Sesja inauguracyjna w Kamieńcu Ząbkowickim
1 grudnia podczas uroczystej sesji ukonstytuowała się nowa Rada Gminy Kamieniec Ząbkowicki oraz zaprzysiężono wójta na kolejną kadencję.
Nowym przewodniczącym Rady został wybrany Aleksander Ciapka, a zastępcą Przewodniczącego radna Elżbieta Cwek.
Wraz z ukonstytuowaniem się Rady Gminy został wybrany skład poszczególnych Komisji.
Skład Komisji Rewizyjnej:
Marta Syposz –przewodnicząca
Jacek Różycki – wiceprzewodniczący
Członkowie:
Maria Kacik
Tadeusz Cenarski
Bogumiła Niewczas
Skład Komisji budżetu, gospodarki Gminy, rolnictwa, ochrony środowiska i ochrony p. pożarowej:
Piotr Glina – przewodniczący
Arkadiusz Smędzik – wiceprzewodniczący
Członkowie:
Elżbieta Cwek
Edward Szulin
Jacek Różycki
Maria Kacik
Mateusz Gnaczy
Ryszard Bierut
Tadeusz Cenarski
Lucjan Koper
Dominik Krekora
Bernadeta Chodasewicz
Skład Komisji oświaty, kultury, zdrowia, sportu, turystyki, spraw socjalnych i bezpieczeństwa publicznego:
Elżbieta Cwek – przewodnicząca
Marta Syposz – wiceprzewodnicząca
Członkowie:
Bogumiła niewczas
Edward Szulin
Arkadiusz Smędzik
Mateusz Gnaczy
Piotr Glina
Dominik Krekora
Ryszard Bierut
Bernadeta Chodasewicz
Lucjan Koper
Najwięcej emocji wzbudziło podjęcie uchwały w sprawie wysokości wynagrodzenia wójta gminy. Do proponowanego projektu uchwały zakładającego maksymalne pobory klub radnych „Nasza Gmina” wniósł zmiany dotyczące obniżenia wynagrodzenia zasadniczego do 4200 zł (5900 zł dotychczas), dodatku funkcyjnego do wysokości 1000 zł (1900 dotychczas) i dodatku specjalnego do wysokości 20% dwóch powyższych kwot (40% dotychczas). Zmiany zostały przegłosowane większością głosów.
Przeczytaj komentarze (111)
Komentarze (111)
Wieki krach nastanie jak UE przestanie dofinansowywać inwestycje jak do tej pory środki pozyskiwane z UE zostały źle wykorzystane i wiele środków przepadło, bo władza stała się nieudolna po 2020r nie będzie dotacji z UE zacznie się wielka bieda w Polsce wszystko będzie drożeć będzie wielkie bezrobocie ot przyszłego roku obcokrajowcy będą mogli wykupywać ziemie i osiedlać się w Polsce będziemy parobkami w własnym kraju za kromkę chleba, kto pójdzie strajkować manifestować jak siły UE mają prawo interweniować w Polsce i lać nas pałami .
moje 3 letnie dziecko nawet nie ma pojecia co to jest wójt a oprócz tego wafelka to z reszty sie nie cieszyło bardziej było wystraszone całą sytuacją bo oczywiście musiały dzieciaki ładnie i cicho sie zachowywać - bardzo była dla tych dzieci pouczająca ta wizyta
p. s . drogie Panie przedszkolanki nie otwierajcie (uchylajcie) okien na sali bo dzieci sa co chwile chore jak się bawią i zgrzane siadają do obiadu a tu bryzzzz wietrzenie
„Szczęść Boże”
1441689666072326&set=a.1413135748927718.
1073741828.100006939188683&type=1
1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi będzie obejmować zadania własne Gminy mieszczące się w katalogu zadań określonych w art. 4 ust. 1 ustawy.
