Urząd „przez Internet”
Od dziś wiele urzędowych spraw mieszkańcy mogą załatwić nie wychodząc z domu. Zakończyła się realizację projektu pn. "Rozwój elektronicznych usług publicznych w Gminie Miasto Świdnica". Został on dofinansowany w wysokości ponad 1,55 mln złotych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020. Koszt całego zadania wyniósł 1 670 325 zł.
Mieszkańcy i interesanci Urzędu Miejskiego uzyskali dostęp przez Internet do wielu nowych usług elektronicznych. Jedną z nich jest możliwość składania wniosków dotyczących planowania przestrzennego, czyli m.in. wniosku o wypis lub wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium; o sporządzenie lub zmianę planu, a także uwag do projektowanych planów.
To także wygodny wgląd do map cyfrowych miasta, czyli możliwość przeglądania ewidencji gruntów i budynków czy też rejestru zabytków. Udostępniono ortofotomapy i mapy topograficzne.
Można również zgłaszać przez aplikację mobilną lub przeglądarkę niepokojące, wymagające interwencji zagrożenia lub zjawiska wraz z ich lokalizacją, np. uszkodzenia jezdni, chodnika, elementów małej architektury, oznakowań lub poinformować o nielegalnym wysypisku śmieci czy też barierach dla niepełnosprawnych. Informacje te trafią do weryfikacji, następnie bezpośrednio do odpowiednich służb, które podejmą interwencję i udzielą odpowiedzi na zgłoszenie.
- Unowocześnienie działań urzędu to krok milowy w codziennym funkcjonowaniu magistratu i ogromne ułatwienie dla mieszkańców. Wdrożenie nowych rozwiązań pozwoli na lepszą organizację pracy i przyspieszenie wielu procesów. Świdniczanie będą mieli łatwiejszy dostęp do wielu usług i – co ważne – w dowolnie wybranym dniu o dowolnej porze – mówi prezydent, Beata Moskal-Słaniewska.
Cele projektu osiągnięto przez szereg działań, które doprowadziły do przystosowania Urzędu Miejskiego do wymagań współczesnego świata, czyli:
-
wdrożono nowoczesny system elektronicznego zarządzania dokumentacją,
-
wdrożono system informacji przestrzennej (geoportal gminy), który w przystępny sposób poprzez Internet wizualizuje informacje wytwarzane i gromadzone w zasobach miasta,
-
rozbudowano infrastrukturę serwerową dla umożliwienia uruchomienia e-usług i zapewnienia bezpieczeństwa przechowywania danych,
-
zmodernizowano infrastrukturę sieciową urzędu zapewniającej wysoki poziom bezpieczeństwa świadczenia usług elektronicznych,
-
wprowadzono nowy, czytelny biuletyn informacji publicznej,
-
uruchomiono oprogramowanie wspierające tworzenie i nadzór nad wykonaniem budżetu gminy,
-
udostępniono aplikację mobilną do obsługi zgłoszeń.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Urzędu Miejskiego http://um.swidnica.pl/eurzad
Wkrótce udostępniona zostanie również możliwość składania przez Internet wniosków dotyczących podatków od nieruchomości, wnoszenia opłat lokalnych i sprawdzania stanu zobowiązań oraz wniesionych opłat.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)