Nie dla likwidacji szkół! W Grodziszczu też protestują!

piątek, 15.1.2016 15:59 133810 168

Nie tylko mieszkańcy Przedborowej nie zgadzają się z planem reorganizacji oświaty w gminie Stoszowice. Protestują także pracownicy  Zespołu Szkół Publicznych w Grodziszczu, prowadzonego przez Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Grodziszcze i Wsi Rudnica, oraz rodzice, których dzieci uczęszczają do tej placówki.

Gmina chce szkołę podstawową wraz z przedszkolem z Przedborowej w całości, to znaczy dzieci i nauczycieli, przenieść do nowego budynku  Zespołu Szkół Publicznych w Grodziszczu i połączyć obie placówki. ZSP w Grodziszczu nie prowadziłoby już „Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Grodziszcze i Wsi Rudnica”, ale samorząd. Dodatkowo gimnazjaliści z tej szkoły przeszliby do Budzowa, co ma dać więcej możliwości adaptacji budynku do planowanych zmian. Kadra z Grodziszcza najprawdopodobniej straciłaby pracę.

fot. ZSP Grodziszcze

Protestujący z Grodziszcza opublikowali list, w którym bronią swojej szkoły:

 

Władze gminy Stoszowice chcą przenieść do budynku naszej placówki Szkołę Podstawową z Przedborowej (z personelem, by ich dzieci czuły się lepiej), tym samym zmuszając Stowarzyszenie do zamknięcia Zespołu Szkół Publicznych i wyrzucenia na bruk 24 pracowników!!! A co z naszymi uczniami? Czy ich komfort psychiczny jest mniej ważny niż dzieci z Przedborowej?

Jeśli Stowarzyszenie "dobrowolnie" nie zrezygnuje z prowadzenia szkoły, to gmina wypowie umowę dzierżawy budynku! I mimo posiadanych środków i chęci na prowadzenie szkoły, zajęcia po prostu nie będą się miały gdzie odbywać!

Kilkanaście lat temu gmina już zlikwidowała szkołę w Grodziszczu. Wtedy to rodzice założyli Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Grodziszcze i Wsi Rudnica i wzięli w swoje ręce prowadzenie Zespołu Szkół. Od tamtego czasu placówka rozwijała się, pozyskiwała nowych uczniów i wykwalifikowaną kadrę. Obecnie liczy ponad 100 uczniów, działa prężnie, współpracuje z lokalnymi gminami i integruje całe środowisko lokalne.

Nasza szkoła bardzo dobrze prosperuje. Uczniowie korzystają z szerokiej oferty pomocy materialnej (wysokie stypendia, dotacje do wycieczek dla każdego dziecka), wielu różnorodnych zajęć pozalekcyjnych (zajęcia wyrównawcze, koła zainteresowań, sks, zumba, zapasy, basen) oraz mogą liczyć na fachową pomoc pedagoga, logopedy czy doradcy zawodowego.

Posiadamy własny autobus, więc wszyscy nasi wychowankowie mają zapewniony dowóz do i ze szkoły, w tym także przedszkolaki (dzieci 3,4-letnie), co nie jest praktykowane w innych placówkach.

Szkoła jest zadbana, klasy kolorowe i świetnie wyposażone – m.in. posiadamy pięć tablic interaktywnych, rzutniki multimedialne, nowoczesne sprzęty sportowe na sali gimnastycznej. Wdrożyliśmy e-dziennik, dzięki któremu rodzice mają darmowy i bezpośredni dostęp do informacji o postępach w nauce swoich pociech oraz łatwiejszy kontakt z nauczycielami.

Po zebraniu wiejskim w Przedborowej, na którym obecny był prezes Stowarzyszenia, okazało się, że budynek Szkoły Podstawowej w Przedborowej nie jest w tak złym stanie i wcale jego remont nie wymagałby tak dużych nakładów finansowych, o jakich mówił Wójt, a był to jeden z głównych powodów dla przeniesienia tej szkoły do naszego budynku w Grodziszczu.

Likwidując ZSP, odbiera się naszym uczniom możliwość kształcenia w jednym miejscu od przedszkola, przez szkołę podstawową, do gimnazjum włącznie, pod opieką tej samej kadry pedagogicznej, w rodzinnej atmosferze, co pozytywnie wpływa na ich stabilność emocjonalną, wychowanie i bezpieczeństwo.

Włodarz gminy Stoszowice przedkłada oszczędności w budżecie ponad dobro naszych dzieci i młodzieży, co w praktyce może i tak nie przynieść zamierzonych rezultatów, ponieważ reorganizacja oświaty w Gminie Stoszowice kilka lat temu (likwidacja szkół w Stoszowicach i Srebrnej Górze oraz budowa pasywnej, lecz za małej szkoły w Budzowie) nie przyniosły prognozowanych korzyści. 

W całej Polsce gminy dążą do oddania szkół w ręce stowarzyszeń, by zmniejszyć wydatki na oświatę, a w gminie Stoszowice zamiast być dumnym z tak dobrze funkcjonującej szkoły stowarzyszeniowej, rzuca się jej prowadzącym kłody pod nogi i próbuje zniszczyć to, co zostało zbudowane ciężką pracą przez kilkanaście lat.

Czyżbyśmy byli zbyt konkurencyjną placówką dla szkół gminnych?

Mówimy stanowczo: NIE!

NIE dla przymusowego zamknięcia szkoły!

NIE dla wypowiedzenia umowy dzierżawy budynku!

NIE dla kolejnych ekperymentów mających "uleczyć" budżet gminy!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stanowisko GMINY STOSZOWICE: 

Połączenie placówek oświatowych w Gminie Stoszowice

W trakcie analizy projektu budżetu na 2016 r., a co za tym idzie racjonalności wydatkowania środków publicznych, wywiązała się dyskusja w temacie ciągłego zwiększania się nakładów na oświatę.  Pracownicy urzędu przygotowali konkretne dane demograficzne, społeczne i finansowe, z których jednoznacznie wynika, że  konieczne jest dokonanie optymalizacji sieci placówek oświatowych. Jej celem będzie poprawa warunków nauczania uczniów i pracy nauczycieli, efektywniejsze wykorzystanie budynków oświatowych i ich racjonalne zagospodarowanie oraz uporządkowanie oferty edukacyjnej na wszystkich poziomach nauczania.

Obecna struktura oświaty w gminie to: Zespół Szkół Publicznych w Grodziszczu prowadzony przez Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Grodziszcze i wsi Rudnica z gimnazjum, szkołą podstawową i oddziałem przedszkolnym. Stowarzyszenie korzysta z obiektu gminnego wybudowanego w latach1988 – 93 z wyremontowaną przez gminę w latach 2006 – 2007 salą gimnastyczną (przebudowa budynku dawnej szkoły na salę wielofunkcyjną - koszt przebudowy 920.236,01 zł).Gmina jest organem prowadzącym dla Publicznej Szkoły Podstawowej w Budzowie z filią w Przedborowej, Publicznego Gimnazjum w Budzowie i Publicznego Przedszkola w Przedborowej. To model wypracowany po wybudowaniu szkoły pasywnej w Budzowie i zlikwidowaniu szkół podstawowych w Stoszowicach i Srebrnej Górze. Te działania, jak czas pokazuje, nie przyniosły oczekiwanych efektów, ponieważ wydatki na oświatę rosną niewspółmiernie do otrzymywanej subwencji oraz zwiększa się dysproporcja jakości nauczania pomiędzy placówkami gminnymi a szkołą prowadzoną przez stowarzyszenie na niekorzyść tej drugiej.

Racjonalizacja oferty i kosztów w strukturze sieci placówek oświatowych miałaby polegać na połączeniu filii szkoły podstawowej i gminnego przedszkola w Przedborowej ze szkołą i oddziałem przedszkolnym w Grodziszczu oraz połączeniu gimnazjum w Grodziszczu z gimnazjum w Budzowie. Spowoduje to ujednolicenie szans edukacyjnych  i zapewni wysoką i jednorodną jakość nauczania dla wszystkich dzieci z terenu gminy.

Prognoza liczby uczniów w klasach szkoły podstawowej w Grodziszczu i Przedborowej przedstawia się następująco:

Rok szkolny 2016/2017

Przedborowa - 6  Grodziszcze – 0

Rok szkolny 2017/2018

Przedborowa – 7 Grodziszcze – 9

Rok szkolny 2018/2019

Przedborowa – 9   Grodziszcze – 12

Rok szkolny 2019/2020

Przedborowa – 11  Grodziszcze – 4

 

Gminy nie stać na utrzymywanie dwóch szkół położonych blisko siebie, o tak niskiej liczebności klas, dublując przy tym koszty. Połączenie na chwilę obecną jest najlepszym rozwiązaniem, koniecznym dla realizacji celów edukacyjnych.

