Powstały koncepcje zwiększenia bezpieczeństwa na przejściu na k46 w Złotym Stoku

piątek, 5.10.2018 13:41 10417 17

Mieszkańcy i samorząd Złotego Stoku tracą cierpliwość w sprawie braku poprawy bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych na drodze krajowej nr 46 przecinającej miasto. Planowana jest blokada k46, temat poruszony został na ostatniej sesji. GDDKiA przedstawiła propozycje przebudowy "zebry". 

 

Sprawa niebezpiecznych przejść dla pieszych zlokalizowanych na drodze krajowej nr 46 w Złotym Stoku, w rejonie skrzyżowania z drogą wojewódzką w kierunku Kamieńca i wjazdem do centrum miasta, podnoszona jest od dawna. W biegłym roku mieszkańcy wystosowali do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad petycję w tej sprawie. Odzewu jednak brak.

Pędzące k46 samochody ciężarowe, szczególnie do strony Paczkowa stanowią prawdziwe zagrożenie dla pieszych, zwłaszcza osób starszych i dzieci. Dodatkowo w ostatnich miesiącach, po otwarciu obwodnicy Kłodzka,  natężenie ruchu jeszcze wzrosło. Mieszkańcy tracą cierpliwość i zapowiadają blokadę przejść w ramach protestu, także władze chcą poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu. Temat ten był także omawiany na ostatniej sesji Rady Miejskiej złotego stoku, w której uczestniczyli mieszkańcy i przedstawiciele GDDKiA.

- Droga krajowa 46 nieszczęśliwie dzieli nasze miasto na pół, na część dolną i górną. W dolnej części miasta jest szkoła, ośrodek zdrowia, w górnej są apteki, kościół, urząd. Ta komunikacja jest dla mieszkańców bardzo, bardzo trudna. Mamy już dość przepychania się pismami, bo to nie przynosi rezultatu  – mówiła na czwartkowej sesji Rady Miasta burmistrz Złotego Stoku, Grażyna Orczyk, zaznaczając, że większość miast na trasie dk46 ma wybudowane obwodnice, jak Paczków, Otmuchów, czy Nysa. Samorząd Złotego Stoku zabiega także, aby przy projektowaniu drogi S8 wzięto pod uwagę włączenie do niej K46.

Na sesji Monika Kropielnicka, kierownik rejonu Kłodzko GDDKiA przedstawiła koncepcję poprawy bezpieczeństwa dla pieszych w obrębie skrzyżowania K46 z drogą wojewódzką 390. Jedynym rozwiązaniem, które można przeprowadzić w ciągu kilku miesięcy jest zwężenie jezdni w rejonie przejścia dla pieszych (od strony Paczkowa, na wysokości OPS-u ) i spowolnienie ruchu.

Przejście należałoby przesunąć w stronę skrzyżowania, kosztem lewoskrętu do centrum miasta.  Przebudowano by je, aby powstał azyl, czyli podzielenie przejścia na dwie części, w środku pieszy mógłby się bezpiecznie zatrzymać. Dodatkowo zastosowano by szykany, co zmusiłoby kierowców do zwolnienia.

Jak zaznaczała kierownik rejonu Kłodzko, jest to na razie tylko pomysł, który, aby być zrealizowany, musi przejść niezbędne konsultacje i zostać zaopiniowany przez różne instytucje.

Monika Kropielnicka dodawała, że budowa ronda czy światła związane są z przebudową skrzyżowania, co aktualnie nie jest realne. Przygotowywany jest plan przebudowy dróg krajowych na Dolnym Śląsku, więc wszystkie postulaty i wnioski są zbierane, jednak jego powstanie, a tym bardziej realizacja może trwać latami.  

Według radnych najlepszym rozwiązaniem dla poprawy bezpieczeństwa byłoby postawienie fotoradaru, który skutecznie zmusiłby kierowców do ograniczenia prędkości. Jego postawienie nie leży jednak w gestii GDDKiA, ale  Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Mimo iż zarówno gmina, jak i GDDKiA zwracały się już wcześniej (bezskutecznie) do GITD o postawienie urządzenia u, obie strony zadeklarowały zintensyfikowanie działań w tym kierunku.

Kolejnym pomysłem, mającym zadziałać na wyobraźnię kierowców i jednocześnie spowolnić ruch lub sprawić, by przejście było bardziej widoczne, jest jego oświetlenie oraz zamontowanie tablic wyświetlających prędkość jadącego pojazdu (na wzór tej w Kamieńcu).  Burmistrz Grażyna Orczyk, zapowiedziała, że można skorzystać z oświetlenia ulicznego do jej zasilenia, a gmina pokryje koszty energii.

Jak szybko uda się zrealizować te koncepcje i pomysły, czas pokaże.

