Znamy już termin referendum o odwołanie burmistrz Biry

poniedziałek, 10.10.2016 16:58 43625 69

Referendum gminne o odwołanie ze stanowiska burmistrz Ziębic Alicji Biry odbędzie się w niedzielę 11 grudnia 2016 roku.

 

Decyzją Komisarza Wyborczego w Wałbrzychu z  dnia 10 października referendum gminne w sprawie odwołania Burmistrza Ziębic z powodu nieudzielenia absolutorium za 2015 rok ustala się na 11 grudnia 2016 roku. Głosowanie będzie trwało od godz. 7.00 do godziny 21.00.

Mieszkańcy gminy Ziębice będą odpowiadać na następujące pytanie: „Czy jest Pan/Pani za odwołaniem Alicji Biry Burmistrza Ziębic przed upływem kadencji?” Pod pytaniem będą umieszczone dwa warianty odpowiedzi: TAK i NIE.

Kampania referendalna musi zakończyć się do 9 grudnia do godziny 24.00.

Przypomnijmy, że na sesji 25 sierpnia radni Rady Miejskiej Ziębic w imiennym głosowaniu postanowili o przeprowadzeniu referendum gminnego w sprawie odwołania burmistrza Ziębic.

Aby referendum było ważne musi w nim wziąć udział minimum 3/5 głosujących w II turze wyborów burmistrza Ziębic w 2014 r., czyli 3046 osoby.

 

 

Przeczytaj komentarze (69)

