Pracownicy ZUK: Mobbing i zwolnienia, zakład w ruinie organizacyjnej. Prezes zaprzecza i wyjaśnia

wtorek, 5.4.2016 06:45 117177 91

Pracownicy Zakładu Usług Komunalnych w Ziębicach wystosowali do naszej redakcji, ale i do władz miejskich, list, w którym skarżą się na zmiany organizacyjne i kadrowe oraz fatalną atmosferę panującą w ZUK-u. Pismo zawiera szereg zarzutów pod adresem kierownictwa, wyłania się z niego obraz przedsiębiorstwa pogrążonego w chaosie i kumoterstwie.

Na list i zawarte w nim oskarżenia obszernie odpowiada prezes ziębickiego ZUK-u, Jacek Szpunt.  Tłumaczy on i argumentuje podejmowane decyzje, wypływające m.in. z programu naprawczego i nowej struktury organizacyjnej firmy. Podejrzewa on, że pismo wystosowali byli już pracownicy spółki.

fot. ZUK

 

 Poniżej list do redakcji (kliknij żeby powiększyć)  i odpowiedzi.

 

 

STANOWISKO URZĘDU MIEJSKIEGO W ZIĘBICACH

Sposób rozpatrywania skarg i wniosków składanych do organów jednostek samorządu terytorialnego reguluje Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków z dnia 8 stycznia 2002 r. (Dz.U. Nr 5, poz. 46), który stanowi:

Rozdział III, par. 8:

1. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. 

Niezależnie od powyższego, z uwagi na istotę poruszanych w piśmie spraw, 30 marca 2016 r. odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej Zakładu Usług Komunalnych sp. z o.o., na którym poleciłam Radzie Nadzorczej rozpoznanie i wyjaśnienie kwestii poruszonych w piśmie.

  Burmistrz Alicja Bira

----------------------------------------------------

 

ODPOWIEDŹ ZUK Ziębice

W odpowiedzi na informacje przekazane przez Państwa pragniemy wyjaśnić co następuje:

Kompetencje kadrowe:

Sprawy kadrowe są jedyną i niepodważalną kompetencją Zarządu spółki. Wyłącznie Zarząd odpowiada przed Radą Nadzorczą i właścicielem za odpowiednie sprawowanie polityki kadrowej Spółki i jej wyniki finansowe. Przykrą jest konieczność wyjaśniania tego rodzaju spraw na podstawie anonimu. Nie mniej jednak w ostatnim czasie podjąłem decyzje kadrowe, zgodne z przyjętym programem naprawczym i nową strukturą organizacyjną firmy. Zmiany te odpowiadają  potrzebom rynku. 

Jeśli przedmiotem zmian są zwolnienia i dobór kadry realizującej zadania, wiadomym jest, że odbije się to na mojej osobie, jako zarządzającej spółką w sposób negatywny, ponieważ pracownicy nie lubią gdy dokłada się im obowiązków i zaczyna rozliczać z efektów (lub ich braku) zwłaszcza, że od lat nikt tego nie czynił co doprowadziło spółkę na skraj bankructwa – o czym jednak autorzy anonimu nie wspominają. Niewiele natomiast brakowało by wszyscy pracownicy stracili pracę. 

Kwestia Wydziału Wspólnot:

W roku 2014 po nawiązaniu współpracy z profesjonalną firmą zajmującą się administrowaniem i zarządzaniem wspólnotami. W spółce rozpoczęto proces porządkowania zasad działania wspólnot. Ponieważ błędnie księgowano dokumenty wspólnotowe w księgowości ZUK, rozpoczęto normalizowanie tych działań i odpowiednie przeksięgowywanie dokumentów wspólnot.  Osoby dotychczas zatrudnione na stanowiskach referentów księgowych zajmowały się działaniami po omacku, nie przeprowadzano żadnych szkoleń, nie były też jasno określone zadania i obowiązki pracowników w odniesieniu do potrzeb i uregulowań prawnych wspólnot mieszkaniowych.

W oparciu o to podjąłem decyzję o konieczności zbudowania kompetencji poprzez wykreowania stanowiska Gospodarza Wspólnoty - jako osoby całkowicie odpowiedzialnej za pracę i funkcjonowanie wspólnoty. Rozpoczęto też proces szkolenia załogi w merytorycznych kwestiach zarządzania wspólnotami i lokalami mieszkaniowymi.

Kwestia rozliczeń podatkowych wspólnot mieszkaniowych:

W lutym 2015  roku, w ramach rozliczeń z Urzędem Skarbowym rozpoczęto proces przygotowywania zeznań podatkowych tzw. CIT. Obowiązek ten jest nałożony przez odpowiednie ustawy i nie ma możliwości by nie zrealizować tego zadania.

Przy bałaganie w rozliczeniach, a także przy braku odpowiednio działającego wsparcia informatycznego zadanie to jest pracochłonne i można popełnić przy nim wiele błędów. Nie mniej jednak rozliczenia i CITy w roku 2015  zostały złożone w terminie ustawowym.

Obecnie również trwa ten proces i na dzień 31 marca 2016 wszystkie deklaracje zostaną złożone zgodnie z prawem.