 

Przeczytaj komentarze (17)

Komentarze (17)

Odpowiadasz na komentarz:
Desant
czwartek, 01.01.1970 01:00
Ważne żeby dobrze a nie czy facet czy kobieta
A pierwsze bzdurne rondo rynek do pilnej likwidacji
Dzery piątek, 05.10.2018 14:34
Zaczęło się. Rajd dk46 OPO ONY OPR OST.
Księcunio poniedziałek, 08.10.2018 22:19
O deklach nie zapominajcie. Bo poczują się urażeni - królowie swoich wsi w pasatach TDI.
piątek, 05.10.2018 17:56
Jeszcze OKR dodaj
Teddy piątek, 05.10.2018 21:16
Jest taki humor z dawnych czasów " Jak koń Pana P.... ciagna na furze cegłę z Paczkowa i wóz był przeładowany to na ul. Traugutta pod góre nie mógł go wyciagnać ale jak zdjęto jedna cegłe to ciagnał dalej i dał radę" koniec cytatu. A teraz powarznie . Miasto i GDDKiA musza chcieć wspólnie działać.
1 . Miasto odda dla GDDKiA cały plac Mockiewicza.
2. GDDKiA wybuduje rondo wydłużając maksymalnie podjazd na ul.Traugutta
Efekt:
1. Pojazdy jadące od strony Kłodzka zwolnią obieżdżając rondo.
2 Pojazdy jadące od strony Paczkowa również zwolnią
3. Pojazdy jadące od Kamieńca ,również łatwiej włączą sie do ruchu
4 Tylko jadący z Rynku do Kłodzka nadłożą, może z 150 m drogi.
Wniosek
1.Nikomu w Złotym Stoku nie przeszkadza ,że Rynek jest rondem , wszyscy się przyzwyczaili.
2, Autobusy zatrzymywały się kiedyś na starym przystanku Pl. Mickiewicza
I na koniec humor " Małe piekne miasto i do tego dwa ronda" " Nasze kamienice - mieszkańcy , Wasze ulice GDDKiA o przepraszam wasze rondo i dk46"
piątek, 05.10.2018 21:41
prawda!
rondo turbinowe załatwi sprawę
Desant piątek, 05.10.2018 22:38
Likwidacja Placu to barbarzyństwo już kiedyś zniszczono pomnik z lwem i chyba wystarczy
Jedyne rozsądne to zrobić sygnalizacje
W Ząbkowicach na 8 jest 3 i mozna
Teddy sobota, 06.10.2018 10:24
Jak ktoś wspomina lwa to niech włączy Animal Planet tam lwów jest do oglądania wiele. A bezpieczeństwo ruchu na najważniejszym skrzyżowaniu w Złoty Stoku w pierwszej kolejności.
Desant sobota, 06.10.2018 12:23
Bezpieczeństwo tak ale zabieranie przestrzeni publicznej i niszczenie uroku Naszego Miasta to jednak barbarzyństwo
Wystarcza zrobić sygnalizacje i taniej i efektywniej
sobota, 06.10.2018 13:58
Sygnalizacja świetlna powoduje zatrzymanie ruchu . Tiry jadące od Paczkowa w zimie po zatrzymaniu będą miały problem z ruszeniem . Zacznie się korek , blokada drogi . I co dalej? Celem nadrzędnym jest wybudowanie ronda takiego jak pisze autor. Nie da się zjeść ciastko i mieć ciastko . W obecnym stanie oby nie doszło do tragedii.
Desant sobota, 06.10.2018 15:53
Wystarczy ze w zimie GDAKA będzie dobrze utrzymywać te 200 m drogi trochę piasku i soli załatwi ten bzdurny argument a nie naruszanie historycznego układu Miasta
sobota, 06.10.2018 17:48
Piasek, sól a dawniej czarna szlaka z kotłowni , można i tak . Można też postawić przy znakach D-42 znaki B-1 z tabliczką powyzej 3,5 tony i temat zostanie rozwiązany . Jest to najtańszy wariant . A jakie czyste powietrze będzie miał Złoty Stok.
Desant sobota, 06.10.2018 19:27
Kto Wam wmówił te brednie o TIRach
Zapraszam na ul Ksiezeca w Warszawie podjazd do Pl Trzech Krzyży tam jeżdżą przegubowe autobusy
Można? Mozna tylko trzeba chcieć
Oburzony piątek, 05.10.2018 23:31
tak to jest jak kobiety rządzą szału nie ma du.y nie urywa
Desant sobota, 06.10.2018 09:49
Ważne żeby dobrze a nie czy facet czy kobieta
A pierwsze bzdurne rondo rynek do pilnej likwidacji
obywatel_piszczyk piątek, 05.10.2018 18:03
Niestety GDDKiA oddział we Wrocławiu jest strasznie nieudolna. Wystarczy pojechać kilkadziesiąt km do Nysy i zobaczyć jak wyglądają bezpieczne skrzyżowania, ronda, szykany przed miejscowościami.... Ale tam jest odział OPOLE, a we Wrocławiu chyba wszyscy po gimnazjum..... Durne skrzyżowania w Kłodzku, w Bystrzycy (już nie wspominając o porażce na obwodnicy tego miasta)....
Desant piątek, 05.10.2018 15:32
Raz w tygodniu spacer mieszkańców po przejściu i będą światła.
Przecież "dojna zmiana" mówi że wszystko się da.
Już Dworczyk obiecywał most pontonowy i były to puste obietnice
piątek, 05.10.2018 14:21
pitu pitu pierdu pierdu, pogadać to oni mogą, niech zaczną działać