Struktura starostwa powiatowego po liftingu
Trudna sytuacja finansowa zmusiła do realizowania programu naprawczego, ale też do podjęcia decyzji o zmniejszeniu diet radnych. Teraz wprowadzono zmiany w strukturach Starostwa Powiatowego w Świdnicy. Co to oznacza w praktyce?
Projekt uchwały przyjętej jeszcze we wrześniu 2014 r., obniżył diety radnych o ok. 20%, ale nowa rada zatwierdziła zmiany w strukturze organizacyjnej, które mają na celu oszczędność. I tak m.in. zlikwidowano stanowisko Etatowego Członka Zarządu, stanowisko Kierownika Referatu Zamówień Publicznych czy połączono dwa referaty.
Likwidacji uległo stanowisko Etatowego Członka Zarządu, które pełniła za poprzedniej kadencji Sabina Cebula. Zadania przez niego pełnione rozdzielono pomiędzy starostę i wicestarostę. Z kolei po likwidacji samodzielnego stanowiska ds. kontroli zarządczej jako wyodrębnionej komórki organizacyjnej w strukturze starostwa, zadania z tego zakresu powierzono pracownikowi zatrudnionemu w innej komórce organizacyjnej jako zadania dodatkowe, które będą zapisane w szczegółowym zakresie obowiązków służbowych. Kolejna zmiana dotyczy Biura ds. Europejskich i Promocji Powiatu. Jego nazwa brzmi teraz - Biuro ds. Europejskich i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi, co też wskazuje na główne zadania w nim wykonywane. Ze względu na program naprawczy i brak środków finansowych w budżecie powiatu na promocję - zadania z tego zakresu będą realizowane teraz w mniejszym stopniu i bezkosztowo.
Nowe uregulowania dotyczą też zakresu możliwości zatrudniania przez starostę doradców i asystentów, ale wciąż ma on swobodę w tej kwestii. Oznacza to, że starosta może bez konsultowania z innymi i bez aprobaty a nawet wiedzy rady powiatu korzystać z pomocy doradców i asystentów, a to może się odbywać bez konieczności zmian w strukturze organizacyjnej.
Kolejna zmiana dotyczy uporządkowania zadań Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych m.in. poprzez dokonanie ich podziału na zadania realizowane z zakresu ochrony i promocji zdrowia, gdzie nadzór będzie sprawował starosta oraz zadania realizowane z zakresu spraw społecznych, które będzie nadzorował wicestarosta. Utworzono też komórkę organizacyjną pn. „Wydział Inwestycji, Remontów i Przetargów” poprzez połączenie dotychczasowych komórek Referatu Inwestycyjno – Remontowego oraz Referatu ds. Przetargów. Nowy twór będzie wykonywać te same zadania, które realizowały dotychczasowe komórki organizacyjne.
MM
Przeczytaj komentarze (2)
Komentarze (2)