Pół godziny dziennie - tyle czasu poświęcamy na czytanie wiadomości!
55% Polaków na czytanie wiadomości poświęca od 15 do 45 minut dziennie. Newsy przeglądamy raczej w godzinach popołudniowych – wynika z raportu upday "Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne".
Statystyczny Polak poświęca na przeglądanie wiadomości około pół godziny dziennie. Ponad połowa badanych (55%) wybrała przedział od 15 do 45 minut. Konsumowanie treści informacyjnych odgrywa istotną rolę w życiu Polaków. Drugą pod względem liczebności grupę stanowią bowiem osoby poświęcające na tę czynność do godziny dzienne (36%). Otwartym pozostaje pytanie, na ile tak długi czas wynika z trudności dotarcia do interesujących treści. Badanie obaliło zakorzeniony w kulturze mit porannego przeglądu prasy. Ponad połowa (51%) respondentów newsy przegląda w godzinach pracy, późnym popołudniem bądź wieczorem. Osoby przeglądające wiadomości o nieregularnych porach stanowią 30% badanych, a amatorzy porannej prasówki to zaledwie 19% respondentów.
Badanie pokazało, że Polacy na ogół wiadomości przeglądają online. W pytaniu wielokrotnego wyboru o formę przeglądania informacji, aż 83,3% badanych wskazało właśnie tę rodzinę kanałów informacyjnych. Prasa codzienna została wskazana przez niewiele ponad 30% respondentów, a czytanie drukowanych tygodników i miesięczników zadeklarowało niecałe 22% badanych.
Statystyczny Polak interesuje się przede wszystkim wydarzeniami z kraju. Ponad 63% badanych deklaruje, że najczęściej czyta właśnie wiadomości krajowe. Drugą najczęściej wskazywaną kategorią są informacje dotyczące rozrywki (44,6%), a trzecią wiadomości ze świata (39%). Uśrednione były doskonałym punktem wyjścia do analizy z uwzględnieniem płci. W podziale według tego kryterium, spektrum zainteresowań kształtuje się odmiennie.
Najpopularniejsze obszary tematyczne prezentują się odmiennie u kobiet i mężczyzn. Choć wszyscy, niezależnie od płci, najchętniej czytają wiadomości krajowe, wśród kobiet na drugim miejscu uplasowała się rozrywka (52,9%), a wśród mężczyzn sport (44,6%). Panie w znacznie większym stopniu niż Panowie interesują się kulturą. Jest to trzecia najczęściej wskazywana przez nie kategoria tematyczna (41,4%). Trzecią najczęściej wskazywaną kategorią przez mężczyzn okazały się wiadomości ze świata (40,7%), ex aequo z informacjami gospodarczymi (40,6%).
Przeczytaj komentarze (1)
Komentarze (1)