Kwestia kierowania zespołem wspólnot mieszkaniowych:

Z początkiem mojej pracy w Spółce w lutym, przyjąłem do pracy na stanowisko kierownika panią Agnieszkę Talik, którą w dość przykry sposób zwolniono z pracy w dniu 31 grudnia 2014. Pani Agnieszka otrzymała ode mnie pełne wsparcie na przeprowadzenie działań, zmierzających do realizacji obsługi klientów na profesjonalnym poziomie w Wydziale Wspólnot Mieszkaniowych.   

Niestety przy końcu roku 2015,  po przeprowadzonej  analizie stanu realizacji zadań,  doszedłem do wniosku, że Pani Agnieszka nie zrealizowała oczekiwań stawianych przed wydziałem i spółką,  i nie jest w stanie zapewnić profesjonalnej obsługi klientów wspólnotowych. Zaproponowałem jej więc stanowisko zastępcy kierownika wydziału. Zgodziła się i zapewniła mnie o chęci współpracy z nową osobą, która będzie nowym kierownikiem wydziału.

Niestety współpraca pomiędzy Panią Agnieszką Talik a nowym kierownikiem - Agnieszką Żukowską,  od początku nie układała się poprawnie. Pomimo,  iż wielokrotnie rozmawiałem zarówno z obiema Paniami osobno jak i razem, motywując je, nakreślając zadania jakie stawiane są do wykonania przed wydziałem wspólnot.

Niestety miały w tym czasie miejsce, nieprzyjemne fakty ukrywania pewnych zagadnień przez pracowników przed nowym kierownikiem.

Problemy jakie się pojawiły - o zgrozo - wypływały w sytuacjach,  kiedy klient dotknięty danym problem zjawiał się w wydziale ze skargą lub  pretensjami.

To stawia zarówno nowego kierownika, jak i przede wszystkim spółkę w bardzo niekorzystnym świetle. Wobec powyższego podjąłem decyzję o konieczności zmian kadrowych, których skutkiem jest zwolnienie Pani Agnieszki Talik i Pani Doroty Rymszy.

Pracownicy wydziału wspólnot w swym zakresie obowiązków mają kompleksowe działania związane z zarządzaniem wspólnotą, stąd nawet nowa nazwa stanowiska wprowadzonego do nowej struktury spółki - Gospodarz Wspólnoty i analogiczne do niego stanowisko Gospodarz Mienia Komunalnego. Zmiana nazwy i zakresu wykonywanej pracy na tym stanowisku pracy, niesie za sobą konieczność dokształcania, zwiększania swej wrażliwości zawodowej, konieczność zmiany postawy pracowniczej z realizacji "urzędnik- petent" - na "gospodarz- klient". 

Bierna postawa pracownika, brak rozwoju i chęci zmian - to najgorsza rzecz jaka przytrafia się w spółce,  która musi działać na rynku w otoczeniu gospodarczym, która dodatkowo boryka się z problemami płynności finansowej. 

Wydaje się zatem co najmniej dziwne, ocenianie decyzji zarządu przez prawdopodobnie byłych  pracowników w odniesieniu do zmian kadrowych. 

Kwestie kompetencji technicznych i likwidacji działu technicznego: 

zakres obowiązków Gospodarza Wspólnoty obejmuje także tworzenie zgłoszeń do starostwa i konserwatora zabytków lub  plany wyłączeń pasów drogowych, są to czynności proste i tworzy się je w oparciu o projekty i kosztorysy zlecane do odpowiednich firm i specjalistów z poza spółki.  Nie są to czynności wymagające specjalnych kompetencji - tutaj występuje jedynie  potrzebna chęci  poznania nowych zagadnień i stworzenia pewnych szablonów postępowania. Takie zalecenia i zadania miała w swych obowiązkach Pani Talik w momencie przystępowania do kierowania wydziałem, i tego rodzaju zadania ma również obecna pani kierownik i podlegli pracownicy. 

Kwestia wezwań do zapłaty i rozliczeń finansowych wspólnoty:

Obowiązkiem Gospodarza Wspólnoty jest księgowanie i realizacja przelewów w ramach danej wspólnoty, średnio biorąc każdy z pracowników zarządza około 60 wspólnotami w miesiącu jest to księgowanie około 30 do 50 dokumentów (FV, rachunków). Gospodarz odpowiada zatem za poprawność kwestii  finansowych. To właśnie od sposobu wprowadzania danych do systemów zależy informacja o konieczności przeprowadzenie windykacji, bądź braku takiego obowiązku. 
Osoba zatrudniona do windykacji ma w swoim zakresie obowiązków dokonać ściągnięcia środków finansowych poprzez dostępne mechanizmy od osobistej wizyty do sądu włącznie. Do realizacji tych zadań ma   wykorzystać dostępne informacje w naszych systemach.  Nie do Pani Jankowskiej należy zatem  wyjaśnienie błędów księgowania na konkretnej wspólnocie. Wobec powyższego zarzut braku kompetencji Pani Jankowskiej jest tu zupełnie nie na miejscu. 

Kwestia firm współpracujących:

Doprowadzamy do sytuacji w której zlecenia realizacji zleceń budowlanych na zewnątrz firmy będą ograniczane do niezbędnego minimum, w celu pozyskania do realizacji zleceń przez naszą ekipę budowlaną. 
Z pewnością nie podoba się to wielu, "stale" ze spółką współpracującym dotychczas firmom. Ogranicza się im możliwość pozyskiwania zleceń i  środków finansowych, częstokroć zresztą nie weryfikowanych w końcowym rozrachunku.