2. Jako zadania priorytetowe Gminy w 2015 r. określa się w szczególności zadania obejmujące następujące obszary:
1/ profilaktyka, ochrona i promocja zdrowia,
2/ pomoc społeczna oraz rehabilitacja i przeciwdziałanie uzależnieniom,
3/ oświata, edukacja, wychowanie,
4/ kultura fizyczna i sport,
5/ turystyka i rekreacja, krajoznawstwa oraz wypoczynek dzieci i młodzieży,
6/ kultura i sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego, podtrzymywanie tradycji narodowych
7/ współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
8/ wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych.
3. Ustala się następujący zakres działań w ramach Programu dla wszystkich obszarów, o których mowa w § 5 ust. 2:
1/ dla zadań określonych w pkt. 1:
a) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo,
b) prowadzenie profilaktyki środowiskowej, prac wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk zaniedbanych wychowawczo,
c) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych,
d) tworzenie programów promocji zdrowia,
e) prowadzenie grup wsparcia dla osób ponoszących konsekwencje uzależnień,
f) prowadzenie banku żywności,
2/ dla zadań określonych pkt. 2:
a) działalność kulturalna i edukacyjna oraz aktywizacja na rzecz osób starszych i samotnych,
b) działalność edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych,
c) wspieranie działań na rzecz profilaktyki i rehabilitacji uzależnień,
3/ dla zadań określonych pkt. 3:
a) wspieranie programów edukacyjnych i wychowawczych związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, w tym programów propagujących prawidłowe zachowania w sytuacjach zagrożenia oraz uczące unikania sytuacji mogących powodować zagrożenia,
b) działania wspierające wszelkie formy edukacji z zakresu kultury, ekologii, zdrowia
oraz wspierające rozwój inicjatyw lokalnych,
4/ dla zadań określonych pkt. 4:
a) wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu,
b) upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji ruchowej przez organizowanie zajęć treningowych, imprez sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym,
c) szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży,
d) wspieranie uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach i zawodach sportowych,
e) organizacja przedsięwzięć dotyczących sportu masowego,
f) organizacja szkoleń dzieci i młodzieży sportowo uzdolnionej, sportowców niepełnosprawnych, a także doskonalenie instruktorów i trenerów sportowych,
5/ dla zadań określonych pkt. 5:
a) upowszechnianie turystyki i propagowanie krajoznawstwa przez organizowanie imprez o tematyce turystycznej i krajoznawczej o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym,
b) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży, w tym organizowanie aktywnych form wypoczynku podczas ferii szkolnych i w czasie wolnym od zajęć,
c) wspieranie projektów promujących ożywienie miejsc atrakcyjnych turystycznie i wspieranie rozbudowy infrastruktury turystycznej,
6/ dla zadań określonych pkt. 6:
a) organizacja imprez i wspieranie przedsięwzięć artystycznych realizowanych na terenie Gminy, mających na celu promocję Gminy,
b) organizowanie lub uczestnictwo w festiwalach, prezentacjach lub przeglądach,
c) wspieranie społecznych lokalnych inicjatyw kulturalnych,
d) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego,
e) wspieranie przedsięwzięć kulturalnych mających na celu wzbogacenie oferty kulturalnej i artystycznej Gminy oraz promocję lokalnych twórców i artystów,
7/ dla zadań określonych pkt. 7:
a) wspólne przedsięwzięcia gminnych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi,
b) wspieranie inicjatyw lokalnych, wspieranie współpracy organizacji pozarządowych z organizacjami miast partnerskich i społecznościami lokalnymi innych państw,
8/ dla zadań określonych pkt. 8:
a) techniczne wspieranie działalności organizacji pozarządowych,
b) użyczanie nieodpłatne pomieszczeń i wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności statutowej.
§ 6
Zasady współpracy
Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi winna być prowadzona w oparciu o następujące zasady:
a) pomocniczości – Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej,
b) partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów,
c) suwerenności – szanując swoją autonomię Gmina i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań,
d) efektywności – wspólne dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów realizacji zadań publicznych,
e) uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań,
f) jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania oraz wykonania zadania są jawne.
