikacja a nawet nie spotkał się z mieszkańcami - czyli widać jak "mieszkańcy mają głos" mam nadzieję,że Szczytna dobrze wybierze,żeby po wyborach znów nie było narzekania..
Nie środa, 01.12.2021 11:44
Pan Szpanier już swoje zrobił,czyli tylko na swoim podwórku,jego lata już minęły .
tubylec środa, 01.12.2021 04:33
wystarczy spojrzec na drogi a raczej na pobocza jak tez na rzeki jak sa zasmiecione i to trzeba zmienic a nie budowac parku na terenie zalewowymnni
Taka jedna mieszkanka wtorek, 30.11.2021 23:48
Drogi w tej biednej gminie są chyba najgorsze w całej Kotlinie Kłodzkiej! Ale za to mamy rajdy samochodowe, które niszczą te drogi, które jeszcze zostały! Czy burmistrz zapytał mieszkańców o zgodę na taką uciążliwość? Czy ktoś wyjaśni jakie to dało korzyści gminie i mieszkańcom? Czy ktoś wyliczy sukcesy poprzedniego burmistrza? Może ktoś wyliczy wszystkie inwestycje, które podniosły komfort życia w tej pipidówce? Nowe miejsca pracy dla mieszkańców, wsparcie dla przedsiębiorców, wodociągi, gazociągi? Jeśli opluwacie Pana Chmurę za to, że nic nie robi a jedynie mówi...pochwalcie się co Wy zrobiliście dla tej wsi i gminy!
środa, 01.12.2021 00:35
Trzeba być ślepym albo cynicznym żeby nie widzieć różnicy w Szczytnej na przestrzeni ostatnich 15 lat.
Kasia od Jasia wtorek, 30.11.2021 16:58
Chwały do powały a pod powałą pusto Trzeba się obejrzeć wkoło swojej posesji a potem spełniać swoje marzenia choć marzenia nie kosztują a Gmina nie zabawka
Zygmunt Stary środa, 01.12.2021 00:04
Przyjechałem, popatrzyłem i zapłakałem...nad tą biedną gminą opuszczoną przez burmistrza i jego ludzi. Właśnie wygląda mi to na zabawkę, którą w dodatku popsuł rozkapryszony dzieciak.
wtorek, 30.11.2021 22:19
Jak zbierał Pan podpisy to cuda Obiecał Pan ludziom na wioskach inwestycje wodociągi kanalizację, a teraz w wywiadzie mówi Pan że nic nie zrobi tylko będzie płacił urzędnikom. Szybko zmienia Pan zdanie i tylko wodę z mózgu ludziom robi. Wstyd ode mnie głosu nie będzie
Maria wtorek, 30.11.2021 21:54
Czytam ten wywiad i pusty śmiech mnie ogarnia. Mieszkam od urodzenia w Chocieszowie. Pamiętam jak p. Chmura się tu zjawił. Co on to nie opowiadał,jakie wizję snuł przed ludźmi. Obiecywał żeze "ścierniska San Fransisko " zrobi.Wielu się na to nabrało. Niestety skończyło się.na gadaniu. Tak naprawdę pojawił sie człowiek z nikąd, o którym nic nie wiemy, tylko tyle co nam sam powie. A co jest prawda nikt nie wie?? Nie mam zaufania do takich ludzi. Mojego głosu nie dam na niego
mieszkanka szczytnej wtorek, 30.11.2021 21:06
Zdecydowanie trzeba świeżej krwi w tej gminie. Nie wydaje mi się, że Pan Gabriel ma zbyt małe doświadczenie. Wykształcenie ma odpowiednie i przedewszystkim chęci zmian czego nie wykazują poprzednicy...mój głos Pan ma.
wtorek, 30.11.2021 21:40
O czym Pani mówi? Jakie doświadczenie? Do zmian trzeba mieć zaplecze, dojście do pozyskiwania funduszy i perspektywy. A co ten Pan pokazał w Chocieszowie? Chlew koło domu i sanepid w sklepie?
Mieszkanka wtorek, 30.11.2021 21:14
Mieszkam w Chocieszowie i jedyne co wiem to to że ma Pan sklep. Pierwsze słyszę żeby działał Pan na rzecz wsi....? Co Pan takiego zrobił przez 3 lata? Jak zastępca sołtysa totalnie nic,na świetlicy zerooo. Opowieści dziwnej tresci
# wtorek, 30.11.2021 21:30
Dlatego jak się jest "mało znanym" to można dużo opowiadać co to się nie robi. A jak Pan/i mówi efektów brak.
wtorek, 30.11.2021 21:26
Ludzie myślą , że nowa miotła będzie będzie lepiej zamiatać . Oby za szybko nie zrobił się drapak .
mieszkanka wtorek, 30.11.2021 20:12
Trzymam kciuki za Pana, trzymam za słowo (jeśli uda się pokonać kontrkandydata). Pan Szpanier już był i wystarczy. Czas na kogoś nowego. Dajmy szansę
Nowe wtorek, 30.11.2021 16:13
Trzeba nowe, a drugi kandydat już był w tej upadłej gminie. Teraz budują w Szczytnej toaletę dla psów, a woda dla mieszkańców wsi dowożona jest od czasów zakończenia wojny. Ościenne gminy mają wodociàgi, kanalizację, sieć hydrantową. W Szczytnej w tym zakresie nic się nie robi aby przyciągnàć nowych mieszkańców do osiedlania się, niestety brak podstawowych mediów zniechęca.
jaśko wolny ptak wtorek, 30.11.2021 12:57
Trzeba dać szanse komuś innemu i nowemu, poprzednikom już dziękujemy. Nie dajcie się ludzie nabrać na super obietnice poprzedników, pokazali co potrafią.