wtorek, 12.09.2017 19:43
Jakim prawem rozbierają tą linię? Przecież to jest prywatne
IQponiedziałek, 11.09.2017 15:00
To, że rozbierają szlak kolejowy jest wina obecnej jak i mienionej władzy gminy Kamieniec Ząbkowicki oraz Złotego Stoku i posłów senatorów, którzy nic nie robią dla naszej lokalnej społeczności. Stara kopalnia jest dochodowa, jako atrakcja turystyczna, ale mogłaby powstać nowa kopalnia, która by dała tysiące miejsc pracy i ożywiła rejon gór złotych jest potrzebny wielki inwestor-kapitał, który wprowadzi nowe technologie przetwarzania zalegających pokładów bogatej rudy (arseny złota itp.) Niegdyś górnicy chorowali i to jest pretekst władzy żeby nic nie robić nasuwa się pytanie ile rocznie umiera ludzi jedząc tanią nafaszerowaną chemią żywność lepiej żyć, jako górnik kredko dostatnio i zapewnić godziwe zżycie rodzinie i wykształcenie dzieciom niż włóczyć się na obczyźnie za poszukiwaniem chleba albo zdychać, jako żul we własnej gminie.
ząbkowiczaninponiedziałek, 11.09.2017 08:20
Kilka lat wstecz rozebrano linie kolejową Ząbkowice -Srebrna -Jemna i co dzisiaj z tego jest? a co mogło by być? szkoda komentować....
.niedziela, 10.09.2017 09:17
Po co "BIĆ PIANĘ" przy okazji rozbiórki tego torowiska. Ten krótki odcinek i tak nie miał racji bytu. Nikt by nie jeżdził na tej trasie; między Kamieńcem Ząbkowickim i małym Złotym Stokiem.Kiedy powstał nie było samochodów. Linia kolejowa o większym znaczeniu ; choćby z Kłodzka do Lądka Zdroju i Stronia Śląskiego nie może doczekać się reaktywacji , kiedy zawieszono kursowanie pociągów ze względu na zły stan torów. Ona umożliwia połączenie tego terenu; miejsca wypoczynku LETNIEGO , ZIMOWEGO i UZDROWISKOWEGO z całą Polską , a Dolnośląski Urząd Marszałkowski ignoruje tę część Dolnego Ślaska nawet pod tym względem.
sobota, 09.09.2017 20:03
W 1972 r, też był tragiczny wypadek w Byczeniu autobus PKS wjechał pod pociąg.
goscczwartek, 07.09.2017 14:18
Tak robja jak PISOWCY rozwalic wszytko i sprzedac za pul ceny
Krisczwartek, 07.09.2017 16:24
Pół nie pul. Czego tego torowiska nie wyremontowało PO?
mieszkaniecniedziela, 10.09.2017 19:37
Ale rządzą pisiory mogli zablokować demolkę torów. Były plany żeby jeżdziła drezyna
łośsobota, 09.09.2017 13:37
ty platformiany antypolski przydupasie a gdzie byłeś jak ta twoja platforma rozkładała cały nasz ojczysty kraj , wtedy ci ofiaro pękniętego kondoma nie przeszkadzało a teraz twierdzisz że pisiory sprzedają za pół ceny a tamci bandyci to oddawali za darmo czyniąc z naszej ukochanej ojczyzny magazyn dla niemiecko-francuskiej elyty ............ a z nas polaków tanią siłe roboczą dla tej szemranej pseudoeuropy
obywatelsobota, 09.09.2017 18:17
Człowieku zastanów się co piszesz? czy to PIS ZLIKWIDOWAŁ/sprzedał za bezcen stocznie,przemysł tekstylny,zbrojeniowy,odzieżowy itp.a banki sprzedano za bezcen polaków wysłał na emigrację za chlebem,rozbito przez to tysiące rodzin,wprowadzono rekordowe bezrobocie i biedę wśród zwykłych ludzi a jednostki/ dorobiły/się na rozkradaniu majątku
kos 1piątek, 08.09.2017 10:24
Mostu kolejowego nie ma, zabrała go powódź, więc po co tory?