Komentarze (69)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
To zacznij zbierać podpisy za referendum w sprawie odwołania radnych a nie wypisuj bzdur, bo artykuł dotyczy odwołana burmistrza.
Mieszkaniec poniedziałek, 10.10.2016 17:56
Pani Burmistrz. Proszę zrobić spotkanie z mieszkańcami. Niech pani znowu przypomni i wytłumaczy mieszkańcom co się działo w gminie. Myślę że ludzie pamiętają ale warto przypomnieć. Ci radni od referendum nie robią tego dla mieszkańców tylko dla własnych interesów.
Mieszkaniec sobota, 15.10.2016 15:36
Pani Burmistrz niech Pani jeszcze raz zrobi spotkanie z Mieszkańcami, niech im Pani opowie o kwotach, które Pani i komu umorzyła, o audytach, które Pani i za ile zamówiła, o pozyskanych środkach na inwestycje, o zatrudnionych i "profesjonalnych" urzędnikach, o ich wynagrodzeniach, o pieniądzach dla ZUK i o tym jak realizuje umowy, o pismach, jakie Pani otrzymuje od sołtysów i radnych i o tym jak Pani na nie nie odpowiada.... Pani Burmistrz, niech nam Pani o tym opowie!
krzycho sobota, 15.10.2016 18:46
Proszę też opowiedzieć, dlaczego Pani nie realizuje obietnic ...
Zatroskany mieszkaniec Ziębic poniedziałek, 17.10.2016 23:08
Niech Pani Burmistrz wytłumaczy mieszkańcom obietnice wyborcze. Jak to pozamyka wszystkich winnych zaniedbań. Może i sama siebie zamknie. Zatroskany mieszkaniec Ziębic
wtorek, 11.10.2016 10:03
a co takiego złego się działo , teraz za to nic się nie dzieje , wszystko ma drugie dnoooooo
www czwartek, 13.10.2016 12:53
Co się działo poprzedni panowie roztrwonili gminny majątek narobili długów a wy chcecie aby ktoś to w jednej chwili naprawił niestety nie da się. Pierwsze co trzeba zrobić w naszej gminie to zacisnąć pasa słacic część zadłużenia i wtedy myśleć o rozwojach radni nie mają zielonego pojęcia o tym co robią
Mieszkaniec czwartek, 13.10.2016 12:58
Dokładnie! Radni nie mają zielonego pojęcia o tym co robią. Powiem jeszcze jedno. Większość z nich jest sterowana.
Felix sobota, 15.10.2016 18:53
Piszesz, że radni nie wiedzą, a A. Bira wie? Ona dopiero nie wie! Słyszałes o jakichś JeJ - Burmistrza pomysłach? WRACA RONDO - to dopiero pomysł.
olo sobota, 15.10.2016 18:59
Dobrze, że Radni myślą jak MY. DAMY RADĘ!
PO niedziela, 16.10.2016 13:53
To.pani, pani Burmistrz czy pan prezes, a może nastoletni asystent? Żenujące, argument o sterowaniu wyświechtaliście już. Poszukajcie nowego.
Janina czwartek, 13.10.2016 00:33
Spotkanie z mieszkańcami już było. Było j1. słownie jedno w ciągu dwóch lat urzędowania.!Uczestniczyłam w nim. Czego się dowiedziałam od Birowej? NICZEGO! bełkot stękających słów i światełko biegające po tabelkach. Tyle i tylko tyle. Polecam również Państwu odsłuchanie nagrań z posiedzeń Rady Miejskiej. Radni i niebie, Bira o chlebie. Ot i tyle można usłyszeć. Ble, ble, ble....Cóż, żeby o czymś mówić trzeba mieć przynajmniej trochę wiedzy na temat. Birowa chyba sama jest zaskoczona faktem, iż została burmistrzem. Skróćcie jej męki, idźcie na referendum!
Józia czwartek, 13.10.2016 20:53
Rozumiem że autor - Janina - to ktoś z rady lub ktoś kto pracował w urzędzie -skoro tak dobrze zna wystąpienia i przebieg posiedzeń Rady Miejskiej - tylko czy to co piszesz może być szczere ???????? czy taki mały rewanżyk ?????
Beata niedziela, 16.10.2016 09:33
http://www.ziebice.pl/asp/pl_start.asp?m
enu=1&dzialy=1&typ=13&akcja=artykul&arty
kul=8776