 

Stowarzyszenie w Grodziszczu prowadzi szkołę publiczną, na działalność, której otrzymuje 100 % dotacji od Gminy (np. w roku 2014 – 982.396,14 zł, w roku 2015 – 1.051.958,40 zł), tyle samo co szkoły prowadzone przez samorząd. Przy proponowanym połączeniu jakość nauczania dowozu uczniów i zajęć pozalekcyjnych oraz wyposażenie w niezbędny sprzęt nie ulegnie zmianie. Ponadto dla społeczności Grodziszcze i Rudnicy nic się nie zmieni za wyjątkiem organu prowadzącego szkołę. Gmina musi się również liczyć z tym, że stowarzyszenie może w każdej chwili wypowiedzieć umowę dzierżawy i obowiązek zapewnienia edukacji uczniom spadnie na barki samorządu. Nie likwidujemy żadnej ze szkół, nie likwidujemy stowarzyszenia, które dalej może realizować swoje statutowe cele. Nasza propozycja polega na optymalnym wykorzystaniu istniejącej struktury placówek oświatowych.

 

Przeprowadzone do tej pory reformy nie przyniosły oczekiwanego rezultatu. Kiedy inne gminy np. Złoty Stok, Bardo, Kamieniec Ząbkowicki, czy Ciepłowody po reorganizacjach wydają dużo mniej na oświatę bez straty na jakości nauczania z zapewnieniem dowozu uczniów z odległych miejscowości, u nas koszty diametralnie rosną. Rada Gminy stanęła przed trudną decyzją, trwają rozmowy w gronie radnych, sołtysów i mieszkańców.

Nie zamykamy się na dialog, rozmawiamy ze wszystkimi zainteresowanymi stronami. Nade wszystko zależy nam na dobru dzieci i wysokiej jakości nauczania w naszej gminie, czym na pewno możemy się pochwalić w prowadzonych przez nas placówkach. Świadczą o tym wysokie wyniki z egzaminów gimnazjalnych  i szóstoklasisty.

 

Przeczytaj komentarze (168)

Komentarze (168)