§ 7
Formy współpracy
1. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi może przybierać następujące formy:
1/ współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze finansowym, które będzie następować w formie zlecania, organizacjom pozarządowym, realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie,
2/ pozafinansowe formy współpracy.
2. Finansowe formy współpracy
Finansowe formy współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi polegają na zlecaniu realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust 2 pkt 1 ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 j.t..).
3. Pozafinansowe formy współpracy
Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze pozafinansowym, może przybierać następujące formy:
1/ wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków,
2/ konsultowania z organizacjami pozarządowymi Programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
3/ zapoznanie podmiotów Programu z obszarami działań, w które mogą się włączyć jako realizatorzy powierzonych przez Gminę zadań,
4/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych w zespole opracowującym projekt Programu,
5/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych i władz samorządowych w spotkaniach, mających na celu merytoryczne diagnozowanie potrzeb społeczności lokalnej,
6/ udostępnianie organizacjom pozarządowym projektów uchwał z dziedzin związanych z ich statutową działalnością,
7/ tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, skupiających przedstawicieli władz miejskich i organizacji pozarządowych w celu definiowania priorytetowych dla Gminy obszarów problemowych, w rozwiązanie których, organizacje pozarządowe mogą włączyć się jako realizator zadania,
8/ opiniowania ofert konkursowych, poprzez włączenie przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład komisji opiniującej,
9/ udostępniania organizacjom pozarządowym lokali na spotkania ogólnodostępne związane z realizacją Programu,
10/ umożliwienia organizacjom pozarządowym publikowania istotnych wiadomości, komunikatów w Biuletynie Informacji Publicznej i na łamach portalu miasta, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawnych,
11/ prowadzenie i udostępnianie elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na obszarze Gminy,
12/ promowanie osiągnięć i działalności organizacji pozarządowych na rzecz mieszkańców oraz informowanie o realizowanych przez nie projektach,
13/ przygotowania i prowadzenia konsultacji społecznych Rocznego programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi;
14/ inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych,
15/ obejmowanie patronatem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty,
16/ udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z Gminą.
§ 8
Sposób realizacji programu
1. Realizacja zadań publicznych odbywa się – zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy - w trybie otwartego konkursu ofert w oparciu o przepisy ustawy, chyba, że przepisy odrębne przewidują odrębny tryb zlecania zadań.
2. Zlecanie realizacji zadania publicznego może – zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy - mieć jedną z form:
1/ powierzanie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
2/ wspieranie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
3. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy - zgodnie z art. 12 ustawy złożyć wniosek.
4.Udział organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań publicznych realizowanych przez Gminę w zakresie zadań określonych w § 5 zapewnia się poprzez zlecanie realizacji tych zadań organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy oraz których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zlecanego zadania.
§ 9
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych
do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert
1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania złożonych ofert.
2. Wójt powołuje składy komisji konkursowych, w tym wybiera przedstawicieli organizacji pozarządowych spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
3. Komisje konkursowe dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej.
4. Komisje wypracowują stanowiska - opinie wobec wszystkich ofert i przedstawiają je w formie listy ocenionych projektów z przypisaną im oceną punktową i proponowaną propozycją przyznania dotacji.
5. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
§ 10
Komisję konkursową powołuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
§ 11
1. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2015 roku zadań zleconych przez Gminę organizacjom pozarządowym oraz przedłożenie opinii wraz z propozycją wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji.
2. Komisja konkursowe są wyłącznie odpowiedzialne za opiniowanie złożonych ofert.
§ 12
Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sytuacji gdy członek konkretnej komisji konkursowej podlega wyłączeniu zgodnie z odrębnymi przepisami powołuje na jego miejsce nowego członka.
§ 13
1. Pracami konkretnej komisji konkursowej kieruje przewodniczący.
2. Do obowiązków przewodniczącego należy:
1/ zwoływanie posiedzeń komisji i określanie ich porządku,
2/ przewodniczenie posiedzeniom,
3/ wyznaczanie osoby prowadzącej posiedzenia komisji w przypadku swojej nieobecności.
