Ząbkowice dołączyły do DOT

środa, 3.2.2016 10:01 4123 8

Gmina Ząbkowice Śląskie należy do Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej (DOT). Uroczyste przyjęcie gminy w poczet członków stowarzyszenia odbyło się w dniu 27 stycznia 2016 . To kolejny etap kreowania pozytywnego wizerunku gminy i promocji atrakcji Miasta Krzywej Wieży i Frankensteina. Wstąpienie do DOT-u przyniesie dla gminy bezsprzeczne korzyści: wspólny udział w targach turystycznych, wspólne promowanie atrakcji czy imprez we wszelkiego rodzajach materiałach reklamowych - będziemy dostrzegani w regionie i w Polsce w jeszcze większym stopniu niż do tej pory.

- Prowadzimy i uczestniczymy w wielu projektach, które promują Gminę Ząbkowice Śląskie. Przypomnę chociażby udział Krzywej Wieży w spocie ogólnopolskim „Dolny Śląsk - Dotknij Tajemnicy”, który okazał się wielkim sukcesem. Wiemy że, turysta jest wymagającym klientem, stale oczekującym nowych atrakcji i przeżycia emocji. Dlatego staramy się poszerzać naszą ofertę  - co roku pojawiają się kolejne atrakcje np.: Miejska Trasa Turystyczna, wystawa „Średniowieczna izba tortur i więzienie w lochu głodowym” czy „Śladami dra Frankensteina”. Także w tym roku, od nowego sezonu turystycznego, który rusza 1 kwietnia, pojawi się nowy projekt – mam nadzieję, że zainteresuje i przyciągnie Gości odwiedzających Ząbkowice Śląskie. Wszystkie te projekty chcemy promować, najszerzej jak tylko się da. Dlatego jestem przekonany, że przystąpienie do Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, jeszcze w większym stopniu pozwoli wypromować Miasto Krzywej Wieży i Frankensteina a także spowoduje jeszcze większy wzrost ilości turystów, a tym samym skorzystają nasi przedsiębiorcy ponieważ zwiększą się dochody sklepów, punktów gastronomicznych i hotelowych  – powiedział Marcin Orzeszek burmistrz Ząbkowic Śląskich.

Dolnośląska Organizacja Turystyczna (DOT) to stowarzyszenie utworzone w 2000 roku przez władze samorządowe Dolnego Śląska. Główne cele działania stowarzyszenia dotyczą promowania i tworzenia pozytywnego wizerunku Dolnego Śląska, jako regionu turystycznie atrakcyjnego pod względem kulturowym i przyrodniczym.

 

UMiG Ząbkowice Śl.

Przeczytaj komentarze (8)

Komentarze (8)

sobota, 06.02.2016 18:34
problem ,gdzie pozostawić auto parkingów brak a te co są to makabra, i największa atrakcja wszędobylski huk wystrzałów dobiegający ze strzelnicy pseudo "sportowej " gdzie odbywa się strzelanie bojowe z kałacha i tym podobnej broni,mnie już rodzina i znajomi omijają ze względu na ten hałas,kolejna sprawa krzyże w parku,kiedyś cmentarz był odgrodzony a dziś turyści się pytają co to ma przedstawiać
środa, 03.02.2016 10:40
niech tolaety zrobią a nie ludzie az do Kłodzka muszą trzymać jak im się zachce na krzywej Wiezy albo w Izbie!
ol środa, 03.02.2016 18:46
toalety są wszędzie, a publiczna w ratuszu - jak ci za mało, to zawsze możesz otworzyć własną
gaz musztardowy czwartek, 04.02.2016 08:02
Przed zwiedzaniem się nie opychaj to cię nie przyciśnie.
środa, 03.02.2016 20:34
przez martwy sezon zimowy turyści ograniczaja sie na ogół do zwiedzania muzeów. W mieście Frankensteina w miejscowym muzeum temperatura SIĘGA 12 stopni! Kto przy zdrowych zmysłach będzie oglądał eksponaty w płaszczach, kutrkach, czapkach, rękawiczkach? Jaka szkolna wycieczka sie tu zatrzyma? No ale pilniejsza jest KLIMATYZACJA w wiejskiej Świetlicy. To tam t ł u m y turystów będą walic! Pogratulować pomysłu! Rozumiem, że tak sie robi promocje produktu turystycznego
józek środa, 03.02.2016 14:49
Podstawowy problem polega na tym, że w mieście nie ma aktualnie żadnego punktu informacji turystycznej. Lokal przy ulicy św. Wojciecha, gdzie można było uzyskać materiały promocyjne, jak i informacje o samym mieście został sprzedany. W tym momencie turysta który przyjedzie do Ząbkowic ograniczy się do zdjęcia z Krzywą Wieżą w tle i pojedzie dalej. Taki punkt powinien znajdować się w ratuszu, ale póki co jest tam Biuro Kredytowe. Tylko pogratulować takiego sposobu promocji miasta.
mieszkaniec środa, 03.02.2016 10:44
nienawidzę ząbkowic śl.(frankenstajn, tumanowic) nienawidzę tej beznadziei
Turysta środa, 03.02.2016 10:24
Jeszcze szersza promocja turystyczna Ząbkowic powinna polegać na przeniesieniu punktu IT do RYNKU a nie na ul. Krzywą i punkt powinien być czynny również w weekendy, tak jak to jest nawet w małych czeskich miasteczkach. Przydałaby się również aplikacja na smartfona z audioprzewodnikiem oraz możliwość wypożyczenia audioprzewodnika w punkcie IT tak jak jest choćby w Kłodzku.