Odpowiadasz na komentarz:
gro
czwartek, 01.01.1970 01:00
Gdyby tak miało być to nauczyciele rzeczywiście byliby zadowoleni. Szkoda, że będą musieli pójść na bruk.
matka ucznia wtorek, 26.01.2016 09:34
W gminie Ząbkowickiej jest kilka szkół, jedna mieści się na wsi koło Szklar i co tam się dzieje nauczyciele siedzą na zwolnieniach na potęgę !!!nawet po 2-miesiące, kobieta w ciąży od 3-miesiąca przebywała na zwolnieniu bo jak twierdzi to jej sięnależy, kdzie się tak pracuje???? i takie szkoły utrzymywać?,tam nie ma co robić!!! W miastach nikt by sobie na to nie pozwolił!!!
niedziela, 24.01.2016 17:38
Jak zwykle ucierpią dzieci....w Grodziszczu to juz niestety standard, że niemal co roku zmieniają się nauczyciele. Wszyscy pamiętamy początki działalności stowarzyszenia...powtórka z rozrywki
niedziela, 24.01.2016 20:36
Od 9 lat praktycznie nauczyciele się nie zmieniają, więc masz kiepskie dane. Jasne, zdarzy się, że któraś nauczycielka pójdzie na macierzyński, czy ktoś znajdzie sobie "lepszą" pracę (w sensie na Kartę Nauczyciela) w jakiejś miejskiej szkole.., ale to są sporadyczne przypadki. Więc nie pieprz głupot!
Grodziszcze niedziela, 24.01.2016 18:47
Drodzy rodzice z przedborowej zbuntujcie się i powiedzcie że chcecie posałać swoje dzieci do SP Budzów teraz ledwo się mieszczą ! Ciekawe co na to Pawełek
Cierpliwy sobota, 23.01.2016 17:20
Dobre stare czasy wójta Stycznia wróciły.Mamy pana i władce,niby skarbnika oraz świtę większości radnych bez własnego zdania.Zobaczymy jak ci państwo będą się czuli na koniec kadencji.Znamy takie przypadki.
Mieszkanka Gminy sobota, 16.01.2016 18:56
Wszyscy maja żal i pretensje do wójta dajcie sensowne rozwiązanie. Dlaczego Grodziszcze prowadzone przez stowarzyszenie którego prezes niby robi wszystko " za darmo " guzik prawda. Stowarzyszenie oszukuje a szczególnie jego prezes który prowadzi własne działania.
Zrozumcie to jest konieczność wymogi czasu. Czas na zmiany musimy wszyscy wypracować zakres oszczedności wspomóc nasze władze w działaniach.
sobota, 23.01.2016 16:40
Nauczyciele szkoły w Grodziszczu powinni być zadowoleni. Pracowali za "grosze", teraz będą zarabiać zgodnie z Kartą Nauczyciela.
sobota, 23.01.2016 17:52
Tak,a gdzie? Dasz im pracę?
gro sobota, 23.01.2016 22:18
Gdyby tak miało być to nauczyciele rzeczywiście byliby zadowoleni. Szkoda, że będą musieli pójść na bruk.
mieszkaniec Grodziszcza piątek, 22.01.2016 09:32
Zmienić to trzeba prezesa, i ciekawe co będzie.
sobota, 16.01.2016 23:45
Popieram. W końcu ktos odważył się powiedzieć prawdę o stowarzyszeniu. Przecież dzieciaki nic nie tracą zyskują kolegów z Przedborowej. To takie straszne? Więc o co wojna w Grodziszczu? O stowarzyszenie i stoleczki w nim.
sobota, 23.01.2016 14:09
Gratulacje dla Panstwa Radnych i Pana Wójta nareszcie ktos zrobił to co należało już dawno uczynić
uczeń sobota, 23.01.2016 14:39
A może pan wójt zrobi tez porządek z gimnazjum w budzowie? Z tego co się słyszy tam też nie jest za dobrze....
er sobota, 23.01.2016 14:07
Radni gminy mają obowiązek dbać o potrzeby mieszkańców swoich wsi i to oni podejmują uchwały,wójt natomiast jest zobowiązany do właściwej realizacji tych uchwał! Nietrudno się domyślić wyników głosowania. Na tym polega demokracja!
rr sobota, 23.01.2016 10:28
pan wójt wszystko tylko dla Srebrnej Góry g. -bezuczuciowe żądne władzy i kasy sztuczne nadęte kukły z naklejonymi na wytapetowana twarz usmieszkami -ohyda
budz sobota, 23.01.2016 11:35
A idźcie do dupy z takim wójtem i takimi radnym. Przez najbliższe 3 lata jeszcze wam pokaże. Sami będziecie mieli go dość
Przedborowa piątek, 22.01.2016 07:31
Wójt chce aby pierwsza szkoła pasywna w polsce była Filią szkoły w grodziszczu ! ? Ale was urzadził Budzowiaczki
piątek, 22.01.2016 21:03
Pomyłka Wójt Budzowa nie załatwił szkoła jest w grodziszczu jest filia wiec jak ktos nie wie to lepiej niech nie pisze. Panie wójcie gratulacje za pomysł
piątek, 22.01.2016 08:49
Niestety dokładnie odwrotnie, zarówno Szkoła Podstawowa jak i oddział przedszkolny w Grodziszczu będzie filią . Przecież w Grodziszczu nie może być szkoły bo ktoś już zaciera rączki żeby kupić ten budynek.
czwartek, 21.01.2016 20:50
Mam propozycję, jak rozstrzygnąć omawiany konflikt. Grodziszcze można zostawić w spokoju, niech nadal prowadzi tą szkołę Stowarzyszenie. Natomiast dzieci z Przedborowej można przenieść do Budzowa, gdzie są dwa budynki (szkoła podstawowa i gimnazjum). O ile wiem, to w budynku gimnazjalnym i tak prowadzona jest część zajęć dla dzieci z podstawówki. Zatem w razie, gdyby dzieci z Przedborowej nie zmieściły się w budynku szkoły pasywnej, to można dostosować do ich potrzeb kilka niewykorzystywanych sal lekcyjnych w budynku gimnazjum. Tym bardziej, że kiedyś w gimnazjum było ponad 200 uczniów, a obecnie jest mniej niż 90, więc jak widać miejsca jest dosyć. Tym samym można stworzyć Zespół Szkół Samorządowych z jednym dyrektorem, wicedyrektorem i z jedną księgową. A obecnie w każdej szkole jest osobny dyrektor, wicedyrektor i księgowa, co bardzo zawyża koszty oświaty w naszej gminie. Przy takim rozwiązaniu oszczędności będą zarówno od strony kadrowej, jak i liczebności klas, a przez to zmniejszy się koszt utrzymania jednego ucznia gminnego, co wiąże się z niższą subwencją także dla Grodziszcza.
gmina = oszuści czwartek, 21.01.2016 20:49
Tak właśnie "dziękuje" gmina za to ,że ktoś ponad 10 lat dbał o wyposażenie budynku, ogrzewał, malował, wyposażał a teraz kopa w dupę i papa.Puste budynki w gminie to pozamykane szkoły przez Gminę, dlaczego tam nie założą szkoły państwowej to oni przecież doprowadzili , że te budynki wyglądają tak jak wyglądają -niech inwestują w remonty i naprawiają to co popsuli, a nie biorą sobie wyremontowane i zadbane ale nie przez nich.
Asia czwartek, 21.01.2016 18:42
Czy osoba, która twierdzi ze gmina Stoszowice jest niepotrzebna jest jej mieszkańcem? Jesli tak to droga wolna - prosze się przeprowadzić do jednej z sąsiednich gmin, jeśli nie to proszę się w ten sposób nie wypowiadać w nie swojej sprawie. To co mówimy o innych mówi w gruncie rzeczy prawdę o nas (tyczy się to też negatywnych wypowiedzi o nauczycielach w innych komentarzach). W życiu nic nie jest stałe i ciągle coś sie zmienia i to tez nazywamy postępem...Zyczę zgody i porozumienia dla mieszkańców gminy Stoszowice..
mgr inż czwartek, 21.01.2016 17:25
Czy ktoś się zastanowił czy potrzebna jest gmina Stoszowice.Już dawno część gminy powinna być w Dzierżoniowie i w Ząbkowicach Śl Trzeba trochę kumać i policzyć koszty utrzymania władzy.Materiał do przemyślenia?
czwartek, 21.01.2016 17:55
Dokładnie! Popieram w 200%. Gmina Stoszowice jest nie potrzebna! Podzielić i przyłączyć do Dzierżoniowa i Ząbkowic! siedzą i pierdzą w stołki w tym różowym domku. wieśniacka gmina...
wynoszę się z tąd piątek, 22.01.2016 13:55
z tej wie...jsiej gminy to niedługo nawet szczury zaczną uciekać, bo młodych to raczej już nikt tutaj nie zatrzyma
sobota, 16.01.2016 20:41
Grodziszcze to jedno wielkie oszustwo pseudo nauczyciele wyniki jakie dzieci osiagaja sa słabiutkie to jedna wielka masakra.
Rodzice boja sie dac dzieci do innych szkól bo nic nie umieja.
Panie wójcie całkiem zlkiwidowac Grodziszcze po co tam ma być jakas szkoła. Zamknąć budynek sprzedać i to jest najlepsze rozwiazanie
sobota, 16.01.2016 21:08