§ 14
1. Komisje konkursowe działają na posiedzeniach.
2. Posiedzenia komisji konkursowych są ważne, gdy uczestniczy w nich przewodniczący lub członek komisji upoważniony do zastępowania przewodniczącego oraz co najmniej dwóch członków komisji.
3. Decyzje podejmowane przez komisje konkursowe podejmowane są zwykłą większością głosów.
§ 15
1. Opiniowanie ofert przez komisje konkursowe następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu.
§ 16
Wysokość przyznanej dotacji może być niższa aniżeli wnioskowana w ofercie.
§ 17
1. Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który powinien zawierać:
1/ oznaczenie miejsca i czasu konkursu,
2/ imiona i nazwiska członków komisji konkursowej obecnych na posiedzeniu,
3/ liczbę zgłoszonych ofert,
4/ wskazanie ofert odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie,
5/ wskazanie ofert nie odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie lub zgłoszonych po terminie,
6/ wskazanie wybranych ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji albo
stwierdzenie, że żadna z ofert nie została przyjęta – wraz z uzasadnieniem,
7/ wzmiankę o odczytaniu protokołu,
8/ podpisy członków komisji konkursowej,
2. Protokół podpisują członkowie komisji konkursowej.
§ 18
Protokół z przebiegu otwartego konkursu ofert wraz ze wskazaniem propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub nie przyjęcia żadnej z ofert oraz pozostałą dokumentację konkursową konkretna komisja konkursowa przedkłada Wójtowi Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
§ 19
Po zapoznaniu się z opiniami komisji konkursowych otwarty konkurs ofert rozstrzyga każdorazowo Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
§ 20
Postępowanie konkursowe jest jawne.
§ 21
Środki finansowe na realizację programu
1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań zawartych w Rocznym programie współpracy określa uchwała budżetowa Gminy Kamieniec Ząbkowicki na rok 2015; środki zarezerwowane na realizacje Programu na 2014 rok wyniosły 146 000,00 zł. Ostateczna kwota przeznaczona na realizację w/w zadań w roku budżetowym 2015 będzie wynosić 140 000,00 zł.
2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, organizacje pozarządowe złożą z własnej inicjatywy oferty realizacji zadań publicznych, w miarę możliwości finansowych mogą być zwiększone w budżecie Gminy środki przeznaczone na realizację programu współpracy.
§ 22
Sposób oceny realizacji programu
1. Za realizację Programu, zgodną z jego założeniami, odpowiadają:
1/ Rada Gminy i jej komisje - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej gminy,
2/ Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - w zakresie realizacji polityki, o której mowa w § 4, dysponowania środkami budżetowymi, szczegółowego określania zadań ze sfery zadań pożytku publicznego przewidywanych do realizacji przy udziale organizacji i podmiotów, wspierania organizacyjnego i merytorycznego.
2. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzanego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie.
3. Mierniki efektywności programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, tj.:
1/ liczbie organizacji pozarządowych i innych podmiotów biorących udział w realizacji programu,
2/ liczbie osób zaangażowanych w realizację programu,
3/ liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie,
4/ wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu,
5/ wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie.
4. Na podstawie art. 5 a ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki składa Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji Programu.
5. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki, na podstawie sprawozdania, analizy efektów realizacji niniejszego Programu i po zebraniu uwag o jego realizacji przygotowuje Projekt Rocznego Programu Współpracy na rok 2016, który przedstawia Radzie Gminy.
§ 23
Okres realizacji programu
1. Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok obowiązuje od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r.
2. Program obejmuje działania zaplanowane na rok 2015 z tym, że dopuszcza się rozpoczęcie działań przygotowawczych już w roku poprzedzającym, a zakończenie podsumowań i analiz do 30 kwietnia 2015 roku.
