Zachęcona gratisami poszła na pokaz. Bez swojej wiedzy wzięła tam kredyt na kilka tysięcy złotych
Zaproszenie na pokaz handlowy pod pretekstem bezpłatnych badań, nieistniejące promocje, konkursy, w których warunkiem odbioru nagrody jest zakup. To niektóre praktyki, z którymi konsument może się spotkać na prezentacjach. Wykorzystując niewiedzę i naiwność często dochodzi tam do oszustw, o czym boleśnie przekonała się starsza mieszkanka Ząbkowic Śląskich.
fot. ilustracyjne, pixabay
Należy także uważać podczas tzw. pokazów lub prezentacji. Często osoby zaproszone obdarowywane są bezwartościowymi przedmiotami lub karmione obietnicami otrzymania różnych tzw. "gratisów" podpisują bez czytania umowy kredytowe na bardzo wysokie kwoty. Bywa, że są oszukane i pod pretekstem podpisania listy obecności podają swoje dane i podpisują umowę kredytową.
- Tak właśnie zdarzyło się w Ząbkowicach Śl. - 83 letnia pani została obdarzona "gratisami" podczas prezentacji sprzętu gospodarstwa domowego a po kilku dniach otrzymała umowę kredytowa na kwotę 8000 złotych - mówi kom. Ilona Golec z ząbkowickiej policji.
Prosimy pamiętać, zwykle podczas takich prezentacji nic nie ma za darmo! Zanim coś podpiszemy zastanówmy się i przeczytajmy umowę kilka razy. Nie dajmy się popędzać, jeśli czegoś nie rozumiemy należy wziąć taką umowę do domu i poprosić kogoś bliskiego o wytłumaczenie!
Seniorze, uważaj!
- Jeśli idziesz na prezentację, pamiętaj, że zazwyczaj jest to pokaz handlowy, mający na celu sprzedaż.
- Gdy otrzymasz zaproszenie na spotkanie lub bezpłatne badanie, ustal, czy będą na nim oferowane towary lub usługi.
- Uważnie czytaj umowy, nie działaj pod presją czasu.
- Uważaj na „promocje”, wyjątkowe oferty, gdy sprzedawca mówi ci, że musisz podjąć decyzję w tej chwili, bo okazja się nie powtórzy.
- Postaraj się konsultować decyzje z kimś bliskim.
- Nie udostępniaj nikomu dowodu osobistego.
- Nie bierz pożyczki na zakup sprzętu na pokazie, nie zgadzaj się na wizytę w banku ze sprzedawcą.
- Zastanów się, czy oferta na pewno jest atrakcyjna.
- Pamiętaj, że na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem masz 14 dni.
- W razie problemów szukaj pomocy u rzecznika konsumentów.
Przeczytaj komentarze (18)
Komentarze (18)