Nareszcie ktoś dostrzega problem. Szkoda dzieci. Radni mają rację, że gmina powinna zadbac o wszystkie nasze dzieci jednakowo. To chyba nie jest głupi pomysł. Ale prezes oglupia rodziców. Pomyslcie zanim zaczniecie wojowac.
taka sobie poniedziałek, 18.01.2016 00:16
Nie rozumiem, w jakim celu obrażasz nauczycieli z Grodziszcza. Są to ludzie z odpowiednim wykształceniem kierunkowym i pedagogicznym, bo bez tego żadna szkoła nikogo na stanowisko nauczyciela nie zatrudni (niezależnie od tego, kto jest organem prowadzącym, przepisy wszędzie są jednakowe).
To, że wyniki są raz lepsze, raz gorsze, to najnormalniejsza rzecz na świecie. Nie każdy jest geniuszem. U dzieci (zwłaszcza tych ze wsi) motywacja do nauki często jest słaba. Jeśli uczeń nie pracuje dodatkowo w domu, nie utrwala tego, co było na lekcji, to choćby nie wiadomo jak świetny był nauczyciel i ile czasu by nie poświęcił na indywidualną pracę z dzieckiem, to i tak wyniki będą marne. Ot, cała prawda.
Nie na miejscu jest obrażanie kogokolwiek w tej sytuacji. Każdy będzie bronił swoich racji i ludzie mają do tego prawo. Ale widzę, że co niektórzy mieszkańcy gminy Stoszowice umieją tylko pluć jadem, oczywiście anonimowo, bo twarzą w twarz pewnych słów nie wypowiedzą, bo braknie odwagi.
poniedziałek, 18.01.2016 08:07
Właśnie nie obrażajmy może czas i pora przestać obrażać władze gminy, nauczycieli z Gimnazjum w Budzowie i szkoły podstawowej w Budzowie.
Grodziszcze dostaje z gminy 100% dopłaty do dziecka. A szkoła w Grodziszczu i tak ma zostać tylko nie prowadzona przez stowarzyszenie w tym momencie Grodziszcze i tak zyskuje najwięcej.
poniedziałek, 18.01.2016 09:32
Gdyby stowarzyszenie nie przejęło tej szkoły kilka lat temu to już dawno by jej nie było. A prawda jest taka, że 2 lata i tak ją zamknie.
poniedziałek, 18.01.2016 10:32
A kto obraża nauczycieli z Budzowa? Bo jakoś nigdzie nie zauważyłem...
środa, 20.01.2016 23:21
Najlepiej zamknać Gminę Stoszowice, bo nie potrafi zarabiać pieniedzy . Jedyne, co wam wychodzi, to zamykanie szkół i doprowadzenie pustych budynków do ruiny. Same "BARANY" w tej gminie pracują a Pani Skarbnik, nawet fryzurą upodobniła się do barana
czwartek, 21.01.2016 09:07
BRAWO! Świetne podsumowanie! ;-)
czwartek, 21.01.2016 17:45
niewypowiadaj sie bo piszesz takie bzdety zajmij sie czyms innym
mieszkaniec grodziszcza czwartek, 21.01.2016 17:32
dawno temu byly prowadzone dzialania przylaczenia grodziszcza pod gmine dzierrzoniow bylo by to najlepsze razwiazanie
czwartek, 21.01.2016 17:22
prosze nie wypowiadac sie negetywnie na temat GRODZISZCZA jestem mieszkancem inie zycze sobie zadnych insynacji nigdy tu zaden wojt nie inwestowal jedynie podatki sciagal a jezeli chodzi oszkole spoleczenstwo budowalo ja od fundamentow wiec WARA od likwidacji
Budzowianka sobota, 16.01.2016 18:59
Kiedy w Budzowie likwidowano szkołę i przedszkole nikt nie bronił z innych miejscowosci a teraz awantura na całą gmine? Opamietajcie sie w Grodziszczu i tak bedzie szkola
gorszy sort czwartek, 21.01.2016 17:00
W Budzowie wygaszano szkole podstawową, a nie likwidowano - na jej miejsce powołano do życia gimnazjum. To chyba jest różnica?
bobas sobota, 16.01.2016 12:13
gdyby zamknęli przedszkole w Przedborowej swoje wnuki wożę do Ząbkowic Sl,lub Bielawy, to samo z uczniami szkoły i Pawełek nie zaoszczędzi,
sobota, 16.01.2016 12:20
Popieram
sobota, 16.01.2016 12:24
Ja również!
sobota, 16.01.2016 21:51
Na złość babci. .. W klasach 20 osobowych z dowozem za darmo źle a do Zabkowic przeładowanych z niskimi wynikami tak. Super myślenie. Gratulacje. Zasciankowo totalne.
niedziela, 17.01.2016 13:35
Tak to jest rozwiazanie tylko że za przedszkole w Przedborowej rodzice płacą 80 zł miesiecznie a w innych miejscowościach od 250 - 400 zł więc prosze bardzo ta róznica jest pokrywana z gminy droga wolna prosze zabierac wnuki i wozić
Mieszkanka gminy Stoszowice czwartek, 21.01.2016 09:32
I słusznie ...bo największą głupotą jest zamykać szkoły w miejscowościach gdzie dzieci chodzą od przedszkola.... Znają szkołę i czują się tam bezpiecznie...dotyczy to każdej miejscowości gdzie są szkoły lub przedszkola
poniedziałek, 18.01.2016 11:56
Drodzy nauczyciele z Grodziszcza oraz szanowny Panie Prezesie. Nie mieszajmy w głowach rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły w Grodziszczu nie mieszajmy dzieci do tego co i tak nadejdzie. Poco taka walka, wyciszmy emocje. A może to jest dobry pomysł aby gmina sprawowała nadzór nad szkołą a nie Stowarzyszenie?
poniedziałek, 18.01.2016 13:51
To jest fantastyczny pomysł. Pomyślcie tylko o tym ze pan wójt i tak za góra 2 lata tą szkołę tez zamknie. Obłuda Gancarza jest niesamowita. Mając już swoje plany, siedział, śmiał się, składał życzenia na wigilii. Brawo, życzymy dalszych sukcesów politycznych.
kasy na szkołę nie mają. poniedziałek, 18.01.2016 15:08
Gmina nigdy się nie interesował szkołą w Grodziszczu gdy w ciągu ostatnich trzech lat 25 uczniów z Budzowa stracili a zatem kasa im odpłynęła ( bo na każdego ucznia idzie subwencja) to zaczęli się interesować Wiedzieli ze uczniowie z Grodziszcza nie pójdą do Budzowa to sami pchają się po subwencje za uczniów z Grodziszcza bo kasy na szkołę nie mają.
środa, 20.01.2016 23:13
Jak mamy nie mieszać w to dzieci , skoro tu właśnie o nie chodzi ?
ST środa, 20.01.2016 17:20
Wczoraj prosto w oczy powiedział że nie planuje sesji w tym tygodniu w sprawie oświaty, dziś wiemy już że wiedział tj. wczoraj zwołał sesję na piątek na 15:00
jak można nazwać takiego człowieka ?? kłamca
ja środa, 20.01.2016 19:36
Z tym ze obniży sobie pensję tez kłamał miało być takie radykalne cięcie a tu wypłata 9000zl. Burmistrz Kamieńc mający dużo więcej doświadczenia zarabia 7000 złotych brutto. Może szanowny pan wójt tutaj poszuka oszczędności?
zainteresowany środa, 20.01.2016 12:55
Mam propozycję, jak rozstrzygnąć omawiany konflikt. Grodziszcze można zostawić w spokoju, niech nadal prowadzi tą szkołę Stowarzyszenie. Natomiast dzieci z Przedborowej można przenieść do Budzowa, gdzie są dwa budynki (szkoła podstawowa i gimnazjum). O ile wiem, to w budynku gimnazjalnym i tak prowadzona jest część zajęć dla dzieci z podstawówki. Zatem w razie, gdyby dzieci z Przedborowej nie zmieściły się w budynku szkoły pasywnej, to można dostosować do ich potrzeb kilka niewykorzystywanych sal lekcyjnych w budynku gimnazjum. Tym bardziej, że kiedyś w gimnazjum było ponad 200 uczniów, a obecnie jest mniej niż 90, więc jak widać miejsca jest dosyć. Tym samym można stworzyć Zespół Szkół Samorządowych z jednym dyrektorem, wicedyrektorem i z jedną księgową. A obecnie w każdej szkole jest osobny dyrektor, wicedyrektor i księgowa, co bardzo zawyża koszty oświaty w naszej gminie. Przy takim rozwiązaniu oszczędności będą zarówno od strony kadrowej, jak i liczebności klas, a przez to zmniejszy się koszt utrzymania jednego ucznia gminnego, co wiąże się z niższą subwencją także dla Grodziszcza.
środa, 20.01.2016 12:59
święte słowa
taka ja środa, 20.01.2016 13:44
Pomysł bardzo dobry. Jeśli rzeczywiście w budynku gimnazjum jest tyle miejsca, to w ogóle nie wiadomo, o co w tym wszystkim chodzi.
Pytanie tylko, czy wójtowi po drodze z takim pomysłem, bo z tego, co wiem, wszystkie propozycje, które padły z ust radnych czy mieszkańców, były z miejsca negowane, gdyż wójt - niby tak otwarty na dialog - żadnego dialogu z ludźmi nie prowadzi, tylko z uporem wygłasza swoje racje (poparte milionem cyferek i tabelek) i przekonuje do jedynego, słusznego rozwiązania, jakie sobie sam wymyślił..