Priorytetowe zadania publiczne oraz zakres przedmiotowy programu
1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi będzie obejmować zadania własne Gminy mieszczące się w katalogu zadań określonych w art. 4 ust. 1 ustawy.
2. Jako zadania priorytetowe Gminy w 2015 r. określa się w szczególności zadania obejmujące następujące obszary:
1/ profilaktyka, ochrona i promocja zdrowia,
2/ pomoc społeczna oraz rehabilitacja i przeciwdziałanie uzależnieniom,
3/ oświata, edukacja, wychowanie,
4/ kultura fizyczna i sport,
5/ turystyka i rekreacja, krajoznawstwa oraz wypoczynek dzieci i młodzieży,
6/ kultura i sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego, podtrzymywanie tradycji narodowych
7/ współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
8/ wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych.
3. Ustala się następujący zakres działań w ramach Programu dla wszystkich obszarów, o których mowa w § 5 ust. 2:
1/ dla zadań określonych w pkt. 1:
a) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo,
b) prowadzenie profilaktyki środowiskowej, prac wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk zaniedbanych wychowawczo,
c) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych,
d) tworzenie programów promocji zdrowia,
e) prowadzenie grup wsparcia dla osób ponoszących konsekwencje uzależnień,
f) prowadzenie banku żywności,
2/ dla zadań określonych pkt. 2:
a) działalność kulturalna i edukacyjna oraz aktywizacja na rzecz osób starszych i samotnych,
b) działalność edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych,
c) wspieranie działań na rzecz profilaktyki i rehabilitacji uzależnień,
3/ dla zadań określonych pkt. 3:
a) wspieranie programów edukacyjnych i wychowawczych związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, w tym programów propagujących prawidłowe zachowania w sytuacjach zagrożenia oraz uczące unikania sytuacji mogących powodować zagrożenia,
b) działania wspierające wszelkie formy edukacji z zakresu kultury, ekologii, zdrowia
oraz wspierające rozwój inicjatyw lokalnych,
4/ dla zadań określonych pkt. 4:
a) wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu,
b) upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji ruchowej przez organizowanie zajęć treningowych, imprez sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym,
c) szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży,
d) wspieranie uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach i zawodach sportowych,
e) organizacja przedsięwzięć dotyczących sportu masowego,
f) organizacja szkoleń dzieci i młodzieży sportowo uzdolnionej, sportowców niepełnosprawnych, a także doskonalenie instruktorów i trenerów sportowych,
5/ dla zadań określonych pkt. 5:
a) upowszechnianie turystyki i propagowanie krajoznawstwa przez organizowanie imprez o tematyce turystycznej i krajoznawczej o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym,
b) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży, w tym organizowanie aktywnych form wypoczynku podczas ferii szkolnych i w czasie wolnym od zajęć,
c) wspieranie projektów promujących ożywienie miejsc atrakcyjnych turystycznie i wspieranie rozbudowy infrastruktury turystycznej,
6/ dla zadań określonych pkt. 6:
a) organizacja imprez i wspieranie przedsięwzięć artystycznych realizowanych na terenie Gminy, mających na celu promocję Gminy,
b) organizowanie lub uczestnictwo w festiwalach, prezentacjach lub przeglądach,
c) wspieranie społecznych lokalnych inicjatyw kulturalnych,
d) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego,
e) wspieranie przedsięwzięć kulturalnych mających na celu wzbogacenie oferty kulturalnej i artystycznej Gminy oraz promocję lokalnych twórców i artystów,
7/ dla zadań określonych pkt. 7:
a) wspólne przedsięwzięcia gminnych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi,
b) wspieranie inicjatyw lokalnych, wspieranie współpracy organizacji pozarządowych z organizacjami miast partnerskich i społecznościami lokalnymi innych państw,
8/ dla zadań określonych pkt. 8:
a) techniczne wspieranie działalności organizacji pozarządowych,
b) użyczanie nieodpłatne pomieszczeń i wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności statutowej.