Dla przykładu podam przypadek, w którym firma wygrała przetarg na realizację dachu wraz z płotkami śnieżnymi, w spółce znajduje się protokół odbioru prac bez uwag, a 3 miesiące później jest kolejne zlecenie na realizację płotków śnieżnych za które wspólnota już raz zapłaciła w zleceniu wcześniejszym.

 

Jacek Szpunt

Prezes Zarządu

ZUK Ziębice Sp. z o.o.

 

 

 

Przeczytaj komentarze (91)

Komentarze (91)

Odpowiadasz na komentarz:
Jan
czwartek, 01.01.1970 01:00
Bo Pani kierownik jak widać ma nawet znajomości w dobie..
Ghost poniedziałek, 08.06.2020 15:03
Dziś sytuacja wygląda tak samo.
Prezes Andryszczak idzie w ślady Szpunta.Mobbing, ubliżanie pracownikom,straszenie,pozbawianie premii.
Zwalnianie pracowników nie wygodnych dla obecnego prezesa.
Groza.
A pan burmistrz nie widzi problemu.Czyli jak pani Bira wszystko jest ok
Sesja czwartek, 30.06.2016 21:58
Pan Szpunt wedle powyższego oskarża byłych pracowników o nadesłanie tego pisma....sesja Rady Miejskiej z dnia 30.06.2016r. pokazuje właśnie jaką Pan prezes ma wielką "RACJĘ" Już niedługo transmisję można będzie obejrzeć na stronie ziębice.pl , czarno na białym widać co nie tylko byli ale i obecni pracownicy o nim myślą, wstyd i hańba po prostu... (sesja była długa, najciekawszy początek - wypowiedź Pana Sobola i koniec - wypowiadają się pracownicy.. )
Kula środa, 15.06.2016 19:50
Ponoc kolejni pracownicy nie wytrzymali atmosfery w zuku i sie pochorowali... Ciekawe, ze nikt sie nie zainteresuje w koncu tym tematem, bo raczej normalnym nie jest, ze tylu pracownikow jednego zakladu nagle zaczyna miec dolegliwosci na tle nerwowym....
przerażony właściciel poniedziałek, 16.05.2016 16:20
Chyba to prawda, co napisali pracownicy w tym liście. Co się tam dzieje w tym ZUKu? Byłem tam ostatnio i nic się dowiedzieć nie mogę!!! Kierowniczka plecie bez sensu, wszyscy starzy pracownicy, z którymi zawsze wszystko załatwiałem bez problemu - zwolnieni lub na chorobowym, jacyś nowi siedzą i tylko patrzą błędnie jeden na drugiego... Zna ktoś jakiegoś zarządcę nieruchomości, bo trzeba stamtąd uciekać i to szybko???!!!!!!
ala środa, 18.05.2016 08:11
no oczywiście, że prawda. W tym liście to i tak jest zawarta jedna setna tego, co tam naprawdę się dzieje. Ale czy kogoś to obchodzi w ogóle? jak widać nieszczególnie... jak zwykle kończy się słowami bez pokrycia i debatowaniem, z którego i tak nic KONKRETNEGO nie wynika... czyż nie Pani Burmistrz? jedynie co mogę napisać to podziękowania dla Pani Agaty Sobków, kto zorientowany to wie dlaczego.
pracownik wtorek, 05.04.2016 10:57
Ta firma jak wytrzyma 3 m-ce to będzie sukces bo płynność już straciła
do pracownika piątek, 22.04.2016 08:53
wytrzyma, wytrzyma, bo co straci płynność to Gmina dofinansuje i jakoś to będzie. Gmina uratuje, Gmina! i nikt więcej.
jakaś poniedziałek, 18.04.2016 10:09
Byłam ostatnio w zuku (przed weekendem) dowiedzieć się kilku rzeczy o moim mieszkaniu. Pani kierownik próbowała udawać miłą choć ta sztuczność i tak średnio jej wychodziła, a co najważniejsze od niej samej to niczego się nie idzie uzyskać - natłok słów i niczym nie mówiących a potem odsyła do kogoś innego! To jest wręcz śmieszne żeby nie wiedzieć takich rzeczy i które pytałam. Znajomy też był i potwierdził moje odczucia. Dla niego to jeszcze chamska była. Chcialam iść do prezesa, ale go nie było, nie pierwszy raz zresztą. Zuk schodzi na psy.
oli piątek, 22.04.2016 08:45
beznadziejna ona jest
Kuba środa, 06.04.2016 19:07
Niejednokrotnie miałem PRZYJEMNOŚĆ załatwiać jakieś sprawy z pracownikami opisanymi w anonimowym liście i muszę powiedzieć, że nie rozumiem decyzji tego prezesa. Udzielano mi zawsze konkretnej odpowiedzi, nigdy nie miałem żadnych problemów z dogadaniem się, ani uzyskaniem danych czy o zadłużeniu czy o remoncie. Zawsze szybko i na temat. Dobrych pracowników się szanuje panie prezesie.
jakaś poniedziałek, 18.04.2016 10:50
No już myślałam, że przyjemność z dzisiejszą panią kierownik, aż musiałam doczytać.
Inni pracownicy sobota, 16.04.2016 18:50
Każdy kto pracuje w ZUKu to wie, że pismo napisane przez pracowników to krystaliczna prawda, a to co napisał Prezes to jedna wielka bujda!!!! Mamy nadzieje, że mieszkańcy nie są tacy naiwni, żeby dać się nabierać na te jego "piękne" paplaniny!
zainteresowany sobota, 16.04.2016 14:31