zbulwersowany mieszkaniec grodzi środa, 20.01.2016 08:23
Zachowanie pana wójta i jego "bodyguarda" pani skarbnik pozostawia wiele do życzenia... Ironiczne uśmieszki pod nosem i niewłaściwe komentarze podczas "publicznej debaty" wskazują na brak kultury tych osób. Jednoznaczne są też z okazywaniem braku szacunku społeczeństwu. Wstyd panie wójcie!!!!!
środa, 20.01.2016 08:30
Wczorajsza debata nie wniosła do sprawy nic nowego. Pan wójt tradycyjnie już nie udzielał konkretnych odpowiedzi na zadawane pytania. Nie odpowiada się pytaniem na pytanie!!!!!!!!!!!
wtorek, 19.01.2016 21:33
Gmina chce się pozbyć Stowarzyszenia bo za dwa trzy lata będzie chciała zlikwidować Szkołę Państwową w Grodziszczu.Na koniec kadencji do budżetu wpadnie za sprzedaż budynku szkoły w Przedborowej i Grodziszczu. Stowarzyszenia nie będzie, i nie będzie komu walczyć o szkołę.Zawsze chcieli aby była jedna szkoła w gminie- bo tak taniej.
środa, 20.01.2016 08:28
Jeżeli gmina zmniejszy koszty w szkołach prowadzonych przez samorząd np. po co zatrudnia tam kilku dyrektorów, kilku kadrowych, księgowych itp. To automatycznie będą musieli mniej dopłacać pieniędzy do stowarzyszenia na każdego ucznia.
••• poniedziałek, 18.01.2016 22:07
Nie rozumiem co daje wzajemne obrażanie,które nakręca niezdrową sytuację,niby wszystkim chodzi o dobro dzieci,ale jakoś tego tutaj po zachowaniach i komentarzach nie widać.Z problemem oświaty boryka sie wiele gmin,należy spojrzeć obiektywnie na sprawę,bez opowiadania sie po żadnej ze stron,poprostu przyjrzeć sie wszystkiemu na chłodno,może wówczas dojdziemy do czegoś konkretnego.
gmina = oszuści wtorek, 19.01.2016 21:43
Właśnie dobro dzieci to małe klasy , dobrze wyposażone ,blisko zamieszkania. Gmina chce inaczej woli molochy z licznymi klasami w małych budynkach słabo wyposażonych daleko od domu dziecka.Właśnie to proponuje nam wójt mówiąc, że to dla dobra dzieci.
wtorek, 19.01.2016 22:05
Optymalnym wykorzystaniu istniejącej struktury placówek = niech zostanie tak jak jest. Nie likwidujcie szkoły w Przedborowej.
wtorek, 19.01.2016 21:55
Tak właśnie "dziękuje" gmina za to ,że ktoś ponad 10 lat dbał o wyposażenie budynku, ogrzewał, malował, wyposażał a teraz kopa w dupę i papa.Puste budynki w gminie to pozamykane szkoły przez Gminę, dlaczego tam nie założą szkoły państwowej to oni przecież doprowadzili , że te budynki wyglądają tak jak wyglądają -niech inwestują w remonty i naprawiają to co popsuli, a nie biorą sobie wyremontowane i zadbane ale nie przez nich.
gmina = oszuści poniedziałek, 18.01.2016 15:31
gmina nigdy nie chciała aby istniała Szkoła w Grodziszczku dlatego zostało założone Stowarzyszenie. Dlaczego teraz po tylu latach wolą zlikwidować szkołę w Przedborowej i założyć państwową szkołę w Grodziszczu. ? Coś tu się nie zgadza?
... poniedziałek, 18.01.2016 20:50
Może Pawełek stawia na Grodziszcze? A my szukamy niepotrzebnej zadymy, tak naprawdę zastanawiam się... przecież szkoła zostaje tylko nauczyciele się zmienia i uczniów będzie więcej... Co w tym złego, że zamiast prezesa i dyrektor będzie tylko dyrektor?
mieszkaniec Grodziszcza piątek, 22.01.2016 09:16
No właśnie, ja też nie widzę problemu. Wreszcie interes w interesie zamknie, i tu jest problem !!! A nie co będzie z dziećmi. Tak naprawdę nikt nie troszczy się o nasze dzieciaki tylko ratują własną dupe. A naiwne społeczeństwo im w tym pomaga. Haha śmiechu warte.
wtorek, 19.01.2016 08:39
i co? bedzie po dwoje nauczycieli na klasę 12 osobową?
igor poniedziałek, 18.01.2016 15:51
Wiem, jak zamknie nam stowarzyszenie to my w następnych wyborach zamkniemy mu OSP w Stoszowicach, ale najpierw wypowiemy umowę dzierżawy a później sprzedamy remize i jelcza żeby ten niemądry pawełek poczuł jak to jest. Kto za tym ręką w góre
ja poniedziałek, 18.01.2016 18:10
Jak stowarzyszenie w Grodziszczu jest takie super to da rade.tyle pustych budynkow stoi w gminie. Nikt nie likwiduje stowarzyszenia.gmina bierze co jej.inni by sie cieszyli tylko tutaj taka ciemnota
wtorek, 19.01.2016 21:53
Tak właśnie "dziękuje" gmina za to ,że ktoś ponad 10 lat dbał o wyposażenie budynku, ogrzewał, malował, wyposażał a teraz kopa w dupę i papa.Puste budynki w gminie to pozamykane szkoły przez Gminę, dlaczego tam nie założą szkoły państwowej to oni przecież doprowadzili , że te budynki wyglądają tak jak wyglądają -niech inwestują w remonty i naprawiają to co popsuli, a nie biorą sobie wyremontowane i zadbane ale nie przez nich.
poniedziałek, 18.01.2016 16:59
Myślę, że nie zdążymy. Pawełek sam za chwilę sprzeda OSP. Jak to żeby w takiej gminie działało aż tyle jednostek:) dobre sobie
poniedziałek, 18.01.2016 17:15
OSP jest stowarzyszeniem tak jak wy i nikt nie moze zamknac stowarzyszenia, poza nim samym. To stowarzyszenie decyduje czy dziala, czy sie rozwiązuje. Nie wypisujcie glupot jak nie wiecie.
Budzów poniedziałek, 18.01.2016 19:04
Nikt,masz nie poukładane w głowie,gdy dom się tb spali to ząbkowice nie wzdążą dojechać,a stoszowice może uratować dobytek twojego życia,i ty człowieku piszesz aby zamykać OSP ??? Puknij się 3 razy w głowe
tomek z budzowa poniedziałek, 18.01.2016 15:39
Ten Pawełek to chyba oszalał, wszystko zamyka. Żeby przez tą swoją nonszalancje nam w budzowie nie zamknął gimnazja ?
Budzów poniedziałek, 18.01.2016 19:00
Podaj swoje dane i porozmawiamy,mieszkańcem Budzowa to ty nie jesteś !
poniedziałek, 18.01.2016 15:14
Gmina nigdy się nie interesował szkołą w Grodziszczu gdy w ciągu ostatnich trzech lat 25 uczniów z Budzowa stracili a zatem kasa im odpłynęła ( bo na każdego ucznia idzie subwencja) to zaczęli się interesować Wiedzieli ze uczniowie z Grodziszcza nie pójdą do Budzowa to sami pchają się po subwencje za uczniów z Grodziszcza bo kasy na szkołę nie mają.
bo tak taniej poniedziałek, 18.01.2016 15:00
Gmina chce się pozbyć Stowarzyszenia bo za dwa trzy lata będzie chciała zlikwidować Szkołę Państwową w Grodziszczu.Na koniec kadencji do budżetu wpadnie za sprzedaż budynku szkoły w Przedborowej i Grodziszczu. Stowarzyszenia nie będzie, i nie będzie komu walczyć o szkołę.Zawsze chcieli aby była jedna szkoła w gminie- bo tak taniej.
poniedziałek, 18.01.2016 10:26
oszczędności oszczędnościami, a jakie są koszty utrzymania budynku w ruinie, po zamkniętej szkole w Stoszowicach? Teraz będzie kolejny pustostan do utrzymania
poniedziałek, 18.01.2016 10:30
a gdzie niby ma być ten pustostan?
niedziela, 17.01.2016 23:45
Koszt szkoły Stowarzyszeniowej jest niższy niż państwowej.Gmina by zaoszczędziła likwidując państwową w Przedborowej a zostawiając w Grodziszczu Stowarzyszenie prowadzące szkołę .Dlaczego taka mała szkoła daje radę finansowo a państwowe ledwo ciągną .Proste bo w państwowych 80% budżetu idzie na pensje dla nauczycieli a w stowarzyszeniowych nauczyciele zarabiają dwa,trzy razy mniej i nie obowiązuje ich karta nauczyciela. Dlatego stać ich na wycieczki dla uczniów tablice multimedialne i stypendia.W państwowej szkole nie będzie tego uczniowie za wszystko będą musieli płacić.Koniec z bezpłatnymi wyjazdami, paczkami,dotacjami na wycieczki.Od gminy nic ni dostaniecie za darmo .
niedziela, 17.01.2016 23:48
