Iwiny – nowy przystanek dla wrocławskiej aglomeracji
Tuż pod Wrocławiem, na trasie kolejowej, biegnącej w kierunku Strzelina, Kamieńca Ząbkowickiego i Kłodzka powstanie nowy przystanek kolejowy - Iwiny. Będzie to pierwszy przystanek kolejowy na tej trasie, jadąc od stacji Wrocław Główny. Nowy przystanek w podwrocławskich Iwinach zostanie wybudowany w rejonie ulic Schuberta i Vivaldiego.
Przystanek będzie miał dwa perony o długości 150 m i szer. 3,5 m. Wysokość peronów ( 0,76 m) zapewni podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Bezpieczne, bezkolizyjne przejście na perony zostanie poprowadzone przejściem pod torami. Dostęp do peronów dla podróżnych o ograniczonej mobilności lub z cięższym bagażem ułatwią windy. Na peronach i trasach dojścia zostanie zamontowane oświetlenie. Perony będą wyposażone w elementy małej architektury – wiaty, ławki, kosze, tablice informacyjne, gabloty z rozkładami jazdy. W rejonie przystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe. Prace obejmą też sąsiadujące tory i sieć trakcyjną.
Projekt pn.: „Dostosowanie linii kolejowej nr 276 do obsługi przewozów pasażerskich we WrOF poprzez budowę przystanku kolejowego Iwiny” będzie finansowany w oparciu o fundusze RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF).
Dla realizacji tej inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w grudniu ogłosiły postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy. Roboty budowlane zostaną poprzedzone pracami projektowymi. Termin składania ofert upływa 3 stycznia 2019 r.
Oprócz przystanku w Iwinach, w oparciu o fundusze RPO woj. dolnośląskiego, zostanie wybudowany nowy przystanek w Mokronosie Górnym (na linii kolejowej w kierunku Wałbrzycha) oraz przebudowany przystanek Wrocław Muchobór. Modernizacja i budowa nowych przystanków usprawni system komunikacyjny Wrocławia. Zwiększy dostępność i atrakcyjność połączeń kolejowych. Przyczyni się do odciążenia dróg kołowych. Umożliwi lepsze skomunikowanie nowych podwrocławskich osiedli z centrum Wrocławia.
Przeczytaj komentarze (13)
Komentarze (13)
ore=826