Pani Burmistrz, proszę udostępnić wyniki kontroli w Zuku!!! Co ustalono na posiedzeniu Rady Nadzorczej? Czy znowu Pan prezes zamydlil Pani oczy? Czy rozmawiała Pani z pracownikami - tak byłymi, jak i obecnymi? Czekamy na Pani dzialania w tej sprawie!!!
ja wtorek, 12.04.2016 09:57
A ja się pytam dlaczego DOBA usunęła ponad 50 komentarzy???!! I to same niekorzystne dla władz ZUKu i Ziębic....ładną mamy wolność słowa.
kpina sobota, 16.04.2016 12:00
Bo prawda w oczy kole!!!!! Lepiej dalej zamiataĆ śmieci pod dywan!!!Kto nie ma pierwszego i nie robi drugiego to jest spalony.
Doba.pl wtorek, 12.04.2016 16:25
Usunęli, bo Doba.pl należy do Doby.
Jan wtorek, 12.04.2016 18:28
Bo Pani kierownik jak widać ma nawet znajomości w dobie..
de wtorek, 12.04.2016 20:48
Napewno nie. To bylo dla niej niekorzystne wiec byla pokazala dowód i usunęli. Taka baba guzik ma a nie znajomosci
Fff wtorek, 05.04.2016 10:34
Dlatego się to nie podoba.
czwartek, 14.04.2016 21:22
Mi tak sie podoba fajna atmosfera nie jest zle ja tam niec zlego na ZUK nie moge powiedziec praca jak kazda inna ;)
kpina sobota, 16.04.2016 10:41
To chyba jakiś żart:-) każdy kto pracuje w zuku to wie, że dobra atmosfera to już przeszłość. Nie ma jej w żadnym dziale, a we Wspólnotach jest tragedia. Z Panią Ż nie są się normalnie funkcjonować ani dogadać. Ale interesuje to kogoś???? Każdy na to daleko w De....!
Wladek wtorek, 12.04.2016 10:07
czy radni znowu przegłosują dofinansowanie dla ZUK na wniosek pana prezesa ?
Była administratorka poniedziałek, 11.04.2016 17:25
Poprzedni gospodarz wyciągnął zakład z długu mało tego przekształcił go w spółkę która dobrze prosperowała , wygrywał przetargi śmieciowe i co najważniejsze dbał o pracowników takiego już mieć nie będziecie Panie Burmistrzynie
zdziwiony niedziela, 10.04.2016 19:39
Autorzy listu nie wiedzą jakie gazety funkcjonują w powiecie. Dlaczego w przypisie pod listem brakuje Wiadomości Powiatowych, jest za to Echo, którego już od dawna nie ma.....
Jacek S. środa, 06.04.2016 19:21
1200000zł poszło z budżetu gminy, na Szpunta i jego kolesi!! brawo!! aby tak dalej pani burmistrz, kompetencja, wykształcenie!!! no i co znowu pani ktoś podkłada nogi, jeszcze nie rozliczyła pani poprzednika, a już będzie pani się ze swoich grzechów i kłamstw,spowiadała.
środa, 06.04.2016 20:19
No właśnie! Pan Szpunt się chwali, że wyciągnął zuk z długu... Też mi osiągnięcie ze wsparciem ponad milionowym z budżetu gminy. Każdy frajer by umiał dług spłacić z taką dotacją.
niedziela, 10.04.2016 21:10
A JAK MOZNA INACZEJ SKORO BYŁY GOSPODARZ MIAŁ PLANY WOBEC ZUKU ALE TROSZKĘ MU SIE POGMATWAŁY...A CO TO ZA ZAKŁAD Z DŁUGAMI INNE MOŻNA BYŁO PRZEKSZTAŁCAĆ BEZ ALE U NAS NIE
Zorientowany sobota, 09.04.2016 22:10
Jak sie nie wie to sie nie pisze. Jakie 1200000...jak się miało pałke z matmy to trzeba klasy powtórzyć a nie brednie pisac i karmić tym ludzi żądnych sensacji!!!
Mama uczacych sie dzieci niedziela, 10.04.2016 08:00
Nikt nie karmi sensjacjami ale tak potężne dotacje które zuk dostał od gminy mozna bylo przeznaczyć na znacznie większy cel- remonty szkół.Do tej pory rodzice robią swoimi rękami i kosztami może najwyższy czas powiedzieć dość.Skoro jest na coś co nie przynosi nam mieszkańcom korzyści to najwyższa pora to zmienić!!!
niedziela, 10.04.2016 21:08
A PANI TO PRZEZ OSTATNIE 8 LAT TO CHYBA W NAMIOCIE SPAŁA SKORO WCZEŚNIEJ BYŁA CICHO...ZA NASZYCH CZASÓW NAUCZYCIELE MNIEJ ZARABIALI I BYŁO NA WSZYSTKO A TERAZ...KARTA NAUCZYCIELA I SAME PRZYWILEJE A HERBOWSKI TYLKO SIE TEMU PRZYGLĄDAŁ I PRZYTAKIWAŁ
anty Olek sobota, 09.04.2016 19:01
Panie Olek ten porządek kończy się likwidacją spółki do tego doprowadził pan prezes
Olek wtorek, 05.04.2016 09:06
No nareszcie ktoś zaczął robić porządek w tej firmie
? czwartek, 07.04.2016 22:05
skończyły się wreszcie fuchy prywaty szukanie kosmetyków przez te anonimowe panie podczas godzin pracy demokracja wygrała co wojujecie a anonimy to codzienność brawo odwagi przyznania się cudownie piszecie
podatnik sobota, 09.04.2016 15:45
Każdy ma swoje zainteresowania i hobby. Prezes Szpunt motokrosy... i nic mi do tego. Ale p.prezesie za swoje przyjemności to trzeba płacić ze swojej kieszeni a nie uszczuplać kasy ZUK-u. Robocizna pracowników, wykorzystywany sprzęt, paliwo, itp. Ciekawe jak to pan wytłumaczy i rozliczy.