A gdzie moge doszukać się informacji ile faktycznie kosztuje szkola w Grodziszczu i stowarzyszenie? Tzn. Ile kasy dostają z subwencji, ile kasy z gminy dodatkwo ekstra, ile jakis innych dochodow? Na stronie sa tylko informacje o premiach :-)
niedziela, 17.01.2016 23:58
To dużo wiesz ,bo o kosztach administracji gminy ich premiach nikt nie pisze na stronach gminy.
poniedziałek, 18.01.2016 00:04
No pisze o tym co jest na stronie szkoly, na stronie gminy tez.jest budżet z ewentualnymi zmianami w ciagu roku wiec znane sa pelne koszty.
poniedziałek, 18.01.2016 07:24
Jako jednostka OPP Stowarzyszenie ma obowiązek umieszczać swoje rozliczenie na stronach Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, może tam proszę poszukać.
niedziela, 17.01.2016 23:23
Gmina chce się pozbyć Stowarzyszenia bo za dwa trzy lata będzie chciała zlikwidować Szkołę Państwową w Grodziszczu.Na koniec kadencji do budżetu wpadnie za sprzedaż budynku szkoły w Przedborowej i Grodziszczu. Stowarzyszenia nie będzie, i nie będzie komu walczyć o szkołę.Zawsze chcieli aby była jedna szkoła w gminie- bo tak taniej.
bartek srebrna niedziela, 17.01.2016 22:09
Znam Pawełka i Jak tak paczę co on robi z tymi ludźmi w grodziszczu i przedborowej to śmiać mi się chcę, wiem że szkoły to on od dzieciństwa ni lubił, a że on ponoć jeszcze jakieś prywatne studia w Nowej Rudzie skończył to nie wiedziałem zarzucają mu że kłamie a on mówi, że to nie on, że jak on nie ma szkoły w stoszowicach to nikt w gminie jej nie będzie miał, zamknie szkoły nawet w Ząbkowicach, Bardzie a i tą w Ciepłowodach też. TYlko co by mu czasu wystarczyło, bo jak Srebrną Góra pomoże za trzy lata przegrać pawełkowi wybory to zamkną mu w stoszowicach wszystko nawet drogę i sklepy
niedziela, 17.01.2016 16:17
Mam dla was rozwiazanie. Czy jest szansa na pozyskanie jakis sierodkow zewnetrznych i zrobienie w jakins malym budynku przedszkola jezeli fqktycznie liczba dzieci bedzie duza? A jak nie to budynek zostalby na swietlice wiejska? Cos na wielkosc jak w kluczowej? Poco gmina na dawac kase na stowarzyszenie? Oni pisza ze gmina nie remontowala itp itd a skad mieli kase na remonty? Przeciez nie z subwencji bo ta pewnie szla na dzialalnosc bierzaca.
ktoś niedziela, 17.01.2016 21:18
A właśnie z subwencji. Bo koszt prowadzenia szkoły stowarzyszeniowej jest niższy niż gminnej i wystarcza nam m.in. na remonty, stypendia dla uczniów i dofinansowania do wycieczek.
Nauczycielka z Grodziszcza niedziela, 17.01.2016 19:25
Widać, jak łatwo można zmanipulować ludźmi. Wystarczyło, że pan wójt pokazał na swojej prezentacji wyniki szkół z ostatnich dwóch lat, a już nauczyciele z Grodziszcza są wyzywani od pseudo-nauczycieli. Tyle, że nie da się wyznaczyć poziomu szkoły na podstawie dwóch roczników. Trzeba by było porównać o wiele więcej lat. Zostało to zrobione celowo i jak widać osiągnęło swój rezultat. A tak wcale nie jest. Bo np.:
1. Owszem ostatnie dwa lata średnia klasy 6 z Grodziszcza była niska, ale np. 3 i 4 lata temu była lepsza od średniej szkół gminnych (4 lata temu średnia szkoły w Grodziszczu była nawet jedną z lepszych w naszym województwie). Cofając się dalej 5 i 6 lat temu Grodziszcze znowu miało średnią gorszą od Gminy Stoszowice, ale 7 i 8 lat temu ponownie Grodziszcze okazało się lepsze. Zatem widać, że każdy rocznik jest inny i jeżeli już szkoły porównujemy, to powinniśmy robić to na dłuższym okresie czasu, a nie wybrać dwa gorsze lata i manipulować ludźmi.
2. W 2015 roku wyniki szkoły pasywnej w Budzowie wcale nie były takie rewelacyjne. Średnią Gminy znacznie podniosła Przedborowa, która akurat w tym roku napisała testy rewelacyjnie (nie wiem, jak było w poprzednich latach, ale tylko pogratulować wyników z 2015 roku). A że Przedborowa jest filią Budzowa, to oblicza się średnią obu szkół jako jedną. I w tym roku może i wyniki z Grodziszcza z języków były gorsze od szkoły pasywnej, ale np. z matematyki szkoła pasywna napisała test gorzej od Grodziszcza. Jednak skoro Przedborowa jest filią Budzowa to podniosła wynik z SP Budzów na tyle wysoko, że wynik całej szkoły był lepszy od Grodziszcza, a podziału na Budzów i Przedborowę prezentacja już nie pokazuje.
3. Przy małych szkołach tj. Przedborowa czy Grodziszcze wystarczą 1-2 osoby, które napiszą bardzo słabo test i średni wynik egzaminu bardzo spada w dół. W większej szkole, jak Budzów takich osób musiałoby być dużo więcej, aby tak zaniżyć średni wynik. Dlatego nie da się porównać mierzalności szkół z klasami małolicznymi do szkół z dużymi klasami. Jeżeli sumę punktów dzieli się przez 9 osób, a dzieli się przez 25 osób, to różnica kilku procent to jest nic. A wykresy zrobione w prezentacji pana wójta są tak skonstruowane, że różnice np. 2% wyglądają na bardzo duże. A co to jest 2 % przy tak różnej liczebności klas?
Dlatego następnym razem, zanim Państwo zamierzają kogoś obrażać, to proszę się najpierw zapoznać z wszystkimi faktami, a dopiero później włączać się do dyskusji.
To samo się dotyczy oskarżeń pod kątem Stowarzyszenia. Sprawozdania finansowe są zawsze jawne i można się z nimi zapoznać.
kolo niedziela, 17.01.2016 18:39
Wójt powinien zacząć od kontroli stowarzyszenia bo niezłe kwiatki tam można znaleźć. Szczególnie "mały rycerzyk" walczy o szkołę bo jak to się skończy to zęby w tynk. A Przeborowa i tak nie ma racji bytu.
grodziszcze niedziela, 17.01.2016 15:19
Ta szkole powinni zlikwidowac!!!!
oooooo niedziela, 17.01.2016 13:10
W końcu ktoś się odważył i zamknie metropolie przedborowska...
niedziela, 17.01.2016 15:17
Co ci przeszkadza przedborowa ?! Samolubne myślenie . Masz gadać głupoty i nie masz tam dzieci to sie nie odzywaj
xxx niedziela, 17.01.2016 13:57
Zamiast obrażać siebie nawzajem, może skupcie swoją energię na konstruktywej dyskusji, na merytorycznej "walce" na argumenty a nie inwektywy...
niedziela, 17.01.2016 14:20
....ot, się filozof wypowiedział.
niedziela, 17.01.2016 14:29
Filozof i fan wójta, nawet jego slowami pisze
Budzowek niedziela, 17.01.2016 13:43
Wójcie zrubcie dobudówkę szkoły pasywnej ,dzieci z przedborowej wyślijcie do Budzowa a grodziszcze zostawmy w spokoju,mysle ze uwzględni to wójt
niedziela, 17.01.2016 14:16
Wydaje mi sie, że jednak nie uwzględni. Decyzja już zapadła, a te spotkania z mieszkańcami sa tylko po to żeby się usprawiedliwić, bo napewno nie po to żeby rozmawiać. I tak nie odpowiadają na pytania.
piątek, 15.01.2016 22:20
Halo a może warto zapytać o szkołę pasywna w Budzowie? Wielki niewypał za który my ludzie musimy ponosić finansowe konsekwencje... za ktore gmina musi olbrzymi kredyt spłacić. Szkola obrzydliwie ciasna ... . Dlaczego jedyna w Polsce skoro taka rewelacyjna. ?trzeba myśleć a nie później łatać dziury kolejnymi zamknięciami czy jak wy to mówicie konsolidacjami.
niedziela, 17.01.2016 13:46
szkoła pasywna powstała za kadencji pana Janikowskiego fakt kredyt spłacany do dziś i nikt nie powie ze to był dobry pomysł, ta szkoła jest tragiczna ale to pomysł Janikowskiego.
szkoła jest całkiem fajna,lecz p niedziela, 17.01.2016 13:51
Wprowadź treść komentarza
ooooo niedziela, 17.01.2016 13:56
Szkoła jest całkiem fajna,lecz za mała ,wiec dałem pomysł aby ją rozbudowac(o ile to możliwe) wtedy naszym dziecię będzie dobrze
niedziela, 17.01.2016 14:07
A nie słyszeliście o czymś takim jak ciągłość władzy? Wójt niech nie wykręca sie,że to Janikowski. Najlepiej się wybielić i zawalić winę na kogoś.
