Pociągiem z Wrocławia, Kamieńca Ząbkowickiego i Kłodzka do Pragi? Leo Express dostał zgodę na połączenia
Czeski przewoźnik otrzymał właśnie zgodę na uruchomienie połączenia kolejowego Praga– Wrocław Główny – Praga. Pociągi miały by kursować 4 razy dziennie i po polskiej stronie zatrzymywać się na stacjach w Międzylesiu, Bystrzycy Kłodzkiej, Kłodzku, Bardzie, Kamieńcu Ząbkowickim, Ziębicach, Strzelinie i Wrocławiu Głównym. Nie nastąpi to jednak szybko, zgoda obowiązuje od 15 grudnia 2024 roku.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał w ostatnich dniach decyzję o przyznaniu Leo Express otwartego dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie międzynarodowej Praha hl.n. – Wrocław Główny – Praha hl.n w okresie od 15 grudnia 2024 r. do 15 grudnia 2029 r., tj. w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027, 2027/2028 oraz 2028/2029
Zgodnie z wnioskiem Leo Express chce uruchomić 4 pary pociągów na dobę codziennie, które mogą zatrzymywać się na stajach (po polskiej stronie): Międzylesie, Bystrzyca Kłodzka, Kłodzko Miasto, Bardo Śląskie, Kamieniec Ząbkowicki, Ziębice, Strzelin, Wrocław Główny.
Przewoźnik będzie realizował połączenia przy pomocy pojazdów Stadler Flirt serii 480 001 – 480 005.
Podróż ma trwać około 4 godziny. Pociągi miały by odjeżdżać z Wrocławia o godzinie 5.00, 9.00, 15.00 i 17.00 ( w Pradze będą kolejno o godzinie: 9.00, 13.00, 19.00 i 21.00) . Pociąg powrotny z Pragi do Wrocławia odjeżdżałyby kolejno o 7.00, 11.00, 15.00 i 19.00.
Przewoźnik Leo Express realizował już weekendowe połączenia z Wrocławia do Pragi.
foto: LEO EXPRESS
Przeczytaj komentarze (11)
Komentarze (11)