Jak władze miasta tego nie widzą , lub udają ,że nie widzą to może niech rozliczy osoba kompetentna - prokurator .
ja wtorek, 05.04.2016 22:08
P.Burmistrz jest jeszcze czas na wyciągnięcie wniosków,wiem że P. Prezesowi spłaca się dług wyborczy , ale na litość za 2 lata nie wyjdzie Pani na ulicę, oplują i zlinczują, czy warto?
mieszkaniec piątek, 08.04.2016 14:15
w głowie się nie mieści- pracownicy wołają o pomoc , a tu pomocy z nikąd. ktoś kto nie przeżył mobbingu nigdy nie zrozumie co czują Ci ludzie.
Ja czwartek, 07.04.2016 16:47
Taaaa… cóż za “sensowne” wytłumaczenie Szpunta! Pozwalniał najlepszych - najbardziej kompetentnych, najbardziej wykształconych i najbardziej doświadczonych - a to wszystko w ramach reorganizacji przedsiębiorstwa i podniesienia go z ruiny. Po prostu super! :P Domaradzki miał wykształcenie kierunkowe i wieloletnie doświadczenie w branży. O wykształceniu Matusznego nie wiem; wiem jednak, że przepisy miał w małym palcu i był obeznany w branży (o czym zresztą piszą pracownicy w swoim piśmie). Rymszowa skończyła politechnikę i zarządzanie nieruchomościami. Talikowa – ekonomię, a gdy zaczęła pracę w ZUK-u, podjęła kolejne studia - z zarządzania nieruchomościami. Kto tu nie miał chęci do pracy, nauki i podejmowania wyzwań??? To oni „doprowadzili spółkę na skraj bankructwa”??? Zatrudnienie na ich miejsce – na stanowisku kierowniczym! – nieznającego się na niczym pustaka rzeczywiście ma sens! Teraz ZUK ma przed sobą świetlaną przyszłość!
waldi czwartek, 07.04.2016 22:44
Może Szpunt dostał polecenie zniszczenia zuk-u
klient czwartek, 07.04.2016 21:44
Olek masz święta rację
jeszcze pracownik wtorek, 05.04.2016 12:58
JAKBY PODALI IMIONA I NAZWISKA WYLECIELIBY Z HUKIEM Z PRACY , A PRACY NIE MA W TYCH ZIEBICACH,
st czwartek, 07.04.2016 21:11
O to świeta prawda, niestety... Ci co mieli odwagę pokazać twarz i wyrazić swoje zdanie, już nie pracują. Pan Szpunt usuwa ludzi, którzy mu do tyłka nie właza, a nie tych, którzy rzeczywiście sobie nie radzą i nie mają odpowiednich kwalifikacji. Zostawia i przyjmuje takich, którzy ze strachu lub z chęci podlizania się, wykonają każde jego nawet najbardziej absurdalne polecenie.
gsjsbdv czwartek, 07.04.2016 20:03
I co, Panie prezesie Szpunt? Jednak w tym roku nie udalo sie zlozyc wszystkich CIT-ow w terminie. Nie pomoglo nawet siedzenie pracownikow do rana z batem Zukowskiej nad nimi? Srednio wyksztalcony szympans wie, nie 3 osoby nie ogarna tego, co wczesniej robilo 8!
waldek czwartek, 07.04.2016 18:27
"Gmina Polska" wywiad z burmistrz A. Bira w którym pani burmistrz mówi że jej motto życiowe brzmi: "Niech każdy robi to, co umie najlepiej i na czym się zna". W takim razie co Szpunt robi w Zuk-u?
igor czwartek, 07.04.2016 17:19
Dużo tej nienawiści....kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień....może warto spożytkować tą energię na coś pozytywnego- dobrego dla tego szarego miasta
greg czwartek, 07.04.2016 17:43
Dobrze powiedziane. W ramach tej pozytywnej energii trzeba podjąć równie pozytywne działania i wywieźć na taczce nieudolne emerytki z gminy i pseudo prezesa z zuk-u. Na śmietnisko z nimi. Widzę że takiego nieudacznictwa, kumoterstwa, koryciarstwa i braku szacunku dla ludzi to tu jeszcze nie bylo. Czy prawdą jest że prezes w ramach planu oszczędnościowego stworzył stanowiska kierownika cmentarza i gospodarza cmentarza? Jak to prawda, to ciekawe kogo na te stanowiska zatrudnił?
mieszkaniec Ziębic co dużo wie środa, 06.04.2016 14:40
Czytam, czytam... i coraz mocniej jestem przekonany, że Prezesowi Jackowi Szpuntowi to jednak należy się jakieś uhonorowanie - powiedzmy laur pierwszeństwa za SZCZYT HIPOKRYZJI. A może jakiś mały pomniczek na środku rynku (ten pomysł do rozważenia dla władz miasta).
kali czwartek, 07.04.2016 16:40
jestem za pomniczkiem!!! Taki na śmieciach i taczce najlepiej. Sfinansuje projekt i nawet wykonanie!
Jacek czwartek, 07.04.2016 14:48
JAKA PIĘKNA NIENAWIŚĆ Z WAS wychodzi !!!
po prostu kwintesencja Ziębic- a może się mylę ?
kk czwartek, 07.04.2016 16:38
człowieku tu nie chodzi o nienawiść, pusta głowo, tylko o bardzo ważne sprawy dla Ziębic, ale może twój rozum tego nie pojmuje
piątek, 08.04.2016 00:06
ważne sprawy człowieku Korytko się urwało brawo jacek
mrk piątek, 08.04.2016 00:23