Mostu nad rzeką też nie ma rozebrali go i szybko nie będzie więc po co droga, trzeba zwinąć asfalt.
TO JAsobota, 09.09.2017 11:57
TAK mostu niema rozebrali ale trzeba dodac ze rozkradli i niejeden kabze nabil a jedno przeslo bylo nienaruszone
.piątek, 08.09.2017 11:12
Kiedy budowano te tory nie było aut
...czwartek, 07.09.2017 13:53
szkoda, że sie takie rzeczy rozbiera. Kiedyśmożna by przywrócić dziąłanie tych linii. a tak sie rozbiera na stałe. odbudowanietego to pewnie sobie policzyli by miliony.
mnmpiątek, 08.09.2017 19:58
Najwyższy czas. Dobrze,że rozbierają. Jeszcze trochę a te szyny rozkradzione byłyby doszczętnie. Przecież między Sosnową a Śremem co jakiś czas można było spotkać złodziei wycinających szyny
niedziela, 10.09.2017 19:27
bo sam kradłeś
sobota, 09.09.2017 10:47
Nie rób sobie jaj z przywróceniem pociągów z Kamieńca do Złotego Stoku. Kto by tam tym jeżdził . Linia kolejowa z Kłodzka do Lądka Zdroju i Stronia Śląskiego nie może doczekać się remontu . Przed laty zawieszono kursowanie pociągów ze względu na stan torów,a PKP i Urząd Marszałkowski obiecują i dalej nic nie robią !!!.
sobota, 09.09.2017 10:40
Może to i na dobre wyjdzie a teraz gmina Kamieniec wspólnie z gminą Złoty Stok zrobią asfaltową ścieżkę rowerową
czwartek, 07.09.2017 12:25
mogłaby być fajna ścieżka rowerowa, ale taka z asfaltem, żeby na rolkach można było przejechać!
1czwartek, 07.09.2017 13:56
POPIERAM Złoty Stok - Śrem rzeka Nysa
piątek, 08.09.2017 11:27
Było by super, bo naprawdę nie ma gdzie bezpiecznie z dzieciakami pojeździć
piątek, 08.09.2017 10:13
Brakuje na 500 +
czwartek, 07.09.2017 21:33
Gmina stawia na transport kolejowy
Powiedział „Wolnej Drodze” wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - Marcin Czerniec
Kamienieć niemal od zawsze był związany z kolejarzami i koleją. Jak to dziś wygląda?
Tak, to prawda, bo Kamieniec Ząbkowicki i Gmina są związane z koleją już od 150 lat, co jest naszym bardzo dużym atutem, i bez przesady mogę powiedzieć, że jesteśmy z tego dumni, że tak znacząca stacja węzłowa na terenie gminy istnieje.
Podstawą, co przy każdej okazji podkreślam, naszego wzajemnego współistnienia, jest dobra współpraca pomiędzy gminami a wszystkimi Zakładami Spółek z Grupy PKP. Mówię to nie bez podstaw, ponieważ Urząd Gminny w Kamieńcu Ząbkowickim może się rzeczywiście pochwalić wręcz bardzo dobrą współpracą ze Spółką PKP CARGO, oraz z pozostałymi Spółkami PKP. Ważne jest również i to, że współpraca perspektywiczna rysuje się w dobrych barwach, ponieważ zależy ona od samej gminy i od naszych kolejowych partnerów, a o to możemy być spokojni.
Wszystkie problemy, jakie się pojawiają, udaje się nam rozwiązywać na bieżąco, a jednocześnie, dzięki naszym bezpośrednim kontaktom, gwarantujemy zwiększenie udziału inwestycyjnego zarówno Spółek, które na terenie Gminy Kamieniec Ząbkowicki funkcjonują i współpracują z PKP CARGO, a to sprawia, w mojej ocenie, że może się ona cieszyć zwiększonymi przychodami.
