43-latek uwierzył, że dostawa jego paczki została wstrzymana przez niedopłatę i stracił sporą sumę pieniędzy
Oszuści opracowują coraz bardziej skomplikowane metody, dzięki którym są w stanie wyłudzić pieniądze od niczego nieświadomych osób. Kolejny mieszkaniec naszego powiatu został oszukany. 43-latek uwierzył, że jego paczka została wstrzymana ze względu na niedopłatę.
„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu braku numeru ulicy na paczce. Zaktualizuj informacje o wysyłce” oraz „Prosimy o uregulowanie niedopłaty 1,30 zł” - takie wiadomości otrzymał pokrzywdzony mieszkaniec Świdnicy. Następnie mężczyzna wszedł w załączony link, uzupełnił dane i dopłacił wskazaną kwotę celem uregulowania należności. W konsekwencji z jego konta zniknęło blisko 3 tysiące złotych.
Mechanizm działania sprawców jest następujący: przesyłają wiadomość SMS o treści: „Twoja paczka została wstrzymana z tytułu braku ulicy na paczce i niedopłaty 1.30 zł. Zaktualizuj informacje o wysyłce, prosimy uregulować należność”. Do wiadomości dołączany jest link do strony internetowej. Po kliknięciu zostajemy przekierowani na stronę banku. Tam podajemy login i hasło, zatwierdzamy przelewy czy też podajemy numer karty bankomatowej i kod z karty. Wtedy zaczynają się kłopoty.
Taki mechanizm działania zastosował 43-letni mieszkaniec Świdnicy. Otrzymał wiadomość z prośbą o aktualizację danych do wysyłki oraz dokonaniu dopłaty do paczki bo inaczej będzie wstrzymana. Nic nie wzbudziło jego podejrzeń, ponieważ oczekiwał na dostawę zamówionego przez niego towaru.
W wiadomości podany był link, który przekierował do na stronę przypominającą stronę firmy kurierskiej. Mężczyzna zaktualizował dane i dokonał przelewu pieniędzy w kwocie 1,30 zł jako dopłatę do paczki. Zatwierdził płatność i wtedy nastąpił błąd. Gdy sprawdził swoje konto następnego dnia zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Saldo jego konta pomniejszyło się o prawie 3 tysiące złotych.
- Apelujemy o ostrożność. NIGDY NIE KORZYSTAJMY Z LINKÓW ZAŁĄCZONYCH DO PRZESŁANYCH WIADOMOŚCI. Nie wprowadzajmy tam DANYCH DO LOGOWANIA, NUMERÓW KART CZY KODÓW Z KARTY, bo trafiają one bezpośrednio do oszustów. W taki sposób możemy stracić nasze oszczędności. Bardzo ważne jest uważne czytanie otrzymanych wiadomości sms. Jeśli treść wiadomości budzi wątpliwości natychmiast skontaktujmy się z pracownikami banku - apeluje asp. Magdalena Ząbek, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.
KPP w Świdnicy
Przeczytaj komentarze (3)
Komentarze (3)