Dzisiaj jacek zwalnia jutro będą zwalniać jacka i co wtedy napiszesz, że korytko się urwało. Żenada
pracownik czwartek, 07.04.2016 16:30
Ależ masz pan, Panie Szpunt rozeznanie w tym, co robią gospodarze wspólnot. Księgowanie 30-50 faktur na miesiąc? Skąd Pan wstrząsnął takie dane?
Sam tylko ZUK na każdą wspólnotę w miesiącu wystawia 2 faktury (jedna za utrzymanie czystości chodnika, druga za zarząd), co przy obsłudze 60 wspólnot przez jednego gospodarza, już daje 120 faktur na jedną osobę.
Poza tym dochodzą faktury za oświetlenie klatek schodowych i wodę, za usługi kominiarskie, za przeglądy, remonty, awarie i inne. Nie wspomnę o konieczności księgowania wyciągów bankowych
bankowych.
To albo Pan nie potrafi liczyc, albo kompletnie nie ma Pan wiedzy o tym, co robią Pana pracownicy. A może Pan po prostu kłamie, żeby się usprawiedliwić z Pana idiotycznych decyzji. Jeżeli w reszcie spraw, którymi zajmuje się ZUK ma Pan takie samo rozeznanie, to może lepiej niech Pan jak najszybciej wróci sprzedawać telefony. A Pani Burmistrz radzę się jednak zainteresować tematem, a nie zamknąć sprawę wymijająca odpowiedzią dla prasy, z której kompletnie nic nie wynika.
Proszę udostępnić publicznie wyniki kontroli Zuku, skoro temat wzbudza takie zainteresowanie i wiele zarzutów z pisma pracowników znajduje potwierdzenie w komentarzach.
Gall czwartek, 07.04.2016 10:59
Gdy Gall Anonim zapisywał historyczne dzieje nie sądził że jego misja w wersji ziębickiej odbije się takim echem. Tak naprawdę to żal pracowników ZUK - trwoga o ich los. Niektórym osobom pojęcie zarządzanie zamieniło się we własne jedynie słuszne rządy. Gdzie wrażliwość władz - okazywana jak wygląda tylko przed wyborami.
Jacek środa, 06.04.2016 20:13
Mądrym działaniem było zastąpienie wykwalifikowaną osobę jakimś akwizytorem z orange. Żenada ;/ zatrudnić wcześniej odwołaną osobę aby później ponownie zwolnić. ustosunkowanie się szpunta jest żenujące! Do P. Biry, proszę posprzątać po sobie śmieci!
Tadek środa, 06.04.2016 23:04
Na razie sprząta po poprzednim burmistrz. Co kobieta chce iść do przodu, to syf
Jacek czwartek, 07.04.2016 07:09
Po sobie też zostawia syf a ZUK jest tego przykładem!!!
iga środa, 06.04.2016 20:20
Pomniczek dla Szpunta, mooocne,
Jestem gotowa zrobić projekt. Proszę tylko ogłosić konkurs.
Tadek środa, 06.04.2016 23:01
Patrzcie jak ten ZUK wygląda. Tyle lat nikt nic nie robił Przyszedł gość, zaczyna zmiany i jest problem. Ludzie! W końcu zmiany!
Jacek czwartek, 07.04.2016 07:12
Jakie zmiany? Jakie działania? czy może się pochwalić poza szmaceniem pracowników? gdzie są osiągi?
Jacek czwartek, 07.04.2016 07:17
Może się pochwalić kadrą pracowniczą po "szkoleniach"!
pracownik środa, 06.04.2016 18:42
A ten Szpunt to jaki fachowiec bez wykształcenia zero wiadomości to jest facet który sprzedawał telefony komórkowe Pani Bira masz Pani kompetentnych ;fachowców ; powodzenia .
Ola środa, 06.04.2016 15:29
Czytam i wstydzę się że na p. Bira głosowałam. Gdybym wiedziała jakimi ludźmi się otoczy i co będą razem wyprawiac, nigdy bym na nią nie zagłosowała. Czuję się przez tą panią oszukana. Lacel, Szpunt i inni, trzeba było od razu powiedzieć, że to z nimi chce pani rządzić to byłoby wiadomo że szkoda na panią głosować bo nic z tego nie będzie.
pracownik ZUK środa, 06.04.2016 14:17
Pani Burmistrz Bira mocno zdziwiona, że się pod skargą pracowników ZUK nikt nie podpisał ? Znowu drażliwy temat można schować pod dywan !!! Pracownicy, którzy wcześniej poruszali miedzy innymi i te te sprawy na spotkaniu w Urzędzie Miasta zostali zwolnieni. A w sprawie Pani Burmistrz nie zrobiła nic mimo deklarowanych zapewnień. Ja Pani się cokolwiek zapomniało to odsyłam do przesłuchania taśm (cała dyskusja 1,5 godzinna była przecież nagrywana przez pracownika Urzędu).
Obywatel środa, 06.04.2016 10:51
Prawda jest taka że pracują przydupasy i znajomkowie bez kompetencji na zajmowanych stanowiskach. Komuna się dawno skończyła a im się wydaje że istnieje nadal. Ci ludzie wiedzą że w Ziębicach innej pracy nie znajdą. Ale na szczęście jest LG, AMAZON, DIRKS i inne, autobusy jeżdzą, tylko obawiam się że i do tej pracy się nie nadają.
Antysytemowi środa, 06.04.2016 10:12
Popieram robienie porządków, ale nie popieram nepotyzmu.
Po drugie prezes nie zrobi porządku w firmie współpracując z ludźmi bez kompetencji zawodowych, jaką jest Żukowska