Nie trzeba być urzędnikiem (ani byłym ani obecnym) ani też radnym, aby wiedzieć o tym, co dzieje się na sesjach. Wystarczy pooglądać...
ZIEBICZANIN środa, 12.10.2016 11:32
Rozwiązać radę wywalić tych 7 pseudo radnych a będzie dobrze pani S PAN GUSZ PAN PIEKA PANI STO PAN ZAJ PAN ISKR i od razu się poprawi
Mieszkaniec środa, 12.10.2016 15:33
10 radnych drogi Panie. Wszystko wina Bira. Oni są niewinni. Biedni nic nie mogą zrobić. Tyle chcą zrobić ale Biedni nie mogą. Co za fałsz i obłuda. Radni za to wszystko czyli zamieszanie odpowiedzą.
ziebiczanin środa, 12.10.2016 18:37
O dpowiedzą z pewnością jak się nic nie umie oprócz siania zamętu wokół siebie to się za rządzenie nie bierze.
niecierpliwa niedziela, 16.10.2016 13:49
Panie ziębicki deficycie, może na temat?
zainteresowany niedziela, 16.10.2016 13:48
To, co mogli, to zrobili - nie udzielili absolutorium - zaakceptowała ich uchwałę Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu, czyli specjaliści uznali, że Rada ma rację, a Burmistrz źle gospodaruje publicznym groszem. Na koniec podjęli uchwałę o referendum, żebyśmy mogli zadecydować, czego o kogo chcemy. Inaczej na nich by Bira zrzuciła winę za swoje chore nicnierobienie! TERAZ MY!
ZIĘBICZANKA sobota, 15.10.2016 18:57
Panie sfrustrowany, pali się? Komitet obrony beznadziejności się reaktywował?
orion niedziela, 16.10.2016 13:45
Co się poprawi? Już nikt nawet nie stęknie , żeby powstrzymać kosmitów i kobietę, która nie pamięta co mówiła przed minutą. Dobrze że są ci radni!
środa, 12.10.2016 12:43
To zacznij zbierać podpisy za referendum w sprawie odwołania radnych a nie wypisuj bzdur, bo artykuł dotyczy odwołana burmistrza.
Paweł niedziela, 16.10.2016 11:31
Wpisują się tu obroncy największej szkodniczki od 1989roku,wiadomo ze nie realizuje ta pani nic co dla mieszkańców-przyjęła do pracySzpunta który ma więcej długów niż włosów na głowie,zobacz oświadczenie majątkowe,więc chwalą ją i bronią tacy jak on.Herbowski zostawił 6,5 miliona z vat.gdzie sa te pieniądze no ponad milion w ZUK IDUŻA CZESC PEWNIE NA PREMIE,DLA kierownika wydziału budownictwa i sekretarza?
abc wtorek, 11.10.2016 12:24
Nareszcie jakaś dobra wiadomość, od razu kury zaczęły mi się lepiej nieść!
zdesperowana sobota, 15.10.2016 18:50
NARESZCIE!
Szewczyk sobota, 15.10.2016 15:31
A dlaczego A. Bira już nie zamieszcza na stronie Gminy nagrań z sesji? Czego się wstydzi? A może coś ukrywa? Obiecywała jawność, a teraz manipuluje? Wyszło szydło z worka......
Alergik sobota, 15.10.2016 15:27
Dziękuję Radnym za to, że mogę iść do referendum!!! Cieszę się, że mogę zadecydować!!!!! Na tym polega DEMOKRACJA!!!
pan czwartek, 13.10.2016 14:02
Pan B. Piękoś ruszył z kampanią referendalną, koleżankę jemu wywalili i się wkurzył
Ob czwartek, 13.10.2016 16:06
Przepraszam kto to jest Piękoś ?
pan czwartek, 13.10.2016 19:00
To jest były radny, obecnie mąciciel na gminie Ziębice!!!
t czwartek, 13.10.2016 11:41
Po co Ziębicom Burmistrz skoro wybierają sołtysa?
Ratuszo środa, 12.10.2016 21:04
Burmistrza wybierałam na 4 lata i po tym czasie będę weryfikowała mój wybór a tym którym się " urwało " i wymyślili sobie to referendum... " jeszcze pamiętamy Wasze rządy i to był DRAMAT "
Rososzniczanin wtorek, 11.10.2016 16:13
