Ważne! Urząd Skarbowy przypomina!
Urząd Skarbowy w Ząbkowicach Śląskich przypomina, że załatwienie sprawy w urzędzie skarbowym możliwe jest wyłącznie po wcześniejszej rezerwacji swojej wizyty, zgodnie z hasłem kampanii "Planujesz wizytę w urzędzie pamiętaj o obowiązkowym wcześniejszym jej umówieniu". https://wizyta.podatki.gov.pl/
Wiele spraw z urzędem skarbowym możesz załatwić online i bez wychodzenia z domu, m.in. poprzez serwis e-Urząd Skarbowy na podatki.gov.pl.
Rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym
W sytuacjach, gdy nie możesz załatwić swojej sprawy elektronicznie lub przez telefon i musisz udać się do urzędu skarbowego, wcześniej umów się na wizytę.
Najprościej zrobić to przez internet za pomocą elektronicznego formularza, dostępnego na stronie podatki.gov.pl.
Urząd przypomina także o usłudze e-Doręczenia - wygodniejszej niż list polecony, szybszej niż tradycyjna poczta, bezpieczniejszej niż e-mail" wszelkie informacje dostępne są na stronie: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia
Co to są e-Doręczenia
To elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych. Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.
Docelowo wszystkie podmioty publiczne, przedsiębiorcy i zawody zaufania publicznego będą miały obowiązek mieć adres do doręczeń elektronicznych i prowadzić korespondencję za pośrednictwem e-Doręczeń.
Podstawą prawną działania rejestrowanego doręczenia elektronicznego są: rozporządzenie UE eIDAS i ustawa o doręczeniach elektronicznych UoDE (akty prawne)
Co wyróżnia e-Doręczenia
Elektroniczne, czyli szybkie i wygodne
W skrzynce do e-Doręczeń możesz wysyłać i odbierać dokumenty elektroniczne o dogodnej porze i z dowolnego miejsca. Wystarczy, że masz internet. Nie musisz czekać na listonosza ani iść na pocztę.
Urzędy będą komunikować się z tobą przez doręczenia elektroniczne i zarządzać dokumentacją w formie cyfrowej.
Rejestrowane, czyli bezpieczne i pewne
Gdy wysyłasz dokumenty przez e-Doręczenia, trafiają one zawsze do właściwej osoby. Gdy je odbierasz, wiesz, kto je wysłał, i masz pewność, że nikt się nie podszywa pod tę osobę czy instytucję. Przesłane dokumenty pozostają nienaruszone. Możesz również pobrać prawnie ważne dowody na to, kto i kiedy je wysłał i odebrał.
Powszechne, czyli dla każdego
E-Doręczenia są dla obywateli, firm i urzędów. Żeby z nich skorzystać, trzeba założyć adres do e-Doręczeń. Dla osób, które nie mają jeszcze adresu do e-Doręczeń, jest usługa hybrydowa (łączona), czyli elektroniczno-papierowa. Urząd wysyła dokument elektroniczny, który trafia na pocztę. Tam jest automatycznie drukowany i wysyłany do adresata.
Stopniowo wszystkie urzędy zaczną używać e-Doręczeń do komunikacji z obywatelami i firmami. Będą mogły połączyć z e-Doręczeniami swoje systemy elektronicznego zarządzania dokumentami.
Dzięki standardowi technicznemu e-Doręczeń również inni zaufani dostawcy na rynku będą mogli uruchomić usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
Kogo dotyczy obowiązek korzystania z e-Doręczeń
Obowiązek korzystania z e-Doręczeń będzie dotyczył wszystkich podmiotów publicznych oraz firm rejestrowanych w KRS i CEiDG.
Obowiązek ten będzie wprowadzany stopniowo, zgodnie z ustalonym harmonogramem.
foto: google
Przeczytaj komentarze (2)
Komentarze (2)