Może prezes ma dobre chęci, ale chęci to nie wszystko
Antysytemowi środa, 06.04.2016 10:00
Wybory do Rady Miejskiej w Ziębicach 2014r
Okręg Wyborczy nr 5 pozycja 7
Agnieszka Żukowska startuje z listy Komitetu Wyborczego Wyborców Janiny Lacel
Kim jest Janina Lacel?

http://www.ziebice.pl/asp/pl_start.asp?t
yp=13&sub=0&menu=1&artykul=7699&akcja=ar
tykul

Miałem nadzieję, że coś się zmieni. Już nie mam złudzeń...
Znam Żukowska osobiście, powiem tylko tyle, że prezes nie mógł trafić gorzej z decyzją zatrudnienia jej. Tyle w temacie....
kadr wtorek, 05.04.2016 14:03
A jakże, uprzejmi donosiciele zafundowali oczywiście w ZUKU kontrolę z PIPu
marta środa, 06.04.2016 00:18
I bardzo dobrze... Jeśli jest tak super, jak to twierdzi prezes, to chyba nie ma się czego bać? Chociaż szczerze wątpię...
pol83 wtorek, 05.04.2016 22:48
Jaki człowieku porządek mobing
taki ktos wtorek, 05.04.2016 14:41
Szkoda tych pracowników, co tam zostali. A co do zwolnien, to też dziwne, bo pewnie poleciały osoby po prostu mądrzejsze od kadry zarządzającej, by nie stanowić dla nich konkurencji. Dziwne, że zostawiono tam osoby bez doświadczenia zwalniając wieloletnich pracowników. Coś mi się nie wydaje, żeby akurat wszyscy zwolnieni do niczego się nie nadawali. A Pan Szpunt zlotousty jak zwykle dużo pięknych słów bez ładu i sensu. Widać, że się nie bardzo orientuje w sytuacji.
wtorek, 05.04.2016 10:38
pani burmistrz napisała : cyt"1. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. " jak na panią ludzie głosowali to też imienia i nazwiska nie musieli podawac
Mark wtorek, 05.04.2016 22:00
Nie tak całkiem anonimowo głosowaliśmy na panią burmistrz. Na liście wyborczej przecież się podpisuje. A anonimy to bardziej za komuny mile widziane były i robiono z nich użytek. A teraz w demokracji to przecież każdy otwarcie wypowiedzieć się może.
ja wtorek, 05.04.2016 22:03
podadzą nazwiska , aż się Pani ździwi jak prokurator się zjawi w urzędzie również
prezes wtorek, 05.04.2016 21:23
Pan Prezes wspomina o polityce kadrowej, programie naprawczym, restrukturyzacji firmy. Brak jednak informacji o kompetencjach prezesa. W jakich firmach Pan Prezes zajmował podobne stanowisko i realizował zdania. Czyli gdzie wcześniej był prezesem, dyrektorem, członkiem zarządu, rady nadzorczej. W jakiej firmie realizowal z powodzeniem proces restrukturyzacji, wprowadzał plan naprawczy, zarządzał spółką, jej pracownikami i finansami. Wtedy bedziemy wiedziec czy wie co mówi i robi, czy najzwyczajniej bawi się kosztem spółki, pracowników i gminy. A za to odpowiada już jednoosobowo burmistrz.
nie znający się, ale wypowiadają wtorek, 05.04.2016 21:49
Panie "prezes" poczytaj sobie trochę prawo o odpowiedzialności a potem zwalaj na burmistrza, ale jaka wypowiedź taka wiedza... według NIE ZNAM SIĘ TO SIE WYPOWIEM ... a potem poszukaj wniosku w prokuraturze na poprzedniego prezesa ZUK i sprawdż , kto tak naprawdę odpowiada za ZUK
prezes wtorek, 05.04.2016 22:07
Nadzór właścicielski nad spółką należącą do jednostki samorządu terytorialnego sprawuje jednoosobowo kierownik tej jednostki w tym przypadku burmistrz. Jezeli Pan Prezes "położy" spółkę to można burmistrzowi postawić zarzut niewłaściwego nadzoru właścicielskiego, czyli niedopełnienia obowiązków. Tyle w temacie.
mieszkaniec wtorek, 05.04.2016 23:07