Gmina Kamieniec Ząbkowicki w dużej części jest Gminą z pogranicza gmin górniczych, co sprawia, że podmioty gospodarcze tu działające w dużej części korzystają z usług PKP CARGO i dzięki tej współpracy, o którą bardzo usilnie zabiegam, bardzo duża ilość urobku, który jest na terenie gminy produkowany, jest i powinien być przewożony liniami kolejowymi. Mam tu na myśli urobek pochodzący z kopalni kamienia, gnejsu oraz z kopalni piasku i żwiru. W mojej ocenie przewóz tych materiałów koleją jest najbardziej korzystny dla gminy. Zmniejsza to degradację dróg na terenie naszej gminy. Ważnym jest również fakt, że taki rodzaj transportu, powodując ograniczanie ilości samochodów ciężarowych wywożących urobek z kopalni, ma swoje znaczenie dla środowiska naturalnego. Ogranicza, bowiem ilość emitowanego do atmosfery dwutlenku węgla. Powoduje to zmniejszenie ilości wypadków drogowych z udziałem samochodów ciężarowych wożących urobek.
Dlatego w żywotnym interesie gminy leży to, aby jak największą ilość wydobywanych na jej terenie surowców była przewożona do miejsc przeznaczenia koleją. Dodam, że w te tematy powinni się angażować również włodarze innych gmin, ponieważ naprawdę daje to gminom wymierne korzyści. Do korzystania z transportu kolejowego namawiam również bardzo usilnie tych wszystkich, którzy wydobywają kopaliny na terenie naszej gminy, ale jeszcze korzystają z transportu kołowego, bo w efekcie, to się nam wszystkim opłaca.
czwartek, 07.09.2017 20:59
Guttlerowie w grobie się przewracają... Zgroza.. I skandal
śremczwartek, 07.09.2017 20:47
do końca roku nie będzie szyn i nie będzie o czym dyskutować szyny pójdą na złom a nasyp zarośnie ponownie chaszczami
czwartek, 07.09.2017 20:18
Witam. Kolejka Złotostocka jest dzisiaj przede wszystkim zabytkiem techniki. W całej gminie nie ocalał żaden zabytek techniki np. wiatraki, młyny i elektrownie wodne, cegielnie. Pozostał tylko ten stary tor kolejowy. Zastanówmy się co można i jak to zrobić. W tym konkretnym przypadku zgodnie z odpowiednimi ustawami najwięcej mają do powiedzenia SAMORZĄDY naszych gmin. My MK nie chcemy żadnych specjalnych dotacji ani specjalnych pieniędzy, wystarczy nam przychylność władz i drobna pomoc logistyczna np. przy wycince chaszczy, które przez 14 lat rozrosły się do rozmiarów prawdziwej dżungli i potrzeba już sprzętu "spalinowego" do przebicia się przez te chaszcze. Obecnie kolejka jest podzielona na dwa osobne odcinki tj. Kamieniec-Byczeń i Śrem-Złoty Stok zdjęty wiadukt kolejowy-pomyślmy co tu zrobić.
1) Przede wszystkim amatorskie drezyny ponieważ:
- można je tanio wybudować
- są tanie w eksploatacji
- są bezpieczne, z prędkością do 30 km/h są bezpieczniejsze od turystyki rowerowej, jazdy kładem
- na takie drezynki można zabierać również rowery
- do takich przejazdów drezyny wymagają "byle jakiego toru"
- najmniejsza lokomotywa spalinowa SM03 ma nacisk na oś 12 ton! a drezynka 100-250 kg
- z doświadczenia wiemy, że takie pojazdy cieszą się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców i turystów
2) Żeby rozpocząć taką działalność nie należy zaczynać od wielkich "rewolucji" na torach, tylko rozpocząć od tego co już jest:
- najpierw uruchomić przejazdy na odcinku Złoty Stok-Sosnowa
- potem Złoty Stok- Śrem, jak najbliżej rzeki Nysa Kłodzka
- następnie postarać się aby wiadukt na stacji w Złotym stoku wrócił na swoje miejsce i wjeżdżać do samej stacji
- W Byczeniu udrożnić tor na początek od rzeki do np. cegielni z przeznaczeniem na drezyny z napędem ręcznym
- może na rzece Nysa Kłodzka w Byczeniu wybudować jakąś kładkę dla pieszych i rowerów, tyrolkę jako dodatkową atrakcję itp.