wiem to niedziela, 17.01.2016 13:22
Ludzie nie dajmy się nabrać! Komentarze za likwidacją szkoły, obrażające jej pracowników, chwalące Pawła Gancarza, są pisane przez jego ludzi: pijarowców, młodzieżówkę, działaczy, polityków PSL. A on za te ,,zaoszczędzone" pieniądze nie wyremontuję dróg, chodników, kanalizacji, , obiektów sportowych, nie dofinansuję gminnych imprez tylko podniesie sobie i innym urzędnikom płacę, kupi nowe służbowe komórki, tablety, samochody lub będzie fundował urzędasom szkolenia w luksusowych SPA. Mam doświadczenie w polityce, więc wiem co mówię. Dobra wola polityka to tylko marketing i reklama!
niedziela, 17.01.2016 13:32
Rada ustala pensje dla wójta, wójt nie sponsoruje wyjazdów do SPA . Gminne pieniądze są po ścisłą kontrolą jest to nie prawda komórek służbowych też w gminie nie mai auta też sa prywatne. A by coś napisać z sensem to trzeba wiedzieć o tym. Nie róbmy wojny tam gdzie jej nie potrzeba. Wszyscy ruszmy głowami jak można najlepiej zaoszczedzić. Nie obrażajmy władz gminy. Szukaja tylko oszczedności na potrzeby mieszkańców aby naprawić drogi oświetlenie zrobić chodniki itp.
Czasami trzeba pomyśleć, a myślenie nie boli .
mieszkaniec Grodziszcza sobota, 16.01.2016 17:04
Zastanawiam się kto napisał te bzdury o pięknie działającym stowarzyszeniu. Komu zależy żeby stowarzyszenie które za rok może przestać działać bo prowadzi je prezes który traktuje je jak prywatny folwark prowadziło szkołe. Już miał swoją firmę i wiemy co się stało. Obudźcie się sąsiedzi. Nareszcie jest ktoś rozsądny kto widzi jak działa pseudo oświatowa placówka. Za rok czy dwa będzie za późno i to wy będziecie na kolanach prosić o pomoc wójta. Wstyd mi za was
PISI-- sobota, 16.01.2016 21:48
wójta to można prosić żeby wsadził ręce do sedesu i tam robił porządek
wolę pseudo oświate niż świnie siedzące przy korycie .
sobota, 16.01.2016 21:55
A w stowarzyszeniu połączono oświatę z korytem. Rozumiem że wolisz to dwa w jednym
rodzic sobota, 16.01.2016 20:01
cóż za szczęście, że to kuratorium oświaty wydaje decyzję o tym czy szkoła spełnia wymogi czy jest pseudo placówką ufff widać tu prywatne awersje do osoby , bo przecież Prezesa zawsze można wymienić
m.G sobota, 16.01.2016 20:43
To widać dawno nie zaglądał. Czy prawdziwi pedagodzy wykorzystywaliby dzieci do obrony swoich i prezesa posad. Władza przynajmniej myśli o calej gminie a nie prywatnych interesach
sobota, 16.01.2016 21:12
jak można zostać nauczycielem po skończeniu paru klas tylko w grodziszczu takie cuda
sobota, 16.01.2016 15:31
Najlepiej byłoby gdyby gminę Stoszowice przejęły sąsiednie gminy: Ząbkowice i Dzierżoniów.
sobota, 16.01.2016 18:37
Jestem jak najbardziej za przejęciem przedborowej przez gminę dzierżoniów,jesteśmy bliżej gminy dzierżoniów niż tych śmiesznych stoszowic, tuż za stawem właśnie się zaczyna. Nie było by problemu,a wy,cała reszta podepnijcie się do ząbkowic, a ten różowy domek (urząd gminy), niech przeznaczą na szczytne cele, np dla uchodźców albo przygarnijcie kogoś z ukrainy.
olek sobota, 16.01.2016 18:56
I oczywiście Dzierżoniów będzie utrzymywał wiejska szkoleczke dla idei. Wasze szantaze na nikogo nie podziałają. Beda mieć was gleboko w d...
sobota, 16.01.2016 19:40
ha ha ha już widze jak gmina dzierżoniów utrzymuje szkołe w przedborowej. Marzą wam sie uchodzcy czy tez moze macie ochote na te gwałty jak w niemczech smiechu warte
środa, 20.01.2016 23:41
Różowy domek (Urząd Gminy Stoszowice) to jeden wielki BURDEL a Gancarz to Burdelmana, bo jaj to on napewno nie ma.
er sobota, 16.01.2016 19:03
To żart chyba! Gdyby tak się stało,nie ostałaby się żadna szkoła,ponieważ wtedy wszystkie dzieci byłyby dowożone do szkół w Dzierżoniowie i w Ząbkowicach!
sobota, 16.01.2016 19:19
Zawsze to bliżej
sobota, 16.01.2016 15:33
Wójt i urocza pani skarbnik nie mieliby problemu z budżetem i oszczędnościami.
rodzic sobota, 16.01.2016 16:19
A wtedy zamykamy szkole w Budzowie i będzie sprawiedliwie . Bo wszyscy będą musieli dowozić i zobaczymy co mieszkańcy Budzowa nie będą walczyć? Łatwo jest osądzać jak się nie ma takiego problemu. Wy lepiej zamknijcie wasza piękna szkole pasywna to dopiero przynosi straty !!!
sobota, 16.01.2016 17:45
Dokładnie
ja sobota, 16.01.2016 18:03
Jak brakowało wody tez narzekano na władze a dzis wszyscy szczęśliwi. Posluchajcie argumentów i dajcie wprowadzić normalność.
sobota, 16.01.2016 18:33
Dokladnie wiesniakom nie dogodzisz. Ciezka zalapac ze to dla dobra gminy. Kazdy chce wszystko doatac pod nos bez zadnych ustepstw ze swojej strony. Wspolczuje wojtowi takich malorozumnych wyborcow... chcesz zrobic cos dobrego a tu spasaba ciebie fala krytyki bez jakichkolwiek sensownych argumwntow- zalosne!
Rodzic 2 ki dzieci sobota, 16.01.2016 13:02
Nauczyciele są ok tylko władza szuka kasy a za 2 lata i tak tą szkołę zamkną a co z naszymi uczniami jeśli ich nauczyciele odejdą PANIE WÓJCIE
sobota, 16.01.2016 15:51
Patrząc na komentarze i pana wójta , jesteśmy złem koniecznym . Jesteśmy pseudo i tak dalej . Darmozjady nie ?! Wszystkim przedborowa przeszkadza widzę . To jest totalnie durny pomysł nasi nauczyciele i dzieci wejdą do grodziszcza a tam ludzie stracą prace . Dla kogo bedzie lepiej ? Pan wójt ma nas wszystkim w dupie . Przedborowa i Grodziszcze nie damy sie !!!
sobota, 16.01.2016 16:20
Tutaj nie chodzi tylko o Przedborową i Grodziszcze. Co z Jemną, Lutomierzem, Różaną i Rudnica? Nie wspominając o Ostroszowicach i Kozińcu.
sobota, 16.01.2016 14:00
Ta reforma powinna być przeprowadzona jakieś 8 lat temu. Mam nadzieję że mu się uda! BRAWO PANIE PAWLE, Budzów trzyma kciuki żeby to się udało zakończyć sukcesem bo pomysł naprawdę jest doby patrząc na chłodno bez emocji. Nie widzę żadnych racjonalnych argumentów za utrzymywaniem dwóch szkół naraz!
sobota, 16.01.2016 15:46
Bo co ?! Bo wasze dzieci maja podstawówkę na miejscu ?!
Bart sobota, 16.01.2016 01:34
Wychodzi na to że Janikowski miał rację.
A Gancarz mijał sie z prawdą w czasie kampanii.
Poza tym ciekawe jak wyglądałaby prognoza wydatków na oświatę gdyby istniały szkoły w Srebrnej i Stoszowicach
sobota, 16.01.2016 13:54
W czym Janikowski miał rację? Żeby wybudować szkołę za 8 milionów bez dotacji? A oszczędności z jego reformy były takie że wydatki na utrzymanie oświaty stale rosły... Popieram wójta w 100% i mam nadzieję że się nie ugnie przed mieszkańcami jednej miejscowości. Bo Gmina Stoszowice to kilka sołectw a nie jedno. A dzieci wcale na tym nie ucierpią a wręcz przeciwnie.
sobota, 16.01.2016 15:47
No tak , bo ty akurat wiesz jak bedzie im wspaniałe i cudownie . Mów za siebie a nie za nasze dzieci
sobota, 16.01.2016 13:48
Patrząc obiektywnie to Gmina ma bez dwóch zdań rację. Nie można utrzymywać dwóch szkół naraz w tak małej gminie jak Stoszowice. To oczywiste że mieszkańcy Przedborowej nie będą do końca zadowoleni, ale o co chodzi ludziom z Grodziszcza? Coś mi się wydaje, że zostali podpuszczeni przez nauczycieli stowarzyszenia, którzy nie patrzą na dobrą dzieci, a tylko i wyłącznie walczą o swoją pracę. Wójt nie powinien się ugiąć bo taka reorganizacja to wyjdzie na dobre i dzieciom i Gminie.
mieszkaniec sobota, 16.01.2016 09:34
Gratuluję odwagi włodarzowi! Powtórzę to co napisałam na dza.doba. W głowach się poprzewracało ja chodziłem do klasy 32 osobowej, kto to widział grupy 6 osobowe, jeszcze trochę dojdziemy do modelu 1 uczeń - 1 nauczyciel!!!! Obudźcie się ludzie!