To referendum to gminne pieniadze w błoto.Teraz przed referendum zacznie sie oczernianie Biry i szukanie winnych. Moze w gminie to nie burmistrz jest problemem ale radni???? Nie oszukujmy sie 2 lata to zdecydowanie za krotko zeby cos tu zmienić. Radni chca inwestować, budować hale, wszystko sie uda! Na tym polega wlasnie wasz problem. Bira chce najpierw ogarnąć cały bajzel po poprzednikach i będziecie tak sie wykłucać do końca kadencji - nie do grudnia ;)
wtorek, 11.10.2016 18:21
Przycięli jej kasę, więc bólu nie ma. Z kasy zaoszczędzonej na wypłacie burmistrz
Idę na referendum środa, 12.10.2016 09:20
Referendum pochłonie ok 30 tys zł a przez kolejne 2 lata ta Pani zaprzepasci kilka milionów! !!!
ZIEBICZANIN środa, 12.10.2016 11:28
Aby zaprzepaścić miliony trzeba je mieć a w nasze gminie ledwo starcza na spłacanie długów po poprzednich asach więc na pewno nie będzie miała co zaprzepaścić ci nieudaczni zakompleksieni zadufani bezskuteczni nieporadni niezdolni do niczego radni rozwala wszystko do końca Pierwsze co trzeba zrobić to rozwiązać RADĘ
ZIĘBICZANKA sobota, 15.10.2016 18:55
RADZIE to trzeba podziękować. Dała nam szansę powiedzieć STOP! I tak długo trwa ta degrengolada.
środa, 12.10.2016 12:44
To zacznij zbierać podpisy za referendum w sprawie odwołania radnych a nie wypisuj bzdur, bo artykuł dotyczy odwołana burmistrza.
ziebiczanin środa, 12.10.2016 18:25
zabolało was co ci radni zrobili przez te dwa lata choć jedna uchwała a co do pozyskiwania srodkow najpierw trzeba mieć swoje srodki wykonać projekt a potem jest zwrot a jak się nie posiada swoich i jest się zadłużonym to nadotacje nie ma szans. jak choć raz pseudo fachofcy sięgniecie po srodki unijne to będziecie wiedzieć na czym to polega. A radni dwóch spadkowiczów z powiatu ich podpuściło a oni poszli jak owce za stadem
wydra niedziela, 16.10.2016 13:56
Na projektach to teraz zarabiają koledzy królika! Popytajcie ile projektów i za jakie kwoty zlecił ulubiony naczelnik Burmistrz. Głowa boli. Poleżą na półkach , a za rok zleci tym samym i jeszcze raz. Co sobie będzie żałował? - przykład - świetlice!
Idę na referendum środa, 12.10.2016 15:16
Miliony można pozyskać - warunek - trzeba tylko chcieć! !!!!
środa, 12.10.2016 18:29
To zrob cos dla naszej gminy pozyskaj wykaż się. NIE ZAWSZE CHCIEĆ OZNACZA MIEĆ. Zapamietaj jak się nie ma miedzi to niestety się na dupie siedzi najpierw trzeba oddłużyć gminę a potem inwestować. ale większości z was najlepiej wychodzi sianie zamętu
bajarz sobota, 15.10.2016 19:03
Ten apel powinieneś skierować do Burmistrz. To Ona mówiła, że chce i wie. A teraz co? Znowu wszyscy winni, że nie potrafi? Po dwóch latach okazało się, że król jest nagi!
Rak środa, 12.10.2016 18:47
Święte słowa! A radni zamiast pomagać tylko knuja. Tzn paru z nich bo reszta nie wie o co kaman.
Dolar sobota, 15.10.2016 18:47
To dlaczego A. Bira nie chce?
fix sobota, 15.10.2016 18:56
Zapomniała, że chciała?
Obywatel b środa, 12.10.2016 15:35
Nie obraz się ale coś z Tobą nie tak. Idź do lekarza. Jest taki specjalność: psychiatra.
Idę na referendum środa, 12.10.2016 16:48
Jak widać Twoja wiedza o pozyskiwaniu środków zewnętrznych jest na poziomie 0. Współczuję.
Z czernczyc środa, 12.10.2016 16:00
Po referendum dalej bedziecie narzekać, niezależnie od jego wyniku. Taka polska mentalnosc - wieczne narzekanie.
Xyz wtorek, 11.10.2016 22:33
Róbta co chceta kto by nie rządził Ziębicom i tak juz nic nie pomoże
mieszkaniec wtorek, 11.10.2016 18:34