3) Jeżeli udało by się te punkty zrealizować i taka kolejka turystyczna wpisała by się na stałe w system turystyczny powiatu to kto wie, może sprawa odbudowy mostu sama z siebie w naturalny sposób znalazła by szczęśliwy finał. Taki most stoi nie użytkowany od 40 lat w Otmuchowie na Nysie Kłodzkiej za cukrownią. Możliwe, że w nie długim czasie znajdzie się inwestor i ruszy odbudowa pałacu w Kamieńcu co moim zdaniem może to bardzo pomóc kolejce.
Zapraszam do dyskusji i oczekuję na fajne pomysły w/w sprawia.
PS. właśnie się dowiedziałem, że w 3 maja 2011 roku nie będzie kamienieckiej majówki w Kamieńcu 2 (Goleniowie) więc nie będzie kolejnych już z kolei 5 zawodów w wyścigu drezyną ręczną na czas, jednak tą już cykliczną imprezę postaramy się przenieś do Sosnowej tylko musimy się skontaktować z sołtysem i radą sołecką.
camelczwartek, 07.09.2017 19:03
W dzisiejszych czasach ta linia mogłaby funkcjonować jako atrakcja turystyczna i nic więcej.
.czwartek, 07.09.2017 19:13
Zarosła by trawą, kiedy ją budowano nie było samochodów.
autorpiątek, 08.09.2017 21:03
A wcale ze nie, szybko zdemontować jest łatwo, trudniej odbudować. W Bieszczadach po takich torach jeżdżą drezyny, napedzane recznie przez turystów, wielka frajda dla zwiedzajacych i kasa dla gminy. Wielka szkoda że to niszczą.
czwartek, 07.09.2017 14:40
tak świetnie funkcjonowały koleje. Tanio i najbezpieczniej. Za Niemca, jak to się mówi.
A teraz? Czy my potrafimy tylko burzyć, rozkurzać, niszczyć...?
Mieszkaniecczwartek, 07.09.2017 12:57
Tak wszystko rozbierzcie i sprzedajcie
Komentarze (31)
Mostu nad rzeką też nie ma rozebrali go i szybko nie będzie więc po co droga, trzeba zwinąć asfalt.
Powiedział „Wolnej Drodze” wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - Marcin Czerniec
Kamienieć niemal od zawsze był związany z kolejarzami i koleją. Jak to dziś wygląda?
Tak, to prawda, bo Kamieniec Ząbkowicki i Gmina są związane z koleją już od 150 lat, co jest naszym bardzo dużym atutem, i bez przesady mogę powiedzieć, że jesteśmy z tego dumni, że tak znacząca stacja węzłowa na terenie gminy istnieje.
Podstawą, co przy każdej okazji podkreślam, naszego wzajemnego współistnienia, jest dobra współpraca pomiędzy gminami a wszystkimi Zakładami Spółek z Grupy PKP. Mówię to nie bez podstaw, ponieważ Urząd Gminny w Kamieńcu Ząbkowickim może się rzeczywiście pochwalić wręcz bardzo dobrą współpracą ze Spółką PKP CARGO, oraz z pozostałymi Spółkami PKP. Ważne jest również i to, że współpraca perspektywiczna rysuje się w dobrych barwach, ponieważ zależy ona od samej gminy i od naszych kolejowych partnerów, a o to możemy być spokojni.
Wszystkie problemy, jakie się pojawiają, udaje się nam rozwiązywać na bieżąco, a jednocześnie, dzięki naszym bezpośrednim kontaktom, gwarantujemy zwiększenie udziału inwestycyjnego zarówno Spółek, które na terenie Gminy Kamieniec Ząbkowicki funkcjonują i współpracują z PKP CARGO, a to sprawia, w mojej ocenie, że może się ona cieszyć zwiększonymi przychodami.
