Delegacja ze Świdnicy z partnerską wizytą w Pengzhou

wtorek, 16.5.2017 12:21 964 0

Od 8 do 12 maja delegacja ze Świdnicy, na zaproszenie strony chińskiej, odwiedziła zaprzyjaźnione miasto Pengzhou i wzięła udział w międzynarodowym forum miast partnerskich w Chengdu (Chengdu Global Innovation and Entrepreneuship Fair). W wydarzeniu tym uczestniczyło ponad 50 delegacji z miast współpracujących z Chengdu, a wśród nich trzy polskie – Warszawa, Łódź i Świdnica.

Miasto Świdnicę reprezentowali: zastępca prezydenta, Szymon Chojnowski oraz przedsiębiorcy - prezes ZUPBADURA, Tadeusz Badura i prezes RST, Krzysztof Habowski. Wizyta była okazją do spotkań z władzami miast Pengzhou i Chengdu, a także do odwiedzin w chińskich firmach oraz spotkań z tamtejszymi przedsiębiorcami, w celu nawiązania kontaktów gospodarczych.

Była to także niepowtarzalna możliwość zaprezentowania szerokiemu gronu zagranicznych gości oferty inwestycyjnej Świdnicy i walorów turystycznych miasta i regionu. Zastępca prezydenta, Szymon Chojnowski wystąpił z prezentacją na temat rozwoju gospodarczego miasta i możliwości inwestowania w ramach świdnickiej podstrefy Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, z kolei Tadeusz Badura opowiedział o działalności swojej firmy ZUPBADURA.

- Zainteresowanie strony chińskiej Świdnicą i Dolnym Śląskiem jest coraz większe. Nasza oferta, rozwój gospodarczy i turystyczny przyciągają uwagę polityków i przedsiębiorców z Chin. I vice versa - świdnickie firmy coraz odważniej i efektywniej współpracują z partnerami z zagranicy – mówi Szymon Chojnowski. - Nasze oficjalne kontakty z Pengzhou i Chengdu zapewne zaprocentują w dłuższej perspektywie, jednak już dziś zauważamy możliwości współpracy kulturalnej i gospodarczej. Otwarcie się na tak duży rynek jak Chiny wydaje się nieuniknione i z pewnością przyniesie dla nas korzyści.

- Dla świdnickich firm kontakty z Chińczykami to dobra szansa na pozyskanie nowych partnerów i produktów. W sferze przemysłowej Chiny dalej potrzebują np. dobrych maszyn i komponentów. Natomiast w sferze detalicznej, bardzo liczna już klasa średnia zachłyśnięta wręcz jest zachodnimi markami i produktami, wydając bardzo chętnie na nie swoje pieniądze. Z powodu dużych różnic kulturowych, bardzo polecane jest pozyskanie lokalnego partnera, który pomoże w rozpoczęciu współpracy - mówi Krzysztof Habowski z firmy RST.

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek