Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski o włos od tytułu II Wicemistrza Polski
Ponad 216 kilometrów podzielonych na 19 odcinków specjalnych, a wszystko to podczas 3-dniowej, wyjątkowo zaciętej rywalizacji w iście ekstremalnych warunkach pogodowych - tak w skrócie można podsumować tegoroczny Rajd Dolnośląski. Świetna jazda w domowej rundzie RSMP zapewniła Sylwestrowi Płachytce i Jackowi Nowaczewskiemu największy sukces w karierze. Dzięki drugiej lokacie w klasyfikacji generalnej Rajdu Dolnośląskiego i dodatkowym „oczkom” - zdobytym za 3. lokatę na finałowym Power Stage - duet Płachytka/Nowaczewski na koniec sezonu 2019 zdobył tyle samo punktów, co Bryan Bouffier i Xavier Panseri. Ze względu na większą liczbę zwycięstw, tytuł II Wicemistrza Polski przypadł jednak utytułowanej francuskiej załodze.
fot. Foto: Szymon Korzuch, Rajd Dolnośląski
Rajd Dolnośląski potwierdził, iż decyzja o zmianie samochodu była przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. W Kotlinie Kłodzkiej Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski na aż 17 z 19 odcinków specjalnych zanotowali czasy w czołowej trójce, wygrywając 3 próby - w tym kończącą sobotnie zmagania „Czarną Górę” z ponad 15-sekundową przewagą. Załoga Fabii R5 w barwach Poliamid Plastics, eSky, Michelin, Rallytechnology, Fuchs, Auto Moto Klub Kłodzko i Events Control do końca rywalizacji utrzymywała wysokie tempo, finiszując na trzecim miejscu podczas dodatkowo punktowanego Power Stage i zapewniając kibicom emocje do ostatniego metra odcinka specjalnego. I choć do zdobycia tytułu II Wicemistrza Polski zawodnikom zabrakło dosłownie jednego punktu, debiutancki sezon w samochodzie klasy R5 mogą zaliczyć do naprawdę udanych.
Sylwester Płachytka: Niesamowity rajd, zdecydowanie najtrudniejszy w naszej karierze. 3 dni ścigania, ponad 200 kilometrów oesowych i pogoda, która zapewniła ekstremalne warunki na trasie. W piątek mieliśmy lekki deszcz, w sobotę ulewę, z kolei w niedzielę dla odmiany zaświeciło słońce. Tak naprawdę drugi dzień zadecydował o tym, że wypracowaliśmy przewagę nad Marcinem i Kamilem. Ostatni sobotni odcinek to był jakiś kosmos, absolutnie nie spodziewaliśmy się go wygrać o prawie sekundę na kilometrze z Bryanem i Xavierem. Niedziela to przede wszystkim walka o utrzymanie pozycji. Power Stage niestety nie poszedł po naszej myśli, bo wybraliśmy trochę za miękką mieszankę i opona zaczęła płynąć. Jednak najważniejsze, że udało się dowieźć drugie miejsce, jesteśmy na mecie i to cieszy. Chciałbym bardzo podziękować wszystkim za ten sezon: mojej partnerce Oli i całej rodzinie, Jackowi, naszym partnerom: Poliamid Plastics, eSky, Michelin, Fuchs, Auto Moto Klub Kłodzko i Events Control, a także całemu zespołowi Rallytechnology za świetną współpracę i Proracing za dostarczenie Fabii R5. Ogromne podziękowania dla kibiców, którzy wspierali nas przez cały sezon, a w naszym domowym i ważnym dla nas Rajdzie Dolnośląskim zapewnili nam szczególny doping. Dziękujemy!
Jacek Nowaczewski: Ostatnie dni dostarczyły nam tylu emocji, że naprawdę ciężko to opisać słowami. Rozpoczynając ten sezon nie przypuszczaliśmy, że w pierwszym roku startów R5 i to po kilkuletniej przerwie będziemy wygrywać odcinki, stawać na podium i walczyć o tytuł wicemistrzowski. Wynik w Rajdzie Dolnośląskim dedykujemy całemu zespołowi i wszystkim, którzy pracowali z nami przez ten rok oraz kibicom, którzy byli z nami na dobre i na złe. Mamy nadzieję, że końcówka sezonu będzie dobrym prognostykiem na przyszłość. Jeszcze raz wielkie dzięki!
Wyniki 53. Rajdu Dolnośląskiego-Hotel Zieleniec
1. Bryan Bouffier / Xavier Panseri Hyundai i20 R5 2:01:46,5
2. Sylwester Płachytka / Jacek Nowaczewski Skoda Fabia R5 + 38,1
3. Marcin Słobodzian / Kamil Kozdroń Skoda Fabia R5 + 54,0
4. Kacper Wróblewski / Jacek Spętany Hyundai i20 R5 + 02:31,3
5. Łukasz Kotarba / Tomasz Kotarba Citroen C3 R5 + 05:02,6
6. Jakub Brzeziński / Dariusz Burkat Ford Fiesta Proto + 08:07,9
7. Łukasz Kabaciński / Michał Kuśnierz Ford Fiesta Proto + 12:58,4
8. Artur Rowiński / Magdalena Tokarska Skoda Fabia + 13:08,7
9. Szymon Cieślak / Krystian Korzeniowski Peugeot 208 R2 + 13:56,6
10. Marek Nowak / Adam Grzelka Mitsubishi Lancer Evo + 18:39,5
Klasyfikacja RSMP 2019:
1. Mikołaj Marczyk 178 pkt
2. Tomasz Kasperczyk 136 pkt
3. Bryan Bouffier 90 pkt
4.Sylwester Płachytka 90 pkt
5. Łukasz Kotarba 86 pkt
6. Kacper Wróblewski 82 pkt
7. Marcin Słobodzian 75 pkt
8. Łukasz Habaj 55 pkt
9. Grzegorz Grzyb 54 pkt
10. Łukasz Byśkiniewicz 40 pkt
11. Aron Domżała 39 pkt
12. Jarosław Kołtun 36 pkt
13. Jakub Brzeziński 32 pkt
14. Daniel Chwist 24 pkt
15. Łukasz Kabaciński 22 pkt
Zwycięzcy rund RSMP 2019: Miko Marczyk – 3, Tomasz Kasperczyk, Grzegorz Grzyb. Łukasz Habaj i Bryan Bouffier po 1
Zwycięzcy 88 oesów rozegranych w RSMP 2019:
Mikołaj Marczyk 33
Bryan Bouffier 12
Tomasz Kasperczyk 11
Marcin Słobodzian 11
Łukasz Habaj 9
Grzegorz Grzyb 5
Sylwester Płachytka 4
Aron Domżała 1
Jarosław Kołtun 1
Maciej Lubiak 1
Klasyfikacja RMF Maxxx Trophy (Power Stage)
1. Mikołaj Marczyk / Szymon Gospodarczyk 25 pkt
2. Tomasz Kasperczyk / Damian Syty 18 pkt
3. Marcin Słobodzian / Kamil Kozdroń 12 pkt
4. Bryan Bouffier / Xavier Panseri 10 pkt
5. Sylwester Płachytka / Jacek Nowaczewski 7 pkt
6. Łukasz Byśkiniewicz / Zbigniew Cieślar 6 pkt
7. Łukasz Habaj / Daniel Dymurski 5 pkt
8. Grzegorz Grzyb / Robert Hundla 4 pkt
Jakub Brzeziński / Dariusz Burkat 4 pkt
Kacper Wróblewski 4 pkt
11. Aron Domżała / Jarosław Baran 3 pkt
Jarosław Kołtun / Ireneusz Pleskot 3 pkt
Łukasz Kotarba / Tomasz Kotarba 3 pkt
14. Maciej Lubiak / Michał Trela 1 pkt
Dodaj komentarz
Komentarze (0)