Szybsze podróże z Wrocławia do Kłodzka i Czech

środa, 10.7.2024 11:14 4740 2

Podróż pociągiem z Wrocławia do Międzylesia poniżej 100 minut? To możliwe! Podpisaliśmy umowy za ponad 117 mln zł na remont linii. Inwestycja realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Z efektów prac podróżni jadący ze stolicy Dolnego Śląska w kierunku Kłodzka, Międzylesia i Czech skorzystają już w grudniu tego roku.

Realizacja zadania "Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie - rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącym”, za 117 mln z budżetu państwa, pozwoli na skrócenie czasu podróży (o ok.15 minut), wzrost bezpieczeństwa i zwiększenie liczby połączeń na ważnej trasie w regionie.

W grudniu br. najszybszy pociąg dalekobieżny InterCity z Wrocławia do granicy polsko-czeskiej pojedzie w mniej niż 100 minut. To będzie najkrótsza w historii podróż tą linią. Skróci się również czas przejazdu pociągów regionalnych.

Remont torów między Strzelinem a Międzylesiem pozwoli na podniesienie prędkości - nawet do 120km/h na wybranych odcinkach. Przewidziane są roboty w zakresie kolejowym na 17 wiaduktach w Białym Kościele, Ziębicach, Raczycach, Kłodzku i Długopolu Górnym. Prace obejmą też 5 mostów m.in. w Nieszkowie i Białym Kościele. Poprawione będą również warunki przejazdu przez tunel w Długopolu- Zdroju.

Już szykujemy się na wygodniejsze podróże na linii Wrocław – Międzylesie 

Dzięki podpisanej 11 czerwca br. Umowie, na trasie Wrocław- Międzylesie od Smardzowa Wrocławskiego do Strzelina remontowany jest jeden z dwóch torów. Wymiana podkładów drewnianych na betonowe służy przygotowaniu do jazdy z prędkością do 120 km/h. Poprawiony będzie także stan 3 mostów: w Żórawinie, Jeleninie i Szczawinie oraz wiaduktu w Ludowie Śląskim.

Na stacji Kamieniec Ząbkowicki remontowany jest wiadukt nad ul. Kolejową. Prace obejmą również betonowe konstrukcje oraz kamienne ściany obiektu.

Na zadania na odcinku Smardzów Wrocławski – Strzelin oraz w Kamieńcu Ząbkowickim przeznaczyliśmy ponad 27 mln zł ze środków własnych i zrealizujemy je do końca listopada br. 

Bezpieczniej na 64 przejazdach kolejowo-drogowych 

Dzięki wymianie i montażowi nowych urządzeń sterowania ruchem, utrzymujemy na linii wymagany poziom bezpieczeństwa. Podpisane umowy zwiększają poziom bezpieczeństwa na 64 skrzyżowaniach torów i drogi.

Na 20 skrzyżowaniach zostaną wymienione urządzenia przejazdowe. Na 56 poprawiona będzie nawierzchnia drogowa. Remont obejmie przejazdy w Ziębicach, Żórawinie, Boreczku, Węgrach, Warkoczu, Strzelinie, Białym Kościele, Henrykowie, Ziębicach, Służejowie, Starczowie, Kamieńcu Ząbkowickim i Przyłęku. Prace na przejazdach realizowane są ze środków KPO, budżetu państwa i budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Więcej pociągów między Bardem a Kłodzkiem

W grudniu 2023 r. podpisaliśmy umowę na budowę posterunku odstępowego między Bardem a Kłodzkiem. Prace planujemy rozpocząć z końcem lipca br. Jego zadaniem będzie zwiększenie przepustowości linii; pomiędzy Bardem a Kłodzkiem będzie mogło kursować więcej pociągów. Pozwoli to na przygotowanie atrakcyjniejszej oferty rozkładu jazdy. 

Inwestycja pn.: Zwiększenie przepustowości odc. Bardo Przyłęk - Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny - Międzylesie - budowa posterunku odstępowego w ramach projektu „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych -etap I” za ponad 10 mln zł ze środków KPO, zostanie zrealizowana do połowy 2025r.

Na trasie Wrocław - Międzylesie kursuje na dobę ponad 45 pociągów pasażerskich. Linia jest wykorzystywana także do przewozu ładunków. Malownicza i zróżnicowana trasa przebiega w terenie nizinnym, podgórskim i górskim i prowadzi przez mosty, wiadukty i tunele.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

 

 

Przeczytaj komentarze (2)

Komentarze (2)

Wiktor czwartek, 11.07.2024 11:06
Przynajmniej kolej jest coraz szybsza, bo na drogę do granicy nie ma co liczyć.Jakiś parking , może by się przydał profesjonalny, panie i panowie na samorządach w Kłodzku.
An czwartek, 11.07.2024 00:06
Między stacjami Bardo Przyłęk a Kłodzko Główne za tunelem w Bardo był kiedyś posterunek odstępowy Morysów, który został zlikwidowany gdzieś w latach 90tych. Jakiś "mądry inaczej" w ramach oszczędności podjął decyzję o likwidacji, teraz "mądry inaczej" będzie otwierał ponownie... Po "uśmiechnięciu się" przez Polskę zostanie potem ponownie zamknięty...