§ 6
Zasady współpracy
Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi winna być prowadzona w oparciu o następujące zasady:
a) pomocniczości – Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej,
b) partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów,
c) suwerenności – szanując swoją autonomię Gmina i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań,
d) efektywności – wspólne dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów realizacji zadań publicznych,
e) uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań,
f) jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania oraz wykonania zadania są jawne.
§ 7
Formy współpracy
1. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi może przybierać następujące formy:
1/ współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze finansowym, które będzie następować w formie zlecania, organizacjom pozarządowym, realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie,
2/ pozafinansowe formy współpracy.
2. Finansowe formy współpracy
Finansowe formy współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi polegają na zlecaniu realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust 2 pkt 1 ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 j.t..).
3. Pozafinansowe formy współpracy
Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze pozafinansowym, może przybierać następujące formy:
1/ wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków,
2/ konsultowania z organizacjami pozarządowymi Programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
3/ zapoznanie podmiotów Programu z obszarami działań, w które mogą się włączyć jako realizatorzy powierzonych przez Gminę zadań,
4/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych w zespole opracowującym projekt Programu,
5/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych i władz samorządowych w spotkaniach, mających na celu merytoryczne diagnozowanie potrzeb społeczności lokalnej,
6/ udostępnianie organizacjom pozarządowym projektów uchwał z dziedzin związanych z ich statutową działalnością,
7/ tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, skupiających przedstawicieli władz miejskich i organizacji pozarządowych w celu definiowania priorytetowych dla Gminy obszarów problemowych, w rozwiązanie których, organizacje pozarządowe mogą włączyć się jako realizator zadania,
8/ opiniowania ofert konkursowych, poprzez włączenie przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład komisji opiniującej,
9/ udostępniania organizacjom pozarządowym lokali na spotkania ogólnodostępne związane z realizacją Programu,
10/ umożliwienia organizacjom pozarządowym publikowania istotnych wiadomości, komunikatów w Biuletynie Informacji Publicznej i na łamach portalu miasta, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawnych,
11/ prowadzenie i udostępnianie elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na obszarze Gminy,
12/ promowanie osiągnięć i działalności organizacji pozarządowych na rzecz mieszkańców oraz informowanie o realizowanych przez nie projektach,
13/ przygotowania i prowadzenia konsultacji społecznych Rocznego programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi;
14/ inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych,
15/ obejmowanie patronatem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty,
16/ udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z Gminą.
§ 8
Sposób realizacji programu
1. Realizacja zadań publicznych odbywa się – zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy - w trybie otwartego konkursu ofert w oparciu o przepisy ustawy, chyba, że przepisy odrębne przewidują odrębny tryb zlecania zadań.
2. Zlecanie realizacji zadania publicznego może – zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy - mieć jedną z form:
1/ powierzanie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
2/ wspieranie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
3. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy - zgodnie z art. 12 ustawy złożyć wniosek.
4.Udział organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań publicznych realizowanych przez Gminę w zakresie zadań określonych w § 5 zapewnia się poprzez zlecanie realizacji tych zadań organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy oraz których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zlecanego zadania.
§ 9
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych
do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert
1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania złożonych ofert.
2. Wójt powołuje składy komisji konkursowych, w tym wybiera przedstawicieli organizacji pozarządowych spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
3. Komisje konkursowe dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej.
4. Komisje wypracowują stanowiska - opinie wobec wszystkich ofert i przedstawiają je w formie listy ocenionych projektów z przypisaną im oceną punktową i proponowaną propozycją przyznania dotacji.
5. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
§ 10
Komisję konkursową powołuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
§ 11
1. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2015 roku zadań zleconych przez Gminę organizacjom pozarządowym oraz przedłożenie opinii wraz z propozycją wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji.