Pani burmistrz to jest kataster gminny krokiewka i w pole daleko od ludzi wstyd i hańba do czego tą gminę pani doprowadziła referendum się uda na panią niekorzyść najgorszy burmistrz będzie lepszy od Pani
Mieszkaniec wtorek, 11.10.2016 19:04
Spokojnie. Trzeba nie mieć wyobraźni żeby tak twierdzić. Do tego stanu doprowadzili 3 panowie w przeciągu 25 lat. Mieszkańcy nie wierzcie w takie bzdury. Nic się nie zrobiło w tym mieście od wielu lat. A teraz chcą niektórzy powiedzieć że to wina Biry. Co za demagogia.
Alergik niedziela, 16.10.2016 13:58
Teraz oceniamy Birę. Co zrobiła? Sukcesem będzie jak przez swoją kadencję nauczy się otwierać pocztę elektroniczną! NOWOCZESNOŚĆ!
wtorek, 11.10.2016 08:03
Mam takie proste pytanie do wszystkich narzekających, że będzie referendum, że wydane pieniądze itd. Czy mam prawo iść do referendum? Tak. Skoro jest taka możliwość w Polsce (jeszcze) i można przed upływem kadencji zweryfikować działanie burmistrza. W jakimś celu twórca tego przepisu dał nam obywatelom szansę oceny i zmiany. Poza tym zdecydowała o tym 11 radnych. Z 15 wszystkich. Zdecydowana większość. Oni są bliżej pewnych sprawy, widzą czy burmistrz coś robi sensownego dla gminy, czy są jakieś pozytywne zmiany. Ja ich nie dostrzegam, nic się nie zmienia, nic się nie buduje, nie ma nawet gospodarza, żeby w tym mieście posprzątać. Ludzie nie mają do kogo pójść z problemami. Tych radnych wybraliśmy my. Wybraliśmy najlepszych, przynajmniej o to chodzi w demokracji. Mają swój rozum i nie robiliby hucpy, żeby zabawić się kosztem podatników. Przecież w okręgach wyborczych startowało na radnych po pięć, sześć kandydatów. Wybraliśmy tych i to oni mają dbać o gminę. Jeśli zobaczyli, że źle się dzieje to dali nam szansę przerwania kadencji. Ja idę do referendum. Takie mam prawo i zagłosuję za odwołaniem tej pani, bo zauważyłem, że męczy się i ona i niczego dobrego dla Ziębic nie zrobi. Swoje możliwości już pokazała
Ząbek wtorek, 11.10.2016 08:13
Czy radni w czymkolwiek pomogli pani burmistrz? Czy dostała szanse aby się wykazać czy tylko rzucano kłody pod nogi. Referendum to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Pójdzie garstka ludzi namówiona przez osoby które chcą zająć jej stołek. Tylko czy oni podniosą Ziębice i staną się rajem dla mieszkańców? Wątpię
wtorek, 11.10.2016 09:02
Tak rada przez pierwszych kilka miesięcy - prawie rok chciała i ściśle współpracowała z panią burmistrz, wystarczy popatrzeć na wyniki głosowań w tym czasie. Uchwały proponowane przez burmistrza zawsze przechodziły znaczną większością głosów. Niestety później pani burmistrz uznała, że ze zdaniem rady nie ma się co liczyć i zaczęła rządy samodzielne wbrew radzie, a system jest tak skonstruowany, ze te organy zmusza do współpracy. Proszę więc nie mówić, że rada ciągle rzuca burmistrzowej kłody pod nogi, bo to nieprawda.
wtorek, 11.10.2016 09:40
W samorządzie jak nie ma współpracy to nie będzie zmian na lepsze. A pani burmistrz uznała w pewnym momencie, że wie wszystko najlepiej. Z całym szacunkiem - tak nie jest
wtorek, 11.10.2016 08:46
Myślę, że przez 2 lata mogła pokazać jakim jest gospodarzem. Jeśli komuś na sercu leży to miasto, ta gmina, to z obywatelskiego obowiązku powinien iść na referendum. A jeśli nie będzie frekwencji, to znaczy, że ziębiczanom pasują takie rządy. I wtedy też trzeba to uszanować
poniedziałek, 10.10.2016 20:54
Ziebica i tak juz nic nie pomoze sory taki macie klimat