Gmina Kamieniec Ząbkowicki w dużej części jest Gminą z pogranicza gmin górniczych, co sprawia, że podmioty gospodarcze tu działające w dużej części korzystają z usług PKP CARGO i dzięki tej współpracy, o którą bardzo usilnie zabiegam, bardzo duża ilość urobku, który jest na terenie gminy produkowany, jest i powinien być przewożony liniami kolejowymi. Mam tu na myśli urobek pochodzący z kopalni kamienia, gnejsu oraz z kopalni piasku i żwiru. W mojej ocenie przewóz tych materiałów koleją jest najbardziej korzystny dla gminy. Zmniejsza to degradację dróg na terenie naszej gminy. Ważnym jest również fakt, że taki rodzaj transportu, powodując ograniczanie ilości samochodów ciężarowych wywożących urobek z kopalni, ma swoje znaczenie dla środowiska naturalnego. Ogranicza, bowiem ilość emitowanego do atmosfery dwutlenku węgla. Powoduje to zmniejszenie ilości wypadków drogowych z udziałem samochodów ciężarowych wożących urobek.
Dlatego w żywotnym interesie gminy leży to, aby jak największą ilość wydobywanych na jej terenie surowców była przewożona do miejsc przeznaczenia koleją. Dodam, że w te tematy powinni się angażować również włodarze innych gmin, ponieważ naprawdę daje to gminom wymierne korzyści. Do korzystania z transportu kolejowego namawiam również bardzo usilnie tych wszystkich, którzy wydobywają kopaliny na terenie naszej gminy, ale jeszcze korzystają z transportu kołowego, bo w efekcie, to się nam wszystkim opłaca.
1) Przede wszystkim amatorskie drezyny ponieważ:
- można je tanio wybudować
- są tanie w eksploatacji
- są bezpieczne, z prędkością do 30 km/h są bezpieczniejsze od turystyki rowerowej, jazdy kładem
- na takie drezynki można zabierać również rowery
- do takich przejazdów drezyny wymagają "byle jakiego toru"
- najmniejsza lokomotywa spalinowa SM03 ma nacisk na oś 12 ton! a drezynka 100-250 kg
- z doświadczenia wiemy, że takie pojazdy cieszą się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców i turystów
2) Żeby rozpocząć taką działalność nie należy zaczynać od wielkich "rewolucji" na torach, tylko rozpocząć od tego co już jest:
- najpierw uruchomić przejazdy na odcinku Złoty Stok-Sosnowa
- potem Złoty Stok- Śrem, jak najbliżej rzeki Nysa Kłodzka
- następnie postarać się aby wiadukt na stacji w Złotym stoku wrócił na swoje miejsce i wjeżdżać do samej stacji
- W Byczeniu udrożnić tor na początek od rzeki do np. cegielni z przeznaczeniem na drezyny z napędem ręcznym
- może na rzece Nysa Kłodzka w Byczeniu wybudować jakąś kładkę dla pieszych i rowerów, tyrolkę jako dodatkową atrakcję itp.
3) Jeżeli udało by się te punkty zrealizować i taka kolejka turystyczna wpisała by się na stałe w system turystyczny powiatu to kto wie, może sprawa odbudowy mostu sama z siebie w naturalny sposób znalazła by szczęśliwy finał. Taki most stoi nie użytkowany od 40 lat w Otmuchowie na Nysie Kłodzkiej za cukrownią. Możliwe, że w nie długim czasie znajdzie się inwestor i ruszy odbudowa pałacu w Kamieńcu co moim zdaniem może to bardzo pomóc kolejce.
Zapraszam do dyskusji i oczekuję na fajne pomysły w/w sprawia.
PS. właśnie się dowiedziałem, że w 3 maja 2011 roku nie będzie kamienieckiej majówki w Kamieńcu 2 (Goleniowie) więc nie będzie kolejnych już z kolei 5 zawodów w wyścigu drezyną ręczną na czas, jednak tą już cykliczną imprezę postaramy się przenieś do Sosnowej tylko musimy się skontaktować z sołtysem i radą sołecką.
A teraz? Czy my potrafimy tylko burzyć, rozkurzać, niszczyć...?