2. Komisja konkursowe są wyłącznie odpowiedzialne za opiniowanie złożonych ofert.
§ 12
Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sytuacji gdy członek konkretnej komisji konkursowej podlega wyłączeniu zgodnie z odrębnymi przepisami powołuje na jego miejsce nowego członka.
§ 13
1. Pracami konkretnej komisji konkursowej kieruje przewodniczący.
2. Do obowiązków przewodniczącego należy:
1/ zwoływanie posiedzeń komisji i określanie ich porządku,
2/ przewodniczenie posiedzeniom,
3/ wyznaczanie osoby prowadzącej posiedzenia komisji w przypadku swojej nieobecności.
§ 14
1. Komisje konkursowe działają na posiedzeniach.
2. Posiedzenia komisji konkursowych są ważne, gdy uczestniczy w nich przewodniczący lub członek komisji upoważniony do zastępowania przewodniczącego oraz co najmniej dwóch członków komisji.
3. Decyzje podejmowane przez komisje konkursowe podejmowane są zwykłą większością głosów.
§ 15
1. Opiniowanie ofert przez komisje konkursowe następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu.
§ 16
Wysokość przyznanej dotacji może być niższa aniżeli wnioskowana w ofercie.
§ 17
1. Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który powinien zawierać:
1/ oznaczenie miejsca i czasu konkursu,
2/ imiona i nazwiska członków komisji konkursowej obecnych na posiedzeniu,
3/ liczbę zgłoszonych ofert,
4/ wskazanie ofert odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie,
5/ wskazanie ofert nie odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie lub zgłoszonych po terminie,
6/ wskazanie wybranych ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji albo
stwierdzenie, że żadna z ofert nie została przyjęta – wraz z uzasadnieniem,
7/ wzmiankę o odczytaniu protokołu,
8/ podpisy członków komisji konkursowej,
2. Protokół podpisują członkowie komisji konkursowej.
§ 18
Protokół z przebiegu otwartego konkursu ofert wraz ze wskazaniem propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub nie przyjęcia żadnej z ofert oraz pozostałą dokumentację konkursową konkretna komisja konkursowa przedkłada Wójtowi Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
§ 19
Po zapoznaniu się z opiniami komisji konkursowych otwarty konkurs ofert rozstrzyga każdorazowo Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
§ 20
Postępowanie konkursowe jest jawne.
§ 21
Środki finansowe na realizację programu
1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań zawartych w Rocznym programie współpracy określa uchwała budżetowa Gminy Kamieniec Ząbkowicki na rok 2015; środki zarezerwowane na realizacje Programu na 2014 rok wyniosły 146 000,00 zł. Ostateczna kwota przeznaczona na realizację w/w zadań w roku budżetowym 2015 będzie wynosić 140 000,00 zł.
2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, organizacje pozarządowe złożą z własnej inicjatywy oferty realizacji zadań publicznych, w miarę możliwości finansowych mogą być zwiększone w budżecie Gminy środki przeznaczone na realizację programu współpracy.
§ 22
Sposób oceny realizacji programu
1. Za realizację Programu, zgodną z jego założeniami, odpowiadają:
1/ Rada Gminy i jej komisje - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej gminy,
2/ Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - w zakresie realizacji polityki, o której mowa w § 4, dysponowania środkami budżetowymi, szczegółowego określania zadań ze sfery zadań pożytku publicznego przewidywanych do realizacji przy udziale organizacji i podmiotów, wspierania organizacyjnego i merytorycznego.
2. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzanego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie.
3. Mierniki efektywności programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, tj.:
1/ liczbie organizacji pozarządowych i innych podmiotów biorących udział w realizacji programu,
2/ liczbie osób zaangażowanych w realizację programu,
3/ liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie,
4/ wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu,
5/ wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie.
4. Na podstawie art. 5 a ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki składa Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji Programu.
5. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki, na podstawie sprawozdania, analizy efektów realizacji niniejszego Programu i po zebraniu uwag o jego realizacji przygotowuje Projekt Rocznego Programu Współpracy na rok 2016, który przedstawia Radzie Gminy.
§ 23
Okres realizacji programu
1. Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok obowiązuje od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r.
2. Program obejmuje działania zaplanowane na rok 2015 z tym, że dopuszcza się rozpoczęcie działań przygotowawczych już w roku poprzedzającym, a zakończenie podsumowań i analiz do 30 kwietnia 2015 roku.
Powodzenia!
P.S. Co do obniżenia pensji wójtowi - popieram:) W Stoszowicach również obniżono i nikt na nikogo się nie gniewa;)
jeszcze żeby pisał poprawnie po polsku...
--------------------------
-
Wójt wypowiadając te słowa kłamie cwaniak udowodnię nieudacznik to :
--------------------------
Zanosząc pismo w sprawie do UG do sekretariatu w dwóch egzemplarzach sekretarka przybija pieczęć z datą i oddaje kopie, na czym polega oszustwo otóż, gdy przybiła pieczęć powinna nadać bieg temu pismu, aby się stało pismem Urzędowym nie podpisuje się na pieczęci nie nadaje Nr pismu nie wpisuje do rejestru nie potwierdza ilości załączników pismo złożone oficjalnie nie istnieje, bo niema go w rejestrze Urzędowym wójt skoro pisma nie ma wyrzuca go nie musi na nie odpowiada a jak odpowie to bezsensownie i czy wiesz gdzie się z tym pismem bezsensownym głupim udać ??? Masz pieniądze, aby sądzić się z wójtem o nie załatwienie twojej sprawy ???O się może sądzić z tobą ty za to zapłacisz z twoich podatków nawet jakbyś wygrał w sądzie to i tak jesteś przegrany gmina ma długi a w pierwszej kolejności są roszczenia wobec skarbu państwa a ty jesteś na szarym końcu .
-------------------------
Podczas kontroli wójt pokazuje rejestr pism jest czysty nic niema wszystko jest w porządku wszystkie sprawy załatwione ja, jako wójt nie mam opozycji tak powiedział na otwarciu Świetlicy dla mafii w Śremie żyjemy w zgodzie i szczęśliwie
--------------------------
To teraz wiecie, dlaczego wójt nie załatwia waszych spraw tylko je olewa wasze pisma trafiają do śmietnika a teraz składając pismo do Urzędu Gminy będziecie wiedzieli, co zrobić Pani sekretarko proszę o podpisanie pisma nadaniu Nr pisma wpisaniu do rejestru i to przy mnie oraz wpisaniu ilości załączników jak tego nie będzie chciała zrobić proszę zażądać odmowy przyjęcia pisma na piśmie i z tym pismem udać się na Policję albo bezpośrednio do Prokuratury .Tak wójt dba o nasze interesy.
„- Obejmując urząd wójta gminy uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy. Tak mi dopomóż Bóg – „
W końcu odpwiedni człowiek na odpowiednim stanowisku :)
Zdobycie władzy genów nie zmienia,
lecz może zmienić sposób myślenia…
miny/view/022403
----------------------------------------
----------------------------------------
-------------------------
„- Obejmując urząd wójta gminy uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy. Tak mi dopomóż Bóg – „
sami sie zrzekna albo sobie obetna cwaniacy
mam nadzieję że przez te 4 lata kadencji nikt z was sie nie wyłamie
a ten młody za 1 kadencji pierwszą uchwałę jaką miał to o najwyższe pobory dla wójta a jeszcze palcem nie kiwnął i to ma być sprawiedliwość miał wówczas większość i te pobory miał a teraz role się odwróciły i jak chce pracowac to i bedzie za te pieniądze
a dzięki bogu to rada gminy jest góra a wójt pełni funkcję wykonawczą i tyle ciekawe co mówiłeś jak został wójtem i również nie miał doświadczenia oprócz tego ze był radnym i wogóle sie nie udzielał wiec dajmy nowym ludzom szanse
dokształć cię
ja tą gminę i tych wszystkich ludzi mam od 15 lat w małym paluszku