sobota, 16.01.2016 09:55
To ty ! Co nas obchodzisz ty! ? Nie pasuje to sie nie odzywaj
. sobota, 16.01.2016 10:52
I nic dobrego z ciebie nie wyrosło.
Ja piątek, 15.01.2016 23:19
Śmiechu warte Pamiętam jak likwidowali szkołę w Srebrnej Górze jakie to były argumenty że budunek nie spelnia wymogow ze idzie do wyburzenia że brakuje sali gimnastycznej itp tylko że w chwili obecnej w budynku szkoły mieści sie przedszkole i jakoś nikt go nie wyburza plany i zbierane pieniądze na salę gimnastyczną znikły w niewyjaśnionych okolicznościach plany na szkole XXI wieku poszły do kosza i czy ktoś sie liczył z rodzicami ? Nikt a najwięcej do powiedzenia w spr zamkniecia szkoly mieli ci co w szkole dzieci nie mieli. Współczuję wam tej sytuacji bo czeka was nerwowka i walka z wiatrakami
sobota, 16.01.2016 09:57
Dziękujemy .wkurzaja mnie tylko te złe komentarze , ta zawiść ludzka , bo ja to , bo ja tamto ! Nikt nie chce zeby zamykali im szkół i dla mnie to głupota ze w srebrnej zamknęli . Niedługo to może będziemy w domach uczyć swoje dzieci !
jc sobota, 16.01.2016 08:41
Mieszkam w Stoszowicach i mam propozycje. Niech mieszkańcy z Grodziszcza i Przedborowej prowadza szkoły ze swoich pieniędzy. Jak nasze szkoły likwidowano to bylo ok a teraz jest nagle zle. Nie będę dokladal sie do zbędnych wydatków. Tak na marginesie ciekawe dlaczego jak stowarzyszenie jest takie świetne zdecydowane wiekszosc szkol sa prowadzone przez gminy?
Srebro sobota, 16.01.2016 08:28
Wreszcie ktoś ma odwagę zrobić porządek w Grodziszczu, oby tak dalej!
jaaaa piątek, 15.01.2016 23:47
Popieram wójta!!! A są to konsekwencje nieudolnej naprawy oświaty poprzednika.... Hahaha szkoła pasywna miała rozwiązać wszystkie problemy a okazuje się ze jest inaczej "NIEWYPAŁ"
sobota, 16.01.2016 07:33
Zgadzam się nowiutka szkoła co z tego jak za mała poprzedni wójt nie umiał policzyć ile dzieci pomieści ta szkoła Paweł ma rację
Przyszłość w gminie Stoszowice piątek, 15.01.2016 21:41
Panie wójcie skąd takie prognozowane bezludzie w Pańskiej gminie? nie wstyd Panu że nikt nie chce w Pańskiej gminie planować przyszłości? Pozamykaj Pan szkoły otwórz Pan domy starców i nie zapomnij Pan o rozbudowie cmentarzy...
Czym Pan będziesz rzadził????
piątek, 15.01.2016 22:51
Możemy go odwołać
max piątek, 15.01.2016 22:45
Szkołę i tak zamkną szkoda waszego gadania
;) piątek, 15.01.2016 22:30
w sumie dobrze co tam jest góra 20 uczniów :D
piątek, 15.01.2016 22:43
Jakie 20 ? W drugiej klasie u mojego syna jest 20! Złe dane masz
Nauczyciel piątek, 15.01.2016 22:36
Widze rozwiazanie dla Przedborowej. Otworze wam prywatne przedszkole. co wy na to. Obejdzie się bez pomysłu na "Grodziszcze".Co wy na to?
piątek, 15.01.2016 22:41
Niestety nie jestem pedagogiem, ale z chęcią bym sie w to włączyła . Tylko jaki budynek , gdzie?
piątek, 15.01.2016 22:52
Wszystko jest do zrobienia. Mysle ze nadxa wioska ma wielu wyksztalconych ludzi i sobie poradzi. Mieszkaja tu przrciez nauczyciele n.poczatkowego. Kateringu tez nie wezmiemy. Kucharki w przedborowej gotuja wysmienicie. Wezmiemy przyklad ze Stoszowic i Srebrnej. Na nastepnym zebraniu konievznie trzeba poruszyc ten temat.
piątek, 15.01.2016 22:54
Dobry pomysł . Pisze sie na to i z chęcią pomogę i tak nie pracuje
piątek, 15.01.2016 22:37
Tez o tym myślałam ...
piątek, 15.01.2016 22:39
No i co wymyśliłaś?
ja piątek, 15.01.2016 21:51
A co z budynkiem po szkole w Stoszowicach który popada w ruinę? Nowy dach na szkole, nowy dach na sali gimnastycznej, nowe okna i co dalej? Wszystko się wali! Taka potężna szkoła z salą i boiskiem w oczach popada w ruinę! WSTYD!!!
piątek, 15.01.2016 22:37
W naszym cudzym kraju tak sie wlasnie robi . Cos zaczyna a potem zostawia , zeby niszczyło sie waliło!
piątek, 15.01.2016 21:30
Srebrna Góra bez szkoły, a Przedborowa -metropolia musi ją mieć?
rodzic piątek, 15.01.2016 22:09
Tak musi ja miec!!!!! jak chcecie możecie nam oddać wszystkie wasze dobra. Ośrodek kultury wasze pięknie wy kostkowane drogi wasze piękne oświetlenie itd itp i wy macie czelność ... . ! My prócz szkoły nie mamy nic i miec nie będziemy to jest pewne!!!!
piątek, 15.01.2016 22:34
Ale za to wszystkie pieniadze za poprzedniego wójta poszły w wasza wypizdowe! Drogi, renowacje , imprezy . A my mamy chociaż szkole !
m-cy gminy piątek, 15.01.2016 21:52
wójt nudzi się i wymysla jakby inni się nie nudzili,połowa etatów w urzędzie do likwidacji i juz oszczędnosci są, PRZEDBOROWA NIE DAJCIE SIĘ,,TRZYMAMY ZA WAS I GRODZISZCZE KCIUKI,
piątek, 15.01.2016 16:13
troche pseudo nauczycieli wyleci z grodziszcza i tego sie boją
piątek, 15.01.2016 21:27
Na pewno pseudo nauczycieli, którzy pracują więcej godzin za mniejsze pieniądze, niż Ci w szkołach prowadzonych przez UG.
Wartościowi nauczyciele, pracujący w Grodziszczu niemal od początku.
Mieszkanka sobota, 16.01.2016 17:16
Zawod nayczyciela taki sam jak kazdy inny. Jak mój pracodawca zmieniał lokalizację ktoś sie o mnie martwil? Albo ze dojazdy będą dłuższe dla pracowników. Przyjmijmy zmiany za dobrą kartę. Nienawiść w stronę wójta to słabe! Ale okazję maja wypowiedzieć się przeciwnicy, których chwałą jest szkoła pasywna!
niedziela, 24.01.2016 16:58
Tu zawsze pracowali fantastyczni nauczyciele, szkoda ze nasze dzieci co jakiś czas muszą sie z nimi żegnać...pamiętamy początki dzialalności stowarzyszenia...
piątek, 15.01.2016 18:45
ty jesteś pseudo człowiekiem chyba imbecylu
piątek, 15.01.2016 20:37
Zgadzam sie
i. piątek, 15.01.2016 18:46
"Stowarzyszenie w Grodziszczu prowadzi szkołę publiczną, na działalność, której otrzymuje 100 % dotacji od Gminy (np. w roku 2014 – 982.396,14 zł, w roku 2015 – 1.051.958,40 zł), tyle samo co szkoły prowadzone przez samorząd. Przy proponowanym połączeniu jakość nauczania dowozu uczniów i zajęć pozalekcyjnych oraz wyposażenie w niezbędny sprzęt nie ulegnie zmianie. Ponadto dla społeczności Grodziszcze i Rudnicy nic się nie zmieni za wyjątkiem organu prowadzącego szkołę. Gmina musi się również liczyć z tym, że stowarzyszenie może w każdej chwili wypowiedzieć umowę dzierżawy i obowiązek zapewnienia edukacji uczniom spadnie na barki samorządu. Nie likwidujemy żadnej ze szkół, nie likwidujemy stowarzyszenia, które dalej może realizować swoje statutowe cele. Nasza propozycja polega na optymalnym wykorzystaniu istniejącej struktury placówek oświatowych."
no jasne, bo zabierze budynek i stowarzyszenie to sobie chyba pod gołym niebem będzie realizować statutowe cele.
piątek, 15.01.2016 17:19
Dla
piątek, 15.01.2016 17:22
Dla każdej ze szkół to krzywda . Jesteśmy jak rodziny , tak jak jest napisane powyżej a teraz chcą nam ta rodzine zburzyć , bo p wójt dostał za duże rachunki .
wret piątek, 15.01.2016 16:41
Uważam, że gdybyśmy połączyli siły Przedborowa i Grodziszcze i nasze dzieci wspólnie, by się uczyły bez likwidacji Stowarzyszenia i bez zwolnień wszystkich nauczycieli, to moglibyśmy utrzeć nosa Wójtowi, za parę lat i tak Go nie będzie
piątek, 15.01.2016 17:19
Ale najpierw musi trochę namieszać i zarobić
piątek, 15.01.2016 17:18
Pan wójt był może w bardzie ? W szkole podstawowej ? Tam zawsze była podstawówka i teraz jeszcze przedszkole . Budynek jest przystosowany dla wszystkich , a gimnazjum jest 1,5 km od barda ! Jest nowo wybudowane specjalnie pod gimnazjum . I nawet taki przylek ma przedszkole !