[MAPA] Jest decyzja środowiskowa dla S8 pomiędzy Ząbkowicami Śląskimi a Łagiewnikami
GDDKiA we Wrocławiu otrzymało decyzję środowiskową dla przyszłej drogi ekspresowej S8 od Ząbkowic Śląskich do Łagiewnik. Tym samym trasa na tym odcinku zostanie zrealizowana nowym śladem, po zachodniej stronie istniejącej DK8, zgodnie z przebiegiem wariantu WPR1.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach to bardzo ważny krok w realizacji inwestycji. Jej wydanie poprzedzone było szczegółową analizą różnych wariantów trasy z uwzględnieniem aspektów technicznych, środowiskowych, społecznych i ekonomicznych. Na etapie prac dokumentacyjnych zrealizowaliśmy spotkania informacyjne, natomiast przed wydaniem decyzji środowiskowej Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu przeprowadziła konsultacje społeczne.
Dwujezdniowa droga ekspresowa
Zaplanowana na tym odcinku inwestycja przewiduje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi. Trasa o długości ok. 17 km zostanie poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin Ząbkowice Śląskie, Niemcza i Łagiewniki. Droga ekspresowa S8 poprowadzona zostanie po zachodniej stronie DK8 i tylko w niewielkim stopniu będzie wykorzystywać jej przebieg (przeważnie w miejscach, w których będzie ją przecinać).
W ramach zadania zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych:
- Ząbkowice Śląskie Północ (dawny węzeł Bobolice), który połączy S8 z obecną DK8 oraz drogą powiatową nr 3165D,
- Niemcza, który połączy S8 z obecną DK8.
Za węzłem Niemcza powstanie Miejsce Obsługi Podróżnych MOP Kietlin.
Ponadto, na odcinku S8 pomiędzy Ząbkowicami Śląskimi a Łagiewnikami, wybudowanych zostanie dwadzieścia mostów pełniących również funkcję przejść dla zwierząt, dwie estakady, dziewięć wiaduktów oraz siedem przepustów.
Kliknij żeby powiększyć
80 km trasy S8
Droga ekspresowa S8 od Wrocławia do Kłodzka będzie liczyła ok. 80 km. Realizacja trasy została podzielona na trzy odcinki:
- Kłodzko - Ząbkowice Śląskie (w jego skład wchodzą pododcinki Kłodzko - Bardo i Bardo - Ząbkowice Śląskie),
- Ząbkowice Śląskie - Łagiewniki,
- Łagiewniki - Wrocław (Magnice).
Podział inwestycji na krótsze odcinki umożliwi ich sprawniejsze przygotowanie, wybór wykonawców, a następnie skuteczną realizację. Krótsze odcinki zapewniają również większą konkurencyjność na etapie przetargu.
Przypomnijmy, że 30 sierpnia br. otrzymaliśmy decyzję środowiskową dla S8 między Łagiewnikami a Wrocławiem, a 14 października br. dla odcinka od Barda do Ząbkowic Śląskich.
Realizacja drogi ekspresowej S8 od Wrocławia do Barda planowana jest w systemie Projektuj i buduj w latach 2023-2027. Natomiast kontynuacja prac projektowych dla pododcinka Bardo - Kłodzko, będzie możliwa po analizie połączenia tego odcinka z planowaną obwodnicą Złotego Stoku w ciągu DK46.
Komentarze (22)
Teraz trzeba "przycisnąć" rządzących aby jak najszybciej znależli pieniądze na budowę, i aby jak najszybciej ogłosić przetarg oraz wyłonić wykonwców tych trzech odcinków. Ostatnio Pan Dworczyk jest bardzo aktywny w "terenie", takze tutaj miałby pole do wykazania sie
W tym przecięciu będzie między innymi też zjazd z S8 na starą K8.
Następnie po przecięciu K8 droga poleci w stronę Bobolic robiąc łuk przed samą wioską i będzie skręcać w stronę Jaworka. Sam Jaworek będzie minięty z tyłu ale myślę że działki tam stracą przez S zarówno na atrakcyjności jak i na wartości.
Następnie droga będzie przecinać drogę na Ziębice i tu będzie kolejny zjazd z eski. To uważam za błąd bo większe natężenie ruchu występuję na drodze w kierunku Kamieńca Ząbkowickiego i to na dw 382 powinien być zjazd.
Utworzenie zjazdu na drodze do Ziębic będzie generować dodatkowe koszty wykonania łącznika z rondem przy peleciarni, aby wykonać trzeba będzie pokonać więcej trudności i zbudować klika obiektów inżynieryjnych w zależności od przyjętego rozwiązania ponieważ na łączniku z rondem występuje kolizja z linią kolejową a na takich krótki dystansach gorzej się projektuje obiekty mostowe czy tunelowe żeby zachować łagodne wyniesienia czy też spadki.