Nie wiem o co chodzi bo nie czytalem tresci listu ale jako mieszkaniec Ziebic stwierdam ze miasto od lat nie bylo tak zadbane jak obecnie, park wyglada pieknie od dolu do gory, ulice sa myte i zamiatane, dzisiaj pierwszy raz w zyciu zostala zamieciona ulica piaskowa oraz boczne uliczki, ja jako mieszkaniec jestem zadowolony, oby tak dalej!
wtorek, 05.04.2016 20:09
Nic mi nie pozostało jak powiedzieć tylko zaorać te Ziębice brak pracy mieszkań nic nie można się doprosić porostu brak słów
Niestety wtorek, 05.04.2016 20:25
Takie mieliśmy właśnie władze przez ostatnich 20 parę lat. Takich włodarzy którzy patrzyli tylko na swój własny interes, ustawianie swoich rodzin, kolegów, znajomych. Jeden "fachowiec" były burmistrz wyjechał (bo co będzie siedział w syfie) dwóch pozostałych mieszka jeszcze w naszym pięknym, zrójnowanym mieście. Dlatego jest stan Zuk-u dzisiaj jaki jest. Brak modernizacji i brak dobrego zarządzania przez wiele lat. A to tylko część naszej biedy. Gdzie w innych gminach są takie drogi ?
? czwartek, 07.04.2016 21:57
dokładnie urwało się koryto włodarzą z przed 20 lat i strasznie wojują czas się was skończył możecie jedynie pisać anonimy
glupi jeleń piątek, 08.04.2016 13:44
Do koryta to się właśnie szpunt dobral i ciągnie ile wlezie z każdej strony. Nawet swój motor myje na koszt zuku czyli was wszystkich!!! Jak nie masz wody u siebie i jeleni którzy mogą ci to zrobić to juz nie ludzi problem! Hipokryzja goni hipokryzję panie szpunt!
wtorek, 05.04.2016 19:52
Nie wiem kto ma w tym pracowniczym sporze rację, ale wiem, że odkąd pamiętam to ZUK był firmą niereformowalną, a jego pracownicy zachowywali się wobec klientów jak paniska. Pracownicy traktowali klientów jak intruzów, robili z nich wariatów na każdym kroku i nie potrafili zrozumieć, że to ludzie - szczególnie właściciele mieszkań którymi zarządza ZUK są ich pracodawcami i że to pracownicy ZUK-u są dla właścicieli mieszkań a nie odwrotnie. Może powoli się tam w końcu zmieni coś na tyle, że człowiek będzie mógł tam cokolwiek sprawnie załatwić.
Paweł wtorek, 05.04.2016 19:40
Proponuje poczekać na rozliczenia Wspólnot Mieszkaniowych i sprawdzić ile kosztowała administracja, usługi przed a po nadejściu MIŁOŚCIWIE NAM PANUJĄCEMU. Stawiam że nie jest ani taniej ani lepiej, proponuje poczekać i powiedzieć SPRAWDZAM
wtorek, 05.04.2016 14:44
Porządek? Raczej totalna rozpierduche!!!
ja wtorek, 05.04.2016 14:26
i bardzo dobrze to dopiero początek
wtorek, 05.04.2016 13:39
W mojej opinii jest to list rozpaczy ludzki którzy chyba nie chą się uczyć, dokształacać, a jeżeli prezes nie umożliwia im dokształcania się to znaczy że boi się że ktoś bedzie wiedział więcej jak on sam. Jeżeli pracownicy czuja się mobbingowani to od tego jest Inspekacja Precy a nie doba.
Kubuś Puchatek wtorek, 05.04.2016 12:32
Jeśli profesjonalizm, zaangażowane i doświadczenie "donosicieli" jest zbliżone do ich poziomu kultury osobistej i używanego języka to cud, że tak długo ktoś tolerował taki sposób pracy.
Mieszkanka wtorek, 05.04.2016 10:52
No przecież Pani Ż to osoba która nie potrafi z ludźmi współpracować. .ale pozytywne jest to ze wreszcie coś się dzieje
wtorek, 05.04.2016 11:06
wolicie uśmiechnięte paniusie które nic nie robią czy oschłych ludzi ktorzy działają?
wtorek, 05.04.2016 12:04
No ja bym takiej "kierowniczki" nie życzyła nawet wrogowi:-)
. czwartek, 21.04.2016 15:21
ja też nie !!!