14-latka potrącona przez auto na przejściu dla pieszych [ZOBACZ WIDEO]
2 grudnia około godziny 15.40 na ul. Kościuszki w Pieszycach w pobliżu Posterunku Policji doszło zdarzenia drogowego. 20-letnia kierująca audi potrąciła na przejściu dla pieszych 14-latkę. Dziewczyna z urazem kończyny dolnej została hospitalizowana. Na miejscu pracowali policyjni technicy i funkcjonariusze bielawskiej prewencji. Przez blisko 3h występowały utrudnienia w ruchu.
- 2. grudnia około 15:40, na ulicy Kościuszki w Pieszycach, doszło do zdarzenia drogowego. Jak wskazują wstępne ustalenia, kierująca samochodem audi, 20-letnia kobieta nie ustąpiła pierwszeństwa, znajdującej się na oznakowanym przejściu 14-latce, doprowadzając do potrącenia. Nastolatka doznała złamania nogi. Na miejscu przeprowadzono czynności procesowe, a postępowanie w tej sprawie przeprowadzą bielawscy śledczy - powiedział Doba.pl kom. Marcin Ząbek, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Dzierżoniowie.
Przeczytaj komentarze (59)
Komentarze (59)
achowan.html
Proponuję odwrotny eksperymet - wyjść z samochodu i zobaczyć jak zachowują się kierowcy - powodu do dumy nie ma. Niestety z perspektywy kierowcy wielu rzeczy nie widać - np. prędkości. Do tego jak dodasz marną infrastrukturę, która zachęca do szybkiej jazdy, to pojawiają się tragedie jak ta.
Jako kredytujący dostajesz uprawnienia do prowadzenia pojazdu - czyli masz odpowiednie cechy psychomotoryczne, aby zaplanować nad pojazdem i przewidzieć zachowania innych. Więc znikając się do D-6 powinieneś zachować ostrożność i dostosować prędkość. Dzieciom czy osobie starszej ciężko poprawnie ocenić prędkość pojazdu. Ty masz na to papier, że potrafisz. Proponowana zmiana w prawie nie zdejmuje odpowiedzialności z pieszego, bo nawet teraz PoRD mówi, że wszyscy uczestnicy ruchu drogowego muszą zachować ostrożność. Tu chodzi o ochronę najsłabszych, a kierowca w aucie do nich nie należy.
Co do czasu na przejściu w mieście i poza miastem. Mimo wszystko w mieście prędkości są niższe niż poza miastem (więcej fizycznych ograniczeń, azyle, miejscowe przewężenia itd.). Badanie pokazuje, że piesi to nie samobójcy i to także tu widać.
Ruch drogowy jest pełen paradoksów, które ciężko zrozumieć z perspektywy kierowcy (jak budowanie kolejnych pasów nie zmniejsza długofalowo korków w mieście).