poniedziałek, 10.10.2016 22:55
Moim zdaniem im szybciej Ziębice upadną tym lepiej będzie dla mieszkańców. Bo to co jest teraz to się nazywa powolna agonia. Trzeba zejść na samo dno po to aby móc się od niego odbić i zacząć wszystko od nowa.
Ziębiczanka poniedziałek, 10.10.2016 18:40
Oczywiście, że radni walczą tylko o swoje interesy a Pani Burmistrz jest zła bo nie chciała nowej hali sportowo widowiskowej a jedna juz niszczeje. Po co wydawać pieniądze na cos co przyda sie raz na jakiś czas ?
Rodzic poniedziałek, 10.10.2016 20:27
Tak Zck stoi bezczynnie nic się tam nie dzieje. Gdyby nie prywatne szkoły np językowa Casio i Taniec towarzyski to byłyby całkiem budynek bezużyteczny.
poniedziałek, 10.10.2016 21:01
Po pierwsze porównaj budżet naszego domu kultury i sąsiednich w Strzelinie, Ząbkowicach i innych miastach i wtedy możemy podyskutować o ich ofercie. Po drugie jakość (ale nie niszczenie, bo jest zadbana) i wielkość naszej sali jest fatalna. Jest zbyt mała, nie ma amfiteatralnego układu widowni, kiepskie nagłośnienie i oświetlenie, niewygodne krzesła, brak dostępu dla osób niepełnosprawnych. Gdyby była na 400-500 osób, a nie na 200 to bilety mogłyby być o połowę tańsze, a tak prawie wszystkie imprezy biletowane są odwoływane ze względu na brak chętnych spowodowany wysoką ceną. Poza tym ludzie wolą pooglądać coś w wygodnej sali z dobrym nagłośnieniem i oświetleniem niż na naszej, która była dobra 100 lat temu. Z tych względów odbywają się tu w zasadzie tylko imprezy szkolne i niebiletowane akademie. I nie jest to sala widowiskowo - sportowa, a balowa i jako taka została wybudowana, a jest wykorzystywana jako widowiskowa, lecz nie spełnia żadnych wymagań sali widowiskowej z prawdziwego zdarzenia i nieprawdą jest że niszczeje.
poniedziałek, 10.10.2016 21:58
Złej Baletnicy. ......nikt nie wymaga cudów ale cokolwiek
wtorek, 11.10.2016 09:31
To chyba lepiej jest przerobić jak to mówisz sale balową niż budować coś od początku to raz a dwa Ziębice juz nie raz udowodniły że tu nic być nie może czyt. Motopub lub Manhatan wiec po co wydawać pieniądze na coś co będzie tylko stało ?
wtorek, 11.10.2016 09:35
Chyba nie wiesz o czym mówisz. Przebudowa tej sali byłaby znacznie droższa niż budowa nowej, a przede wszystkim w tym budynku nigdy nie spełniła by ona zadań wielofunkcyjnej sali widowiskowo - sportowej.
wtorek, 11.10.2016 10:01
Sala oczywiście tak - nie ma ma Pan Pani zielonego pojęcia, że Ziębickie dzieci jeżdża trenować , uczyć sie do Wrocławia, Ząbkowic Strzelina, a co do ZCK-u tp inna bajka,powiem tak żeby się chciało chcieć począwszy od miłościwie panujących Pań sprzataczek na kierownictwu skończywszy, ( celowo Panie są wymienione pierwsze , bo ostatnie słowo należy zawsze do nich, to jakiś paradoks ale tak jest
poniedziałek, 10.10.2016 19:22
A gdzie stoi ta niszczejąca sala widowiskowo sportowa?
poniedziałek, 10.10.2016 18:14
Tak spotkania są konieczne, może na nich pracownicy gminy, szczególnie ci byli, bo obecni się nie wychylą opowiedzą o profesjonalnym podejściu pani burmistrz do swoich podwładnych. Może będzie można spytać o orginalną strzelinolubną politykę kadrową i liczne zrealizowane w ciągu 2 lat, a obiecane w kampanii wyborczej przedsięwzięcia. Bo o narzekaniach na poprzedników i radnych to już słyszeliśmy.
poniedziałek, 10.10.2016 17:15
Czy przewidziane są jakieś spotkania z mieszkańcami pani burmistrz?