[FOTO] SP nr 6 w Świdnicy realizowała zajęcia przy użyciu robotów edukacyjnych

niedziela, 14.11.2021 09:31 935 0

Szkoła Podstawowa nr 6 w Świdnicy od roku 2019 realizuje projekt pt.: "Evaluation of competencies in Robotics Learning Scenarios”, który jest finansowany ze środków programu Erasmus+. Projekt jest międzynarodową współpracą szkół i polega na wprowadzeniu długofalowych zmian, innowacji i dobrych praktyk w celu zapewnienia wysokiej jakości kształcenia oraz wzmocnienia rozwoju kluczowych kompetencji.

 

W trzyletnim projekcie biorą udział cztery europejskie szkoły: SP6 ze Świdnicy, Agrupamento de Escolas Fernando Casimiro Pereira da Silva z Portugalii, Osnovna Skola Horvati z Chorwacji, 105 Dimotiko Scholio Thessalonikis z Grecji. Te szkoły wspólnie opracowują scenariusze lekcji oraz projekty, które są realizowane przy użyciu robotów edukacyjnych, co uatrakcyjnia lekcje i pozwala szybciej przyswoić uczniom wiedzę, np.: tabliczkę mnożenia, słówka, wzory, daty.

Na uwagę zasługuje fakt, że Szkoła Podstawowa nr 6, jako pierwsza w Świdnicy, wzbogaciła swoją bazę dydaktyczną z zakresu innowacyjnych pomocy szkolnych o interaktywne roboty. Zakupione zostały "Ozoboty", czyli małe roboty służące do nauki programowania oraz „Photony”. Ten drugi rodzaj robotów wspaniale wspiera dzieci w rozwoju podstawowych umiejętności z zakresu programowania i elektroniki, kreatywności, zdolności logicznego myślenia, planowania, rozwiązywania problemów, uczy współpracy w grupie, angażuje emocje dzieci.

2 listopada 2021r. po raz pierwszy w świdnickiej "Szóstce" panie Magdalena Werner i Jolanta Makowska-Wróbel przeprowadziły zajęcia w klasie 2c właśnie z wykorzystaniem Photonów. Lekcja miała przygotować uczniów do zbliżającej się rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości i dotyczyła utrwalenia wiedzy z zakresu polskich symboli oraz najbliższych sąsiadów Polski. Uczniowie za pomocą specjalnej aplikacji w telefonie programowali roboty, które poruszały się po macie do kodowania według ustalonego przez nie kodu. Lekcja z Photonami dała dzieciom satysfakcję z dobrze wykonanego zadania i z natychmiastowego efektu. Pokazała także, że uczniowie dużo chętniej uczą się, jeśli utrwalenie materiału łączy się z zabawą, a tą zabawą okazało się programowanie robota. "Szóstka” rozpoczyna więc przygodę z Photonami.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek