Między Ząbkowicami a Stoszowicami położyli SLURRY SEAL
Dobiega końca remont nawierzchni drogi wojewódzkiej 385 między Ząbkowicami a Stoszowicami. Na 3-kilometrowym odcinku do naprawy jezdni użyto nowoczesnej nawierzchni slurry seal.
Jest to technologia używana zarówno przy wymianie całej nawierzchni jak i przy wyrównywaniu nierówności lub kolein. Slurry seal, czyli cienki dywanik bitumiczny na zimno jest to metoda remontu dróg polegająca na pokryciu nośnych lecz postarzałych nawierzchni bitumicznych kilku lub kilkunastomilimetrowym dywanikiem zapewniającym nowe, szczelne pokrycie powierzchni.
Zaletami stosowania tej nawierzchni jest możliwość wznowienia ruchu już po 15 minutach od wylania, duża szorstkość, szybkość wykonania i niska cena. Jak będzie spisywała się w naszych warunkach czas pokaże.
Prace na trasie między Ząbkowicami a Stoszowicami są już na ukończeniu. Najpierw sfrezowano uszkodzone odcinki jezdni, by później ja oczyścić i wylać w te miejsca nową nawierzchnię. Pobocza uzupełniono i utwardzono pozostałą frezowiną. Pozostało jeszcze namalowanie na jezdni linii segregacyjnych i wykonanie słupków prowadzących z opisem i numerami, co powinno potrwać najwyżej kilka dni. Maksymalny termin ukończenia robót to 10 października.
Przeczytaj komentarze (20)
Komentarze (20)